Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    01. www.photoways.com
    02. Livre Photo Luxe : 21 x 28 cm - 97 pagina's
    03. 97 euro + 5 euro verzendingskosten = 102 euro
    04. Besteld op 4 september - geleverd op 18 september (er was een vertraging van 5 werkdagen, maar werd daarvan op de hoogte gehouden
    via mail)
    05. stevige verpakking : ja
    06. Algemene indruk : 90 %
    07. Kwaliteit kaft : 100 %
    08. Kwaliteit foto's : 100 % (in acht genomen dat je op voorhand weet dat het geen afdruk op fotopapier is).
    09. 6 verschillende formaten mogelijk
    10. Afwerking karton
    11. Software : Frans
    12 : Gebruiksgemak : kan beter
    13. Opmerkingen : ivm punt 6 : De opening in de kaft is 10,5 cm breed. De foto zelf is blijkbaar 12,5 cm breed. Ik had een tekst op de 'kaft-foto' geplaatst. Deze is nu, bij gesloten boek, niet volledig zichtbaar

    ivm punt 12 : Eerst moet je een album aanmaken met al je foto's. Daarna een fotoboek creëren. Je krijgt een 'rolbalkje' te zien met al je foto's. Het is soms heel moeilijk om de gewenste foto te zien te krijgen in het balkje (ik had ongeveer 300 foto's te gebruiken) : wanneer je verder 'scrollt' naar de volgende foto's, springt hij soms heel veel verder en dit verschillende keren na mekaar, tot vervelens toe

    Er zijn 'maar' een 7-tal mogelijkheden qua layout. Dit heb ik omzeild door zelf mijn layout te maken in PS en dit als 'volledige pagina' in mijn album te plaatsen

    Ze hebben regelmatig promoties : bv. album 2x afgeprint voor de prijs van 1, korting op de 'toegevoegde' bladzijden,...

    Stevig papier. Ik heb vorig jaar een album laten afdrukken. Hij is al -tig keer ingekeken geweest en nog steeds geen slijtagesporen merkbaar.

    Volgens Photoways zelf werken ze aan een Engelstalige versie - die zou er hopelijk in de loop van 2006 komen....

    Comment


    • #47
      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      01. Naam bedrijf: Spector
      10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? 3 maar afhankelijk van formaat en aantal paginas
      Misschien wel nuttig om te melden: dit zijn enkel ringboeken dat je bij spector kan laten maken, geen hardcover (juist al de software gedownload om tot die vaststelling te komen).
      Gallery: http://www.fotogallerij.be

      Comment


      • #48
        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Oorspronkelijk geplaatst door rept Bekijk bericht
        Misschien wel nuttig om te melden: dit zijn enkel ringboeken dat je bij spector kan laten maken, geen hardcover (juist al de software gedownload om tot die vaststelling te komen).
        Staat nochthans duidelijk op de website vermeld, mijn album heeft wel een harde kaft en ik dacht de andere ook.

        Comment


        • #49
          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
          kan dat precies nergens terugvinden op de site van spector
          kan enkel info vinden over het boek YOUNG. weet iemand raad?
          @linda16093 en FotoDirk: zou het mogelijk zijn wat meer te vertellen over de manier van inbinden (foto) is dat gewoon gevouwen met stikking in het midden of is het zoals een echt boek (gesneden paginas)
          mercie jorn
          Fotobuch is een echt boek, gesneden en gebonden.
          Als je in de buurt van Antwerpen (Rivierenhof) komt dan kan je eens langskomen om het te bekijken.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #50
            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            zijn er al ervaringen met foto.com? Je hebt daar keuze tussen fuji fotopapier (enkelzijdig gedrukt) of digitale printkwaliteit recto-verso. Ik ben zinnens daar binnenkort een boek te bestellen... tenzij iemand het afraadt... (gaat vnl over vakantiefoto's, dus hoeft geen "artistieke" kwaliteit te zijn).

            Comment


            • #51
              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Jawel, foto.com. Ik heb vroeger een album laten maken in digitale printkwaliteit, niet zo tevreden, en nu in foto kwaliteit, wel tevreden. Ik geef daarom ook 2 meningen...

              Mening 1 : digitale printkwaliteit.

              01. Naam bedrijf - foto.com
              02. Wat bestelde je - fotoboek digitale printkwaliteit
              03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) - weet ik niet meer, maar prijzen eenvoudig na te kijken op de website
              04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) - 5 dagen
              05. Stevige verpakking bij verzending? - ja
              06. Algemene indruk: .... (in %) - 70 %
              07. Kwaliteit kaft: .... (in %) - 100 %
              08. Kwaliteit foto's: .... (in %) - 50 % printstrepen zichtbaar en foto's te rood
              09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? - 1 grootte
              10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) - 1 mogelijkheid
              11. Software: Nederlands? - ja
              12. Software: eenvoudig te bedienen? - gebeurd online, maar is stabiel
              (13. Eventuele opmerkingen) - na een klachtmail ivm met de strepen en de rode foto's heeft men beloofd om het boek te herdrukken, maar dat heb ik nooit gezien. De mensen waarvoor ik het boek gemaakt heb, waren echter in de wolken, dus ik heb het maar zo gelaten.

              Mening 2 : Foto kwaliteit

              01. Naam bedrijf - foto.com
              02. Wat bestelde je - album fotokwaliteit
              03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) - 44 euro voor ong 50 blz (enkel recto - recto verso niet mogelijk)
              04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 5 dagen
              05. Stevige verpakking bij verzending? - ja
              06. Algemene indruk: .... (in %) - 90% (rekening houdend met de prijs)
              07. Kwaliteit kaft: .... (in %) - 90%
              08. Kwaliteit foto's: .... (in %) - 90%
              09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? - 1 grootte
              10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) - 1 afwerking
              11. Software: Nederlands? - ja
              12. Software: eenvoudig te bedienen? - is online, maar stabiel
              (13. Eventuele opmerkingen) - het zijn echte foto's die worden verwerkt tot een ringmap. Dus op de achterkant ziet men ook de (intern aan foto.com) filenaam staan op de foto. Dat is niet netjes. Voor mij de ideale formule voor een "quick and dirty" album van "gewone" events. Niet geschikt voor het serieuze album werk (trouws e.d.)

              Zonder dank
              natwork.be

              Comment


              • #52
                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                @ Nat:

                Bedankt voor je mening

                Blijkt precies (zie vraag 13) dat je er niet zo tevreden over was. Mss een goede tip voor mensen die er ook een album willen laten printen.

                Sven

                Comment


                • #53
                  Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                  @ Nat:

                  Bedankt voor je mening

                  Blijkt precies (zie vraag 13) dat je er niet zo tevreden over was. Mss een goede tip voor mensen die er ook een album willen laten printen.

                  Sven
                  Misschien iets genuanceerder. Ik vermoed dat foto.com een van de goedkoopste is, dus dat heeft zijn beperkingen. slechts 1 formaat bijvoorbeeld. De foto kwaliteit versie, heeft zonder meer heel goede foto's, maar slechts aan 1 kant dus. Op de achterzijde staat dan telkens een bestandsnaam geprint, en dat is niet zo netjes in een album he... Voor een reisalbum vind ik deze formule heel goed. Voor een trouw ongeschikt.
                  natwork.be

                  Comment


                  • #54
                    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                    ... voor een reisalbum vind ik deze formule heel goed. Voor een trouw ongeschikt.
                    Juist, dat had ik over het hoofd gezien.
                    Mijn albums zijn enkel voor trouwerijen of andere evenementen waar de klant kwaliteit eist. (m'n klanten zouden er niet mee kunnen lachen als er "www.foto.com" op de achterkant staat )

                    Toch bedankt voor je reactie.

                    Sven

                    Comment


                    • #55
                      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Wat er zo wordt bijgeprint is natuurlijk wel een belangrijk punt.
                      Laatst had ik foto's bij Pixum laten drukken en bleek dat er een tijdelijke filenaam op stond en niet de naam die ik ken. Heel leuk als je wilt bijbestellen

                      Voor een fotoboek, kan dit inderdaad niet dan is het storend. Maar uiteraard zullen alle centrales wel ergens hun naam bijzetten.

                      Bij fotobuch is dat nu een klein kadertje achteraan op de kaft. Ik had het liever aan de binnenkant gehad maar goed voor mij is het nog aanvaardbaar want het is klein genoeg. En je ziet het staan in het layout programma, dus kan je er rekening mee houden.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #56
                        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
                        Wil dat zeggen dat je bij Spector ze op fotopapier kan laten afdrukken?
                        Misschien laat met het antwoord maar het is Ja
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Photokina leek mij de ideale plaats om eens te vergelijken, wat ik dan ook gedaan heb. Ik wil hierbij niet zeggen dat mijn besluit dan ook het juiste is, maar wat me opviel was dat de grote merken zoals Fuji en Epson in mijn ogen belabberde kwaliteit aan fotoboeken voor consumers leverden. Met wat ik daar gezien heb zou ik me enkel wagen aan http://www.albumprinter.com/
                          wegens de mooie boekjes en de toch de beste kwaliteit papier en fotoafdruk.
                          Dit is enkel mijn mening over wat ik daar op redelijke korte tijd kon inkijken en die menig kwam overeen met die van mijn collega fotograaf.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                            Juist, dat had ik over het hoofd gezien.
                            Mijn albums zijn enkel voor trouwerijen of andere evenementen waar de klant kwaliteit eist. (m'n klanten zouden er niet mee kunnen lachen als er "www.foto.com" op de achterkant staat )

                            Toch bedankt voor je reactie.

                            Sven
                            Nu het ter sprake komt, bij spector is er een extra blad toegevoegd met hun merknaam, dat dus kan verwijderd worden (ringkaft) op de kaft zelf staat niks.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                              Nu het ter sprake komt, bij spector is er een extra blad toegevoegd met hun merknaam, dat dus kan verwijderd worden (ringkaft) op de kaft zelf staat niks.
                              Das goed nieuws

                              Sven

                              Comment


                              • #60
                                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                albumprinter.com

                                Dit i de leverancier van HEMA. Dus de zelfde boeken als bij de HEMA met uitzondering van hun top model.

                                Comment

                                Working...
                                X