Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Ik heb gisteren ook een fotoboek bij Hofmann besteld. Ik heb de volle 78 pagina's gevuld met bijna 200 foto's.

    Bij het doorsturen van de gegevens bleek echter dat 'slechts' een 60 MB versluisd werd. Ik hoop dat dit geen gevolgen heeft voor de kwaliteit van de foto's...

    Bij een andere dienst waar ik al boeken besteld heb (Colormailer.com) werd telkens de hele foto doorgestuurd, zelfs al werd die gecropt in het boek zelf. Ik zal dus maar hopen dat het programma van Hofmann 'slimmer' is en enkel het gecropte deel doorstuurt.

    Ik hou eerlijk gezegd een beetje mijn hart vast. We zullen volgende week dinsdag wel zien als het boek toekomt.
    FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Ik heb mijn boeken toegekregen na 6 werkdagen, snel dus, Ze zijn prachtig, mooi, en van goede kwaliteit, ik wil alleen nog maals herhalen dat ik gekozen heb voor de fotokwaliteit. deze is duurder, maar aan te raden, geen lelijke plastificatie, maar mooie fotos op mat papier.
      Enkel zijn er 2 paginas wat scheef afgeprint of gesneden, maar dat is te nihileren vergeleken bij de kwaliteit van het boek over zijn geheel.
      Ik stuur hen nog een mail met mijn kleine "klacht" en zal zien wat ze voorstellen, anders ben ik wel tevreden.
      De verpakking was degelijk en de boeken zijn goed toegekomen.

      Later steek ik er wat fotos bij dan kunnen jullie zelf zien.
      veel succes

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Heb een paar weken geleden mijn eerste fotoalbum gemaakt.
        Ik wou eerst mijn album bij het kruidvat bestellen. De software van het kruidvat leek mij ok en had hier en daar wel goede kritieken gelezen. Toen ik echter het fotoalbum wou opsturen weigerde de software omwille van één of andere foto. Ben dan maar op zoek gegaan naar een andere provider.
        Heb verschillende programma's geprobeerd maar de software die mij het meest beviel was die van albumprinter.
        De redenen:
        -je kan de achtergrondkleur van je tekstbox veranderen
        -je kan je foto over 2 pagina's uitspreiden (kan niet met kruidvat)
        -je kan inzoomen zowel in preview als in edit mode
        -je kan eenvoudig je eigen foto als achtergrond instellen.
        Het aligneren van de foto's viel wat tegen.

        01. Naam bedrijf: Albumprinter.com
        02. Wat bestelde je: Softcover fotoboek Medium
        03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): 32,95
        04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 5 dagen
        05. Stevige verpakking bij verzending? OK
        06. Algemene indruk: .... (in %) : Goed
        07. Kwaliteit kaft: .... (in %): Goed
        08. Kwaliteit foto's: .... (in %) : De meeste foto's waren ok. Op 2 pagina's na. Maar kan ook aan de kwaliteit van de foto's liggen.
        09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? OK
        10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) ok
        11. Software: Nederlands? Ja
        12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
        (13. Eventuele opmerkingen)

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Ik wacht op mijn eerste boek van blurb , de software vind ik heel gemakkelijk en eenvoudig te gebruiken. ik heb een softcover besteld , ik had liever een hardcover gehad maar dan komt er een pagina rond en de eventuele foto voor op de voorpagina komt dus niet rechtstreeks op de cover.Dat vind ik wel spijtig.

          Ik heb in het verleden ook een album bij albumprinter besteld, daar was ik tevreden over , snelle levering , redelijke kwaliteit , wel jammer dat ze er een pagina ts steken met hun gegevens op , wat bij blurb niet het geval is , voor een kleine meerprijs kan je uw eigen logo plaatsen. Het nadeel in de software bij albumprinter is ook (vind ik ) als je een layout gekozen hebt en je foto erin steekt je de foto niet meer kan verplaatsen ( de foto zelf , niet het kader ) wat bij blurb wel het geval is

          ik ben nog op zoek naar een site die ook fotoboeken aanbied met grote ringen .
          Niet zoals bij van die kleine zoals bij foto.com.


          kiptje

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            www.mypublisher.com(New York)

            Zelf nog niet mee gewerkt, maar een vriend van mij toonde mij dit weekend een paar albums (hij werkt ook met Mac). Zeer mooie resultaten; prijsniveau is gemiddeld, verzendtijd is 3 à 4 dagen, software makkelijk te gebruiken.
            Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup
            heeft er iemand een afdrukcentrale die software aanbiedt voor mac osx? en die dan ook degelijke albums levert?


            Hier ben ik ook zeer geinteresseerd in. Heb nl hetzelfde probleem, je vindt superveel sites voor pc, maar voor mac...........
            Ik moet ook een album laten drukken, iemand tips voor mac??

            Thanks!
            Sandra

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Ik ben eens gaan kijken bij een plaatselijke fotowinkel in Merksem en zij hebben prachtige boeken liggen gedrukt bij Fuji.. (zeggen ze ).
              Ik zag een prachtig exemplaar liggen, grote linnen kaft, mooie glossy foto's en perfect afgewerkt vond de foto's op 't eerste zicht wel met groenzweem maar dat heeft fuji altijd wel een beetje vind ik..
              Via hun site kan je ook bestellen maar het is zeer simpel en omslachtig (upload 9 foto's > 1u voor OSX via HTML) Ben ermee begonnen maar toch forfait gegeven.
              http://www.elkacolor.com is de website, geleverd in een winkel.
              Hier heeft men nog niet over gesproken op dit forum denk ik..

              Ik heb hen een mail verstuurd omdat het zooooooo lang duurt en dit was 't antwoord:

              Geachte,

              Met de HTML versie kan er we degelijk een fotoalbum besteld worden.
              Rekening houdend dat ons huidig productengamma is het formaat beperkt tot 10 x15 en 15 x 15 wat betreft de albums.
              Via de andere module fotoboeken kan er een ruimere keuze gemaakt worden.


              Elka Color klantendienst

              Jammer, ik zal dan toch een andere optie moeten kiezen om via Mac een album te printen.....
              Heb al gelezen over http://www.mypublisher.com/ maar geen echte beoordeling, jammer dat het van NY moet komen of
              http://www.blurb.com en dit zou dan weer van SF komen..
              Is er nu echt geen macvriendelijk printsysteem beetje dichterbij?


              Groetjes,
              Sandra

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup Bekijk bericht
                heeft er iemand een afdrukcentrale die software aanbiedt voor mac osx? en die dan ook degelijke albums levert?
                fotoos bestellen via iphoto zelf!
                en via hema moet het ook gaan lukken eind augustus http://www.hema.be/nl-BE/default.aspx
                ik ga gewoon via iphoto wat het makkelijkste is en goede kwaliteit levert

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Heb het zelf nog niet getest maar bij jAlbum hebben ze sinds kort ook fotoboek-software. En dit werkt denk ik onder Java dus ook voor Mac!

                  Make a fantastic hard cover photo book with from your photos. Use photos from your existing jAlbum albums and be done in seconds.


                  En dit is denk ik waar jAlbum de mosterd vandaan haalt:

                  http://www.myphotobook.de/ (ook Mac )

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
                    fotoos bestellen via iphoto zelf!
                    en via hema moet het ook gaan lukken eind augustus http://www.hema.be/nl-BE/default.aspx
                    ik ga gewoon via iphoto wat het makkelijkste is en goede kwaliteit levert
                    Iphoto! Nooit aan gedacht! Super merci voor de tip ik ga het eens uitproberen

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
                      fotoos bestellen via iphoto zelf!
                      en via hema moet het ook gaan lukken eind augustus http://www.hema.be/nl-BE/default.aspx
                      ik ga gewoon via iphoto wat het makkelijkste is en goede kwaliteit levert
                      Ik ben begonnen via Iphoto te uploaden nr een fotoboek maar heb nog enkele vraagjes;

                      - Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)
                      Ik heb dit niet gevonden, precies enkel zwart linnen kaft of ben ik mis?
                      - Zijn de foto's mooi gedrukt? glossy of mat
                      - Levertijd en betaling ok?
                      - Komt dit van Amerika?
                      - Stevige verpakking bij verzending?
                      - Algemene indruk: .... (in %)
                      - Kwaliteit kaft: .... (in %)
                      - Kwaliteit foto's: .... (in %)

                      Tevens sukkel ik nog met de cropping maar ik ben er nog maar net mee bezig, wat wel makkelijk is dat je een automatische vulling kan doen.

                      Alvast bedankt!
                      Groetjes,
                      Sandra

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Ik heb net een eerste fotoboek besteld met iphoto (mac) en ben superbenieuwd nr het resultaat!
                        Het uploaden is heel makkelijk, gewoon je foto's in iphoto zwieren, thema kiezen en de layout ofwel automatisch doen ofwel zelf aanpassen en dit gaat heel gemakkelijk. Je moet wel een account aanmaken op de applesite maar die had ik al. Het doorsturen gebeurde vrij snel, ben wel benieuwd nr het resultaat want 17,1mb is niet veel..........
                        Ik hou jullie op de hoogte en vul dan zeker die enquete in!

                        Groetjes,
                        Sandra

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Ik heb nu een album besteld bij Hema (Waar ik in het verleden al meerdere albums bestelde). Ik stuur mijn bevindingen later deze week zeker door. (De album komt donderdag toe).
                          Graag had ik enkel geweten of er iemand een vergelijking kan maken tussen fotobuch en hema: enkel de kwaliteit van de foto's en het papier is belangrijk.
                          Zien jullie een verschil in kwaliteit van afdrukken?

                          Dank je
                          Trui

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Vandaag de nieuwe editie van Test Aankoop ontvangen. Ze hebben hun bevindingen gepubliceerd. Er zijn 21 firma's getest geweest, waarbij ze telkens 1 boek besteld hebben.

                            Hun bevindingen komen niet helemaal overeen met de mijne:

                            Zelf heb ik ervaring met Pixbook (x4). De kwaliteit zou ik 8/10 geven.
                            Ter vergelijking: Recent heb ik een album van Foto.com gezien. Hun kwaliteit zou ik maar een 4/10 gegeven hebben.

                            Enkele punten van TA waar ik het niet mee eens ben:
                            - De pagina's zijn glazend, maar naar mijn mening niet teveel.
                            - Roze of oranjerode kleurodominantie, streperige print heb ik echt niet kunnen vaststellen.

                            Enkele mindere punten van Pixbook die ik ondervonden heb, en TA niet:
                            - de verpakking lijkt stevig, maar 2x had het boek minimale beschadigingen: 1 waarvan de hoeken duidelijk een duw gekregen hebben , de andere was aan de rugzijde platgedrukt geweest en blijft voor een stuk tegen de spiraaldraad duwen als het boek gesloten is.
                            -Doordat het een boek met spiraal-systeem is, moet ik voor het dichtklappen van het boek, eerst nog eens de eerste pagina's terugvouwen om geen ophoping te creeren.

                            Toch wegen deze minpunten niet op tegen de goede punten:
                            - kwaliteit
                            - levertijd: min 3dagen - max 6 dagen
                            - software: gebruiksvriendelijk offline-programma. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik mijn pagina's maak in PS en dan als 1 foto upload.

                            Voor een 30x30cm boek met 47 pagina's heb ik laatst 70.40EUR betaald (transportkost inbegrepen) = 1.50EUR/pagina.
                            Ze voegen een extra pagina toe waarop hun logo, bedrijfsgegevens, barcode en leveradres staan. Maar deze is gemakkelijk te verwijderen uit het boek.
                            Voor de eerste pagina en na de laatste, zit er een kalkpapierblad.

                            Mijn conclusie:
                            1) ik bestel zeker nog bij pixbook
                            2) het artikel van Test Aankoop is zeker interessant en zal in grote lijn een goed idee en overzicht geven, maar is misschien iets te beperkt om volledig correct te zijn.

                            Laat maar weten als er nog vragen zijn.

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Even een update rond happy Album.

                              Ik had 10 extra exemplaren van dat boek besteld voor andere mensen.
                              De korting die ze op de website beloven, kreeg ik in de uiteindelijk Email van de bestelling niet. Na een Emailtje naar de support dienst kreeg ik de belofte dat ze uiteindelijk wel van de VISA rekening afging. En dat klopte ook.

                              2 boeken die ik aankreeg waren gedeleeltelijk verkeerd gebonden. Nadat ik een foto had opgestuurd van de fout, kreeg ik er gelijk 2 nieuwe opgestuurd.

                              Dus de na-service is meer dan goed.

                              Maar de 10 boeken hadden verschillende diktes. En dat lag aan het gebruikte papier. Dus de ene keer gebruiken ze dikker papier dan anders. Dat vind ik persoonlijk wel een beetje raar.

                              Nu ongeveer 1 maand nadat ik een eerste boek aan iemand had doorgegeven krijg ik helaas ook de klacht dat de pagina's beginnen los te komen. Dus dat zal ik ook nog eens moeten bekijken. En nu maar hopen dat ik ze niet allemaal zal moeten vervangen.

                              Uiteindelijk denk ik niet dat ik nog eens via hen ga bestellen. Ondertussen heb ik een boek binnen van Blurb en nu ligt vast dat zij de nieuwe goedkope leverancier gaan worden, naast het duurdere Fotobuch voor de specialere.

                              Ik probeer wat later hier wat puntjes over Blurb neer te pennen.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Oorspronkelijk geplaatst door rebelke Bekijk bericht
                                - software: gebruiksvriendelijk offline-programma. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik mijn pagina's maak in PS en dan als 1 foto upload.
                                Kun je iets meer informatie geven hoe je zo'n blad samenstelt : pixelgrootte, dpi, enzo...
                                BIj 30 x 30 cm kom je op 3500 x 3500 pixels, maar dat lijkt me weinig??

                                Alvast bedankt.

                                Comment

                                Working...
                                X