Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Vandaag nieuwe album ontvangen van Pixbook (al de vijfde)
    Nog steeds tevreden, kaft is verbeterd en mooier. De verpakking was dit keer uitstekend.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      En de TS heeft zelf ook een vraagje

      Weet er iemand hoe je in de software van FOTOBUCH een standaard achtergrond kunt instellen?

      Ik heb gevonden dat je in de expert modus manueel je achtergrond kunt wijzigen. Maar als ik dat elke keer moet doen voor de 153 pagina's is dat een hoop werk.

      Alvast bedankt

      Sven

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Awel vroeger kon dat inderdaad, maar ik heb er laatst ook eentje gemaakt en heb het niet meer teruggevonden. Het lijkt dat het bij de laatste SW versie is verdwenen.

        Ja kan wel een van hun lelijke (kinderlijke) voorbeeldlayouten op elke pagina zetten. Maar een simpele kleur kon ik ook niet.

        Ik heb ze eens gemailed dat hun beta versie betere layout voorbeelden had. En ze schreven toen terug dat ze nog vollop bezig waren met de nieuwe versie en dat die terug zouden komen. Helaas is dat niet gebeurt. Je moet nu volledig zelf aan de slag om de cover te ontwerpen want de voorbeelden vind ik echt niets meer. Maar misschien is dat omdat deze type van layout juist meer besteld worden?
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          juist mijn id ontvangen van asukabook, ik heb geen btw-nummer of akte van oprichting moeten voorleggen, een geluk, want dat heb ik nog niet, ik ben namelijk (nog) geen zelfstandige. blijkbaar gaf mijn website de doorslag. ik ben heel blij, want ik vind de boeken echt pràchtig.

          juist de prijzen bekeken en ze vallen veel beter mee dan ik verwacht had. 130 euro voor de allerduurste softcover, een 25x25 cm van 80 bladzijden (en die vind ik gelukkig juist de mooiste, mooier dan de hardcover). ik ben er dus nagenoeg zeker van dat ik deze drukker zal gebruiken voor mijn trouwalbums. zal wel nog een maand of twee duren voor ik tot drukken overga, maar ik zal zeker een review posten.

          ik heb heel dit topic met veel interesse gelezen, maar geen enkele van die andere drukkers lijkt me een goede optie. nu hoop ik maar dat er enkele van de koppels die op 't programma staan bereid zijn om voor deze boeken te betalen, want ik merk wel dat er heel veel enkel maar een cd willen met alles op.
          http://www.madelienwaegemans.be

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
            01. Naam bedrijf: Blurb
            02. Wat bestelde je: 96 blz in portrait A4, maar in werkelijkheid 25x20 cm
            03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): ongeveer 43 dollar voor drukken en 52 dollar voor transportkosten (via UPS, de enige mogelijkheid)
            ...
            Dit is mijn eerste fotoboek, en ben meer dan tevreden. Zal zeker nog met Blurb werken, maar heb hen al gemailed dat ze iets moeten doen aan hun transportkosten.
            Blijkbaar hebben ze gehoor gegeven aan je verzoek:

            uittreksel uit het weblog (http://blurberatiblog.com/index.php/...tomer-support/)

            Shipping costs – getting better all the time
            Filed Under: Blurb Alert, Help & Customer Support | 19 Comments » | February 27th, 2007
            A lot of Blurbarians have told us, both in blog posts and through customer support, that our shipping prices could be lower. In response to this feedback coupled with the introduction of our new book types, we’re happy to introduce shipping rates that benefit both U.S. and international customers.

            For our U.S. and Canadian customers, we no longer offer fixed shipping rates (e.g., $8.95+$2.95 for Ground, $12.95+$3.95 for 2nd Day Air and Canadian Standard). Instead, we now conduct a real-time cost calculation with UPS after you specify your delivery address during checkout. This seamless experience returns a custom quote based on the weight of your order and destination you specified. Implemented last Friday, early results from over the weekend show a significant cost savings for shipments within the U.S.

            In addition, we’ve recently finalized a rate renegotiation with UPS. UPS responded with a more aggressive rate for many international zones without sacrificing the ability to track your order or deliver in a expedited manner. These new rates are now in effect.

            Even though we’ve taken important steps to offer you the best shipping rates possible, we’ll continue to explore new ways to make these rates even better. We’ll have more leverage to negotiate better rates as we continue to grow and expand. In the coming months we’ll focus on setting up an overseas print facility, and continue to evaluate additional shipping alternatives. More to come on both fronts as we have additional information.

            Posted by: Brent
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Ik ging opzoek naar een goedkoper alternatief dan fotobuch. Dat goedkoop is om het te kunnen aanbieden aan meerdere mensen, en als je dan van een (dans)school evenement 100 Euro moet vragen voor een fotoboek dan is dat te duur voor de meesten. Dus zocht ik een mogelijkheid om een voldoende boek onder de 50 te kunnen krijgen.
              Zo heb ik eens een boek met Happyalbum samengesteld. Ik zal het resultaat wel laten weten als ik het ontvang. Ik ga een volgende keer ook eens Blurb proberen want dat is nog goedkoper (tenzij die transportkosten niet echt naar beneden gaan). De eeste keer dat ik Blurb probeerde op PC, dacht ik het is niet goed. Daarom dat ik met HappyAlbum in zee ben gegaan. Maar omdat ik niet echt tevreden was over de mogelijkheden (nu ja het moest goedkoop). Ben ik terug met Blurb gaan experimenteren. En eens je dat programma wat leert kennen valt het beter mee. Je kan hier niet echt de layout naar je zin aanpassen, maar je kan voor 8 dollar wel het Blurb logo laten vallen.

              Ondertussen heb ik van FotoBuch ook de beta van de nieuwe versie gekregen. Hadden ze geroken dat ik op een ander heb besteld? Wie weet, de beta is niet downloadbaar je krijgt hem blijkbaar alleen op uitnodiging.
              Het programma is nog steeds identiek aan de vorige versie voor zover ik kan zien. Maar er zitten wat nieuwe mogelijkheden in.
              Zo komt er een boek met spiraalbinding en een softcover versie. Die worden goedkoper (ze hebben dat echt geroken hé). Deze zullen er in A4 en A5 formaat zijn.
              Er komt ook een duurder boek in A3 formaat met speciale cover. Niet te layouten maar van speciale materialen. Leder e.d.
              Dan zijn er verschillende Canvas mogelijkheden. Zo bieden ze een set aan. Je kan bevoorbeeld 3 canvasdoeken naast elkaar nemen. En dan kan je de foto over de 3 uitspreiden. Misschien doe je dat beter zelf in PS, maar wie weet.
              Voor de rest komen er filters bij om op je foto's los te laten. Maar dat bekijk ik niet want PS kan dat beter. Wel komt er een optie om een schaduw toe te voegen aan de foto. Nog niet echt getest, maar zou wel een handig kunnen zijn omdat er dan automatisch rekening kan gehouden worden met de objecten die onder je foto liggen in het boek.

              Ik ga in iedergeval al opmerken dat ze meer in het Engels mogen doen, en dat dezelfde background op alle pagina's toepassen wenselijk is.
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                heeft er iemand een afdrukcentrale die software aanbiedt voor mac osx? en die dan ook degelijke albums levert?

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup Bekijk bericht
                  heeft er iemand een afdrukcentrale die software aanbiedt voor mac osx? en die dan ook degelijke albums levert?
                  www.mypublisher.com(New York)

                  Zelf nog niet mee gewerkt, maar een vriend van mij toonde mij dit weekend een paar albums (hij werkt ook met Mac). Zeer mooie resultaten; prijsniveau is gemiddeld, verzendtijd is 3 à 4 dagen, software makkelijk te gebruiken.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    thx! ik ga het eens uitzoeken

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      01. waar: www.happyalbum.nl
                      02. wat: 1 Luxe fotoboek 21 x 30
                      03. prijs: 34.45 Euro voor 72 pagina's recto verso (had 61,80 gekost bij Fotobuch)
                      04. levertijd: 7 dagen dat is snel
                      05. Stevige verpakking bij verzending? Redelijk, kleine deuk in het boek.
                      06. Algemene indruk: 70 (in %)
                      07. Kwaliteit kaft: 20 (in %)
                      08. Kwaliteit foto's: 90 (in %)
                      09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 5 formaten maar allemaal groot.
                      10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? Neen
                      11. Software: Nederlands
                      12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
                      13. Opmerkingen

                      Ik koos HappyAlbum omdat ik een boek wou maken van een dansoptreden dat aan een aanvaardbare prijs aan de leden kon worden aangeboden. De prijs ligt op bijna de helft van fotobuch. Volgens de site krijg je al 5% korting vanaf 5 stuks. Dus bij een grotere oplage wordt het ook nog sneller voordeliger.

                      Verschillen met fotobuch:
                      Geen layout van de kaft mogelijk, slechts alleen een matte zwarte omslag.
                      Een halve cm van het papier verdwijnt in de binding, dus geen foto's over de middenrand mogelijk. Ook een hele sterke kromming van de pagina's.
                      Papier is dikker en blinkender dan fotobuch. De kwaliteit van de foto's is gelijkwaardig. Ik hou meer van mat, maar dat is persoonlijk.
                      Minder layout mogelijkheden op de pagina's alhoewel helemaal niet slecht te noemen.
                      Geen tekst op boekrand mogelijk.

                      Voor een goedkopere print kan ik best heel tevreden zijn. De alleen zwarte kaft is spijtig als ze dat konden oplossen dan is deze service meer dan het bekijken waard. Voor het betere werk blijf ik voorlopig bij Fotobuch. Maar voor een evenment als aanbod voor meerdere mensen kan HappyAlbum wel gebruikt worden. Ik wil de volgende keer eens met Blurb werken als vergelijking. Nu afwachten of er veel mensen dit album gaan bestellen.

                      Ik heb ondertussen al boeken liggen van Hema en PixBooks (beide van 2004 want die gebruik ik niet meer als service), Fotobuch en HappyAlbum. Dus als je wilt vergelijken zal je eens langs moeten komen.

                      Hier enkele snapshotfoto's van het album.

                      Je merkt dat het HappyAlbum wat groter was. De tekst "fotobuch" en "happyalbum" heb ik erop gezet met PS dat staat niet op de boeken


                      Hier dan open, ik moest het fotobuch over het happyalbum leggen want deze laatste blijft niet open liggen. Het papier is een stuk blinkender. Mooier voor de ene, meer last van reflecties voor een ander. Echt een kwaliteitsverschil in de foto's kan ik niet zien.


                      Dergelijke foto's over 2 pagina's kan ik niet aanraden met Happyalbum, de bladeren staan te veel gekruld daarvoor. Je moet eigenlijk met je foto's altijd een beetje van die middenrand wegblijven anders stoort dat het bekijken. Je merkt het hier bij de 2 onderste foto's die liggen een stuk verscholen in de middenrand.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Bedankt Dirk,

                        Mooie vergelijking

                        Sven

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          ziet er goed uit dacht ik.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            01. Webprint
                            02. Album Royal 22x28 cm
                            03. 40 euro voor 40 pagina's
                            04. duurde wel een week of 2-3
                            05. Stevige verpakking bij verzending? --> Prima verpakt
                            06. Algemene indruk: 80 (in %)
                            07. Kwaliteit kaft: 100 (in %)
                            08. Kwaliteit foto's: 60 (in %) --> Dit is lastig. Ze drukken het geheel af op echt fotopapier bij Album Royal. Ziet er echt heel erg mooi uit en geeft de uitstraling zoals ik dat zou willen. Maareh, de foto's zijn te donker. Ik heb het aangegeven en wacht op antwoord. Als ze dat zouden verbeteren zouden ze wat mij betrefd 100% krijge, maar nu ben ik niet tevreden. Ik heb er dus 60% van gemaakt maar het voelt eigenlijk als 0% omdat het niet goed is.
                            09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? Ja
                            10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? Ja, album royal is met kunstleder afgewerkt. Heel erg mooi moet ik zeggen.
                            11. Software: Nederlands? Ja
                            12. Software: eenvoudig te bedienen? --> je moet alles via een php website regelen. Het uploaden en alles duurt wel even. De templates zijn wel leuk samengesteld vind ik. Je kunt ook wat achtergrondjes kiezen. Er is een goede balans gemaakt tussen keuze en snelheid. Natuurlijk heb je nog meer vrijheid als je alles gewoon in Photshop als paginavullende JPEG's aanleverd. Maar dat kost gebruikers veel tijd.
                            (13. Eventuele opmerkingen)
                            Ja, dat alles supoer is behalve de afdrukkwaliteit. Het was bij ons te donker. Toch wel jaamer want nu is het niet iets wat ik 10 jaar kan bewaren. Wat ik wel super vind is dat het op fotoapier is afgedrukt. Nu lijkt het dus niet op een magaizen o.i.d. maar op een FOTO boek.

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Hallo allemaal,

                              Een vraag n.a.v. mijn eigen review is dus dat ik graag zou willen weten welke album afdruk centrale de foto's ook op fotopapier zet of iets anders gebruikt. Webprint gebruikt bij AlbumRoyal dus echt fotopapier. Ik zou dus graag willen toevoegen als vraag 14:

                              14. Gebruikt materiaal:
                              - fotopapier (lijkt op afdruk van analoge foto's)
                              - glossy papier (zoals bv de voorkant van de cosmpolitan, dik papier wat glanst)
                              - semi-mat papier (zoals bv de inhoud van een boek over tuinieren of fotografie, glimt iets)
                              - mat papier (zoals het papier gebruikt voor de bosatlas, beetje stroef papier, glimt absoluut niet)

                              Groetjes

                              Menno

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Hallo, bedankt voor de informatie die ik via jullie heb kunnen bekomen, toch heb ik nu een bestelling geplaatst bij een bedrijf dat nog niemand genoemd heeft denk ik.
                                namelijk: hofmann uit Spanje
                                http://www.hofmann.es/en/index.asp
                                De schoonbroer van mijn broer had vorig jaar via hen een bestelling gedaan en ik heb deze uitgebreid bekeken. De bestelling die hij heeft gedaan was een boek op +- A4 formaat (andere keuze is er spijtig niet). ongeveer 70 pagina's kleur. Digitale prints.
                                Hier mijn bevindingen: de kaft is echt super kwaliteit, mooi foto print over de hele kaft. Echt 100% en zelfs meer.
                                Het overal uitzicht van het boek als je het vast hebt ook, de pagina's zijn stevig dik, niet plooibaar. Stevige kwaliteit. De prints, sommige goed, maar andere minder van kleur, en nu kan ik niet zeggen of dat aan de ingestuurde foto's ligt of aan de afrukkwaliteiten van Hofmann. Ik ga uit van het eerste, maar toch...De bladen zijn geplastificieerd, waardoor je ze steeds kan afkuisen, maar geeft wel een sterke glanzend effect, je moet hier van houden, ik niet zo dus.
                                Ook als je ze vlak bekijkt zie je wat vlekjes (geen bubbels hoor, de bladen zijn echt plat) van het plastificieren. vooral op de zwarte achtergronden of donkere foto's zie je het. Het is wel te negeren als je er niet met je neus gaat op zitten zoals ik gedaan heb.

                                Maar toch, ik heb gekozen voor een boek op fotokwalteit, ze drukken je boek af op fotopapier. Volgens de website is deze de beste manier om je foto's mooi te laten uit komen, waar ik voor ga.
                                Deze boeken zijn duurder dan de geprinte versies, en je kan maximum 30 paginas kiezen. Hierdoor heb ik 2 boeken besteld. Eentje van de trouwdag, eentje van de reportage op lokatie. Ik hoop dat ze goed zijn, anders niet tevreden, geld terug garantie. Ik laat jullie mijn bevindingen weten van zodra ik het boek toekrijg.

                                7a8 werkdagen vanaf bestelling
                                57,50€ voor boek 29x21 (fotopagina's 20.5x27.8)
                                30 pagina's fotokwaliteit

                                de software is zeer handig en ontelbare mogelijkheden, daar je zelf ook de lay out kan aanpassen.

                                Informatie van op de website:
                                General characteristics

                                All of our covers have a foam layer on the inside that provides a very pleasant touch. In addition, the strong bookbinding (similar to those digital wedding books) allows to open it 180 degrees so that you can watch the pages completely flat. This is very useful for those pictures bigger than one page.

                                Album developed on photo paper
                                In addition to the recognized bookbinding quality of our digital albums, we use a chemical developing process on Fuji's Photographic Paper to obtain the most quality out of the images. This is the ideal album to present double-paged photographic compositions and is offered from 18, 22, 26, and 30
                                pages.

                                andere websites zijn, sommigen zijn profesioneler dan de andere, ik heb er geen ervaring mee, maar heb ze wel opgezocht voor de toekomst misschien:http://http://www.mydesignerstudio.com/Index.aspx
                                http://www.sim2000imaging.com/
                                http://www.jorgensen.com.au/index.php
                                http://www.gloriousbooks.net/index.cfm
                                http://www.ofoto.com
                                http://www.mypublisher.com/
                                http://www.sharedink.com/
                                http://www.shutterfly.com/photobooks/
                                http://www.snapfish.com/tourphotobooks
                                http://www.fotoplus.nl/albumprintservice/http://www.photographerbook.net/
                                http://www.sarloalbums.com/html/designer_album.html
                                http://tastephotobook.co.uk/
                                http://www.firsteditionoriginals.com...%20albums.html
                                http://www.apollo-imagizing.com/psagency.php
                                http://www.photopiaonline.com/product.php/44/0

                                Comment

                                Working...
                                X