Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De beurzen kelderen

Als ze in Nederland 4% belasting heffen op spaargeld, dan denk ik dat er niet veel geld op de bank zal staan. Als je dan ziet dat er elk jaar minder op je rekening staat, dan kan je het beter ergens anders wegsteken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Nee is niet 4% op de rente, maar 4% op het spaargeld, waarom dacht je dat er zoveel rijke Nederlanders in België wonen
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

China is kwaad op Amerika.
        China heeft voor ruim 1.160 miljard dollar Amerikaans staatspapier in handen.
        Ik begin iets te snappen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          1,5 % maar..... maar geen hoofdpijn
          Dat is heeeeel weinig. Minder dan de verwachte inflatie, zelfs. Je maakt dus verlies.
          Zou dat zo weinig zijn omdat wij met zijn allen garant staan? Nee:
          De belasting die je in Belgie niet moet betalen, is daar toch afgetrokken, waardoor je van onze banken -in hun voordeel- nog net iets minder krijgt dan van een buitenlandse.
          Onze overheid is voor dat gefoefel veroordeeld. De vrijstelling op rente uitgekeerd door Belgische banken en niet op die van buitenlandse, belemmert namelijk het vrije verkeer van kapitaal (in de zin van artikel 56 EG) en het vrij verrichten van diensten (art. 49 EG).
          Last edited by Poza; 6 augustus 2011, 17:36. Reden: ingekort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            China is kwaad op Amerika.
            China heeft voor ruim 1.160 miljard dollar Amerikaans staatspapier in handen.
            Ik begin iets te snappen.
            Bijna waardeloos dat staatspapier, net als het meeste papier.
            Ze kunnen het in gelijke stukken knippen, een stapeltje maken en een koordje door een hoek rijgen. Gelijk vroeger hier wc-papier gemaakt werd van de oude kranten.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
              Mijn vader zei altijd, als je geknipt en geschoren wordt moet je stil zitten!
              Aandelen koop je voor de lange termijn, dus over een aantal jaren staan de beurzen misschien weer zo hoog dat je er weer dik aan verdiend, nu verkopen is het slechtste wat je kunt doen
              Tijden veranderen.
              De volatiliteit is al lang erg hoog op de beurzen, traden loont.
              Al doe ik het zelf ook niet, ben nog steeds redelijk in aandelen belegd.
              Een rentevergoeding op spaarrekening die lager is dan de inflatie vind ik dus schandalig.
              Ik zit wel in defensieve aandelen maar heb de laatste maand toch ook een gemiddeld verlies van zo een 5% - wat niet slecht is.
              Als de neerwaartse rit nog wat verder duurt begin ik opnieuw bij te kopen, rekening houdend met sector, schuldgraad, K/W en intrinsieke waarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                Nee is niet 4% op de rente, maar 4% op het spaargeld.
                Kom zeg, denk eens na.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                  Tijden veranderen.
                  De volatiliteit is al lang erg hoog op de beurzen, traden loont.
                  Al doe ik het zelf ook niet, ben nog steeds redelijk in aandelen belegd.
                  Een rentevergoeding op spaarrekening die lager is dan de inflatie vind ik dus schandalig.
                  Ik zit wel in defensieve aandelen maar heb de laatste maand toch ook een gemiddeld verlies van zo een 5% - wat niet slecht is.
                  Als de neerwaartse rit nog wat verder duurt begin ik opnieuw bij te kopen, rekening houdend met sector, schuldgraad, K/W en intrinsieke waarde.
                  3,75% lees ik in de Tijd.
                  =================================
                  Lees nog een keer de nota van Elio
                  =================================

Je zit op 5% verlies.
                  Dus voor een break-even moet je al 5% winst maken.
                  Dat is veel.
                  Om winst te maken moet je al boven de 5% geraken.
                  Zie je dat zitten?
                  Ik niet voorlopig... en onze toestand wordt er niet beter op.
                  Zowel nationaal als internationaal.
                  Wel weet ik niet welke aandelen je hebt maar ze krijgen allemaal een tik.

Stel je verkoopt alles met winst en die winst ook weer voorlopig zie ik niet spectaculair stijgen
                  Dan heb je cash geld in de hand of de bank.
                  Je zal kosten moeten betalen voor die bewerking.
                  En dan zit je toch ook met de inflatie.

Gelukkig hebben we hier nog de index....
                  Last edited by theokus; 6 augustus 2011, 18:23.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Ze kunnen het in gelijke stukken knippen, een stapeltje maken en een koordje door een hoek rijgen. Gelijk vroeger hier wc-papier gemaakt werd van de oude kranten.
                    Even overdrijven...
                    De rating is nog steeds beter dan die van België. De verlaging heeft geen directe gevolgen op de beurs, maar geldt eerder als mentale drempel. Het land dat al meer dan een eeuw als uiterst stabiel en superrijk wordt aanzien is plots niet meer onaantastbaar. Dat de VS haar positie als superstaat langzaamaan aan het kwijtraken is, is bij deze bevestigt. Het is wel opvallend dat de Chinese reactie erg héftig is, die is duidelijk meer dan alleen economisch gekleurd. China wil de rol van de VS in de wereld (op economisch en politiek vlak) blijkbaar naar beneden halen, wat enigzins gek is, want de VS geldt nog steeds als een belangrijke afzetmarkt voor chinese producten. Het wereldnieuws gaat de komende weken nog boeiend worden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Kom zeg, denk eens na.
                      Ik denk dat Tom de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
                      In Nederland is er een vermogensbelasting van 30% op een fictieve rente van 4% (dus 1,2% totaal) op het gemiddelde vermogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                        Het is wel opvallend dat de Chinese reactie erg héftig is, die is duidelijk meer dan alleen economisch gekleurd. China wil de rol van de VS in de wereld (op economisch en politiek vlak) blijkbaar naar beneden halen, wat enigzins gek is, want de VS geldt nog steeds als een belangrijke afzetmarkt voor chinese producten. Het wereldnieuws gaat de komende weken nog boeiend worden...
                        China ligt in de Veiligheidsraad van de VN steeds dwars en blokkeert resoluties die betrekking hebben op binnenlandse problemen van gelijk welk land: zie nu Somalië en Syrie. Nu gaan ze zelf opmerkingen maken over de binnenlandse zaken van de USA en over de dollar omdat ze misschien obligaties moeten afwaarderen. De Chinese Yuan houden ze al jaaaren ondergewaardeerd om hun export te stimuleren en manipuleren aldus de internationale handel ten nadele van westerse bedrijven. Van inconsequentie geproken . Voor mij al lang geen chinese produkten meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Hebben ze ook gedaan he Robert; min of meer toch.
                          Verschillende schulden in een nieuwe verpakking en die weer verkocht.
                          Ik vind dat "kunnen".
                          Als ik schuld heb (en niet kan betalen) dan kan ik zelf "inpakken"
                          Ne mens kan pech hebben ok maar dan hebben we nog gelukkig een sociaal vangnet.
                          Geen enkele mens zoekt dat op of wenst dat, we willen toch iets normaal leven he.
                          De banken en andere financiële instellingen kunnen dat blijkbaar wel en ze doen het ook.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

China ligt in de Veiligheidsraad van de VN steeds dwars en blokkeert resoluties die betrekking hebben op binnenlandse problemen van gelijk welk land: zie nu Somalië en Syrie. Nu gaan ze zelf opmerkingen maken over de binnenlandse zaken van de USA en over de dollar omdat ze misschien obligaties moeten afwaarderen. De Chinese Yuan houden ze al jaaaren ondergewaardeerd om hun export te stimuleren en manipuleren aldus de internationale handel ten nadele van westerse bedrijven. Van inconsequentie geproken . Voor mij al lang geen chinese produkten meer.
                            We zitten vol met China jong
                            Kijk thuis maar eens rond.

Globalisering betekent voor mij de vlucht van de bedrijven naar China op de eerste plaats.
                            En niet omdat hier alles slechter of ongunstiger is.
                            Neen, de aandeelhouders willen meer winsten ten koste van alles en iedereen.
                            Je krijgt dan lagere lonen, lage productiekosten > wij betalen zelfs minder voor onze TV.

En nu de grote foefelare
                            Je moet het volk wijsmaken dat ze niet terug kunnen...
                            Ah ja he, is het volk nog bereidt om iets meer te betalen voor hetzelfde.

Nokia in Roemenië > 400 euro maandloon.
                            Is Nokia goedkoper geworden?
                            Ga eens winkelen en vertel het mij.

Geen perfect voorbeeld maar toch
                            Jaaaaren geleden net hetzelfde met Toyota.
                            Voor hetzelfde geld kreeg je een volledig uitgeruste auto en hier een kaal koetswerk met een motor in.
                            We spreken wel over Japan.
                            En toen was er geen sprake van hetgeen we nu meemaken of hebben.
                            Het personeel van Ford Genk geraakte er compleet gefrustreerd van....
                            Tegenwoordig is dit wel niet meer waar.
                            En beide wagens zijn niet goedkoper geworden.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

En gelukkig zit cowboy Bush op zijn boerderijke.
                              Die was nu met bommen aan 't gooien
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

[QUOTE=theokus;3222476]Globalisering betekent voor mij de vlucht van de bedrijven naar China op de eerste plaats.
                                En niet omdat hier alles slechter of ongunstiger is.
                                Neen, de aandeelhouders willen meer winsten ten koste van alles en iedereen.
                                Je krijgt dan lagere lonen, lage productiekosten > wij betalen zelfs minder voor onze TV.

Tja Theo - we zijn wel een beetje off-topic, maar toch dit:
                                Lagere lonen in China, lagere lonen in Duitsland, wij moeten ook akkoord gaan met lagere lonen dwz meer winsten vr de aandeelhouders en vooral grotere bonussen voor de bedrijfsleiding. Ergo lagere bestedingen door de consument. Ergo lagere omzetten voor de bedrijven. Ergo verdere kostenbesparingen en voila, we zijn vertrokken voor een economische recessie. Er wordt nog altijd op veel te korte termijn geredeneerd.

En de vlucht van de bedrijven naar China: omdat ze taksen heffen op import - en een nieuw bedrijf oprichten in China kan alleen met een joint-venture met Chinees kapitaal. En zogauw ze de know-how binnen hebben draaien de fabrieken voor namaak .

Comment

Working...
                                X