Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    28 dagen in Afrika en dan maar 44 pagina's
    Ik maak al boeken van 100 pagina's als we 3 dagen naar de ardenne trekken.
    Voor mij mag hij ook wat dikker zijn.Maar om aan de mensen te tonen is dit juist voldoende.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Ik kreeg van een collega het volgende door : http://www.phototoalbum.be

      Dit blijkt zeer goed te zijn en de software biedt heel veel keuze.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Oorspronkelijk geplaatst door madelien Bekijk bericht
        juist mijn id ontvangen van asukabook, ik heb geen btw-nummer of akte van oprichting moeten voorleggen, een geluk, want dat heb ik nog niet, ik ben namelijk (nog) geen zelfstandige. blijkbaar gaf mijn website de doorslag. ik ben heel blij, want ik vind de boeken echt pràchtig.

        juist de prijzen bekeken en ze vallen veel beter mee dan ik verwacht had. 130 euro voor de allerduurste softcover, een 25x25 cm van 80 bladzijden (en die vind ik gelukkig juist de mooiste, mooier dan de hardcover). ik ben er dus nagenoeg zeker van dat ik deze drukker zal gebruiken voor mijn trouwalbums. zal wel nog een maand of twee duren voor ik tot drukken overga, maar ik zal zeker een review posten.

        ik heb heel dit topic met veel interesse gelezen, maar geen enkele van die andere drukkers lijkt me een goede optie. nu hoop ik maar dat er enkele van de koppels die op 't programma staan bereid zijn om voor deze boeken te betalen, want ik merk wel dat er heel veel enkel maar een cd willen met alles op.

        Ik gebruik nu de pro-line van fotobuch, zou niet weten wat er slecht aan is, geen toestanden om te "mogen" toedtreden, heel goede kwaliteit.

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Ik heb al verschillende boeken besteld bij Photobox.ie, zowel "Stylebooks" als hardcover boeken, en beide boeken zijn zeer goed.
          Ze hebben wel een redelijk omslachtig proces (je moet eerst foto's uploaden via een web-interface, of via FTP, wat toch iets handiger werkt), en vermits de software web-based is, ben je redelijk beperkt in de layout van de pagina's en dergelijke.

          Heb ook ervaring met Foto.com, daar is de software gewoon een programma dat je moet downloaden en installeren op je PC (geen idee of er een Mac versie bestaat), en daar heb je wel veel meer mogelijkheden qua creatieve layouts. De kwaliteit is echter beduidend minder dan bij Photobox.ie.
          Levertijd was bij beide leveranciers nagenoeg dezelfde (6-7 werkdagen).
          Last edited by jorisd; 1 oktober 2007, 10:41. Reden: link toegevoegd
          D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
            Een collega kwam met de tip om Adobe indesign te gebruiken. Hier heb je tenminste dadelijk een proffessioneel pakket waarbij alle hier besproken software gewoon verbleekt en je bent onafhankelijk van 1 leverancier. Maar het beste is ongetwijfeld dat je altijd verder kan, en uw fotoboek op alle media kunt laten zien.

            Ik vraag me af waarom ik hier niet eerder op gekomen ben. En waarom zo velen hier nog naar album drukkers grijpen?

            Ik ben nu nog op zoek naar een drukker die mijn gegenereerde pdf documenten kan afdrukken.

            Geert
            Bij Blurb hebben ze nu een tutorial geplaatst om een PDF om te zetten via CS3 naar JPG en dan kan je dit wel gebruiken. Deze truk werkt dan voor alle andere albumprint leveranciers. Maar werkt blijkbaar alleen met CS3.

            Of je in het process om via PDF te gaan niets aan kwaliteit verliest kan ik zo niet beoordelen, maar lijkt mij wel realistisch.

            http://blurberatiblog.com/index.php/...nto-booksmart/
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht

              Ik ben nu nog op zoek naar een drukker die mijn gegenereerde pdf documenten kan afdrukken.

              Geert

              Bij pixbook kan je een pdf leveren. Het formaat moet je wel kiezen uit de formaten van boeken die ze aanbieden.

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door phaida Bekijk bericht
                Bij pixbook kan je een pdf leveren. Het formaat moet je wel kiezen uit de formaten van boeken die ze aanbieden.
                http://www.pixbook.net/documents/faq...it.xml?lang=nl
                Spijtig van die ringen en die "bolts" anders lijkt me dit wel iets interessants.
                Ik heb mijn eerste book besteld mij Blurb. Ik vrees dat 1 foto genomen met ISO 1250 van mindere kwaliteit gaat zijn. Dat heb ik via preview reeds kunnnen zien. Hun helpdesk zegt dat ik inderdaad kan afgaan op de preview hoe de foto's eruit zullen zien. In PS is die foto echter wel nog prima.
                Heeft iemand hier ervaring mee: Blurb/high ISO foto's ?
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                  Spijtig van die ringen en die "bolts" anders lijkt me dit wel iets interessants.
                  Ik heb mijn eerste book besteld mij Blurb. Ik vrees dat 1 foto genomen met ISO 1250 van mindere kwaliteit gaat zijn. Dat heb ik via preview reeds kunnnen zien. Hun helpdesk zegt dat ik inderdaad kan afgaan op de preview hoe de foto's eruit zullen zien. In PS is die foto echter wel nog prima.
                  Heeft iemand hier ervaring mee: Blurb/high ISO foto's ?
                  Dat verschil dat je ziet heeft met de SW te maken die de foto toont. En dat zal wel niet hetzelfde zijn als wat er gedrukt wordt. Trouwens Blurb doet een compressie van je foto's pas als je het boek besteld en niet ervoor. Dus er zal toch nog een verschil zijn tussen wat je ziet in het programma en wat je krijgt.

                  Stel je had een foto van 10MP. Op het scherm staan er typisch eerder 1MP (volledig scherm zal al wel naar 1,5M gaan). Dus moet de SW die de foto op je scherm laat zien van elke 10 pixels er eentje maken. Het hangt dus van het gebruikte algoritme af of ruispixels juist de bovenhand krijgen of niet. PS laat eerder minder ruis zien. En ruisonderdrukkings programma's zoals neatImage... laten dat eerder net wel zien.

                  Je zal nu even bang moeten afwachten naar het resultaat.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Even meegeven, de kogel is door de kerk.

                    Ik lees deze topic al enige tijd en ondanks mijn opmerking dat er nog geen overzicht is ben ik er toch uit, ik heb de soft van Blurb gedownload.

                    Just letting you know.
                    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                    BE-Wommelgem
                    .: 20D & D700 :.

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Juist mijn eerste boek van Blurb ontvangen.

                      Tja wat een desillusie. Ik had de indruk gekregen dat ze een hoge kwaliteit gaven maar tja het is verre van goed.

                      Ondertussen heb ik al met veel verschillende centrales gewerkt voor boeken maar de kwaliteit is naar mijn maatstaven bij iedereen ondermaats.

                      Ik wil ze misschien nog wel 1 kans geven want het boekje dat ik gemaakt had daar had ik niet veel tijd in gestoken en ik wil wel eens er meer tijd in steken om te zien of het beter kan.
                      Maar ik vrees dat mijn grootste probleem daar niet mee opgelost zal geraken. Namelijk het verdwijnen van bijna alle detail in de foto's.

                      Als je kwaliteit wil kan er nog steeds niets op tegen foto's afdrukken en zelf in een boek plakken of iets dergelijks. Veel omslachtiger maar een boek met een slechte kwaliteit bekijk ik later nog amper terug omdat het mij frustreert. Dus het zelf doen is toch wel de moeite waard!

                      Begrijp mij niet verkeerd ik vind blurb samen met fotobuch de beste van al diegene die ik al gebruikt heb maar uiteindelijk niet goed genoeg.

                      Misschien moet ik eens kijken wat die pro afdeling van fotobuch juist wil zeggen.

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Juist mijn eerste boek van Blurb ontvangen.

                        Tja wat een desillusie. Ik had de indruk gekregen dat ze een hoge kwaliteit gaven maar tja het is verre van goed.

                        Ondertussen heb ik al met veel verschillende centrales gewerkt voor boeken maar de kwaliteit is naar mijn maatstaven bij iedereen ondermaats.

                        Ik wil ze misschien nog wel 1 kans geven want het boekje dat ik gemaakt had daar had ik niet veel tijd in gestoken en ik wil wel eens er meer tijd in steken om te zien of het beter kan.
                        Maar ik vrees dat mijn grootste probleem daar niet mee opgelost zal geraken. Namelijk het verdwijnen van bijna alle detail in de foto's.

                        Als je kwaliteit wil kan er nog steeds niets op tegen foto's afdrukken en zelf in een boek plakken of iets dergelijks. Veel omslachtiger maar een boek met een slechte kwaliteit bekijk ik later nog amper terug omdat het mij frustreert. Dus het zelf doen is toch wel de moeite waard!

                        Begrijp mij niet verkeerd ik vind blurb samen met fotobuch de beste van al diegene die ik al gebruikt heb maar uiteindelijk niet goed genoeg.

                        Misschien moet ik eens kijken wat die pro afdeling van fotobuch juist wil zeggen.
                        Tjiens, weer aan compleet andere wind...
                        Ik ga in ieder geval de foto's doorsturen in de afmeting dat ze gaan gedrukt worden zodat ze zeker niet geresized moeten worden...
                        Eenzelfde foto als achtergrond en kleiner stuur ik dus 2x door in een ander formaat.
                        Denk dat dat al een verschil gaat geven?
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                          Tjiens, weer aan compleet andere wind...
                          Ik ga in ieder geval de foto's doorsturen in de afmeting dat ze gaan gedrukt worden zodat ze zeker niet geresized moeten worden...
                          Eenzelfde foto als achtergrond en kleiner stuur ik dus 2x door in een ander formaat.
                          Denk dat dat al een verschil gaat geven?
                          Ik wil niet totaal negatief zijn hoor.
                          Maar ik denk wel dat je heel goed de foto's zelf moet aanpassen. Ook goed letten op je kleurbeheer enz. Want ik heb gewoon wat foto's in hun template's gezet uitgaande van srgb en dat is toch een tegenvaller. Ik moet wel ook zeggen dat ik hier nog kritisch in ben. Vandaar dat ik hen wel eens een 2de kans zal geven waar ik er dan zelf ook wat meer moeite in steek.

                          Maar het verlies aan scherpte en detail daar vrees ik toch nog steeds wel wat voor. Best denk ik een volledige pagina in PS opmaken naar je smaak en die dan gebruiken.

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            01. Naam bedrijf: Blurb
                            02. Wat bestelde je: Standard Landscape 20x25 cm - hardcover 80 blz
                            03. Wat betaalde je ervoor : boek : 26,95 EUR + taks : 1.61 EUR + verzendkosten (UPS standard) : 8.70 EUR, totaal : 37.26 EUR
                            04. Wat was de levertermijn? : besteld op zaterdagavond, geleverd op donderdag (= 5 dagen)
                            05. Stevige verpakking bij verzending?: ja, boek in plastiekfolie en in stevige kartonnen verpakking
                            06. Algemene indruk: 95%
                            07. Kwaliteit kaft: 70% harde kaft met zwart linnen, met bedrukte stofomslag. Kleuren van stofomslag leken me niet 100% te zijn en wat pech met de harde kaft : er zit een scheurtje in maar aangezien er een stofomslag rond zit, zie je het niet.
                            08. Kwaliteit foto's: 95% Niks op aan te merken, mooie kleuren, scherpte lijkt ook ok.
                            09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?: Qua grootte : 5 formaten, qua dikte : tot 440 pagina's ...
                            10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? : bedrukte hardcover of softcover. Voor binnenin zijn diverse templates voorzien met of zonder tekstveld. Foto's over een volledige blz zijn mogelijk.
                            11. Software: Nederlands? Enkel Engelstalig
                            12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
                            13. Opmerkingen : ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit. Geen bladzijden van karton zoals je soms ziet maar stevig papier zoals in echte boeken. Het geheel geeft de indruk alsof het boek in een drukkerij gemaakt is. Veel mensen aan wie ik het vandaag laten zien heb waren niet alleen verrast door de kwaliteit maar ook door de goede prijs/kwaliteit verhouding. En enkele daarvan zitten vanavond al achter een PC om ook zo'n boek te laten maken. En anderen hebben het webadres genoteerd...

                            De verzendkosten zijn blijkbaar nu beter dan vroeger maar ze blijven natuurlijk wel aanzienlijk. De kosten zijn afhankelijk van grootte en dikte en zijn pas gekend bij het bestellen (maar vóór je effectief de bestelling afrondt).

                            Wat mij betreft : ondanks de tegenvaller met de kaft : een aanrader !
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Mijne boek (Blurb) is reeds toegekomen (5 dagen na upload): hardcover, 54 pagina's, 132 foto's. Prijs in euro weet ik nog niet (visa werd nog niet gedebiteerd).
                              Zeer content van het resultaat!!
                              Zelfs de high iso foto's (1250) zijn zeer goed!

                              Eén min puntje toch: de kaft lijkt een kleine kleur afwijking te vertonen (teveel groen) (zelfde fout als bij filipo). Ik heb gevraagd om een nieuwe op te sturen. Eens kijken wat de reactie zal zijn...

                              UPDATE: ik mag het boek terugsturen (gratis) en men gaat een quality inspectie doen.
                              Last edited by Nickon; 6 oktober 2007, 07:52.
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                                Misschien moet ik eens kijken wat die pro afdeling van fotobuch juist wil zeggen.
                                Ik had eigenlijk alleen begrepen dat dit een andere kaft is. Dus de foto's zullen wel aan de dezelfde kwaliteit gedrukt worden. Of las jij iets anders?

                                Trouwens op hun site staat er niets over dit boek vermeld, je kan het blijkbaar alleen selecteren in de SW.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X