Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Wat betreft Blurb heb je volgens mij helemaal gelijk. Ik heb reeds een boek laten maken bij Hema en bij Blurb. Het boek van Blurb is gewoonweg prachtig!!! Het is echt een luxe uitgave. De meeste vrienden/familie kunnen niet geloven dat ik dit boek zelf heb gemaakt. Het is een aandenken aan de eerste communie van onze dochter Delphine.

    De prijs is trouwens ook een topper!! Ik bestel nergens anders meer.

    Groetjes
    Miet

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Ik heb zopas bij blurb een boekje besteld/gemaakt van 358 pagina's.

      K laat jullie ook nog weten wat k er van vind.

      K heb er al laten maken bij fotobuch (fantastische software, en hele goede kwaliteit) en albumprinter (die vind k wa minder)

      Groetjes,

      Nonkeltjen
      Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Ik heb nog nooit blurb gebruikt maar met wat je hier aangeeft zou ik bij voor de rest gelijke condities altijd voor Blurb kiezen. Ik heb gehoord dat Blurb zowat de beste is op dit moment (buiten die ene pro dienst). Ik hoop dat ik het goed genoeg vind. Fotobuch vond ik veruit de beste van al diegene die ik al gebruikt heb maar toch vond ik het niet echt fantastisch en verkies ik veruit de foto's af te drukken en in een boek te plakken wanneer ik de betere kwaliteit wil. Maar zo een boek is en blijft heel handig.
        De afdruk kwaliteit van Blurb is niet beter dan die van Fotobuch. Als je goed kijkt zie je ook het raster dat werd gebruikt voor de digitale print.
        Over de bind kwaliteit kan je pas iets zeggen nadat zo'n boek honderden malen in andere handen is geweest. Zo op het zicht lijkt fotobuch steviger in elkaar te zitten.

        Blurb heeft ook alleen een harde kaft met jacket of een softkaft. De harde kaft van Fotobuch die je volledig kan layouten is mooier naar mijn smaak.
        En bij Fotobuch heb je standaard meer layout mogelijkheden zonder dat je dat eerst al in PS moet doen. Maakt het eenvoudiger om een boek samen te stellen.

        Maar de prijs van Blurb is gewoon 3 maal lager dan die Fotobuch. Voor die prijs kan je de foto's niet meer los laten printen. En zo'n boek pak je meer vast om te bekijken dan losse foto's. Zelf al is de kwaliteit iets lager.

        Ik herhaal ook dat ik weer 2 totaal andere boeken bij Blurb heb gemaakt dan de tientallen die ik al bij fotobuch heb laten drukken. Dus de afdrukkwaliteit naast elkaar leggen is moeilijk. Was de foto van dat ene boek niet gewoon beter van kwaliteit dan die andere, of ligt het echt aan de drukker.

        Maar een ding is algemeen als mensen een boek zien van Blurb of Fotobuch dan zijn ze in de wolken en verstaan ze niet hoe ik dat voor elkaar krijg.

        Als referentie nog even dit.
        Mijn boekje van de dansvoorstelling Cats werd al door 5 mensen nabesteld (er deden in totaal 30 dansers mee dus 16% bestelde het onmiddellijk).
        Het boek van de kunstschilder mag ik al 20x bij bestellen voor de opdrachtgeefster. Ze kan niet wachten om het aan al haar familieleden/vrienden uit te delen.
        Last edited by FotoDirk; 22 september 2007, 09:06.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          - Blurb onthoudt alleen de layout en een link naar je foto. Als je je foto's op de hardeschijf verplaatst dan is je boek niet meer heel.
          Wat je wel kan doen is een backup / export van je boek. Ok, je hebt dan weer diskspace nodig. Maar heb ik eens getest als ik bijvoorbeeld aan een boek op 2 plaatsen wil werken. Backup van boek, op externe disk.... en op andere computer restore, en weer verder gaan.

          peter

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Vorig jaar, toen ik deze site (en deze discussie) nog niet kende en ik een canon ixus 500 en een analoge SR gebruikte kwam ik tot de conclusie dat ik albumprinter moest gebruiken. Ik heb er dan ook 3 boeken mee gemaakt.

            Nu heb ik een D80+18-200vr en lijkt fotobuch de beste keuze voor mij. (ik maak reisverslagen van de gezinsvakanties)

            Echter al die album drukkers hebben voor mij 1 groot supper nadeel : je steekt weken werk in een paar albums, laat ze afdrukken en dat is het dan. Je kan er verder niets mee doen en over een paar jaar misschien zelfs niet meer inladen in uw software.

            Een collega kwam met de tip om Adobe indesign te gebruiken. Hier heb je tenminste dadelijk een proffessioneel pakket waarbij alle hier besproken software gewoon verbleekt en je bent onafhankelijk van 1 leverancier. Maar het beste is ongetwijfeld dat je altijd verder kan, en uw fotoboek op alle media kunt laten zien.

            Ik vraag me af waarom ik hier niet eerder op gekomen ben. En waarom zo velen hier nog naar album drukkers grijpen?

            Ik ben nu nog op zoek naar een drukker die mijn gegenereerde pdf documenten kan afdrukken.

            Geert

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
              En waarom zo velen hier nog naar album drukkers grijpen?

              Ik ben nu nog op zoek naar een drukker die mijn gegenereerde pdf documenten kan afdrukken.
              Als je een drukker vindt die bereid is om 1 exemplaar te drukken (en in te binden) aan een concurrentiële prijs, dan zijn er wellicht die zouden overwegen om niet naar albumdrukkers te grijpen... maar het zijn wellicht twee voorwaarden die niet makkelijk te combineren zijn of toch wel ?

              En aangezien er al zijn die hun lay-out in PS bepalen (een jpg per pagina), kunnen zij dus ook hun album op diverse manieren tonen (bvb slideshow) en toch gebruik maken van albumprinters.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                Als je een drukker vindt die bereid is om 1 exemplaar te drukken (en in te binden) aan een concurrentiële prijs, dan zijn er wellicht die zouden overwegen om niet naar albumdrukkers te grijpen... maar het zijn wellicht twee voorwaarden die niet makkelijk te combineren zijn of toch wel ?
                Eerlijk gezegd had ik er nooit aan gedacht, maar ik vraag mij ook af wat de prijs is, maar ik vermoed dat die wel erg hoog gaat zijn voor een vakantie-album

                Ik heb er vroeger (in het analoge tijdperk) wel nog aan gedacht om zelf een kalender of zo te maken en dan naar een copycenter te stappen, maar die kwaliteit zal ook wel niet bepaald goed zijn vermoed ik....
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Ik heb eens ter test de maximale waardes (grootte, aantal blz, gewicht, afwerking) ingegeven op www.printnet.be en 180 euro lijkt me niet zo veel voor 300 blz dubbelzijdig. (110 euro voor 100 blz).

                  Heeft iemand hier ervaring met zo'n mannen (pure drukkers)? Op gebied van service, kwaliteit?


                  --bijlage---------------------------------------------------------------
                  Hierna vindt u de prijsberekening boekje gekleefd met rechte rug:

                  formaat (gesloten)
                  breedte 210 mmxhoogte 297 mm
                  aantal bladzijden
                  300(incl. cover en blanco's)
                  cover:
                  druk
                  kleur dubbelzijdig
                  papier
                  250 gram standaard wit, glad
                  plastificatie
                  dubbelzijdig
                  binnenwerk:
                  druk
                  kleur dubbelzijdig
                  papier
                  160 gram standaard wit, glad
                  afwerking:
                  schoonsnijden

                  cover gekleefd met rechte rug rond binnenwerk

                  cover gekleefd met transparant voorblad, karton als backcover en rechte rug (standaardkleur zwart)
                  totale oplage:
                  1 exemplaren(verdeeld over1 (taal)versies)

                  nettoprijs 148.70euro
                  21 % BTW
                  31.23euro

                  totaalprijs
                  179.93euro

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    In PC magazine volgende maand :

                    Online fotoboeken - Er zijn twee manieren om een fotoalbum samen te stellen: of u brengt een halve dag door met schaar, foto's en dubbelzijdige tape, of u stuurt enkele tientallen foto's in een paar minuten naar een centrale en ontvangt enkele dagen later een volledig afgewerkt fotoalbum. PC Magazine test tien afdrukdiensten op zoek naar de beste deal!

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      In PC magazine volgende maand :

                      Online fotoboeken - Er zijn twee manieren om een fotoalbum samen te stellen: of u brengt een halve dag door met schaar, foto's en dubbelzijdige tape, of u stuurt enkele tientallen foto's in een paar minuten naar een centrale en ontvangt enkele dagen later een volledig afgewerkt fotoalbum. PC Magazine test tien afdrukdiensten op zoek naar de beste deal!
                      In de laatste "grain & pixel" staat hier ook een verslag over, vrij uitgebreid zelfs, maar zo onvolledig dan weer dat ze fotobuch.de niet vermelden

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
                        Vorig jaar, toen ik deze site (en deze discussie) nog niet kende en ik een canon ixus 500 en een analoge SR gebruikte kwam ik tot de conclusie dat ik albumprinter moest gebruiken. Ik heb er dan ook 3 boeken mee gemaakt.

                        Nu heb ik een D80+18-200vr en lijkt fotobuch de beste keuze voor mij. (ik maak reisverslagen van de gezinsvakanties)

                        Echter al die album drukkers hebben voor mij 1 groot supper nadeel : je steekt weken werk in een paar albums, laat ze afdrukken en dat is het dan. Je kan er verder niets mee doen en over een paar jaar misschien zelfs niet meer inladen in uw software.

                        Een collega kwam met de tip om Adobe indesign te gebruiken. Hier heb je tenminste dadelijk een proffessioneel pakket waarbij alle hier besproken software gewoon verbleekt en je bent onafhankelijk van 1 leverancier. Maar het beste is ongetwijfeld dat je altijd verder kan, en uw fotoboek op alle media kunt laten zien.

                        Ik vraag me af waarom ik hier niet eerder op gekomen ben. En waarom zo velen hier nog naar album drukkers grijpen?

                        Ik ben nu nog op zoek naar een drukker die mijn gegenereerde pdf documenten kan afdrukken.

                        Geert

                        Ik maak mijn albums op mijn Apple in iPhoto, daarna print ik deze af in een PDF file dewelke ik dan kan archiveren en altijd terug kan oproepen als ik wil.

                        Ik heb er echter nooit aan gedacht om eens een prijs te vragen bij een drukker of ze eventueel digitaal te laten afdrukken en daarna inbinden.

                        Iemand dit reeds gedaan?

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
                          Ik maak mijn albums op mijn Apple in iPhoto, daarna print ik deze af in een PDF file dewelke ik dan kan archiveren en altijd terug kan oproepen als ik wil.

                          Ik heb er echter nooit aan gedacht om eens een prijs te vragen bij een drukker of ze eventueel digitaal te laten afdrukken en daarna inbinden.

                          Iemand dit reeds gedaan?
                          Drukken in 4-kleurendruk bij een drukker voor 1 exemplaar Dat kost stukken van mensen hoor. Je komt dan via de drukker steevast terecht bij digitaal printen ipv drukken, dan moet het nog gebonden worden...

                          Nee, uiteindelijk kom jij dan ook terecht bij één van de ondertussen zovele boekprintservices die, mag gezegd, nu een boek afleveren wat 4 jaar geleden als onmogelijk werd beschouwd. deze service is op 4 jaar tijd van 0 naar ongelooflijke verkoopcijfers gestegen, en er wordt nog eens een enorme groei verwacht.

                          Het voporbije communieseizoen leverde ik er een zestal af en de ontvangers konden hun ogen niet geloven dat zoiets kon, het is nu nog een kwestie van 1 tot 2 jaar eer meer dan de helft van de mensen dit waarschijnlijk zelf gaat doen

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Vandaag mijn hermaakt fotoalbum van bij Spector willen afhalen ... heb het zelfs niet meegenomen want het was nog slechter dan de eerste keer. Het zat weer eens vol vlekken en is dus alles behalve wat het moet zijn. Het is dus de tweede keer terug naar afzender.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Na dit topic te hebben gelezen ben ik begonnen met het installeren van diverse albumprinter software.Henzo ; spector ; fotobuch enz...

                              Uiteindelijk heb ik een album met albumprinter gemaakt.Kan je volledig naar je hand zetten,teksten toevoegen enz...
                              Ik heb gekozen voor een xl fotoboek vierkant met persoonlijke kaft.

                              Boek is vorige week aangekomen.Had wel een dikker boek verwacht,is met zijn 44 bladzijden toch nog een dun boekje maar net genoeg om aan familie te tonen.

                              Ben heel tevreden met het resultaat
                              Ook de persoonlijke kaft geeft dat net ietsje meer!
                              Zeker een aanrader die albumprinter.com !






                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                28 dagen in Afrika en dan maar 44 pagina's
                                Ik maak al boeken van 100 pagina's als we 3 dagen naar de ardenne trekken.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X