Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    En gelukkig zit cowboy Bush op zijn boerderijke.
    Die was nu met bommen aan 't gooien
    De yanks steken nog altijd twee miljard per dag in dat soort dingen. En dan zeggen ze dat het crisis is.
    En ik wist dat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Alhoewel, had ik vanmorgen aan 1,15 euro bv 5000 aandelen Deceuninck gekocht dan had ik ze al onderweg kunnen verkopen aan 1.29. Dat geeft 14 cent x 5000 = 700 euro winst.
      Maar ze gingen zo lelijk te keer dat ik zoiets niet durfde doen hoor.
      Ge had het geld en ge durfde Deceuninck niet te kopen tegen halve prijs. Denkt ge dat ze er morgen niet meer zijn, dan? Kortom, voor wanneer is het einde van de wereld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
        Voor mij al lang geen chinese produkten meer.
        Oei, dan moet je waarschijnlijk nu je computer gaan buitengooien...

Op het werk: alle DELL's buiten en vervangen door... Thinkpad, niet meer van IBM maar van... Lenovo (Chinees dus).

Het probleem is dat China met andere standaarden werkt in vergelijking met de Westerse maatschappijen.

China kan miljoene mensen tegen hun zin en met weinig tot geen compensatie laten verhuizen voor bv. een dam te bouwen. Dat moet je hier maar eens proberen (cfr. Doel).
        Zonder te verpinken doen zij zaken met de grootste dictators in Africa. Zij zijn niet geïnteresseerd in de ontwikkeling van de lokale bevolking, meer nog, zij importeren Chinese arbeiders om in Africa het werk te gaan doen (zie onlangs die reportage in Terzake) en de leiders worden omgekocht.

Hun Chinese munt is al jaren ondergewaardeerd om de export te ondersteunen dus oneerlijke concurrentie met Westerse bedrijven.

Namaak, plagiaat, met de voeten treden van intellectuele en auteursrechten? Allemaal toegelaten zolang het de Chinese zaak maar dient.

Vervelend en nukkig kiespubliek? Geen last van, er is maar 1 partij...

En het gaat niet lang meer duren of Taiwan wordt weer een Chinese provincie...
        Amerika moet maar eens durven te protesteren...

En wat kunnen we er aan doen: niks. de Amerikaan (en ook wij) leven al jaaaren op de poef en de grootste schuldeiser is... China.
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
          Oei, dan moet je waarschijnlijk nu je computer gaan buitengooien...

Op het werk: alle DELL's buiten en vervangen door... Thinkpad, niet meer van IBM maar van... Lenovo (Chinees dus).

Het probleem is dat China met andere standaarden werkt in vergelijking met de Westerse maatschappijen.

China kan miljoene mensen tegen hun zin en met weinig tot geen compensatie laten verhuizen voor bv. een dam te bouwen. Dat moet je hier maar eens proberen (cfr. Doel).
          Zonder te verpinken doen zij zaken met de grootste dictators in Africa. Zij zijn niet geïnteresseerd in de ontwikkeling van de lokale bevolking, meer nog, zij importeren Chinese arbeiders om in Africa het werk te gaan doen (zie onlangs die reportage in Terzake) en de leiders worden omgekocht.

Hun Chinese munt is al jaren ondergewaardeerd om de export te ondersteunen dus oneerlijke concurrentie met Westerse bedrijven.

Namaak, plagiaat, met de voeten treden van intellectuele en auteursrechten? Allemaal toegelaten zolang het de Chinese zaak maar dient.

Vervelend en nukkig kiespubliek? Geen last van, er is maar 1 partij...

En het gaat niet lang meer duren of Taiwan wordt weer een Chinese provincie...
          Amerika moet maar eens durven te protesteren...

En wat kunnen we er aan doen: niks. de Amerikaan (en ook wij) leven al jaaaren op de poef en de grootste schuldeiser is... China.
          Die niets hebben kan je ook niets afpakken
          We konden ook via de achterdeur Ali, Mohamed en Jusouf "uitzenden".
          Het zou ginds evengoed kunnen lukken als hier
          Als dat eenmaal in de hoofdjes zit van die menskens dan krijg je dat er nooit meer uit.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
            Ik denk dat Tom de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
            In Nederland is er een vermogensbelasting van 30% op een fictieve rente van 4% (dus 1,2% totaal) op het gemiddelde vermogen.

Je komt dichtbij maar bezoek de website van de belastingdienst toch nog even voor je je aangifte gaat invullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
              Zij zijn niet geïnteresseerd in de ontwikkeling van de lokale bevolking, meer nog, zij importeren Chinese arbeiders om in Africa het werk te gaan doen (zie onlangs die reportage in Terzake) en de leiders worden omgekocht.
              Heb ik ook gezien op TV. Italiaanse merkkledij wordt NIET in China gemaakt maar in Italië.................door Chinezen die door Chinese "werkgevers" in Italië aan het werk werden gezet. En niet aan Italiaanse lonen!
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Heb ik ook gezien op TV. Italiaanse merkkledij wordt NIET in China gemaakt maar in Italië.................door Chinezen die door Chinese "werkgevers" in Italië aan het werk werden gezet. En niet aan Italiaanse lonen!
                Of hoe de Chinezen ook Europa aan het veroveren zijn.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Kom zeg, denk eens na.
                  Waarover moet ik nadenken?
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                    Waarover moet ik nadenken?
                    Dat belasting altijd op de rente van je spaargeld wordt berekend,
                    het spaargeld zou er lang opstaan zeker, als je op je kapitaal jaarlijks 4% moet afdragen.

Comment

• Re: De beurzen kelderen

Diegenen die beweren geen chinese producten meer te willen kopen: ik zou zeggen veel succes met de keuze ervan. een aanzienlijk deel van alles warmee je in contact komt in het dagelijks en niet-zo-dagelijkse leven komt direct of indirect uit China, zelfs de door velen als hoogste goed beschouwde iPad en iPhone (ironisch: Designed in California.....assembled in China), maar zeker ook de grondstoffen van peperdure parfums en andere geurwaters. Dure merkkledij en schoeisel en of je het wil of niet: zelfs vele voedingsproducten die al dan niet via chinese eigenaars op je bord terecht komen denkende aan vele groentjes en fruit uit bijvoorbeeld Afrika (boontjes, mango etc.). Zelfs kwaliteitsgrondstoffen voor de door en door gecontroleerde grondstoffen voor het fabriceren van medicijnen (pijnstillers e.d.) komen uit......China.

Ach ja bral: zijn we soms die met giftige olie versneden spaanse olijfolie of met dodelijke glycol gezoete "kwaliteits" oostenrijkse wijnen van een paar decennia al weer vergeten met vele doden tot gevolg...echt niet in China hoor: helemaal hier in de Europese Unie, prat gaande op de voedselveiligheid. Ik noem dit ook inconsequentie: hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

En zelfs Delvaux is nu in handen van de Chinezen. Binnenkort nog onze chocolade ook.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Dat belasting altijd op de rente van je spaargeld wordt berekend,
                          het spaargeld zou er lang opstaan zeker, als je op je kapitaal jaarlijks 4% moet afdragen.
                          Dit klopt dus niet je betaald geen belasting over de rente, maar belasting over je spaargeld/vermogen!
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

Comment

Wat Trapper schrijft in http://forum.belgiumdigital.com/3222449-post85.html klopt wel maar hij vergeet de vrijstelling te vermelden.

Verder is het maar hoe je het zelf wil zien, betaal je belasting over de rentetegoeden of over je hele vermogen.
                            De intentie van de overheid was het voordeel uit sparen en beleggen te belasten.
                            Het heet dan ook vermogensrendementsheffing, het belast het rendement, de rente dus.

Citaat:
                            Bezittingen, zoals spaargeld, aandelen en een tweede woning, leveren voordeel op. U ontvangt bijvoorbeeld rente of dividend. Deze werkelijke inkomsten belasten wij niet. Het voordeel uit sparen en beleggen is een vast percentage: 4% van de gemiddelde waarde van uw bezittingen minus schulden op 1 januari en op 31 december. Dit bedrag noemen wij voordeel uit sparen en beleggen. Over uw voordeel uit sparen en beleggen betaalt u 30% belasting.

Bron: http://www.belastingdienst.nl/partic...ippen-230.html

Dit komt neer op 1,2% van het hele vermogen dus je kunt het op twee manieren interpreteren denk ik.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                                Diegenen die beweren geen chinese producten meer te willen kopen: ik zou zeggen veel succes met de keuze ervan. een aanzienlijk deel van alles warmee je in contact komt in het dagelijks en niet-zo-dagelijkse leven komt direct of indirect uit China, zelfs de door velen als hoogste goed beschouwde iPad en iPhone (ironisch: Designed in California.....assembled in China), maar zeker ook de grondstoffen van peperdure parfums en andere geurwaters. Dure merkkledij en schoeisel en of je het wil of niet: zelfs vele voedingsproducten die al dan niet via chinese eigenaars op je bord terecht komen denkende aan vele groentjes en fruit uit bijvoorbeeld Afrika (boontjes, mango etc.). Zelfs kwaliteitsgrondstoffen voor de door en door gecontroleerde grondstoffen voor het fabriceren van medicijnen (pijnstillers e.d.) komen uit......China.

Ach ja bral: zijn we soms die met giftige olie versneden spaanse olijfolie of met dodelijke glycol gezoete "kwaliteits" oostenrijkse wijnen van een paar decennia al weer vergeten met vele doden tot gevolg...echt niet in China hoor: helemaal hier in de Europese Unie, prat gaande op de voedselveiligheid. Ik noem dit ook inconsequentie: hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.
                                Klopt allemaal stefaand.
                                In China wordt veel geproduceerd en het is niet altijd zo dat China veel produceert.
                                De helft van Europa en de USA zit er.

Het is niet alleen China: in bijv. Bangladesh worden jeans voor kinderen gemaakt
                                in onvoorstelbare omstandigheden. De klanten van de Lidl zijn er "goed" mee.

Het is niet alleen China: in Dubai werken Pakistani's, Filipino's en Indiërs aan hongerlonen
                                en in helse temperaturen, vooral in de bouw.
                                Het ergste is echter dat Emirati hen ook laat voelen dat ze niks voorstellen.
                                Kan je nog lager vallen?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X