Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk een mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: eindelijk een mac

    Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
    Misschien komt de verwarring hier doordat de oudere modellen MacBook Pro 1 USB-poort aan beide zijden had...
    Denk het niet, alhoewel Krisdg soms nogal gedreven overkomt, twijfel ik niet aan zijn kennis van Mac computers, maar niet iedereen is zo op de hoogte van die zaken als hij en soms heb ik de indruk dat hij dat verkeerd opvat, er zijn mensen die goede bedoelingen hebben maar het verkeerd uitleggen en zo ontstaan misverstanden, laat deze discussie "in real life" plaatsvinden en ze zal totaal anders verlopen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: eindelijk een mac

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Theo, de usb poorten van een Macbook en Macbook pro staan op net dezelfde afstand van mekaar, hij gebruikt de verkeerde foto maar eigenlijk maakt het geen verschil, je moet enkel wat goede wil tonen. Dit screenshot diende enkel als voorbeeld, misschien had hij beter een echte foto gemaakt van zijn toestel, dan was alle dicussie ineens gedaan . . .
      Daar was ik gisteren al aan 't denken.

      OT.
      Jammer dat het zover is gekomen: voor elke partij he
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: eindelijk een mac

        Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
        een leesbevestiging is pas nuttig als het "zeker" werkt. Het is niet omdat "jij" iets niet ziet dat het er niet is.(tja niet iedereen gaat er van uit dat zijn eigen zelf DE NORM is.)
        De meerderheid van het mail en webgebeuren wordt niet gedaan door MS producten dus eens buiten een eigen server kan je er absoluut niet op rekenen.
        Je geeft hier ook toe dat dat niet het geval is. wat is de waarde of het nut daarvan?
        Waarom zou het iets uitmaken welke servers ertussen zitten? De lees bevestiging is een flag die diep in het pakket zit en waar een mail server zich niets van aantrekt bij het forwarden van mail (itt een afleverbevestiging). De denkwijze die jij maakt zou er op neer komen dat een netwerkpakket geen IP hoeft te bevatten want eens het de router voorbij is zou het wel eens een layer 2 switch kunnen tegenkomen die niet snapt waarvoor dat ip dient.
        Zo werkt internet verkeer nu eenmaal niet. Het osi model bestaat niet voor niks uit 7 lagen en elke tussenstop pakt enkel uit tot op het niveau dat hij nodig heeft en een leesbevestiging is layer 7 en wordt enkel door de ontvangende client bekeken. Net zoals een swicht enkel gaat uitpakken tot op layer2 en de rest van het pakket niet bekijkt.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • Re: eindelijk een mac

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Waarom zou het iets uitmaken welke servers ertussen zitten? De lees bevestiging is een flag die diep in het pakket zit en waar een mail server zich niets van aantrekt bij het forwarden van mail (itt een afleverbevestiging). De denkwijze die jij maakt zou er op neer komen dat een netwerkpakket geen IP hoeft te bevatten want eens het de router voorbij is zou het wel eens een layer 2 switch kunnen tegenkomen die niet snapt waarvoor dat ip dient.
          Zo werkt internet verkeer nu eenmaal niet. Het osi model bestaat niet voor niks uit 7 lagen en elke tussenstop pakt enkel uit tot op het niveau dat hij nodig heeft en een leesbevestiging is layer 7 en wordt enkel door de ontvangende client bekeken. Net zoals een swicht enkel gaat uitpakken tot op layer2 en de rest van het pakket niet bekijkt.
          Ik vind het maar meer dan normaal, als onwaarheden verkondigd worden men hierop reageert.
          Maar zoals hier de laatste dagen door een paar fanatiekelingen uit het kamp van de Mac's tekeer is gegaan zal het i.m.h.o allicht beter zijn het Mac/Windows verhaal op te bergen.
          Het is natuurlijk spijtig dat er hierdoor voor diegenen die de moed hebben zich om te scholen, zeer interessante gegevens verloren gaan. Maar dat lijkt mij nog beter dan discussies te voeren met mensen die denken de waarheid in pand te hebben.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Re: eindelijk een mac

            Ik heb hier die hele epistel niet gelezen maar ik heb hier een macbook pro van 17" staan en er zijn aan de linkerkant 2 USB poorten naast elkaar en aan de rechterkant 1 usb poort.
            Op de MBPro 15" van mijn dochter is er aan elke kant één.
            voor de rest kom ik er niet tussen

            Johan

            Comment


            • Re: eindelijk een mac

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              Ik heb hier die hele epistel niet gelezen maar ik heb hier een macbook pro van 17" staan en er zijn aan de linkerkant 2 USB poorten naast elkaar en aan de rechterkant 1 usb poort.
              Op de MBPro 15" van mijn dochter is er aan elke kant één.
              voor de rest kom ik er niet tussen

              Johan
              Die andere Johan ook niet meer
              Was en is ook een heel epistel
              (sorry iedereen voor de OT)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: eindelijk een mac

                Comment


                • Re: eindelijk een mac

                  bedankt voor de link, maar ...
                  Ik had het wel over een leesbevesting (Read) en niet over een ontvangstbevestiging (Delivery)
                  Bij een leesbevestiging geeft de ontvanger specifiek opdracht om een mailtje te zenden naar de afzender.

                  Ik wil nog aannemen dat de afzender de leesbevestiging eventueel niet krijgt, maar als hij ze krijgt dan weet hij toch dat iemand de mail geopend heeft en manueel opdracht gegeven heeft om een leesbevestiging te verzenden.
                  Last edited by Jo; 26 januari 2011, 22:25.
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                  Comment


                  • Re: eindelijk een mac

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                    Ik heb hier die hele epistel niet gelezen maar ik heb hier een macbook pro van 17" staan en er zijn aan de linkerkant 2 USB poorten naast elkaar en aan de rechterkant 1 usb poort.
                    Op de MBPro 15" van mijn dochter is er aan elke kant één.
                    voor de rest kom ik er niet tussen

                    Johan
                    dat is afhangkelijk van het bouwjaar/bouwlijn...
                    mijn 15" MBPRO heeft er twee links en één Firewire 800, een netwerkding, displayport, digital in/out en een hoofdtelefoonaansluiting. ook is er nog een uitbreidingspoort én een express/34 sleuf die nu voortaan alleen op de 17" versie te vinden is..
                    en aan de rechterkant alleen de cd/dvd drive.
                    Last edited by Peter EOS-500D; 26 januari 2011, 22:37.
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • Re: eindelijk een mac

                      Ik vind die dingen een inbreuk op de privacy. Op zich vind ik wel dat er ondersteuning voor zou moeten zijn door de verschillende clients en servers, maar dat is een andere zaak.

                      Wanneer ik zie dat iemand een mail naar iedereen in het bedrijf verstuurt, dan geef ik hem met plezier een leesbevestiging In het andere geval hangt het een beetje van de situatie af.

                      Comment


                      • Re: eindelijk een mac

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ik ga ook proberen
                        Jouw foto gaat idd. over een Macbook Pro.

                        Die foto van Pol is van een Macbook (zonder Pro...)

                        De Pro heeft een aparte geluidsinvoer en aparte geluidsuitvoer.
                        (twee ronde ingangen van 3,5 denk ik)
                        deze foto is van een 15" omdat er hier een sd-card sleuf te zien is die op geen enkele 17" ooit is uitgebracht.. de 17" heeft een Express/34 uitbreidingssleuf zoals mijn oudere 15"..
                        de nieuwe 15" versies hebben die ook niet meer ..
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • Re: eindelijk een mac

                          [QUOTE]Ik vind die dingen een inbreuk op de privacy./QUOTE]

                          Dat moet je me dan toch eens uitleggen?
                          Het is toch de ontvanger die beslist om al dan niet de LEESbevestiging te zenden.
                          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                          Comment


                          • Re: eindelijk een mac

                            [QUOTE=Jo;2988591]
                            Ik vind die dingen een inbreuk op de privacy./QUOTE]

                            Dat moet je me dan toch eens uitleggen?
                            Het is toch de ontvanger die beslist om al dan niet de LEESbevestiging te zenden.
                            Dat is waar, eigenlijk bedoel ik dat de afzender een inbreuk op mijn privacy pleegt. Ooit een webmail gehad die zomaar een bevestiging stuurde, terwijl je er zelf niet op de hoogte was, veel erger dan de mac die er geen heeft. Of misschien hebben ze wel een automatische bevestiging

                            Comment


                            • Re: eindelijk een mac

                              Dit laat nog maar eens zien dat je niet het verschil kent tussen een lees en een aflever bevestiging. Nu ja het bestaat niet op mac (toch niet standaard) dan is het ook niet de moeite om te kennen?
                              Misschien je eigen advies eens volgen en je beter informeren alvorens iets af te breken?
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment


                              • Re: eindelijk een mac

                                [QUOTE=ccc;2988704]
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

                                Dat is waar, eigenlijk bedoel ik dat de afzender een inbreuk op mijn privacy pleegt. Ooit een webmail gehad die zomaar een bevestiging stuurde, terwijl je er zelf niet op de hoogte was, veel erger dan de mac die er geen heeft. Of misschien hebben ze wel een automatische bevestiging
                                Die webmail zou die ook op mac gegeven hebben
                                Trouwens als je iets of wat kan programmeren is het niet zo moeilijk om te zorgen dat je er altijd een krijgt, dat is dan misschien wel een inbreuk op de privacy
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

                                Comment

                                Working...
                                X