Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk een mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: A

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    @Doc: handig, hoor, die "Steve", voor die keren dat ik op m'n numeriek toetsenbord een punt nodig heb ipv een komma.
    (vroeger, bij OS7 en vroeger paste ik dat zelf aan met ResEdit)
    Dat "Steve doc" heb ik op geslagen onder de Library/Keyboard/ layouts, maar kan het niet op mijn display krijgen.Mag die de xml- extensie blijven behouden?
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #62
      Re: A

      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      dat het schrijven van een tekst, in mijn geval het Spaans, stukken gemakkelijker gaat in Word op Windows.
      Je kan ook overwegen om een Spaans apple toetsenbord aan te schaffen, als die taal bij jou het meeste aan bod komt

      Comment


      • #63
        Re: A

        Volgens deze post is "steve" voor AZERTY-keyboards. De post vertelt ook waar de file moet staan.
        Even gecheckt en bij mij is het /Users/<mijnnaam>/Library/Keyboard Layouts
        Last edited by LesC; 7 januari 2011, 14:04.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #64
          Re: A

          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
          Je kan ook overwegen om een Spaans apple toetsenbord aan te schaffen, als die taal bij jou het meeste aan bod komt
          Inderdaad, maar dat is een QWERTY toetsenbord en als je een AZERTY gewoon bent is dat ook moeilijk bij blind typen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #65
            Re: eindelijk een mac

            @ iedereen; hetzelfde vreugde gevoel kwam ook bij mij naar boven toen ik net een PC
            had aangekocht met Windows 7 als besturingssysteem.
            en een tijdje later nog eens nadat ik een 23,6" scherm had gekocht.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #66
              Re: eindelijk een mac

              Na één maand nog steeds niet overtuigd van de meerwaarde van een Mac.
              Ik zou het niemand aanraden die al jaren (ikzelf 25jaar) gewoon is te werken onder Windows. Nog dagelijks moet ik ploegen om enigszins gewoon te raken aan dit systeem. En telkens kom je op mankementen en tekortkomingen die ik bij Windows niet tegenkwam.

              Een paar vbn. :
              - Onlangs was ik een diashow, gemaakt met Proshow Gold, aan het herwerken met i-Photo.
              Ah ja, voor ik het vergeet, dat is één van de voordelen van Mac dat je met één programma (hier dan i-Photo) zowel foto's , dia's, films kan maken, bekijken en beheren. In Windows moet je daarvoor een drietal verschillende programma's hebben. Dit mag ook gezegd worden.
              Om met mijn verhaal verder te gaan, tussen de muziekfiles voor mijn diashow waren er enkele WMA's bij. En dat was nu juist een probleem voor i-Tunes. Er was absoluut geen mogelijkheid om die files in de muziekbibliotheek binnen te krijgen. Als oplossing heb ik een converteer-programma voor Windows moeten zoeken om WMA's om te zetten naar Mp3's.Dan pas kon ik die in i-Tunes importeren om uiteindelijk in mijn diashow te krijgen.
              -Ik zoek een Spaans woordenboek dat ik kan gebruiken als ik teksten in het Spaans schrijf. Ik heb daarvoor de Van Dale maar die draait enkel onder Windows. Conclusie, als ik Spaanse teksten schrijf moet ik noodgedwongen naar Word onder Windows migreren.
              -Een probleempje met de plaatsing van de 2 USB-poorten. Die staan zo kort bijeen dat elke USB-stick die je gebruikt al erg smal moet zijn wil je nog één of ander randapparaat kunnen aanschakelen aan de tweede poort. Dan denk je : "ik verbind dan maar mijn USB keyboard, want daarop zijn twee bijkomende USB poorten". maar nopes..., die zitten dan weer zo eng behuisd dat je daar ook weeral enkel USB sticks met heel beperkte afmetingen kan inpluggen.

              Enfin, voor mij is de gewenningsperiode alles behalve rooskleurig, maar ik zet door (anders was ik geen West-vlaming).
              Wat mij positief stemt is wel dat de MacBookPro in bijna geen tijd start en klaar is om mee aan de slag te gaan. Geen antivirus gescan en dergelijke die je systeem soms dermate vertraagt.
              Een zeer goede scherm (mat) met prachtige kleurweergave.
              Een perfecte afwerking en mooi design. Qua look, zowat vergelijkbaar met de B&O . Maar of dit de meerprijs waard is ben ik tot hiertoe helemaal niet zeker. Voor 3K kan je overigens een top-machien kopen bij de concurrentie met nog wat accessoires bij.
              Ik zie mezelf ook nooit helemaal overschakelen naar Mac. Dit is dus al bij al een duur folieke...
              Last edited by enero; 21 januari 2011, 22:29.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                Ik zie mezelf ook nooit helemaal overschakelen naar Mac. Dit is dus al bij al een duur folieke...
                I know that feeling, been there, done that ....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #68
                  Re: eindelijk een mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Qua look, zowat vergelijkbaar met de B&O .
                  Da's ook geen compliment voor de Mac...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #69
                    Re: eindelijk een mac

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Da's ook geen compliment voor de Mac...
                    Bestaat B&O al in Moen ?
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #70
                      Re: eindelijk een mac

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Na één maand nog steeds niet overtuigd van de meerwaarde van een Mac.
                      Ik zou het niemand aanraden die al jaren (ikzelf 25jaar) gewoon is te werken onder Windows. Nog dagelijks moet ik ploegen om enigszins gewoon te raken aan dit systeem. En telkens kom je op mankementen en tekortkomingen die ik bij Windows niet tegenkwam.

                      Een paar vbn. :
                      - Onlangs was ik een diashow, gemaakt met Proshow Gold, aan het herwerken met i-Photo.
                      Ah ja, voor ik het vergeet, dat is één van de voordelen van Mac dat je met één programma (hier dan i-Photo) zowel foto's , dia's, films kan maken, bekijken en beheren. In Windows moet je daarvoor een drietal verschillende programma's hebben. Dit mag ook gezegd worden.
                      Om met mijn verhaal verder te gaan, tussen de muziekfiles voor mijn diashow waren er enkele WMA's bij. En dat was nu juist een probleem voor i-Tunes. Er was absoluut geen mogelijkheid om die files in de muziekbibliotheek binnen te krijgen. Als oplossing heb ik een converteer-programma voor Windows moeten zoeken om WMA's om te zetten naar Mp3's.Dan pas kon ik die in i-Tunes importeren om uiteindelijk in mijn diashow te krijgen.
                      -Ik zoek een Spaans woordenboek dat ik kan gebruiken als ik teksten in het Spaans schrijf. Ik heb daarvoor de Van Dale maar die draait enkel onder Windows. Conclusie, als ik Spaanse teksten schrijf moet ik noodgedwongen naar Word onder Windows migreren.
                      -Een probleempje met de plaatsing van de 2 USB-poorten. Die staan zo kort bijeen dat elke USB-stick die je gebruikt al erg smal moet zijn wil je nog één of ander randapparaat kunnen aanschakelen aan de tweede poort. Dan denk je : "ik verbind dan maar mijn USB keyboard, want daarop zijn twee bijkomende USB poorten". maar nopes..., die zitten dan weer zo eng behuisd dat je daar ook weeral enkel USB sticks met heel beperkte afmetingen kan inpluggen.

                      Enfin, voor mij is de gewenningsperiode alles behalve rooskleurig, maar ik zet door (anders was ik geen West-vlaming).
                      Wat mij positief stemt is wel dat de MacBookPro in bijna geen tijd start en klaar is om mee aan de slag te gaan. Geen antivirus gescan en dergelijke die je systeem soms dermate vertraagt.
                      Een zeer goede scherm (mat) met prachtige kleurweergave.
                      Een perfecte afwerking en mooi design. Qua look, zowat vergelijkbaar met de B&O . Maar of dit de meerprijs waard is ben ik tot hiertoe helemaal niet zeker. Voor 3K kan je overigens een top-machien kopen bij de concurrentie met nog wat accessoires bij.
                      Ik zie mezelf ook nooit helemaal overschakelen naar Mac. Dit is dus al bij al een duur folieke...
                      25 jaar? was dat dan windows 85 of 86??
                      iTunes zit gratis op je mac. bezoek dan eens dit linkje.
                      The latest macOS offers the world&#8217;s best way to play &#8212; and add to &#8212; your collection of music, movies, TV shows, podcasts, audiobooks, and more.


                      Deze week nog, een usbstickje uit den aldi, proberen in de pc (acer) te steken,
                      oeps niet mogelijk want ernaast stak een HD en er was geen plaats meer...
                      zelfde probs al gehad met verschillende dell's....
                      is dat nu een probleem van de pc makers of van de makers van usb stick's????

                      En tja soms moet je zelf in google "wma apple" intikken om snel iets te weten te komen, dat hoeft zeer zeker niet als je met windows werkt.

                      kritiek ok maar dan wel wat terecht natuurlijk.

                      Comment


                      • #71
                        Re: eindelijk een mac

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Bestaat B&O al in Moen ?
                        Nee, in Moen is de tijd nog blijven stille staan, maar van B&O heb ik toch al eens gehoord. Toen ik eens in Kortrijk in een winkel binnenstapte met mijn botten aan dachten ze dat ik met mijnen trakteur verkeerd was gereden en dat ik had moeten afslaan aan Molecule in Vichte ipv het sjieke Kortrijk...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #72
                          Re: eindelijk een mac

                          Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                          kritiek ok maar dan wel wat terecht natuurlijk.
                          Heel juist. Vanaf nu moet dus elke kritiek op Dell computers met Win7 grondig gestaafd worden met gehomologeerde onderzoeksrapporten en verslagen...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #73
                            Re: eindelijk een mac

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Heel juist. Vanaf nu moet dus elke kritiek op Dell computers met Win7 grondig gestaafd worden met gehomologeerde onderzoeksrapporten en verslagen...
                            moest dat ook voor apple gelden kon jij beter je internetabonnement opzeggen

                            Comment


                            • #74
                              Re: eindelijk een mac

                              Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                              moest dat ook voor apple gelden kon jij beter je internetabonnement opzeggen
                              Kritiek op Windows WAS gegrond. Met Windows 7 niet meer. Sorry, punt uit, andere lijn. Live with it.
                              Wat niet wil zeggen dat Win7 beter is dan OS X, gewoon dat de kommer en kwel voorbij zijn. Leer het aanvaarden als een grote jongen...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • #75
                                Re: eindelijk een mac

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Kritiek op Windows WAS gegrond. Met Windows 7 niet meer. Sorry, punt uit, andere lijn. Live with it.
                                Wat niet wil zeggen dat Win7 beter is dan OS X, gewoon dat de kommer en kwel voorbij zijn. Leer het aanvaarden als een grote jongen...
                                leer eens lezen, waar geef ik kritiek op windows?
                                Ik heb daar niet de minste behoefte toe, in tegenstelling tot veel windowsgebruikers als het over apple gaat.

                                Comment

                                Working...
                                X