Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Hallo,

    Ik mag voor vrienden een album maken voor hun trouw
    Maar ik zou graag een boek willen maken, formaat tssen A4 en A3, en op dikker papier ( of bijna karton )
    Maar in deze thread vind ik nergens waar je zoiets kunt laten maken? Iemand die me kan helpen?
    ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

    http://www.esveaa.be

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Oorspronkelijk geplaatst door Esveaa Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik mag voor vrienden een album maken voor hun trouw
      Maar ik zou graag een boek willen maken, formaat tssen A4 en A3, en op dikker papier ( of bijna karton )
      Maar in deze thread vind ik nergens waar je zoiets kunt laten maken? Iemand die me kan helpen?
      www.hofmann.es ?

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Oorspronkelijk geplaatst door Esveaa Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik mag voor vrienden een album maken voor hun trouw
        Maar ik zou graag een boek willen maken, formaat tssen A4 en A3, en op dikker papier ( of bijna karton )
        Maar in deze thread vind ik nergens waar je zoiets kunt laten maken? Iemand die me kan helpen?
        http://www.hofmann.es/de/album/album10.asp ?

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
          Moet je daarvoor niet professioneel bezig zijn met fotografie?
          ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

          http://www.esveaa.be

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door Esveaa Bekijk bericht
            Moet je daarvoor niet professioneel bezig zijn met fotografie?
            neen, is een gewone on line bestelservice voor iedereen...

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Oorspronkelijk geplaatst door johanchrista Bekijk bericht
              Heeft er al iemand een fotoboek laten maken bij Pixum ( Easybook ).
              Ik heb vroeger er eentje laten maken bij Tictacphoto, maar vond de kwaliteit niet zo goed.

              Johan.
              Ik heb ervaring met verschillende afdrukcentrales voor gewone prints, maar heb eind vorig jaar bij pixum een fotoboek besteld. Heb hier ook niet alle posts gelezen dus sorry als ik in herhaling val

              Die easybooks van Pixum waren qua afdrukkwaliteit 100% zoals ik had verwacht, voldeed helemaal aan mijn verwachtingen (het boekje heeft trouwens veel weg van het boekje van "Vanwasan Iphoto7"-boekje.
              Ik heb vroeger vaak een fotoboek samengesteld met fotoboeken van extrafilm, maar toch nooit besteld omdat de layout mij niet aanstond. Je kan (voor zover ik weet) enkel uit vaste layouts kiezen.

              Bij pixum was ik dan ook zeer aangenaam verrast dat je zo goed als volledige controle hebt over je foto's en layout (volledig is natuurlijk relatief)! Maw, je kan met je foto's doen wat je wil, helemaal zoals je een fotoboek met echte foto's in een boek zou plakken (en eigenlijk veel meer zoals een foto spreiden over 2 pagina's met eventueel daar bovenop foto's van eender welk formaat , gerotreerd, ...)

              Voor mij is pixum easybook een aanrader. Ze doen regelmatig ook acties, dus hou ze in de gaten

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Hier mijn indruk of het fotoboek ik bij Colruyt (Fujiprint) bestelde

                01. Naam bedrijf: Colruyt
                02. Wat bestelde je: Fotoboek A4 Staand Hardcover 80 blz
                03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): 40.95 €
                04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 2 weken
                05. Stevige verpakking bij verzending?: Mooie in kartonnen omslag bij Colruyt
                06. Algemene indruk: 75 %
                07. Kwaliteit kaft: 95 (in %) Was beter dan ik had verwacht. Mijn paginagrote foto stond er mooi op
                08. Kwaliteit foto's: 70% Ze worden duidelijk hevig bewerkt. Spijtig, want de helderheid en detail zijn zeker goed. Ik had foto's van Andalusië met veel gele gebouwen en rotsen. Ze werden allemaal zeer verbleekt weergegeven. Ook foto's met veel groen worden onnatuurlijk afgedrukt. Foto's zonder overwegende kleur bewijzen dat het wel goed kan. Portretfoto's met enkel het gezicht van de persoon zijn dan weer te warm en zelfs cyaan afgedrukt.
                09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? Voor mij voldoende
                10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) enkel karton
                11. Software: Nederlands? Ja
                12. Software: eenvoudig te bedienen? Zeer eenvoudig en laat je toe zelf de lay-out te maken. Iets te weinig fonts ter beschikking, maar dat was geen probleem. Ik heb de beslissing om mijn eerste fotoboek bij Fuji te laten afdrukken genomen op de zeer gebruiksvriendelijke soft.
                (13. Eventuele opmerkingen): Zouden ze de aanpassingen niet doorvoeren zou het voor mij ideaal zijn. Spijtiggenoeg niet voor herhaling vatbaar. De mensen die met boek bekijken vinden het mooi, maar ik ben de kleurcorrectheid van Photobox gewoon.
                Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  01. Naam bedrijf: Via apple:iphoto
                  02. Wat bestelde je:album (opa 70 jaar)
                  03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.)63 euro incl. verzendingskosten
                  04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde)14dagen
                  05. Stevige verpakking bij verzending?heel goed verpakt ,kartonnen doos van apple
                  06. Algemene indruk: .90(in %)
                  07. Kwaliteit kaft: .99... (in %)
                  08. Kwaliteit foto's: ..90.. (in %)
                  09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?ja een 10-tal
                  10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)redelijk veel
                  11. Software: Nederlands?ja
                  12. Software: eenvoudig te bedienen?heel gemakkelijk
                  (13. Eventuele opmerkingen)Je kan nde afmetingen van je foto's niet zelf kiezen.. alsook de grote van je kaders die je op een blad wil, en de schikking van foto's op je blad
                  CANON EOS 350D + kitlens + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    01. Naam bedrijf: www.GoforPhoto.com (sinds 3 maand op de markt)
                    02. Wat bestelde je:album met hardcover
                    03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 23.95 euro excl. verzendingskosten (€ 4.99)
                    04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 14 dagen
                    05. Stevige verpakking bij verzending? heel goed verpakt
                    06. Algemene indruk: 95 (in %)
                    07. Kwaliteit kaft: 95% (in %)
                    08. Kwaliteit foto's: 95% (in %)
                    09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 3-tal formaten
                    10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? hard cover en soft cover
                    11. Software: Nederlands? ja
                    12. Software: eenvoudig te bedienen? heel makkelijk
                    (13. Eventuele opmerkingen)Je kan de afmetingen van je foto's zelf veranderen.. kleuraanpassingen en effecten toepassen op je foto's, teksten willekeurig toevoegen, veel achtergronden en kaders kiezen

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Ik wil even een paar ervaringen met afdrukcentrales voor fotoboeken uit de doeken doen.

                      Ten eerste:
                      Albumprinter.com




                      Ben ik tevreden van. er zijn vrij veel keuzes wat formaten en covers betreft (leer, linnen, fotocover) en het papier is van een redelijke dikte. De optie 'hoogglans' geeft een mooi resultaat.
                      De prints zijn scherp, de kleuren waarachtig, intens en zuiver. Snelle levering, lage prijs voor een degelijke kwaliteit.

                      Ten tweede:
                      Photobook en TicTacphoto (zelfde bedrijf)





                      Een ware ramp. Ik had me laten verleiden door de mogelijkheid van een witte leren cover (die is wel prachtig), perkament tussen de bladzijden, het zeer stevige papier en de extra grote formaten, maar de inhoud is choquerend. Zwart-wit foto's vertonen cyaan-zwemen, de kleurfoto's zijn vlekkerig en beiden vertonen ze strepen. Dit bedrijf moet dringend in een nieuw druksysteem investeren. Wel jammer van het geld, en ik heb tot dusver nog geen witte leren covers gevonden bij andere printcentrales :-(

                      Ten derde:
                      Snapfish



                      Slechts een klein boekje laten printen, maar de kwaliteit ervan is gelijk aan die van albumprinter. Goedgekeurd dus.

                      Last but not least:
                      Asukabooks.com





                      De dure variant, maar voor professionele fotografen een onmisbaar bedrijf.
                      Mooie verpakkingsdoos en extra papieren fotocover, perfecte prints, stevig papier. Ik nam de matte versie, en die is zeer mooi. Veel keuzes (alhoewel ik de kleuren van de leren covers wat oubollig vind). Hiermee ga ik in zee.
                      Myra fotografie

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Ik had nu graag 1 boek gemaakt en in verschillende groten afgedrukt.

                        Bij fotobuch kan het alleen met de professionel uitvoering. Dan kan je kiezen tussen A3 en A4. Maar de A3 variant is wel redelijk duur en je kan geen foto op de kaft zetten.

                        Asuka books zou het kunnen naar verluit. Maar deze is wel zeer duur. Alhoewel ik de eigenlijke prijzen niet ken. En het lijkt wel of je niet mag registreren vanuit België.

                        Kent er iemand een service die de afdruk achteraf in meerdere formaten toelaat?
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Vanuit België kan je wel aansluiten bij ASUKABOOK. Ze zijn nu ook gevestigd in Zwitserland. Maar je moet een zelfstandig fotograaf of designer zijn. De prijzen zijn niet vergelijkbaar met de hier reeds genoemde drukkers zoals fotobuch, albumprinter, e.a.

                          Fotobuch heb ik al gebruikt. Resultaat is prima voor de meeste toepassingen.
                          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            01. Naam bedrijf: FotoBuch
                            02. Wat bestelde je: Proffesional A4
                            03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 78 euro incl. BTW
                            04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 9 Dagen
                            05. Stevige verpakking bij verzending? Stevig ingepakt in een speciale kartonne cover
                            06. Algemene indruk: 97 (in %)
                            07. Kwaliteit kaft: 99% (in %)
                            08. Kwaliteit foto's: 95% (in %)
                            09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? bij Professional 2 formaten (A4-A3)
                            10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? Enkel met de handgemaakte covers
                            11. Software: Nederlands? Nee (Duits, Engels)
                            12. Software: eenvoudig te bedienen? Zeer makkelijk te bedienen
                            (13. Eventuele opmerkingen) De software Designer 2.0 is zeer uitgebreid het vergt wel een beetje van je tijd maar het resultaat is er ook naar. Met de laatste update is het nu ook mogelijk om je eigen tekst (20 tekens) te laten drukken op de hoogwaardige kaft. De PDF export is ook handig maar geeft een vertekend beeld omdat het niet van goede kwaliteit is het past zich aan het beeldscherm en niet aan de pixels van de foto's maar het is perfect om een voorbeeld te hebben van hoe je album er uit ziet. Je album wordt ter plaatste gecontroleerd of het voldoet aan de normen.


                            Dit album is het 2de album dat ik er heb besteld het eerste was Proffesional A3 (133 euro) met zwarte lere kaft en de kwaliteit is zeer goed idem de binding van de kaft. Maar heb daarna ook eens het A4 (78 euro) formaat besteld. De kwaliteit is bij alle twee hetzelfde maar ik verkies de Proffesional A3. Vandaag heb ik ook mijn 3de album besteld (50 pagina's, persoonlijke tekst op lere kaft, 135 euro) deze is voor de vakantiefoto's (USA 2008).
                            Ben zeer tevreden van Fotobuch, naar mijn mening leveren ze top kwaliteit en de service is ook goed.
                            Hieronder vindt je enkele foto's van het 2de album. Als ik het 3de album met tekst op ledere kaft heb ontvangen zal ik daar ook een foto van posten.

                            De kaft:


                            Begin blad:


                            2 paginas met verschillende indeling:


                            Laatste blad:



                            Met vriendelijke groet,

                            Bram
                            Canon EOS 50D + Canon EF 24-70/F2.8 L USM + Promaster filter + Canon 580 EXII + Canon BG-E2N grip + CF kaarten San disk Extreme III
                            http://www.fotografiebram.be

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              01. Naam bedrijf: TicTac Photo
                              02. Wat bestelde je: Medium
                              03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): € 34,95 (gratis, had een bon) + € 8 verzending
                              04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde): 10 dagen
                              05. Stevige verpakking bij verzending?: Ja
                              06. Algemene indruk: 65%
                              07. Kwaliteit kaft: 80% (kunstleder); kan ook gepersonaliseerd worden
                              08. Kwaliteit foto's: 65%; details en kleuren van de foto's kunnen beter
                              09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?: 3 groottes
                              10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...): Ja
                              11. Software: Nederlands
                              12. Software: eenvoudig te bedienen
                              13. Eventuele opmerkingen: Geen keuze tussen mat of glanzend. Het boek was glanzend, voor een boek heb ik het liever mat.
                              flickr

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Heb nu eens boek bij Asuka besteld. En ik ben toch een beetje teleurgesteld.

                                De afdrukkwaliteit is uitmuntend. Het binden echt super. De extra bescherming per boek meegeleverd echt zeer goed.

                                Maar de marge van het afsnijden is te groot. Bij Blurb dat een boek voor 1/7 van de prijs afleverd heb je dat probleem niet. De onzekerheid van het afsnijden is zowat 1mm bij die mannen. En bij Asuka is dat bijna 1 cm groot.

                                Dus als je een foto rand tot rand wenst te drukken dan moet je er rekening mee houden dat je tot 1cm van die foto aan de randen kan verliezen.

                                Ik had een blad gemaakt met verschillende kleine foto's op. En die evenredig over de pagina verspreid. Maar bij de afdruk is het middelpunt van uw pagina zoals je ze ontwerpt dus niet het middelpunt van de print. Bij de printout waren de foto's meer naar links gealligneerd wat mijn layout wel wat verknoeid vond ik.

                                Dus ondanks de grotere print kwaliteit en het betere inbinden ga ik toch niet overstappen naar Asuka. Want net zoals bij foto's de fotograaf belangrijker is dan de per-pixel scherpte van het toestel. Is bij fotoboeken de overall layout belangrijker dan de afdrukdetail van de foto.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X