Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Mijn boek van Blokker is binnen

    Goede kwaliteit , alleen zie je een zeer fijn honeycombraster als je van heel dichtbij gaat kijken (maar stoort niet )
    Kleuren en helderheid zijn in orde , hardcover is ook mooi bedrukt.
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      BLURB : hoeveel bedragen eigenlijk de verzendkosten voor België ?
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
        BLURB : hoeveel bedragen eigenlijk de verzendkosten voor België ?
        Tja ik kan er nog niet aan uit, maar ze zijn niet duurder dan bijvoorbeeld Fotobuch.

        Mijn eerste boekje van een 7x7inch met zo'n 66 pagina's en de verzending was 8.63 Euro.

        Nu onlangs heb ik dit boekje een 2de maal bijbesteld en dan nog een extra boek van 8x10 inch van zo'n 156 pagina's erbij. Deze 2 worden samen verstuurd voor 6.11 Euro.

        Ik kan alleen maar denken dat de eerste keer het boek nog uit de VS kwam en dat deze 2de bestelling nu binnen Europa wordt afgehandeld. Of anders hebben ze hun prijzen herzien.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Hoe zit het eigenlijk met de afdrukkwaliteit van de foto's en/of tekst?
          Hoe dik is het papier?

          Sven

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            01. waar: www.blurb.com
            02. wat: Softcover 18x18 cm en een hardcover 20x25 cm
            03. prijs: pagina's recto verso soft van 66 pagina's 22 Euro en de hard van 156 pagina's 38 Euro.
            04. levertijd: binnen de 6 dagen heel snel dus.
            05. Stevige verpakking bij verzending? Ja elk boek is in plastiek verpakt wel met een kaartje van Blurb erin. En het geheel dan in karton.
            06. Algemene indruk: 80 (in %)
            07. Kwaliteit kaft: 80 (in %)
            08. Kwaliteit foto's: 80 (in %)
            09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 3 formaten er is nog een groter formaat.
            10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? Soft of Hard met dust jacket.
            11. Software: Engels
            12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
            13. Opmerkingen

            Ik ben uitermate tevreden met het resultaat en zal zeker nog bij blurb bestellen. Mijn vrouw en ik zitten in verschillende non-profit organizaties en op deze manier kunnen we een boekje aanmaken over een event en dat aanbieden aan de deelnemers voor een democratische prijs. Fotobuch is dan echt wel te duur.

            Er is een mogelijkheid om het Blurb logo te vervangen door je eigen logo maar het wordt dan wel zo'n 10 Euro per boek duurder. En ze plaatsen het logo op de eerste en laatste pagina in het boek.

            Zo'n boek met een dust-jacket moet je voor zijn. Love-it or Hate-it. Ik ben meer de hate-it want die dingen verkreuken naar verloop van tijd. Maar ik had voor een vriendin een boek van de werken van haar overleden vader gemaakt en zo'n kunstboek leende zich uitermate voor zo'n dust-jacket.

            Het papier is iets dunner dan Fotobuch maar echt veel scheelt het niet. Ik merk geen groot kwaliteitsverschil in de afdrukken, maar het gaat ook weer om totaal andere types boeken dus een echte objectieve beoordeling is niet eenvoudig. Ik vermoed wel dat de binding iets minder stevig is, maar dat zal pas blijken na een paar maanden.

            Mijn oordeel is dat ik Blurb zal gebruiken voor boeken die ik aan andere mensen moet kunnen aanbieden om bij te bestellen. En Fotobuch voor als het een goede kwaliteit nodig heeft (vb huwelijksalbum).

            In het programma heb je veel minder layout mogelijkheden dan bv Fotobuch maar er is steeds een full-bleed pagina en dus kan je dat ook in photoshop doen. Ook de tekstmogelijkheden zijn beperkt. Je kan uit een tiental layouts per pagina kiezen en je kan die niet aanpassen. Er zitten niet echt foto's over andere foto's layouts in. Dus ook niet met een foto als achtergrond.

            Ik heb vanavond snel enkele snapshots genomen, slecht licht (heb geen studio) en dus op F2.8 en ISO1600.

            Het kleine softcover boekje over een optreden van de dansschool. En het grotere hardcover kunstboek.


            De dust-jacket los van het hardcover boek.


            Bladeren door het kleine boekje.



            Ik kan Blurb alleen maar aanraden, laat die vakantiefoto's niet liggen. Voor deze prijzen kan je de foto's niet los laten drukken.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Voor zover ik kan opmaken uit deze topic, heeft nog niemand een album besteld bij Kruidvat?

              Wel, dan ben ik alleszins de eerste. Gisteren 'n album aangemaakt en als alles loopt zoals gepland, kan ik het binnen 5 dagen gaan afhalen in 't plaatselijke filiaal. Van zodra ik 't heb, pen ik hier zeker mijn bevindingen neer.
              www.festivalnoise.be
              http://www.timmyhaubrechts.be

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                01. Naam bedrijf
                Kruidvat.

                02. Wat bestelde je
                Groot formaat fotoboek (20,5x27cm) met zachte kaft, 26 pagina's.

                03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.)
                € 29,74

                04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde)
                6 dagen, af te halen in de plaatselijke Kruidvat.

                05. Stevige verpakking bij verzending?
                Dubbel verpakt: eerst een map van vrij stevig karton, plus een omslag uit licht karton.

                06. Algemene indruk: .... (in %)
                85%

                07. Kwaliteit kaft: .... (in %)
                85%

                08. Kwaliteit foto's: .... (in %)
                90%

                09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?
                Groot (20,5x27cm) en middelgroot (20,5x20,5) met telkens keuze uit drie kaft-types (hard, zacht, linnen). Klein formaat (10,5x15) met keuze uit zachte kaft of ringband. De exacte afmetingen verschillen wel lichtjes naargelang de keuze van het type kaft.

                10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)
                Harde of zachte kaft, linnen, ringband.

                11. Software: Nederlands?
                Ja.

                12. Software: eenvoudig te bedienen?
                Valt wel mee. De software heeft dezelfde eigenaardigheidjes als de Kruidvat foto bestelsoftware. Vergt toch wel wat wennen / proberen.

                Je kan kiezen tussen verschillende templates, of een pagina volledig vrij samenstellen. Bladvullende foto's zijn mogelijk, maar één foto over twee tegenoverliggende pagina's uitsmeren kan niet. Raar genoeg kan dit voor de kaft dan weer wél.

                Bij een vrije layout" is precies positioneren van foto's of tekst erg moeilijk. Ook de mogelijkheden voor tekstopmaak zijn beperkt. Maar door de mogelijkheid van bladvullende foto kan je de opmaak wel in een extern programma doen.

                13. Eventuele opmerkingen
                Dit was het eerste fotoboek dat we lieten afdrukken, en dit viel erg goed mee. De fotokwaliteit is voor mij zeer goed, een beetje zoals de prints bij Kruidvat. De afwerking is erg verzorgd; er wordt vrij dik, lichtjes glanzend papier gebruikt. De laatste (blanco) pagina bevat onderaan het Kruidvat logo.

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  01. waar: HEMA
                  02. wat: Hardcover 21,5 op 21,5 cm. (De foto's zelf zijn 21 cm). 60 pagina's.
                  03. prijs: 47 euro: Waarvan ongeveer 7 euro voor het bedrukken van de kaft.
                  04. levertijd: Precies 14 dagen tussen het opsturen en het afhalen. (Je kan kiezen tussen opsturen via post, of afhalen in een Hema winkel, ik koos voor afhalen omdat ik anders toch naar de post moet, je betaald achteraf bij afhalen van je fotoboek)
                  05. Stevige verpakking bij verzending? Ieder boek zit in een dik kartonnen verpakking
                  06. Algemene indruk: 90 (in %)
                  07. Kwaliteit kaft: 90 (in %)
                  08. Kwaliteit foto's: 80 (in %): Er is een kleine korrel te zien in de foto's, maar dit is niet storend. De kleuren zijn heel goed.
                  09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? Bij Hema zijn meerdere mogelijkheden van afdrukken.
                  10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? Niet alleen boekjes, maar ook agenda's en stickers...
                  11. Software: Nederlands
                  12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
                  13. Opmerkingen
                  Ik ben zeker tevreden van mijn Hema albums: De kaft is mooi, de foto's goed, en het komt met een isbn nummer.
                  Nadelen: De bepreking tot 60 pagina's, en het boekje kan niet volledig openliggen (Het is ingebonden, niet geplakt).

                  Groeten
                  Trui

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Vorige week mijn 2 identieke fotoalbums van bij Spector ontvangen.
                    Eentje was OK, het tweede was slecht omdat sommige bladzijden vol vlekken zaten door precies te snel op elkaar te leggen als ze niet droog waren. De vlekken op de linkerkant komen namelijk op dezelfde plaats als de vlekken op de rechterkant.
                    Ik heb dit opgemerkt bij de fotograaf tijdens het afhalen en is dus met 100% zekerheid zo door Spector geleverd.
                    Hun service is dan een pak minder ... staat mij helemaal niet aan.
                    Ik moest de 2 albums volledig betalen alvorens iets kon ondernomen worden, ik moest dan eerst naar huis een mail gaan sturen naar Spector en wachten op een antwoord alvorens de fotograaf het slechte album kon terugsturen. Het antwoord van Spector was twijfelachtig want ze zeiden dat ze mijn originelen zouden bekijken omdat vermoedelijk het probleem daarvan kon komen en ook willen ze zien of ik met het boek niets verkeerd deed, dit niettegenstaande het 1 album in tweevoud is en eentje ervan OK is. Nu is het slechte album terug via de fotograaf terug naar Spector en is het wachten op een onderzoek om te zien of ze het al dan niet gratis gaan hermaken.
                    Dit is dus pure bull****. Als het bij afhalen al slecht is en dus in de winkel vastgesteld werd, dan moeten ze toch niet gaan onderzoeken of ik er iets verkeerd mee gedaan heb?
                    Nu heb ik dus wel mijn 140€ betaald en bezit maar 1 boek en geen enkel bewijs dat het andere niet in mijn bezit is ... de fotograaf zegt dat het aan Spector ligt en hij enkel de aflevering doet en bij Spector zeggen ze ook dat de fotograaf verantwoordelijk is voor de afhandeling ... rare manier van doen.
                    Dus nu in afwachting van een hopelijk positieve oplossing.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Voor de geinteresseerden:
                      In TestAankoop is er een artikel deze maand over digitale fotoalbums
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Voor de geinteresseerden:
                        In TestAankoop is er een artikel deze maand over digitale fotoalbums
                        Sorry maar ik dat lees ik niet meer, hun oordeel is meestal waardeloos. Ooit vonden ze dat de BMW 3reeks cabrio meer auto was dan een Twingo.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Ik heb ondertussen al 2 maal een extra bestelling bij Blurb gedaan en telkens snel en correct uitgevoerd.

                          Nog even een aantallen verschillen tussen Fotobuch en Blurb naast elkaar. Ik zal beide diensten naast elkaar blijven gebruiken.

                          - Blurb alleen via Visa/Amex, bij Fotobuch kan je ook voor een internationale overschrijving kiezen.

                          - Blurb alleen maar opladen via het net, bij Fotobuch kan je ook een CD branden en opsturen.

                          - Blurb onthoudt alleen de layout en een link naar je foto. Als je je foto's op de hardeschijf verplaatst dan is je boek niet meer heel. Fotobuch nam een copie van de foto eens je ze gebruikte en had daar geen moeite mee. Maar Fotobuch is wel heel wat trager. Blurb opent en saved een boek in een fractie van een seconde. Mijn boek van 156 pagina's staat bijna open voordat ik op de knop heb geduwd. Blurb neemt dus minder plaatst in op je schijf want de boeken zelf verbruiken weinig diskspace.

                          - Blurb houdt je boek oneindig bij. bij Fotobuch wordt het van hun server ge-delete na 3 maanden. Bij Blurb kan je zo ook na langere tijd eenvoudig een boek bijbestellen.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Test aankoop is inderdaad je reinste boerenbedrog.
                            Met de testen wij hier soms voor hen moeten doen lachen we ons telkens ziek.
                            Zelfs het kleinste kind voelt aan zijn ellebogen dat hun opzet maar met haken en ogen aan elkaar hangt...
                            Meer foto's hier te vinden

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                              Sorry maar ik dat lees ik niet meer, hun oordeel is meestal waardeloos. Ooit vonden ze dat de BMW 3reeks cabrio meer auto was dan een Twingo.
                              Is een Twingo dan een auto?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                                Ik heb ondertussen al 2 maal een extra bestelling bij Blurb gedaan en telkens snel en correct uitgevoerd.

                                Nog even een aantallen verschillen tussen Fotobuch en Blurb naast elkaar. Ik zal beide diensten naast elkaar blijven gebruiken.

                                - Blurb alleen via Visa/Amex, bij Fotobuch kan je ook voor een internationale overschrijving kiezen.

                                - Blurb alleen maar opladen via het net, bij Fotobuch kan je ook een CD branden en opsturen.

                                - Blurb onthoudt alleen de layout en een link naar je foto. Als je je foto's op de hardeschijf verplaatst dan is je boek niet meer heel. Fotobuch nam een copie van de foto eens je ze gebruikte en had daar geen moeite mee. Maar Fotobuch is wel heel wat trager. Blurb opent en saved een boek in een fractie van een seconde. Mijn boek van 156 pagina's staat bijna open voordat ik op de knop heb geduwd. Blurb neemt dus minder plaatst in op je schijf want de boeken zelf verbruiken weinig diskspace.

                                - Blurb houdt je boek oneindig bij. bij Fotobuch wordt het van hun server ge-delete na 3 maanden. Bij Blurb kan je zo ook na langere tijd eenvoudig een boek bijbestellen.
                                Ik heb nog nooit blurb gebruikt maar met wat je hier aangeeft zou ik bij voor de rest gelijke condities altijd voor Blurb kiezen. Ik heb gehoord dat Blurb zowat de beste is op dit moment (buiten die ene pro dienst). Ik hoop dat ik het goed genoeg vind. Fotobuch vond ik veruit de beste van al diegene die ik al gebruikt heb maar toch vond ik het niet echt fantastisch en verkies ik veruit de foto's af te drukken en in een boek te plakken wanneer ik de betere kwaliteit wil. Maar zo een boek is en blijft heel handig.

                                Comment

                                Working...
                                X