Re: eindelijk een mac
Ik kan Pol zijn frustratie heel goed verstaan.
Ik heb nu zelf reeds gedurende 1 maand een iMac 27 inch i7 en heb nog niet echt veel voordelen gevonden ten opzichte van Win 7.
Heb nu op een maand tijd toch al 3 pf 4 maal gehad dat de computer niet meer reageerde.
Werk je veel met excel etc, dan moet je toch MS Office kopen
Van sommige zaken vraag je je af hoe dat het mogelijk is:
Bv: onmogelijk om een leesbevestiging te vragen voor een e-mail
Enige deftige optie: outlook voor Mac
Mooi, flashy ? Ongelooflijk (IMHO)
Software: basis software is vaak goedkoper dan voor MS of reeds inbegrepen. Wel veel minder keuze.
Installatie van software: gemakkelijker
Verwerkingssnelheid: niet beter of slechter dan een andere i7 computer
Het werkt ? ja,
het werkt heel goed? Ja maar ... ,
het werkt (veel) beter dan Win 7 ? absoluut niet! ( maar je hebt er minder omzien naar )
Doe ik hem al weg? Neen, nog niet. Sommige frustraties zijn waarschijnlijk te wijten aan een gebrek van kennis en zullen hopelijk mettertijd opgelost worden.
Als het echt te erg wordt kan ik nog altijd in Win7 werken via bootcamp of VM ware
Ik kan Pol zijn frustratie heel goed verstaan.
Ik heb nu zelf reeds gedurende 1 maand een iMac 27 inch i7 en heb nog niet echt veel voordelen gevonden ten opzichte van Win 7.
Heb nu op een maand tijd toch al 3 pf 4 maal gehad dat de computer niet meer reageerde.
Werk je veel met excel etc, dan moet je toch MS Office kopen
Van sommige zaken vraag je je af hoe dat het mogelijk is:
Bv: onmogelijk om een leesbevestiging te vragen voor een e-mail
Enige deftige optie: outlook voor Mac
Mooi, flashy ? Ongelooflijk (IMHO)
Software: basis software is vaak goedkoper dan voor MS of reeds inbegrepen. Wel veel minder keuze.
Installatie van software: gemakkelijker
Verwerkingssnelheid: niet beter of slechter dan een andere i7 computer
Het werkt ? ja,
het werkt heel goed? Ja maar ... ,
het werkt (veel) beter dan Win 7 ? absoluut niet! ( maar je hebt er minder omzien naar )
Doe ik hem al weg? Neen, nog niet. Sommige frustraties zijn waarschijnlijk te wijten aan een gebrek van kennis en zullen hopelijk mettertijd opgelost worden.
Als het echt te erg wordt kan ik nog altijd in Win7 werken via bootcamp of VM ware
Comment