Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk een mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: eindelijk een mac

    Ik kan Pol zijn frustratie heel goed verstaan.

    Ik heb nu zelf reeds gedurende 1 maand een iMac 27 inch i7 en heb nog niet echt veel voordelen gevonden ten opzichte van Win 7.

    Heb nu op een maand tijd toch al 3 pf 4 maal gehad dat de computer niet meer reageerde.
    Werk je veel met excel etc, dan moet je toch MS Office kopen
    Van sommige zaken vraag je je af hoe dat het mogelijk is:
    Bv: onmogelijk om een leesbevestiging te vragen voor een e-mail
    Enige deftige optie: outlook voor Mac


    Mooi, flashy ? Ongelooflijk (IMHO)

    Software: basis software is vaak goedkoper dan voor MS of reeds inbegrepen. Wel veel minder keuze.
    Installatie van software: gemakkelijker
    Verwerkingssnelheid: niet beter of slechter dan een andere i7 computer

    Het werkt ? ja,
    het werkt heel goed? Ja maar ... ,
    het werkt (veel) beter dan Win 7 ? absoluut niet! ( maar je hebt er minder omzien naar )

    Doe ik hem al weg? Neen, nog niet. Sommige frustraties zijn waarschijnlijk te wijten aan een gebrek van kennis en zullen hopelijk mettertijd opgelost worden.
    Als het echt te erg wordt kan ik nog altijd in Win7 werken via bootcamp of VM ware
    Last edited by Jo; 21 januari 2011, 23:43.
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #77
      Re: eindelijk een mac

      De frustraties die hier gepost worden komen voor een stuk voort omdat nog een Windows verleden meesleurt. Iemand die eerst jaren op OSX werkt en dan naar Win7 overstapt zal ook zo'n dingen meemaken.

      WMA is nu eenmaal Windows Media Audio, de Mac applicaties wensen dat niet native te ondersteunen omdat het een slecht formaat is. Maar het omvormen naar een ander formaat is geen echt probleem.

      Die leesbevestiging heeft Apple niet geïmplementeerd omdat dit rommel is. Dat is helemaal geen gestandaardiseerde afspraak in het email protocol, maar een Microsoft implementatie. Als je geen leesbevestiging krijgt wilt dat dus niet zeggen dat de andere kant het niet gelezen heeft, zijn email-client of een van de tussenliggende servers heeft het gewoon niet doorgestuurd. Krijg je hem wel dan wil dat niet zeggen dat die ander de email gelezen heeft, misschien heeft een van die servers dat gewoon opgestuurd omdat hij die email heeft afgeleverd. Dus die leesbevestiging dat is zo'n halfslachtige MS implementatie, je bent beter af zonder.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #78
        Re: eindelijk een mac

        Die leesbevestiging heeft Apple niet geïmplementeerd omdat dit rommel is. Dat is helemaal geen gestandaardiseerde afspraak in het email protocol, maar een Microsoft implementatie. Als je geen leesbevestiging krijgt wilt dat dus niet zeggen dat de andere kant het niet gelezen heeft, zijn email-client of een van de tussenliggende servers heeft het gewoon niet doorgestuurd. Krijg je hem wel dan wil dat niet zeggen dat die ander de email gelezen heeft, misschien heeft een van die servers dat gewoon opgestuurd omdat hij die email heeft afgeleverd. Dus die leesbevestiging dat is zo'n halfslachtige MS implementatie, je bent beter af zonder.
        Dus alles wat Mac niet heeft is rommel dat is toch wel heel kort door de bocht en een te gemakkelijk antwoord.
        Er is een verschil tussen aflevering en leesbevestiging. Aflevering bevestiging is idd niet 100 %, met leesbevestiging heb ik nooit problemen gehad.
        Voor mail is outlook gewoon veel beter.
        Mac users zouden ook wel eens meer mogen open staan voor de goede zaken van andere systemen en hun oogkleppen afdoen want er is toch een groot verschil tussen de hype en de realiteit.
        Dit heeft niets met frustatie te maken. Natuurlijk ken ik de Mac wereld nog niet zo goed als de MS OS. Maar een gemis is een objectief feit en geen subjectieve beoordeling wegens te weinig kennis..
        Last edited by Jo; 22 januari 2011, 08:14.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #79
          Re: eindelijk een mac

          Ik ken beide OS'en, heb een iMac met OS X en een Dell laptop met Windows 7. Ik werk graag met zowel de Mac als de PC. Beiden hebben hun voor- en nadelen.
          Maar geloof me vrij, Mac-gebruikers hebben geen reden om neer te kijken op Win7. Doen ze het wel, dan zijn ze niet objectief.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #80
            Re: eindelijk een mac

            Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
            Dus alles wat Mac niet heeft is rommel dat is toch wel heel kort door de bocht en een te gemakkelijk antwoord.
            Er is een verschil tussen aflevering en leesbevestiging. Aflevering bevestiging is idd niet 100 %, met leesbevestiging heb ik nooit problemen gehad.
            Voor mail is outlook gewoon veel beter.
            Mac users zouden ook wel eens meer mogen open staan voor de goede zaken van andere systemen en hun oogkleppen afdoen want er is toch een groot verschil tussen de hype en de realiteit.
            Dit heeft niets met frustatie te maken. Natuurlijk ken ik de Mac wereld nog niet zo goed als de MS OS. Maar een gemis is een objectief feit en geen subjectieve beoordeling wegens te weinig kennis..
            Dus opmerkingen over een, algemeen als problematisch gekend iets zijn dat niet als jij toevallig niet op de hoogte bent daarvan.
            1 opmerking veralgemenen naar "alles" is niet kort door de bocht.

            in je vorige post ook;"Werk je veel met excel etc, dan moet je toch MS Office kopen"
            als ik kleren draag die gestreken moeten worden zal ik ook en strijkijzer moeten kopen.
            ter info: Excel is het eigen formaat van de Office applicatie van Microsoftexcel moest dit je ontgaan zijn.

            PS als ik facturen zend staat er automatisch het zinnetje bij "Graag bevestiging van ontvangst" en heb daarmee nog nooit problemen gehad.

            Comment


            • #81
              Re: eindelijk een mac

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              WMA is nu eenmaal Windows Media Audio, de Mac applicaties wensen dat niet native te ondersteunen omdat het een slecht formaat is. Maar het omvormen naar een ander formaat is geen echt probleem.
              Dat WMA formaat is inderdaad rommel, omdat het propriarty is, net zoals die Mac brol van iTunes.

              Die leesbevestiging heeft Apple niet geïmplementeerd omdat dit rommel is. Dat is helemaal geen gestandaardiseerde afspraak in het email protocol, maar een Microsoft implementatie. Als je geen leesbevestiging krijgt wilt dat dus niet zeggen dat de andere kant het niet gelezen heeft, zijn email-client of een van de tussenliggende servers heeft het gewoon niet doorgestuurd. Krijg je hem wel dan wil dat niet zeggen dat die ander de email gelezen heeft, misschien heeft een van die servers dat gewoon opgestuurd omdat hij die email heeft afgeleverd. Dus die leesbevestiging dat is zo'n halfslachtige MS implementatie, je bent beter af zonder.

              Het nut van die leesbevestiging laat ik in het midden, maar het is geen MS standaard.
              http://en.wikipedia.org/wiki/Email


              The original SMTP mail service provides limited mechanisms for tracking a transmitted message, and none for verifying that it has been delivered or read. It requires that each mail server must either deliver it onward or return a failure notice (bounce message), but both software bugs and system failures can cause messages to be lost. To remedy this, the IETF introduced Delivery Status Notifications (delivery receipts) and Message Disposition Notifications (return receipts); however, these are not universally deployed in production. (A complete Message Tracking mechanism was also defined, but it never gained traction; see RFCs 3885 through 3888.)

              Many ISPs now deliberately disable non-delivery reports (NDRs) and delivery receipts due to the activities of spammers:

              Comment


              • #82
                Re: eindelijk een mac

                [QUOTE=ccc;2982224]Dat WMA formaat is inderdaad rommel, omdat het propriarty is, net zoals die Mac brol van iTunes.

                Bij mijn weten is iTunes in tegenstelling toto WMA geen mediaformaat maar een gratis media beheersprogramma.
                appelen en citroenen niwaar.:cool
                (of moest je kost wat kost iets negatief over de vijand erbij voegen?)

                Comment


                • #83
                  Re: eindelijk een mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Dat WMA formaat is inderdaad rommel, omdat het propriarty is, net zoals die Mac brol van iTunes.
                  K... you lost me there.

                  Wat heeft een bestandsformaat te maken met een software?
                  Voor zover ik weet dringt Mac die software niet op. Het staat je vrij een andere te gebruiken.

                  (persoonlijk vind ik iTunes wél een dijk van een produkt, maar bon: de gustibus...)
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #84
                    Re: eindelijk een mac

                    Misschien heeft ccc het over het "Apple Lossless" formaat? Dat is een van de mogelijkheden naast mp3 (alle mogelijke bitrates), wav, aiff, AAC...




                    Ik heb geen idee hoe Windows met zo'n bestanden omgaat?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • #85
                      Re: eindelijk een mac

                      @Kaneda:

                      Niks slechts voor de Mac, maar sinds Windows 7 heeft Microsoft het zeer goed aangepakt qua interface en gebruiksgemak. Was OSX vroeger nog altijd superieur in gebruiksgemak vergeleken met Windows XP. Ik gebruik beide systemen en zoals jij het zegt: beiden hebben voor- en nadelen.

                      Weet iemand trouwens of het mogelijk is om MacOSX zo in te stellen dat dat een harde schijf met verschillende partities werkt: 1 voor het OS, 1 voor bestanden, 1 voor backup (Time Machine) ? Tegenwoordig wordt een goede laptop zodanig gepartitioneerd dat bij een crash van het besturingssysteem na een restore van het systeem tenminste de bestanden niet overschreven, omdat die op een aparte partitie staan. Ik doe dit met al mijn Windows systemen. Daarnaast backup ik apart systeem, Mijn Documenten en de ghost van mijn systeem ook nog eens op verschillende externe schijven.

                      Ik ken nog geen enkele Mac die dit gescheiden systeem standaard heeft opgebouwd, zodat bij een crash en voor diegenen die Time Machine niet gebruiken na een restore van MacOSX al hun bestanden kwijt zijn....Macintosh kennende, waarbij ze detail hebben voor de kleinste dingen, zou dit toch standaard ingesteld moeten worden: Systeempartitie, Bestandspartitie, Systeembackuppartitie (Time Machine). Of is het beleid soms: we zorgen ervoor dat mensen lekker snel een Time Machine Capsule gaan kopen........
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                      Comment


                      • #86
                        Re: eindelijk een mac

                        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                        @Kaneda:

                        Niks slechts voor de Mac, maar sinds Windows 7 heeft Microsoft het zeer goed aangepakt qua interface en gebruiksgemak. Was OSX vroeger nog altijd superieur in gebruiksgemak vergeleken met Windows XP. Ik gebruik beide systemen en zoals jij het zegt: beiden hebben voor- en nadelen.

                        Weet iemand trouwens of het mogelijk is om MacOSX zo in te stellen dat dat een harde schijf met verschillende partities werkt: 1 voor het OS, 1 voor bestanden, 1 voor backup (Time Machine) ? Tegenwoordig wordt een goede laptop zodanig gepartitioneerd dat bij een crash van het besturingssysteem na een restore van het systeem tenminste de bestanden niet overschreven, omdat die op een aparte partitie staan. Ik doe dit met al mijn Windows systemen. Daarnaast backup ik apart systeem, Mijn Documenten en de ghost van mijn systeem ook nog eens op verschillende externe schijven.

                        Ik ken nog geen enkele Mac die dit gescheiden systeem standaard heeft opgebouwd, zodat bij een crash en voor diegenen die Time Machine niet gebruiken na een restore van MacOSX al hun bestanden kwijt zijn....Macintosh kennende, waarbij ze detail hebben voor de kleinste dingen, zou dit toch standaard ingesteld moeten worden: Systeempartitie, Bestandspartitie, Systeembackuppartitie (Time Machine). Of is het beleid soms: we zorgen ervoor dat mensen lekker snel een Time Machine Capsule gaan kopen........
                        dit was onder systeem 7 al mogelijk.
                        gewoon gebruik maken van je schijfhulpprogramma om partities te maken.
                        Weer een prachtig voorbeeld. Je kent het niet dat beken je zelf maar je gaat al direct beoordelingen en conclusies trekken uit je zelf toegegeven onwetendheid.
                        Als je dezelfde normen en manieren gebruikt om je win7 te beoordelen durf ik die niet te sterk te geloven.
                        Ik ken de prijs niet van iets dus in jouw werkwijze kan ik hier komen verkondigen dat dat iets wel verschrikkelijk duur zal zijn.
                        Jongen denk eerst een na eer je kritiek geeft.

                        Comment


                        • #87
                          Re: eindelijk een mac

                          Ja mogelijk, maar door Mac NIET standaard ingesteld zoals bij veel Windows systemen. Ik geef geen kritiek op het besturingssysteem zelf, aangezien het BSD Unix systeem dat de drijvende kracht achter het MacOSX is een geweldig en stabiel systeem is. De kritiek is op het beleid van Apple om NIET standaard deze scheiding in te voeren. Natuurlijk gebruik je een bepaalde referentie om iets te vergelijken.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #88
                            Re: eindelijk een mac

                            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                            Ja mogelijk, maar door Mac NIET standaard ingesteld zoals bij veel Windows systemen. Ik geef geen kritiek op het besturingssysteem zelf, aangezien het BSD Unix systeem dat de drijvende kracht achter het MacOSX is een geweldig en stabiel systeem is. De kritiek is op het beleid van Apple om NIET standaard deze scheiding in te voeren. Natuurlijk gebruik je een bepaalde referentie om iets te vergelijken.
                            Enerzijds neem je mac en anderzijds neem je naar gelang het je past eens een pc bouwer of Microsoft. hoe kan je in godsnaam zo vergelijken?
                            Als ik windows uit de doos installeer is dat ook niet gedaan.
                            Ik ken ook VEEL windowssystemen die het niet doen.(is dit lijntje nu ook evengelie? "VEEL" komt er toch in voor samen met ik ken, dan zal het zo wel zijn .)
                            maw Je bent wanhopig op zoek om je gelijk te halen(je onvrede met een door jouw uitgevonden al of niet bestaande verkoopssysteem van apple, "je kent de mogelijkheid niet dus zal het wel bedoeld zijn om timecapsules te verkopen") door vergelijkingen te maken die er geen zijn.

                            Comment


                            • #89
                              Re: eindelijk een mac

                              OK: ik ga u gelijk geven. Het MacOSX is superieur boven Windows 7.
                              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                              Comment


                              • #90
                                Re: eindelijk een mac

                                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                                OK: ik ga u gelijk geven. Het MacOSX is superieur boven Windows 7.
                                ik zeg dat nergens.
                                je trekt weer conclusies die nergens op gestoeld zijn.
                                Leer eens objectief te lezen wat er staat en niet dadelijk wat je denkt dat er staat.

                                Comment

                                Working...
                                X