Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo fopt met frederick, maar niet nete

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zo fopt met frederick, maar niet nete

    Na mijn aankoop van een smartphone ben ik aan het rondkijken voor een prepaid abonnement. Naast Mobile Vikings leek me Jim Mobile ook niet oninteressant.
    Vooreerst: ik bel niet veel via GSM en SMS uiterst zelden.

    Tot ik op het volgend uitkom:

    Mobile Vikings: je betaalt 15 euro, die mag je opbellen à rato van 24 cent/min = 62,5 minuten. Je krijgt er 2 Gigabyte internetverkeer bovenop.

    Jim Mobile: stel ik wil ook maandelijks 15 euro spenderen. Ik koop een bundel internet (500 Megabyte à 5 euro), dus kan ik nog 10 euro opbellen à 30 cent/min = 33,3 minuten.
    Ah ja, er is ook een 5 euro bundel om tegen 20 cent/min te bellen. Maar dan heb ik natuurlijk maar 5 euro meer over om op te bellen, 5 euro à 20 cent/min = 25 minuten.

    Dus méér betalen om minder te krijgen, da's een beetje de omgekeerde wereld, niet ?

    Reken ik nu verkeerd of is dit een slimme zet van één of andere "account manager" die wel een leuke bonus zal gekregen hebben ?
    Last edited by nete; 24 januari 2011, 09:41.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

    voor mij dan toch liever 2 keer 10 euro
    of nog beter: mobile viking
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Ik heb sinds een paar maand Mibile Vikings. Ik kan het enkel aanbevelen.
      Enige minpuntje is misschien de snelheid van het dataverkeer, maar voor mij is dat niet echt een punt. Het is vele malen goedkoper als eender welke andere aanbieder. En Base (M.V. gebruikt het Base netwerk) is toch ook 3G (of beter) aan het uitbreiden.
      Je hebt bij M.V. ook geen verbindingskost, wat je bij veel anderen vaak wel hebt. Je bent bij wijze van spreken continue online...

      mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #4
        Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

        Inderdaad, en gasten die afkomen met "promoties" waarbij je nog slechter af bent dan zonder, dat doet me denken aan Belgacom....

        Ik heb mijn berekening eens naar Jim Mobile gestuurd, benieuwd met welke "kronkels" ze gaan antwoorden.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

          Vorige week bezoek gekregen van een verkoper van Proximus die mij de goeie raad gaf om de twee jaar (met contract voor twee jaar) eens te veranderen van provider. De beste tarieven zijn immers voor de nieuwe klanten. Diegenen die trouw blijven zijn hier de dupe. Maar dat heb ik al in andere sektoren ook meegemaakt.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Vorige week bezoek gekregen van een verkoper van Proximus die mij de goeie raad gaf om de twee jaar (met contract voor twee jaar) eens te veranderen van provider. De beste tarieven zijn immers voor de nieuwe klanten. Diegenen die trouw blijven zijn hier de dupe. Maar dat heb ik al in andere sektoren ook meegemaakt.
            Ik ben het niet met je eens. Ik krijg regelmatig een 'bonus' waarbij ik bv 20euro gratis krediet krijg. Of vaak een bericht met een code waar je dan een soort van bonus kan winnen, dit zijn dan ook dingen als 5euro of 100smsen of 15minuten bellen. Ik heb dit abonnement nu toch al dik een jaar. En de eerste 6maand was aan 2/3e van de prijs (15euro).
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

              Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
              Ik ben het niet met je eens. Ik krijg regelmatig een 'bonus' waarbij ik bv 20euro gratis krediet krijg. Of vaak een bericht met een code waar je dan een soort van bonus kan winnen, dit zijn dan ook dingen als 5euro of 100smsen of 15minuten bellen. Ik heb dit abonnement nu toch al dik een jaar. En de eerste 6maand was aan 2/3e van de prijs (15euro).
              Dat kan, maar neem nooit een abonnement van meer dan twee jaar, want dan komt de kat op de koord.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

                Stapte met mijn abo's hier ook elke 2 jaar over naar een andere. Je kan dus wel niet bij je huidige operator blijven want je krijgt de promo niet als je binnen je operator op een andere formule overstapt.

                In ieder geval een bonus binnen zo'n abo heb ik nog nooit gekregen/gezien.

                Deze maand verliep er weer eentje, nu toch maar naar MV overgezet. Het is 15 Euro per maand voor een pre-paid, je kan sneller bijladen als je wil. Je kan ook minder bijladen maar dan krijg je geen gratis SMS/databundel. Het contract is elk moment opzegbaar. Dus volgens mij zowat de sterkste aanbieding op deze moment.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

                  Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                  Ik ben het niet met je eens. Ik krijg regelmatig een 'bonus' waarbij ik bv 20euro gratis krediet krijg. Of vaak een bericht met een code waar je dan een soort van bonus kan winnen, dit zijn dan ook dingen als 5euro of 100smsen of 15minuten bellen. Ik heb dit abonnement nu toch al dik een jaar. En de eerste 6maand was aan 2/3e van de prijs (15euro).
                  Als zij u om de haverklap een bonus kunnen of willen toekennen is dat toch het beste bewijs dat ze initiëel veel te duur zijn.
                  Ze hanteren zo te zien zelfs een afgeleide vorm van "belspelletjes"
                  Maar een "gewoon" abonnement waar je een correcte prijs betaalt en die u verder met rust laten is natuurlijk véél te saai, niet ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

                    Ik heb al tweemaal een telefoontje van Mobistar gekregen om, op basis van mijn gebruiksgedrag, een goedkoper abonnement aan te raden .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

                      Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                      Ik heb al tweemaal een telefoontje van Mobistar gekregen om, op basis van mijn gebruiksgedrag, een goedkoper abonnement aan te raden .
                      Tot eind maart ben ik ook nog een mobistarklant. Zo'n telefoontje heb ik ook al gekregen maar ik ben momenteel niet meer te spreken over hun manier van werken en ook feit dat je als klant voor een vraag nergens terecht kan tenzij je veel geluk hebt en heel lang kan wachten. Misschien is dit idem bij de andere operatoren.
                      Ik verklaar mij nader. Eind vorig jaar heb ik per ongeluk tweemaal mijn faktuur betaald. Ik had een domiciliëring (waar ik d'office al tegen ben, maar dit was mij eventjes ontgaan) en op mijn faktuur van december had ik opgemerkt dat er gevraagd werd dat :"indien het verschuldigde bedrag op 31/12 niet automatisch van de rekening zou gegaan zijn, je gevraagd wordt dit manueel te doen".Toen indedaad het bedrag op 31/12 rond 17.00u nog niet van mijn rekening was heb ik dan maar manueel de verrichting gedaan. Gevolg, om 24.00u op 31/12 wordt mijn rekening nogmaals gedebiteerd met hetzelfde bedrag. Hierop protesteer ik direct en probeer ik tel. contact op te nemen. Een dame laat mij, na zeer vele pogingen om binnen te geraken,op een zeer onbeleefde toon erop wijzen dat ik zelf toch de aanleiding ben van de fout. Daarmee was de kous voor haar af. Nadien schrijf ik een brief naar mobistar om de zaken uit te leggen. Tot op heden heb ik geen antwoord gekregen, maar wel een factuur van januari die geen rekening houdt met de dubbelel betaling. Moraal van het verhaal : laatr je nooit geen domiciliëring aansmeren en wees niet te vlug om te betalen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Maar een "gewoon" abonnement waar je een correcte prijs betaalt en die u verder met rust laten is natuurlijk véél te saai, niet ?
                        Ja ale dat moet je begrijpen he.. 't geeft best een kick hoor zo'n on saai abonnement waar men je gewoon een sms stuurt om te zeggen dat je iets 'extra' krijgt.
                        ::: Flickr :::

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Tot eind maart ben ik ook nog een mobistarklant. Zo'n telefoontje heb ik ook al gekregen maar ik ben momenteel niet meer te spreken over hun manier van werken en ook feit dat je als klant voor een vraag nergens terecht kan tenzij je veel geluk hebt en heel lang kan wachten. Misschien is dit idem bij de andere operatoren.
                          De klantonvriendelijkheid is bij alle operatoren legendarisch (cfr de Neveneffekten). Men verschuilt zich achter de onpersoonlijkheid. Stap eens een Mobistarcenter binnen en maak evt. daar eens van uw oren, 't zal rap opgelost zijn.
                          En ik deel uw afkeer van domicilieringen. Ik heb al te veel miserie gezien daardoor.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

                            Ik heb mijn berekening eens naar Jim Mobile gestuurd, benieuwd met welke "kronkels" ze gaan antwoorden.
                            Ik heb intussen nog niks gehoord van Jim Mobile
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zo fopt met frederick, maar niet nete

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Jim Mobile: stel ik wil ook maandelijks 15 euro spenderen. Ik koop een bundel internet (500 Megabyte à 5 euro), dus kan ik nog 10 euro opbellen à 30 cent/min = 33,3 minuten.
                              Ah ja, er is ook een 5 euro bundel om tegen 20 cent/min te bellen. Maar dan heb ik natuurlijk maar 5 euro meer over om op te bellen, 5 euro à 20 cent/min = 25 minuten.
                              Klopt niet wat je zegt hoor. Voor die 5 euro aan 20 cent/min krijg je 25 minuten. Je hebt dus 25 minuten EN nog 5 euro over. Je kan daarmee dus NOG een bundel 20 cent/min kopen. Als je dus 2 bundels koopt heb je 50 minuten, i.p.v. 33,3 als je dat niet doet.


                              Nuja, Mobile Vikings blijft zeker de betere deal. Jim Mobile voor 15 euro: 500 SMS, 25 minuten en 250 MB. Mobile Vikings voor 15 euro: 1000 SMS, een uur bellen en 2 GB. 't Is wel duidelijk waar je de meeste waar voor je geld krijgt dan!

                              Comment

                              Working...
                              X