Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk een mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: eindelijk een mac

    Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
    Dus opmerkingen over een, algemeen als problematisch gekend iets zijn dat niet als jij toevallig niet op de hoogte bent daarvan.
    1 opmerking veralgemenen naar "alles" is niet kort door de bocht.

    in je vorige post ook;"Werk je veel met excel etc, dan moet je toch MS Office kopen"
    als ik kleren draag die gestreken moeten worden zal ik ook en strijkijzer moeten kopen.
    ter info: Excel is het eigen formaat van de Office applicatie van Microsoftexcel moest dit je ontgaan zijn.

    PS als ik facturen zend staat er automatisch het zinnetje bij "Graag bevestiging van ontvangst" en heb daarmee nog nooit problemen gehad.
    Weer eentje met lange tenen die enkel maar zijn eigen gelijk wil bewijzen en graag denigrerend doet

    A: in de Apple winkel werd mij aangeraden , vermits ik veel met MS Office bestanden werk, om Office voor Mac te installen ipv files te openen met het eigen Mac programma. Blijkbaar zouden Office makro's niet echt goed werken in Pages en Numbers.
    B: het is heel goed mogelijk dat de leesbevestigingen niet goed werken, maar MIJN ervaring is dat er geen probleem is met outlook en in een MS omgeving en dit wordt toch wel gebruikt door het gros van de mensen / bedrijven met wie ik in contact ben.

    Is het nu zo moeilijk om deftig en beleefd te discuteren zonder iemand onmiddellijk voor idioot te verslijten?

    Grt
    J
    Last edited by Jo; 22 januari 2011, 13:55.
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #92
      Re: eindelijk een mac

      Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
      Bv: onmogelijk om een leesbevestiging te vragen voor een e-mail
      Een mogelijke oplossing:

      Deze MacTip helpt je bij het instellen van een leesbevestiging in Mac OS X mail. Kom je er niet uit? Contact MacHelp, wij helpen je graag!
      "Away put your weapon, I mean you no harm"

      Comment


      • #93
        Re: eindelijk een mac

        Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
        Bedankt Yoda
        Ik zal het even goed lezen.

        Ik vind hun uitleg waarom ze deze optie niet in Mail steken wel de omgekeerde wereld

        Dus als je er vanuit gaat dat als je een bericht verstuurd en je geen ontvangstbevestiging krijgt, je mail niet gelezen is, heb je het mis.
        Een ontvangstbevestiging ( en zeker een leesbevestiging) moet mij minstens overtuigen dat de mail door iemand werd opengedaan.

        Grt
        J.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #94
          Re: eindelijk een mac

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Misschien heeft ccc het over het "Apple Lossless" formaat? Dat is een van de mogelijkheden naast mp3 (alle mogelijke bitrates), wav, aiff, AAC...




          Ik heb geen idee hoe Windows met zo'n bestanden omgaat?
          AIFF is zoiets als FLAC op PC zeker?

          Ttz FLAC moet ik omzetten naar iets anders want dat wil mijn Mac niet. Heb ik een freeware progske voor.

          En AIFF geeft misschien hetzelfde in omgekeerde richting.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #95
            Re: eindelijk een mac

            Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
            A: in de Apple winkel werd mij aangeraden , vermits ik veel met MS Office bestanden werk, om Office voor Mac te installen ipv files te openen met het eigen Mac programma. Blijkbaar zouden Office makro's niet echt goed werken in Pages en Numbers.
            als je veel met office bestanden werkt dan is office for Mac zeker te overwegen. Volgens MS moet Office for Mac 2011 volledig compatible zijn met Office 2010 for Windows. Maar of die macro's gaan werken, daar ben ik niet zo zeker van.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
            B: het is heel goed mogelijk dat de leesbevestigingen niet goed werken, maar MIJN ervaring is dat er geen probleem is met outlook en in een MS omgeving en dit wordt toch wel gebruikt door het gros van de mensen / bedrijven met wie ik in contact ben.
            In een gesloten systeem zoals binnen het bedrijf kan het werken als alle clients en alle servers het netjes afhandelen. Maar van zodra je een email naar buiten het bedrijf stuurt dan is die info dus niet meer betrouwbaar.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #96
              Re: eindelijk een mac

              Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
              Weer eentje met lange tenen die enkel maar zijn eigen gelijk wil bewijzen en graag denigrerend doet

              A: in de Apple winkel werd mij aangeraden , vermits ik veel met MS Office bestanden werk, om Office voor Mac te installen ipv files te openen met het eigen Mac programma. Blijkbaar zouden Office makro's niet echt goed werken in Pages en Numbers.
              dus zelf in een macwinkel zeggen ze dat het normaal is dat je eigen fileformaten best verwerkt met het origineel programma.
              waar zit het verschil met wat ik zeg?
              jij maakt er direct een mac/pc issue van waar dat er helemaal geen is, en dat geef je hierbij zelf toe.
              Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
              B: het is heel goed mogelijk dat de leesbevestigingen niet goed werken, maar MIJN ervaring is dat er geen probleem is met outlook en in een MS omgeving en dit wordt toch wel gebruikt door het gros van de mensen / bedrijven met wie ik in contact ben.
              een leesbevestiging is pas nuttig als het "zeker" werkt. Het is niet omdat "jij" iets niet ziet dat het er niet is.(tja niet iedereen gaat er van uit dat zijn eigen zelf DE NORM is.)
              De meerderheid van het mail en webgebeuren wordt niet gedaan door MS producten dus eens buiten een eigen server kan je er absoluut niet op rekenen.
              Je geeft hier ook toe dat dat niet het geval is. wat is de waarde of het nut daarvan?
              Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
              Is het nu zo moeilijk om deftig en beleefd te discuteren zonder iemand onmiddellijk voor idioot te verslijten?

              Grt
              J
              als je er niet tegenkan dat je eigen argumenten weerlegt worden waarom ga je dan in discutie?
              Als ik jouw was zou ik de eigen tenen eens nameten.

              Comment


              • #97
                Re: eindelijk een mac

                Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                Blijkbaar zouden Office makro's niet echt goed werken in Pages en Numbers.
                Macro's gemaakt in Office voor Windows werken ook niet altijd in Office Mac. Compatibiliteit tussen Office Windows en Office Mac is soms om te huilen...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #98
                  Re: eindelijk een mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Compatibiliteit tussen Office Windows en Office Mac is soms om te huilen...
                  Klopt. In de twee richtingen. En om eerlijk te zijn; een Mac doet het doorgaans beter dan een Windows PC. Bvb; meeste Powerpoint presentaties krijg ik perfect open in Keynote. Maar omgekeerd... nada.

                  Ik heb toch de indruk dat Mac ietsje méér zijn best doet dan MS. Dat zal hoogst wss door de positie van MS komen; hun producten zijn vooralsnog meer aanwezig op de werkvloer.

                  Ook ik heb dus, uit pure noodzaak, Office4Mac draaien, en rara; dat zijn de enige progs die soms crashen. Ik zwans echt niet hee. Niets anders heeft ooit gecrashed op mijn Mac, behalve MS spullen. Eigenlijk is het best grappig.

                  Anyway, ik probeer dus het gebruik van Office te beperken. Entourage bvb, heeft al 2 keer mijn mail DB om zeep geholpen. Dus nu draai ik op Mac Mail + iCal. Maar ideaal is dat ook (nog) niet. Ik heb het dan over de problemen met Exchange natuurlijk.

                  Mvg,

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #99
                    Re: eindelijk een mac

                    [QUOTE=krisdg;2982254]
                    Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                    Dat WMA formaat is inderdaad rommel, omdat het propriarty is, net zoals die Mac brol van iTunes.

                    Bij mijn weten is iTunes in tegenstelling toto WMA geen mediaformaat maar een gratis media beheersprogramma.
                    appelen en citroenen niwaar.:cool
                    (of moest je kost wat kost iets negatief over de vijand erbij voegen?)
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    K... you lost me there.

                    Wat heeft een bestandsformaat te maken met een software?
                    Voor zover ik weet dringt Mac die software niet op. Het staat je vrij een andere te gebruiken.

                    (persoonlijk vind ik iTunes wél een dijk van een produkt, maar bon: de gustibus...)
                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Misschien heeft ccc het over het "Apple Lossless" formaat? Dat is een van de mogelijkheden naast mp3 (alle mogelijke bitrates), wav, aiff, AAC...




                    Ik heb geen idee hoe Windows met zo'n bestanden omgaat?
                    Het ging er mij om dat het op beide systemen mogelijk is om in een formaat op te slaan dat niet 'ondersteund' wordt. Op mijn mac heb ik het zelfs al aan de hand gehad dat een nummer te spelen valt in iTunes, maar niet in Traktor op diezelfde Mac. Dat was dan wel DRM, een ander vervelend verhaal dat gelukkig afgesloten is. Die formaten zijn -*evil*- zullen we maar zeggen. Eigenlijk komt dit vnl omdat de verschillende bedrijven elkaars standaarden niet willen ondersteunen. Vandaar dus dat software niet helemaal los staat van een bestandsformaat.
                    Kijk maar naar de mp3's. Fraunhofer heeft er altijd een patent op gehad. Zij hebben jarenlang het gebruik toegestaan tot het goed ingeburgerd was en toen zijn ze geld beginnen vragen voor de encoder met als gevolg dat je die dingen niet zo maar in een bepaalde software kan gebruiken.

                    Comment


                    • Re: eindelijk een mac

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                      AIFF is zoiets als FLAC op PC zeker?

                      Ttz FLAC moet ik omzetten naar iets anders want dat wil mijn Mac niet. Heb ik een freeware progske voor.

                      En AIFF geeft misschien hetzelfde in omgekeerde richting.
                      Ik meende begrepen te hebben dat AIFF de Mac-tegenhanger is van WAV, met andere woorden: als ik een CD rip in AIFF, dan bekom ik de grootste bestanden (1411 kbps). Van FLAC heb ik nog nooit gehoord.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • Re: eindelijk een mac

                        Een programma die op mijn MacBookPro altijd vastloopt is Nikon ViewNX-versie voor Mac. Dit heb ik nooit bij Windows.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: eindelijk een mac

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Ik meende begrepen te hebben dat AIFF de Mac-tegenhanger is van WAV
                          AIFF is het audioformaat dat op elke audio CD terug te vinden is, maw af te spelen in elke CD-speler. De meeste CD-spelers ondersteunen nu ook MP3, maar een CD die je in de winkel koopt, draagt allemaal nummers in AIFF-formaat. MP3's zijn meestal zelfgebakken CD'tjes. AIFF heeft dus niets met Mac of Windows te maken.
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • Re: eindelijk een mac

                            Ik heb hier nog een vraagje lopen voor de Mac-fanaten.



                            Mijn zoveelste probleem uit mijn Apple experiment.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: eindelijk een mac

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Ik heb hier nog een vraagje lopen voor de Mac-fanaten.



                              Mijn zoveelste probleem uit mijn Apple experiment.
                              ik zou die rommel snel van de hand doen, kandidaten genoeg voor een dergelijk onding.

                              en ik ben al jaren op zoek naar de zet uit functie onder windows, waar hebben ze dat nu weer verstop?
                              Last edited by krisdg; 23 januari 2011, 20:09.

                              Comment


                              • Re: eindelijk een mac

                                Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                                ik zou die rommel snel van de hand doen, kandidaten genoeg voor een dergelijk onding.

                                en ik ben al jaren op zoek naar de zet uit functie onder windows, waar hebben ze dat nu weer verstop?
                                Te koop voor 3K maar ik ben er zeker van dat iedereen dit nu net teveel zal vinden.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X