Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Als je van vermogen spreekt moet je wel onderscheid maken tussen onroerend goed en aandelen en obligaties, kaptaal dus.
    We gaan hier toch de zelfstandige, die als bijkomend inkomen bovenop zijn pensioen een paar eigendommen heeft bijeengebracht, niet over dezelfde kam scheren.
    Ik ben het wel volledig eens met kapitaal dat verplaatsbaar is. Cfr. Nederlanders en Fransen die hier hun domicilie komen plaatsen om zo belastingen in hun eigen land te ontwijken. Omgekeerd zullen er ook wel nog Belgen zijn die vergelijkbare verplaatsingen doen (Luxemburg, Zwitserland). Ik ben er zelfs van overtuigd dat velen zich nu al aan het klaar maken zijn.
    Last edited by enero; 21 oktober 2011, 07:07.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
      Inderdaad zeg, ocharme die sukkelaars
      Indien je als zelfstandige niet zelf gezorgd hebt voor je oude dag, ben je een grote sukkelaar. Dat mag je van mij aannemen. Maar dat gaat er hier blijkbaar niet goed in.
      En dan misschien ook eens de pensioenen van ex-parlementariërs, ministers, hoog geplaatste ambtenaren en militairen van naderbij gaan bekijken.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        En dan misschien ook eens de pensioenen van ex-parlementariërs, ministers, hoog geplaatste ambtenaren en militairen van naderbij gaan bekijken.
        Misschien... is er teveel aan
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Iets beter vandaag.
          Maar voor hoelang?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Je moet maar eigenaar zijn van een aantal appartementen en van de opbrengst moeten leven...
            Toch ben ik niet akkoord met de stelling. Volgens mij zou op ieder inkomen taks moeten worden betaald, dividend, rentes, geldhandel, echte huurinkomsten en niet op het KI, etc.
            Als je dan ziet op hoeveel tegenstand een Tobin taks van 0,25% stuit en niet aangenomen wordt door het Europees parlement, vraag ik mij toch af hoe dat te rechtvaardigen is naar iedere belastingbetaler. Ik zou zeer tevreden zijn met een belasting van 0,25%. Het mag zelfs 10 keer zo veel zijn. Ik denk dat jij ook zou kunnen leven met zulk een aanslag.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Indien je als zelfstandige niet zelf gezorgd hebt voor je oude dag, ben je een grote sukkelaar. Dat mag je van mij aannemen. Maar dat gaat er hier blijkbaar niet goed in.
              Als je weet hoeveel loontrekkenden er uiteindelijk sukkelaars zijn met het ontoereikend pensioentje dat ze na vele jaren hard werken maar krijgen, vind ik de stelling dat die zelfstandige met een aantal eigendommen benadeeld wordt met zo'n belasting een beetje persoonlijk gekleurd hoor.
              Ik gun iedereen het zijne hoor en ik ga niet zeggen dat zelfstandigen het makkelijk hebben. Maar die het toch een beetje goed doen geraken wel met het één en ander weg naar de belastingen en zwart geld toe om uiteindelijk toch die eigendommen te kunnen vergaren.
              Dat zie ik de meeste loontrekkenden niet klaarspelen hoor.

En dan kan je zeggen dat iedereen de keuze heeft om zelfstandig te beginnen in principe, maar zo simpel ligt het nu ook weer niet (en gelukkig maar waarschijnlijk ).
              Nogmaals: ik gun het iedere zelfstandige hoor, maar als iedereen in verhouding zou moeten afdragen en men niet steeds dezelfde makkelijke groep zou viseren om geld in het laatje te krijgen zou het beter verteerbaar zijn.

Grtz,
              Kurt

Comment

Er is een akkoord over een vereffening van de Gemeentelijke Holding.
                In eerste instantie krijgen wij (gewesten en federaal) 700 miljoen € te betalen.
                Dan blijft er nog bijna een miljard aan schulden over. Hopelijk zijn die wél gedekt door waardevaste activa.
                Bij een faillissement zouden bestuurders aansprakelijk gesteld kunnen worden voor grove fouten....
                Cfr De Standaard : "Econoom Geert Noels maakt op twitter alvast volgende vaststelling: 'geen parlementair onderzoek' (naar Dexia) en een vereffening (van de Gemeentelijke Holding). De grote Gemeentelijke Stilte kan beginnen."

En de grote besparing- en belastingronde moet nog beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                  En de grote besparing- en belastingronde moet nog beginnen.
                  Een accijnsverhoging met 1 eurocent per sigaret (25 cent voor een pakje van 25) en de
                  invoering van 21% BTW op honoraria van advocaten, notarissen en deurwaarders. Het zijn
                  twee blikvangers uit de begrotingsnota Di Rupo die de redactie kon inkijken.

Andere voorstellen, met de opbrengst waarop gemikt wordt:

o Duurdere sigaretten en roltabak: 177 miljoen
                  o 21% BTW voor advocaten en notarissen: 203 miljoen
                  o Dienstencheques duurder: 75 miljoen
                  o Afschaffing fiscale aftrek dienstencheques: 235 miljoen
                  o Beperking voordeel bedrijfswagens: 750 miljoen
                  o Vermogensbelasting: 500 miljoen vanaf 2014

Volgens MR en CDH hebben de gewesten al meer dan genoeg inspanningen geleverd.
                  De zwijgende meerderheid euh... zwijgt. Dus die zijn het er niet mee eens > dus wij betalen nog niet genoeg belastingen.
                  Over de pijnlijke maatregelen die al beslist zijn wordt niet "gecommuniceerd".
                  Past perfect zoals die prof. gisteren zei in Reyers Laat: "Opletten voor grote sociale onrust".
                  Last edited by theokus; 22 oktober 2011, 18:46.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Dit topic dreigt uit de hand te lopen en het wordt meer een meer een politieke discussie ook . . . daarom een slotje en enkele persoonlijke aanvallen verwijderd.
                    Last edited by Franciskine; 23 oktober 2011, 11:36.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                    X