Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken
Hier dan mijn bevindingen:
01. Naam bedrijf : pixbook
02. Wat bestelde je : kennismakingsalbum 5 bladzijden.
02. Daarna een tweede album van 39 bladzijden
03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) Ik ben niet meer zeker, weet alleen dat ik de eerste 5 euro van het kennismakingsalbum heb teruggekregen bij de tweede bestelling.
04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) weet ik niet meer, maar was niet zo lang.
05. Stevige verpakking bij verzending? JA
06. Algemene indruk: 100 (in %)
07. Kwaliteit kaft:80 (in %)
08. Kwaliteit foto's: 90 (in %)
09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? (toen) 2
10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? toen niet
11. Software: Nederlands? Ja
12. Software: eenvoudig te bedienen? Heel eenvoudig.
(13. Eventuele opmerkingen)
Ik heb toen problemen gehad met twee foto's, ik heb heel mijn boekje terug moeten opsturen,omdat enkele foto's niet gingen, maar heb enkele dagen later de foto's die ik aangeduid had (per mail) in goede staat gekregen.
Voordelen van pixbook.:
. Layout: je kan spelen met de foto's, tekst bijvoegen, foto's bijvoegen tot in het oneindige. Je kan de foto's ook plaatsen waar je wil. Je hebt ook verschillende achtergronden.
. Je album zit op je pc, dus je kan er elk moment aan verder werken.
Het is ondertussen van mei 2005 dat ik een fotoalbum heb gemaakt.
Ik ben op dit moment bezig met een nieuw album waar ik toch een maximum aan foto's wil opzetten.
Gemotiveerd door de prijs ben ik begonnen met een album samen te stellen bij Foto.com.
Ik ben er al een week mee bezig maar, mijn bevindingen zijn:
. Het uploaden duurt enorm lang. 24 uur voor 500 foto's.
. Je kan niet "spelen" met je bladschikking.
. Je zit écht beperkt tot 4 foto's per bladzijde. Schikking van de foto's is ook altijd hetzelfde.
. Tekst invoegen is niet mogelijk
. Achtergronden zijn niet mogelijk.
. Het grootste nadeel : je zit voortdurend op het web te werken. Je album wordt maar 5 dagen bewaard na je laatste bezoek. Bij mij is er echter iets misgelopen en moet ben ik gisteren het werk van een hele week verloren. Nu moet ik opnieuw beginnen.
Dus ik sta nu terug bij nul. De vorige opmerkingen kan je goed maken door in Photoshop je foto's te bewerken, en bv 8 foto's op een blad ipv 4 en zo een blad samenstellen, maar daar kruipt enorm veel tijd in.
Dus aangezien ik nu opnieuw moet beginnen weet ik niet of ik die bestelling wel of niet bij foto.com ga doen.
Sven laat je iets weten als je klaar bent met je enquête?
Hier dan mijn bevindingen:
01. Naam bedrijf : pixbook
02. Wat bestelde je : kennismakingsalbum 5 bladzijden.
02. Daarna een tweede album van 39 bladzijden
03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) Ik ben niet meer zeker, weet alleen dat ik de eerste 5 euro van het kennismakingsalbum heb teruggekregen bij de tweede bestelling.
04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) weet ik niet meer, maar was niet zo lang.
05. Stevige verpakking bij verzending? JA
06. Algemene indruk: 100 (in %)
07. Kwaliteit kaft:80 (in %)
08. Kwaliteit foto's: 90 (in %)
09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? (toen) 2
10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? toen niet
11. Software: Nederlands? Ja
12. Software: eenvoudig te bedienen? Heel eenvoudig.
(13. Eventuele opmerkingen)
Ik heb toen problemen gehad met twee foto's, ik heb heel mijn boekje terug moeten opsturen,omdat enkele foto's niet gingen, maar heb enkele dagen later de foto's die ik aangeduid had (per mail) in goede staat gekregen.
Voordelen van pixbook.:
. Layout: je kan spelen met de foto's, tekst bijvoegen, foto's bijvoegen tot in het oneindige. Je kan de foto's ook plaatsen waar je wil. Je hebt ook verschillende achtergronden.
. Je album zit op je pc, dus je kan er elk moment aan verder werken.
Het is ondertussen van mei 2005 dat ik een fotoalbum heb gemaakt.
Ik ben op dit moment bezig met een nieuw album waar ik toch een maximum aan foto's wil opzetten.
Gemotiveerd door de prijs ben ik begonnen met een album samen te stellen bij Foto.com.
Ik ben er al een week mee bezig maar, mijn bevindingen zijn:
. Het uploaden duurt enorm lang. 24 uur voor 500 foto's.
. Je kan niet "spelen" met je bladschikking.
. Je zit écht beperkt tot 4 foto's per bladzijde. Schikking van de foto's is ook altijd hetzelfde.
. Tekst invoegen is niet mogelijk
. Achtergronden zijn niet mogelijk.
. Het grootste nadeel : je zit voortdurend op het web te werken. Je album wordt maar 5 dagen bewaard na je laatste bezoek. Bij mij is er echter iets misgelopen en moet ben ik gisteren het werk van een hele week verloren. Nu moet ik opnieuw beginnen.
Dus ik sta nu terug bij nul. De vorige opmerkingen kan je goed maken door in Photoshop je foto's te bewerken, en bv 8 foto's op een blad ipv 4 en zo een blad samenstellen, maar daar kruipt enorm veel tijd in.
Dus aangezien ik nu opnieuw moet beginnen weet ik niet of ik die bestelling wel of niet bij foto.com ga doen.
Sven laat je iets weten als je klaar bent met je enquête?
Comment