Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    01. Naam bedrijf: Blurb
    02. Wat bestelde je: 96 blz in portrait A4, maar in werkelijkheid 25x20 cm
    03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): ongeveer 43 dollar voor drukken en 52 dollar voor transportkosten (via UPS, de enige mogelijkheid)
    04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde): 16 dagen, waarvan door transport 2 weekenddagen en dan nog 2 dagen blijven liggen in een UPS centrale (boek foutievelijk bestemd voor Denemarken)
    05. Stevige verpakking bij verzending?: ja, uitermate professioneel ingepakt in bubble folie en daarrond overmaats karton
    06. Algemene indruk: .... (in %): 99%
    07. Kwaliteit kaft: .... (in %): 99% harde kaft met zwart linnen, geen foto opdruk op kaft, enkel op omslag rond kaft
    08. Kwaliteit foto's: .... (in %): 90 Enkele fotos komen iets fletse over dan wat ik gewoon ben
    09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?: ongeveer 25 diverse lay-outs. Eigenlijk is Blurb een boekuitgeverij, dus de tekstmogelijkheden zijn misschien beter uitgewekt dan de foto-lay-outs. Al bij al kan je (bijna) alle keuzes maken om je fotos te presenteren.
    10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)
    11. Software: Nederlands? Enkel Engelstalig, zowel voor Apple Mac en PC
    12. Software: eenvoudig te bedienen? Mac versie is zoals een mac applicatie hoort te zijn. 't Is wel even wennen aangezien geschreven in Java, dus opstraten duurt iet langer en sommige pop-upvensters voldoen niet helemaal aan de Mac standaard.

    Dit is mijn eerste fotoboek, en ben meer dan tevreden. Zal zeker nog met Blurb werken, maar heb hen al gemailed dat ze iets moeten doen aan hun transportkosten.

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
      Hofmann boek is aangekomen...
      13- Vindt prijs/kwaliteit eigenlijk wat tegenvallen. De blz van Hofmann zijn wel een heel stuk dikker (echt karton), bijna niet plooibaar, het is ook heel stevig gebonden, veel zwaarder en het kaft is ook dikker en zachter (indrukbaar) en geeft een betere indruk
      maar zoals gezegd, vind ik persoolijk de foto's er niet zo mooi op uitzien. Het lijkt alsof ze geplastifcieerd zijn. Blijf er maar over wrijven als U begrijpt wat ik bedoel. Lijkt op ruis maar de originele foto's hadden dat niet...De fot's in het boek van fotobuch lijken veel levendiger.
      Misschien, als de foto's via fotoshop eerst beter gecalibreerd (zo heet dat toch) worden, dat het dan wat beter is. Maar ik werk niet veel met de pc en dan vind ik fotobuch er toch heel wat beter en professioneler uitzien.
      De foto's die op een dubbel blad gedrukt worden zien er hier wel beter uit daar het boek helemaal 'plat' open kan maar daarmee is ook alles gezegd.
      Volgende keer denk ik dat het toch weer fotobuch word ...
      Even een update:
      Na enkele vrienden die de albums bekeken hebben en meteen de vreemde 'lijn' door de fot's zagen, heb ik enkele foto's van het album met het nodige commentaar naar Hofmann gemaild.
      Nu het volgende antwoord ontvangen

      Thank you for the photos, please accept our apologies.

      We would like to offer you two options, you can choose which you prefer: or we replace the album or we make a 30% discount on this one crediting your account.
      If the album is more or less acceptable for you, we think 30% is the best option, as you save money and double packaging, double shipping, waste of materials & inks and time are saved.
      For all these reasons we kindly ask you, if you agree, to send us an email confirming the acceptance of the 30% discount, which we would proceed to pay back into your bank card account asap (banks take about 4-5 days).

      Ik denk dat ik toch voor een nieuw album ga om te zien wat ik een volgende keer mag verwachten en dit album is echt geen 'mooie herinnering' zoals hij zou moeten zijn...
      Dit is echt een fout van hun kant dus zou een nieuw album toch logisch zijn.

      even deze 'update' om jullie te laten weten dat ze misschien toch wel wat beter kunnnen doen dan mijn album...
      hun 'customer service is (tot nu toe) ok.

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Okee, mijn beurt. Na hier de topic te hebben uitgelozen, beslist om met fotobuch.de in zee te gaan. Ziehier de resultaten.

        01. Naam bedrijf: Fotobuch.de
        02. Wat bestelde je: Fotobuch Classic - 20,5cm x 27cm, 48 pagina's
        03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 39,90 € + 6,90 € verzendkosten (DHL)
        04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) besteld op 25-01, toegekomen op 02-02, 8 dagen later dus
        05. Stevige verpakking bij verzending? Voldoende sterk, geen schade
        06. Algemene indruk: 90 (in %)
        07. Kwaliteit kaft: 100 (in %)
        08. Kwaliteit foto's: 80 (in %)
        09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 4 (B x H: 20,5 x 27; 20,5 x 20,5; 20,5 x 15; 15 x 10)
        10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) Enkel hardcover, ook bedrukbaar (indien je dat wil, met ledermotief )
        11. Software: Nederlands? Neen, engels of duits
        12. Software: eenvoudig te bedienen? Zeer flexibel in "expert mode", alles is mogelijk
        13. Eventuele opmerkingen: Afdrukkwaliteit op zich is goed (stevig papier, satijnafwerking, geen strepen of vlekken, mooie kaft), maar ik ben niet geheel tevreden over de fotokwaliteit, met name vlakke partijen zoals de lucht vertonen kleurpixels. Ik vermoed dat de compressie die wordt toegepast voor verzenden te zwaar is. Je foto's worden eerst allemaal zonder (extra) compressie onder een nieuwe naam op je schijf bewaard, en die zien er nog goed uit. In totaal 211 foto's, 566 MB. Het uiteindelijke bestand dat doorgestuurd wordt is 116 MB, dat kan al tellen qua compressie. De foto's vallen wat donkerder en roder uit dan verwacht, maar dat kan aan mijn kleurenprofielen liggen (waar ik dus blijf mee sukkelen).

        Samengevat, mooi boekje, familie vindt het prachtig, ik ben wat moeilijker

        In de hoop u hiermee van dienst te kunnen zijn, verblijf ik,

        Afwachtend ,

        Nick
        BioNick
        Nikon D50 + Nikkor 18-200 VR

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          En nu mijn beurt:

          01. Naam bedrijf: Fotobuch.de
          02. Wat bestelde je: Fotobuch Classic - 20,5cm x 20,5cm, 40 pagina's
          03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) € 35,00 + € 6,90 verzendkosten (DHL)
          04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindigend bij de dag dat het arriveerde) besteld 31-01 's avonds, toegekomen op 08-02, dus 8 dagen
          05. Stevige verpakking bij verzending? Goed verpakt (dik karton buitenzijde boekje zelf in plastic, geen schade)
          06. Algemene indruk: 95 (in %)
          07. Kwaliteit kaft: 100 (in %)
          08. Kwaliteit foto's: 95 (in %)
          09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 4 (B x H: 20,5 x 27; 20,5 x 20,5; 20,5 x 15; 15 x 10)
          10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) Enkel hardcover, ook bedrukbaar (indien je dat wil, met ledermotief )
          11. Software: Nederlands? Neen, engels of duits
          12. Software: eenvoudig te bedienen? Zeer flexibel in "expert mode", alles is mogelijk, opties voor fotoranden zijn beperkt, vormen voor de randen idem.
          13. Eventuele opmerkingen: Ben zeer te spreken over de afdrukkwaliteit (stevig papier, satijnafwerking, geen strepen of vlekken, mooie zelf te ontwerpen kaft)
          Ik heb me wel verkeken op het formaat, 20,5x20,5 valt wel een beetje klein uit. Maar dat is aan mezelf te wijten. Andere formaten zijn mogelijk. Wat ik de volgende keer wel anders zal doen is de foto's full-page verwerken (dus geen foto op een witte pagina met witranden eromheen.
          Volgende keer zal ik ook meerdere boekjes bestellen, want die 6,90 euro is wel relatief veel voor slechts 1 boekje.
          NaturalMystic
          Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            01. Naam bedrijf : www.albumprinter.com
            02. Wat bestelde je: A4 Fotoboek liggend - 210 x297 mm - 50 blz - hardcover linnen.

            voor punt 03 tot 12 verwijs ik naar vorige reacties omdat die grotendeels overeenstemmend zijn.

            08. Kwaliteit foto's: .... (in %)
            Over dit punt wil ik het wel even hebben. Ik vind het resultaat bevredigend, maar kan er geen percentage op plakken omdat ik niet kan vergelijken met andere afdrukcentrales.

            Laat het duidelijk zijn, het zijn geen “foto afdrukken” die je krijgt, maar gewoon drukwerk.

            Vergeleken met verscheidene fototijdschriften (ook drukwerk) is het resultaat van Albumprinter 70 à 90 % voor de kwaliteit van het drukwerk (foto’s) en het gebruikte papier.
            Uiteraard op voorwaarde dat je foto’s ook een hele goede kwaliteit hebben, want ook dat is natuurlijk wel bepalend, foto’s met een kleurzweem, ruis, te lage resolutie edm. worden door het afdrukken niet gecorrigeerd wel in tegendeel.

            Conclusie voor Albumprinter: niet slecht, maar zeker geen WOW gevoel en als ik vergelijk met fotoboeken (wat uiteindelijk ook drukwerk is), dan is het resultaat van Albumprinter 50 à 75 %. Al bij al niet ook zo slecht want ik leg de lat erg hoog. Natuurlijk is deze vergelijking niet echt eerlijk omdat je voor de prijs die je bij Albumprinter betaalt geen fotoboek mag verwachten, voor een mooi fotoboek betaal je al snel het dubbele.

            Voorlopig gebruik ik Albumprinter, hopelijk ontdek ik via deze enquête een afdrukcentrale die TOP kwaliteit levert voor de prijs van Albumprinter
            eMJeke
            website

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Fotobuch.de :

              Noot ivm met levering.

              In de voorbije kerstperiode bestelde ik een squaire 128 pagina's en de levering duurde langer dan 3 weken. Maar nu ps bestelde ik een squaire 84 pagina's en die was hier op 3 dagen !!!!!!

              Het kan dus schelen....

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Zoals ik in november vertelde was ik met een lijvig fotoalbum bezig. Bij Foto.com is het niet gelukt, heb dan bij pixbook verder gedaan.
                Ik ben zeer tevreden over de afwerking en ook over de service.
                Stijn van Pixbook heeft mij letterlijk begeleid bij de problemen van de lay-out.
                Blijkbaar had ik een bug ontdekt, en hebben ze dat kunnen rechtzetten.
                ik had graag een album gehad waar je op de kaft een foto kan opdrukken en volgens hen zijn ze ermee bezig.
                Ik ben zeer tevreden over pixbook.
                En zoals reeds vermeld krijg je na elke bestelling de vraag of je al dan niet tevreden bent.

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Mijn bijdrage:

                  Ik heb kennis gemaakt met tictacphoto op het vakantiesalon in Brussel . En heb hierna mijn eerste album samengesteld . Ik heb dus zelf geen vergelijkingsmatriaal . Heb wel ander producten gezien van andere producenten maar was hiervan niet overtuigd van de kwaliteit . Dat is de reden waarom ik tot op heden geen gebruik heb gemaakt van de "digitale album" rage.

                  01. Naam bedrijf: tictacphoto
                  02. Wat bestelde je: Large album, 30 pagina's 39x33 cm
                  03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.)
                  • Large album 30 pagina's € 49,50
                  • Tekst op kaft € 9,50
                  • Hoekverstevegingen € 6,50
                  • Semi-transparant kalkpapier € 5,50
                  • Tussentoaal enkel het album € 71,00
                  • Transport met DHL € 6,50
                  • Eindtotaal volledig afgewerkt en geleverd album € 77,50
                  04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindigend bij de dag dat het arriveerde) binnen de 5 werkdagen
                  05. Stevige verpakking bij verzending? Goed verpakt. Dik karton buitenzijde, boekje zelf in papier, ingebed in piepschuim,geen schade
                  06. Algemene indruk: 90 (in %)
                  07. Kwaliteit kaft: 110 (in %)
                  08. Kwaliteit foto's: Kleurfoto's 95 %, zwart/wit foto's 70% (z/w hebben een kleurzweem)
                  09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 3 (B x H: Small 23x16,5, medium 32x24,5, large 39x33 cm)
                  10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) Ja. Gebonden album, linnen (3 kleuren) of leder (9 kleuren) kaft en rug bedrukbaar in zilver of goud, verstevigingshoekjes, tussenbladen in kalkpapier, verschillende achtergronden, 7 fonts om tekst te plaatsen)
                  11. Software: Nederlands? Ja
                  12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja. Gewone modus en "expert modus". Uitgebreide mogelijkheid om foto's te vergroten en verkleinen en positioneren op blad.
                  13. Eventuele opmerkingen: Ben zeer te spreken over de afdrukkwaliteit (stevig papier, satijnafwerking). Software loopt soms vast tijdens "automatische vulling" (niet gebruikt enkel wat uitgeprobeert) van het album met foto's. Zeer vlotte uploading, snelle levering. Tot ik daadwerkelijk zelf een ander album in handen heb gehad waarvan de kwaliteit BETER is ben ik een overtuigd gebruiker van tictacphoto. Enkel de zwart wit foto's hebben een kleurzweem.

                  Grt Eddy

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    kan je fotobuch ook in engels zien of lezen? Ik ben aan het twijfelen tss tictac en fotobuch
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Hoi,
                      Zonet mijn tictac album ontvangen van 30 cm groot

                      01. Naam bedrijf: tictacphoto
                      02. Wat bestelde je: Large album, 30 pagina's 39x33 cm
                      03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.)
                      Large album 30 pagina's € 49,50
                      Tekst op kaft € 9,50
                      Semi-transparant kalkpapier € 5,50
                      Tussentoaal enkel het album € 65,00
                      Transport met DHL € 6,50
                      Eindtotaal volledig afgewerkt en geleverd album € 71,50
                      04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindigend bij de dag dat het arriveerde) 2 weken
                      05. Stevige verpakking bij verzending? Basis verpakt : links en rechts een strookje isomo en daarna alles in een karton. Degelijk verpakt maar wel gevoelig voor schade ( wat bij mij het geval niet was)
                      06. Algemene indruk: 75 (in %)
                      07. Kwaliteit kaft: 100 (in %)
                      08. Kwaliteit foto's: Kleurfoto's 70 %, zwart/wit foto's 70% (z/w hebben een kleurzweem)
                      09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 3 (B x H: Small 23x16,5, medium 32x24,5, large 39x33 cm)
                      10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) Ja. Gebonden album, linnen (3 kleuren) of leder (9 kleuren) kaft en rug bedrukbaar in zilver of goud, verstevigingshoekjes, tussenbladen in kalkpapier, verschillende achtergronden, 7 fonts om tekst te plaatsen)
                      11. Software: Nederlands? Ja
                      12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja. Gewone modus en "expert modus". Uitgebreide mogelijkheid om foto's te vergroten en verkleinen en positioneren op blad.
                      13. Eventuele opmerkingen: Het fotopapier is zeer netjes.Zeer vlotte uploading.

                      Ik vind dat de foto's er soms nogal onscherp uitzien of soms een kleurzweem hebben. Zelfs al zijn het de origineeltjes.
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        01. Naam bedrijf: Myphotobook.nl
                        02. Wat bestelde je: Original met Ringband (24pagina's)
                        03. Wat betaalde je ervoor? 7.85 Euro, Met kortingsbon van 15 Euro die afgetrokken wordt voor de BTW wordt bijgeteld
                        04. Wat was de levertermijn? Besteld 10 April 2007, Geleverd 29 April 2007 (Betaling via overschrijving vanuit Belgie naar Nederland)
                        05. Stevige verpakking bij verzending? Kartonnen verpakking, maar in orde
                        06. Algemene indruk: .... (in %) 85
                        07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 75, geen echte boek-kaft maar glanzende kartonnen blaadjes, met mogelijkheid tot het plaatsen van eigen tekst, foto en achtergrondkleur
                        08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 90, Ik heb ook een album gemaakt bij albumprinter (wel luxe-album toen). De afdrukken lijken op dit soort papier iets beter uit te komen (hogere afdruk resolutie?)
                        09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 4 formaten, 12 tot 144 pagina's afhankelijk van de gekozen binding
                        10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? 3 Bindingen, 2 Soorten Covers. Mogelijkheid om tekst & Foto op de voorkant te plaatsen en een korte tekst op de achterkaft. Mogelijkheid om bij de paperback de achtergrondkleur te wijzigen.
                        11. Software: Nederlands? Ja
                        12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
                        13. Eventuele opmerkingen: Het papier is lichter dan dat van het luxe-boek bij albumprinter. Ik stel mij zel vragen bij de manier van factureren: 14.95€ voor het boek, dan +7.90€ voor de verzending, vervolgens +7% (waarom ) en dan 19% BTW (Nederlandse Winkel). Ook het bestellingsproces is redelijk omzichtig (betalingsmethodes toevoegen, na registratie moet je je browser sluiten,...)
                        Albumprinter had wel meer mogelijkheden inzake bladschikking (foto "shaded" als background bvb).

                        Tip:
                        Om tot een eerlijk vergelijk te komen is het misschien een goed idee om op basis van de tot nu toe gegeven feedback bij de 5 meest voorkomende/best scorende providers een album met HOF te laten drukken (bvb 5x gewoon album en 5x luxe). Op deze manier kan je dan onderling vergelijken wat de sterke punten en wat de zwakke punten zijn van deze leveranciers.
                        Daarna kunnen de albums eventueel verloot worden Indien financiering een probleem is, denk ik wel dat je als je een thread opent met de vraag voor donaties er genoeg BD-leden zullen zijn die je willen helpen
                        Last edited by Fieldmarshall; 3 mei 2007, 18:17. Reden: Betalingsmethode toegevoegd
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Iemand al ervaring met www.stevesbookshop.be? Of werkt deze gewoon als tussenpersoon en (her)kent er iemand de software?

                          grtn,
                          €*
                          D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Euro* Bekijk bericht
                            Iemand al ervaring met www.stevesbookshop.be? Of werkt deze gewoon als tussenpersoon en (her)kent er iemand de software?

                            grtn,
                            €*
                            LOL, ziet er mij uit als een batjeshoek
                            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              De bestelknoppen zijn alleszins "geïnspireerd" op die van foto.com ...

                              En bij bvb de fotoboeken wordt er verwezen naar Q-digiprint


                              voor de rest : geen ervaring mee
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Was misschien onduidelijk in m'n vraagstelling maar ging dus inderdaad over hun fotoboek. De software is dus deze van q-digiprint. Ziet er op het eerste zicht wel makkelijk te bedienen uit met zeer vrije eigen cratieve inbreng(zelf foto- en tekskaders bijplaatsen, roteren, verschuiven, eigen foto als achtergrond, voor- en achterzijde van de kaft te bedrukken...

                                Iemand hier al een eindresultaat van gezien?

                                grtz & thnx 4 the input,
                                €*
                                D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

                                Comment

                                Working...
                                X