Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    01. Naam bedrijf: Fotobuch.de
    02. Wat bestelde je: Fotobuch Slim - 20,5cm x 15cm (32 pagina's)
    03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): €29.90
    04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde): +/- 1.5 week
    05. Stevige verpakking bij verzending?: Zeker, soort van kartonnen map, zeer stevig geen beschadiging.
    06. Algemene indruk: 90 (in %)
    07. Kwaliteit kaft: 90 (in %)
    08. Kwaliteit foto's: 85 (in %), ik vermoed dat ze heel lichtjes meer naar het rode toeneigen, maar het is echt maar een heel klein beetje
    09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?: Fotobuch Handy - 15cm x 10cm, Fotobuch Slim - 20,5cm x 15cm, Fotobuch Square - 20,5cm x 20,5cm, Fotobuch Classic - 20,5cm x 27cm
    10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...): Ik denk dat er geen mogelijkheid is om dit te preciseren, wat wél kan is foto's op kaft. Ik heb bijvoorbeeld een gehele foto op voor- en achterkant wat een heel mooi effect geeft.
    11. Software: Engels of Duits
    12. Software: Ja, zeer veel mogelijkheden. Wel best in het programma zelf overschakelen naar de 'pro' versie. Na aantal minuutjes te zoeken is het echt zeer handig in gebruik. Handiger dan andere programma's die ik al gebruikt heb.
    13. Eventuele opmerkingen: De hele site + e-mails zijn in het Duits. Hier had ik persoonlijk wat moeite mee, maar is niet echt een groot probleem.

    Comment


    • #77
      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Goed zo
      Alleen krijg ik veel dezelfde leveranciers binnen.
      Kan er ook iemand laten printen bij andere als fotobuch en dergelijke

      Sven

      Comment


      • #78
        Re: opmaak in InDesign

        Oorspronkelijk geplaatst door brunovanbesien Bekijk bericht
        Heeft iemand toevallig een producent tegengekomen waarbij je een volledige PDF van het boek kan doorsturen, dus zonder hun software. Ik heb namelijk zelf een boek ontworpen in InDesign, deze bevat ook veel tekst (met eigen fonts) en plannen (dus vectorieel), ik had dan ook graag mijn plannen voor de scherpte niet willen omzetten in jpg's. Een mogelijkheid om 1 PDF door te sturen zou hier dus zer handig zijn.

        Alvast bedankt voor de reacties, bruno
        Ik gebruik er 2, namelijk asukabook.com & Graphistudio, voornamelijk voor huwelijksalbums maar natuurlijk kan je er ook andere boeken laten drukken.
        Ze zijn wat mij betreft de top, hands down. De boeken van fotobuch zijn aartslelijk als je ze vergelijkt met één van bovenvermelde leveranciers.

        Sven, als je nog geen bespreking/enquete hebt van deze let me know, dan maak ik er

        Comment


        • #79
          Re: opmaak in InDesign

          Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
          Sven, als je nog geen bespreking/enquete hebt van deze let me know, dan maak ik er
          Momenteel heb ik enkel van mezelf nog maar revieuws van Asukabook.

          Maak je er één AUB?

          Sven

          Comment


          • #80
            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Op de site van asukabook staat dat ze enkel aan professionals leveren.
            Is dit effectief zo in de praktijk?
            Of kan toch iedereen bestellen?

            Jo.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

            Comment


            • #81
              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Ook Graphistudio is alleen voor professioneel gebruik vrees ik. Jammer want ik wil wel eens een alternatief voor Fotobuch proberen. Maar nog niets tegengekomen tot nu toe.
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #82
                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                01. Blurb.com
                02. Fotoboek 90 blz. met 80 full bleed Z/W foto's. Hardcover
                03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 35€
                04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 14 dagen
                05. Stevige verpakking bij verzending? ja
                06. Algemene indruk: 100 (in %)
                07. Kwaliteit kaft: 90 (in %)
                08. Kwaliteit foto's: 100 (in %)
                09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 6 types met elk een 4 tal sub mogelijkheden.
                10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) 2 (hardcover of paperback)
                11. Software: Nederlands? Nee
                12. Software: eenvoudig te bedienen? Heel eenvoudig
                (13. Eventuele opmerkingen) De hardcover heeft er een losse flap over waar je foto's op kan laten drukken. Is van goede kwaliteit maar zou toffer zijn om op de kaft zelf de foto's te hebben. Boek is echt van prima kwaliteit. Je moet er rekening mee houden dat bij full bleed foto's er nog eens een extra 2-3mm aan elke kant verdwijnt (op een foto van 20 op 25 cm valt dit best mee).
                Is geen 2/3 verhouding voor full bleed foto's.
                De paperback is van geen goede kwaliteit, zelfs de foto's zijn veel slechter. Dus ga voor de hardcover.
                Veel mogelijkheden tot aanpassen van tekst layout en foto's. Vaste sjablonen voor pagina indeling maar wel veel keuze in sjablonen per type pagina.
                Prima uitleg en ondersteuning zeker als je met een tijdsverschil van 10 uur rekening houdt (ligt in San Fransisco).

                P.

                Comment


                • #83
                  Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  01. www.fotobuch.de
                  02. al minstens 10 fotoboeken classic formaat 20.5x27cm
                  03. De laatste was 101 Euro voor 136 pagina's recto verso
                  04. 4 weken
                  05. Stevige verpakking bij verzending? Ja nog nooit een probleem gehad.
                  06. Algemene indruk: 100 (in %)
                  07. Kwaliteit kaft: 300 (in %)
                  08. Kwaliteit foto's: 100 (in %)
                  09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 4 formaten
                  10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? voor zover ik al gezien de enige waar je zelf de volledige kaft kan layouten.
                  11. Software: Nederlands? Duits/Engels maar je moet wel duits kunnen om bestellen.
                  12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
                  13. Opmerkingen

                  Ik lees hier nu negatieve kritiek van sommigen op fotobuch (naam wel juist spellen dan hé). Maar ik kan dat niet beamen. Mijn eerste boek dateerd al van oktober vorige jaar en het is al meer dan 50 maal bekeken. De bladeren zitten nog steeds goed vast. Ik heb toen ook hema eens geprobeerd maar die bieden minder mogelijkheden. Dan eens een pixbook maar de kaft is gewoon afschuwelijk en de print is in lagen een veel te blinkend. Ik heb de programma's van Henzo, spector, photofun en andere ge-installeerd en weer weggeveegd. Misschien dat de afdruk van spector of fotopapier beter is, maar je hebt dan ook maar een aantal foto's met een spiraal erdoor meer niet.

                  Waarop scoort fotobuch beter dan de concurrentie (en ik heb geen aandelen).

                  1) Layout van de kaft mogelijk. Met de nieuwe beta software is die bedrukking mat en niet meer blinkend.
                  2) Volledige vrije keuze van aantal foto's of tekst elementen op een pagina. Je kan ze vrij vergroten, verkleinen, verdraaien. Aantal van 1 tot oneindig per pagina.
                  3) Mogelijkheid om foto's en tekst over pagina's heen te laten lopen.
                  4) Je krijgt info over de DPI en grootte van elke foto indien gewenst.
                  5) Aantal pagina's is soepel van 16 tot 152, ja kan het elk moment nog aanpassen.
                  6) Mogelijkheid om een (dubbele) pagina te verplaatsen naar voor of achter.

                  Sorry voor de snapshot foto's van het voorbeeld hieronder. Maar het is om een indruk te geven. De layout is volledig door mij gemaakt geen template.



                  Ben ik content zeg bestelde bij fotobuch een dik boek 128 blz van 98 euro en ben blij dat het misschien toch goed gaat zijn hou je op de hoogte....

                  Comment


                  • #84
                    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeb bas Bekijk bericht
                    Photokina leek mij de ideale plaats om eens te vergelijken, wat ik dan ook gedaan heb. Ik wil hierbij niet zeggen dat mijn besluit dan ook het juiste is, maar wat me opviel was dat de grote merken zoals Fuji en Epson in mijn ogen belabberde kwaliteit aan fotoboeken voor consumers leverden. Met wat ik daar gezien heb zou ik me enkel wagen aan http://www.albumprinter.com/
                    wegens de mooie boekjes en de toch de beste kwaliteit papier en fotoafdruk.
                    Dit is enkel mijn mening over wat ik daar op redelijke korte tijd kon inkijken en die menig kwam overeen met die van mijn collega fotograaf.
                    Hun site oogt net als die van fotobuch en als je googled op fotobuch is één van de links ook albumprinter, ruikt dus sterk naar één dak

                    Comment


                    • #85
                      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                      Op de site van asukabook staat dat ze enkel aan professionals leveren.
                      Is dit effectief zo in de praktijk?
                      Of kan toch iedereen bestellen?

                      Jo.
                      They say they only deal with people who's main income is from photography.
                      In reality, I think it's hard for them to check.
                      The books are stunning. Saw them at photokina. lovely books for a price. Not just €, but also delivery times.

                      I've yet to order one for myself as I just print myself now

                      as an extra: I used Albumprinter recently for a soft-cover portfolio book of some of my work. stunning. For the money. I didn't use their templates though, I made all the layouts myself in PS.
                      The book has survived many people looking through it, the binding is still good, colours are superb too.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Thanks for the info.
                        I need to print a babypics book. I try to get registered, if not i'll prob use albumprinter.

                        j.

                        Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                        They say they only deal with people who's main income is from photography.
                        In reality, I think it's hard for them to check.
                        The books are stunning. Saw them at photokina. lovely books for a price. Not just €, but also delivery times.

                        I've yet to order one for myself as I just print myself now

                        as an extra: I used Albumprinter recently for a soft-cover portfolio book of some of my work. stunning. For the money. I didn't use their templates though, I made all the layouts myself in PS.
                        The book has survived many people looking through it, the binding is still good, colours are superb too.
                        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                        Nikon stuff

                        Comment


                        • #87
                          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Gewoon een klein vraagje of je ook geinteresseerd bent in de informatie wanneer je niet meer alle vragen kunt beantwoorden. Ik heb bijv sommige boekjes reeds weggesmeten want te slecht en de prijs die weet ik van geen enkele meer sorry.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Gewoon een klein vraagje of je ook geinteresseerd bent in de informatie wanneer je niet meer alle vragen kunt beantwoorden. Ik heb bijv sommige boekjes reeds weggesmeten want te slecht en de prijs die weet ik van geen enkele meer sorry.
                            uiteraard, maar probeer wel zo veel als mogelijk in te vullen

                            Comment


                            • #89
                              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              IVM Asukabook:

                              Ik heb al een hele tijd mijn Asukabook-account.

                              Toen ik de mijne aanvroeg, moest ik bewijzen dat ik professioneel fotograaf was.
                              Moest een kopie van de oprichtingsakte + BTW nummer opsturen.

                              Ik weet niet of ze dat nu nog doen.

                              Sven

                              Comment


                              • #90
                                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Zijn de resultaten er al of heb ik wat gemist ?

                                thx

                                Comment

                                Working...
                                X