Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk een mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: eindelijk een mac

    MAC vs PC, NIKON vs CANON, MERCEDES vs BMW .....

    Heel simpel : De gustibus et coloribus non disputandum est.

    En als TS zin heeft om haar vreugde te uiten en proficiat met je aankoop !
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #17
      Re: eindelijk een mac

      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
      MAC vs PC, NIKON vs CANON, MERCEDES vs BMW .....

      Heel simpel : De gustibus et coloribus non disputandum est.

      En als TS zin heeft om haar vreugde te uiten en proficiat met je aankoop !
      Daar houd ik het ook bij uiteindelijk.
      God weet hoe zich Aline nu voelt.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: eindelijk een mac

        Het maakt niet echt uit mac vs windows. Aline55 is wss heel blij met haar iMac, en terecht, het is een mooie pc. Dat er windows computers zijn die voor minder geld hetzelfde kunnen (qua kracht voor videobewerking), dat weet (bijna) iedereen, maar voor apple betaal je ook het design en de 'stoeffactor' De meeste van hun producten zijn licht/zwaar overpriced tegenover de onderdelen die erin zitten vergeleken met de Windows tegenhangers.
        Maar iedereen zijn eigen keuze uiteraard, ik denk dat het duidelijk is dat ik meer pro windows ben vanwege deze prijs/prestatieverhouding.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #19
          Re: eindelijk een mac

          Aan de TS; proficiat met de aanwinst!

          Wat dat scherm betreft vermoed ik idd dat het gewoon om het verschil met haar oude scherm gaat. Ik zie niet in waarom een nieuw PC scherm minder zou presteren.

          Maar wat videobewerking betreft kan ze best gelijk hebben; op een iMac in full HD beelden processen in iMovie; no problemo. Op PC heb je daar extra software voor nodig die niet alleen duur is, maar ook nog heel ongebruiksvriendelijk.

          Mvg,

          J.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #20
            Re: eindelijk een mac

            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Aan de TS; proficiat met de aanwinst!

            Wat dat scherm betreft vermoed ik idd dat het gewoon om het verschil met haar oude scherm gaat. Ik zie niet in waarom een nieuw PC scherm minder zou presteren.

            Maar wat videobewerking betreft kan ze best gelijk hebben; op een iMac in full HD beelden processen in iMovie; no problemo. Op PC heb je daar extra software voor nodig die niet alleen duur is, maar ook nog heel ongebruiksvriendelijk.

            Mvg,

            J.
            Choose Pinnacle Studio 25 for its powerful and precise video editing tools that inspire limitless creative opportunities for advanced moviemaking. Learn more!

            En 129€ is toch niet dodelijk he Jochen

            Bij de keuze van een nieuw systeem wordt dikwijls gevraagd waarvoor
            je de computer gaat gebruiken.
            Dus doe je zelf best een beetje onderzoek naar hardware en software
            die voldoet aan de behoefte.
            Last edited by theokus; 3 januari 2011, 11:58.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: eindelijk een mac

              Aline het is je gegund....... Veel plezier ermee

              Comment


              • #22
                Re: eindelijk een mac

                Van Harte met je mac.
                leuk die gezichtsherkenning hè.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: eindelijk een mac

                  Aline, je gaat er nooit spijt van krijgen hoor !
                  Proficiat met je aankoop!

                  Comment


                  • #24
                    Re: eindelijk een mac

                    Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                    heb gisteren voor de grap eenzelfde foto op de pc en op de mac op het scherm geplaatst, zelfs mijn uiterst conservatieve neef wat pc gebruik betreft kon het niet onderkennen
                    mijn foto op mac was veel zuiverder, veel gedetailleerder
                    Vrij logisch, je pc en scherm is waarschijnlijk op pensioengerechtigde leeftijd en je Imac komt net uit de doos. Als de Imac + scherm dan nog redelijk goed gekalibreerd uit de fabriek komt, dan is er inderdaad een groot verschil.

                    In ieder geval gefeliciteerd met de aankoop.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #25
                      Re: eindelijk een mac

                      Hey Aline

                      gefeleciteerd met de imac - zodra onze verbouwing achter de rug is komt er hier ook eentje

                      Comment


                      • #26
                        Re: eindelijk een mac

                        Gefeliciteerd!
                        Ben al bijna een jaar Apple gebruiker, en nog geen seconde spijt.
                        Er zal héél wat moeten gebeuren om me terug te doen overschakelen.
                        Eindelijk ben ik computer gebruiker/genieter, en geen systeembeheerder meer!

                        Een héél belangrijke tip: hang ergens aan je iMac of in je netwerk een goede externe schijf, en activeer daarop de TimeMachine. (backup)
                        De software zit erop, en is bijzonder krachtig en gebruiksvriendelijk!

                        Geniet er van!!


                        PS: aan de Mac bashers: het genot over de hoge kwaliteit duurt langer dan de ergernis over de hoge prijs. En laat Aline toch eens genieten van haar machien!
                        Zelf vind ik de iMac, de Macbook en de MacbookPro 13' correct geprijsd. De Macbooks van 15 en 17' vind ik persoonlijk overprijsd.
                        Dus na onze iMac is er een MacbookPro 13', een TimeCapsule en een iPad in huis gekomen (en 4 iPod's). Als je je afvraagt waarom de aandelen van Apple gestegen zijn, ik beken schuld.
                        Mijn kinderen dromen al om hun Windows machines te vervangen door een Apple, zelfs al moeten ze dan een occasiemachientje kopen onwille van het budget.

                        Comment


                        • #27
                          Re: eindelijk een mac

                          hoi
                          @ theokus
                          hoe ik me voel?
                          heel goed dank u

                          ik heb zo'n visie op het leven gekregen van: niets is helemaal positief, niets is helemaal negatief


                          dus elk systeem heeft zo wel zijn kanten die ik goed kan gebruiken en ik ben nu eenmaal zo'n gelukzak dat ik de twee systemen naast elkaar kan gebruiken

                          mijn pc is nog maar 2 jaar oud, en volledig geupgraded met w7 64

                          ik ga vooral eerst mijn videobewerking doen op apple, en nog steeds mijn fotos en digitaal scrapboeken op mijn pc......

                          voor de rest zie ik het wel
                          bedankt in ieder geval aan de mensen die mij proficiat wensten

                          groetjes aline
                          groetjes aline

                          Comment


                          • #28
                            Re: eindelijk een mac

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ben al bijna een jaar Apple gebruiker, en nog geen seconde spijt.
                            Ik ben al 11 jaar Mac-gebruiker en heb daar ook geen spijt van, maar...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Er zal héél wat moeten gebeuren om me terug te doen overschakelen.
                            ... er is iets gebeurd, nl. Windows 7. Alles wat ik deed op een Mac, doe ik nu even probleemloos op Windows 7.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Eindelijk ben ik computer gebruiker/genieter, en geen systeembeheerder meer!
                            Oef, na 11 jaar kan ik gewoon verder doen wat ik altijd heb gedaan. Hetzelfde, maar anders...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            PS: aan de Mac bashers: het genot over de hoge kwaliteit duurt langer dan de ergernis over de hoge prijs.
                            Bwa, hoge kwaliteit. Kwaliteit is goed, ja. Van mijn Dell kan ik echter hetzelfde zeggen, en die kost een heeeeeel stuk minder.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Mijn kinderen dromen al om hun Windows machines te vervangen door een Apple, zelfs al moeten ze dan een occasiemachientje kopen onwille van het budget.
                            Die van ons spelen spelletjes op zowel de iMac (OS X en Bootcamp Vista) en op de Dell laptop met Windows 7. Ze zijn bijna 5 jaar maar 'k kan niet zeggen dat ze voor één bepaald OS een voorkeur hebben.

                            PS Aan al de windows-bashers : Windows staat niet meer gelijk met Vista, XP, 2000, Me of 98. Windows 7 is echt goed en de kloof met OS X is gedicht. Voilà. Ik heb een iMac met OS X en Vista Bootcamp en een laptop met Win7. Ik zit niet te kwijlen voor OS X en ik zit ook niet te bleiten voor Vista of Win7. Ze zijn allemaal goed. Welke neem je dan ? Juist, de goedkoopste.

                            Maar aan TS : geniet ervan, je hebt er tenslotte jaren voor gespaard...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #29
                              A

                              Ben sedert een paar weken ook een MacBookPro gebruiker. Heb direct het zwaarste kaliber genomen, kwestie van wat met de tijd mee te zijn.
                              Die MacBook heb ik voorlopig aangeschaft voor privégebruik. Ik moet zeggen dat ik al wat afgesakkerd heb. Na 25jaar Windows is dit toch een hele aanpassing. Tot nog toe is dit voor mij nog geen meerwaarde omdat ik een aantal zaken, programmaatjes en handigheden mis uit Windows. Voor alle duidelijkheid heb ik er ook "Parallels" op staan zodat ik af en toe eens terug kan gaan piepen naar Windows. En ook hier ondervind ik enkele tekortkomingen tov het normale Windows-platform. Ik heb de indruk dat "Parallels" nog helemaal niet op punt staat. Eén van mijn grote aanpassingen is ook het keyboard. Je moet bvb maar eens een backslash proberen te reproduceren, want die staat er niet op. En het kan gebeuren dat je die af en toe eens nodig hebt. Dan is het natuurlijk googelen geblazen om aan een oplossing te geraken. Zeeeer veel tijdverlies dus, maar men zegt mij dat na de gewenningsperiode je niet meer terug wil. Ik ben benieuwd.....
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: eindelijk een mac

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Ik zit niet te kwijlen voor OS X en ik zit ook niet te bleiten voor Vista of Win7. Ze zijn allemaal goed. Welke neem je dan ? Juist, de goedkoopste.

                                Maar aan TS : geniet ervan, je hebt er tenslotte jaren voor gespaard...
                                MIS: ik werk op beide..

                                een macbook pro 17" en
                                een laptop HP elitebook 17" met Win 7

                                en toch is de Mac diegene die ik meest gebruik. ( heb beide vanwege mijn werk, en ik kan echt kiezen wat ik wil aankopen )
                                ze hebben beide een scherm die voor 98 % hetzelfde weergeven.
                                Maar toch, de Mac wint.
                                Als ik dan weer software wil downloaden en installeren en weer weg kieperen en weer wat anders van het net pluk enz. enz. , dan kom ik met de laptop (win7) wel eerder aan mijn trekken dan met de Mac. Maar dat is voor mij dan ook het enige positive aan Windows , afgezien van het merk computer !! Ik heb mijn buik vol van windows , al kan ik soms niet anders . Dus Apple , kom op hee met die software .. Wel is het zo dat de meeste professionele software voor foto en video voor Mac te krijgen is . Ook programma's als autocad en noem maar op .. En ja , 't kost veel geld ...

                                Maar toch , proficiat hee met je Mac Aline , hier krijg je nooit spijt van ...
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X