Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Ik had eigenlijk alleen begrepen dat dit een andere kaft is. Dus de foto's zullen wel aan de dezelfde kwaliteit gedrukt worden. Of las jij iets anders?

    Trouwens op hun site staat er niets over dit boek vermeld, je kan het blijkbaar alleen selecteren in de SW.
    Geen idee ik heb het nog niet bekeken sorry

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Juist opgemerkt er is ook een Mac versie van de software voor Fotobuch beschikbaar. http://addons.fotobuch.de/
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Blurb: nieuwe versie van Booksmart is beschikbaar.

        Booksmart 1.9
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Eergisteren m'n eerste bestelling van fotobuch.de ontvangen

          Mooi stevig verpakt, goed afgewerkt... ben tevreden.


          Een andere duitse site maar nog geen ervaring mee : www.fotoalbum.de
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Heb net twee bestellingen binnen.

            De eerste bij albumprinter :

            Kwaliteit van de foto's : goed
            Afwerking : heel wat minder (*)

            (*) bij de eerste levering waren alle rechtse bladzijden scheef gedrukt.
            Na een mailtje, direct een antwoord gekregen dat ze op hun kosten het opnieuw in productie gingen nemen.
            Ondertussen ook dit boekje ontvangen, maar geheel foutloos is het ook niet.
            Sommige bladzijden zijn nog scheef gedrukt.
            Fotokwaliteit daarentegen : echt goed voor drukwerk.

            Tweede bestelling : Fotobuch.de

            Kwaliteit : goed (ongeveer hetzelfde als albumprinter, hoewel bij albumprinter de foto's iets meer blinken en dus meer het effect van een echte foto hebben).
            Afwerking : Tiptop in orde !!!

            Al bij al ga ik volgende keer toch gewoon fotobuch.de blijven gebruiken.
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
              Ik heb eens ter test de maximale waardes (grootte, aantal blz, gewicht, afwerking) ingegeven op www.printnet.be en 180 euro lijkt me niet zo veel voor 300 blz dubbelzijdig. (110 euro voor 100 blz).

              Heeft iemand hier ervaring met zo'n mannen (pure drukkers)? Op gebied van service, kwaliteit?


              --bijlage---------------------------------------------------------------
              Hierna vindt u de prijsberekening boekje gekleefd met rechte rug:

              formaat (gesloten)
              breedte 210 mmxhoogte 297 mm
              aantal bladzijden
              300(incl. cover en blanco's)
              cover:
              druk
              kleur dubbelzijdig
              papier
              250 gram standaard wit, glad
              plastificatie
              dubbelzijdig
              binnenwerk:
              druk
              kleur dubbelzijdig
              papier
              160 gram standaard wit, glad
              afwerking:
              schoonsnijden

              cover gekleefd met rechte rug rond binnenwerk

              cover gekleefd met transparant voorblad, karton als backcover en rechte rug (standaardkleur zwart)
              totale oplage:
              1 exemplaren(verdeeld over1 (taal)versies)

              nettoprijs 148.70euro
              21 % BTW
              31.23euro

              totaalprijs
              179.93euro

              @ GPG

              Ik werk geregeld met PrintNet (Lier).
              Ik ben daar best tevreden over, je moet wel rekening houden dat zij GEEN en NOOIT offset zullen gebruiken, maar wel altijd digital printing.

              Het grote voordeel is echter ook dat je een gratis proefdruk kan laten maken, dit is dan wel meestal exclusief afwerking, wat ook logisch is in feite.
              Ben je toevallig woonachtig te Lier, dan is de levering ook geheel gratis, men komt die aan de deur afleveren, u betaalt dan cash de factuur.

              Ik heb wel mijn bemerking bij het digitaal laten drukken van je foto's, ... meer dan wss moet je zien dat je foto's dus wel degelijk 300 dpi groot zijn.
              De service zal zeker okee zijn, ... en het feit dat het redelijk betaalbaar blijft zit hem in het digitale productieproces, dit zou u in offset NOOIT of te NOOIT voor die prijs kunnen bekomen!

              Liet u het daar al uitproberen aub?

              Mvg

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door jako_yellow Bekijk bericht
                @ GPG

                Ik werk geregeld met PrintNet (Lier).
                ......

                Liet u het daar al uitproberen aub?

                Mvg
                Nee,

                Wegens tijdgebrek om indesign te leren ben ik gestart met het maken van mijn album in fotobuch designer. Trouwens sinds versie 2.0 kan ik daar ook exporteren naar pdf, maar gemakshalve laat ik het toch ginds afdrukken.

                mvg, Geert

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Graag wil ik even melden dat ik NIET doorga met de review ivm de afdrukcentrales.
                  De reden hiervoor is simpel. Deze business is erg snel evoluerend en de stroom van resultaten komt te traag.
                  Persoonlijk ben ik van mening dat een goede review bestaat uit minimum 10 centrales waarvan ik minimum 10 verschillende reviews heb. Daarenboven binnen de periode van 1 maand. Dit is momenteel niet mogelijk.

                  Uiteraard moet deze tread NIET afgesloten worden! Iedereen kan hierin zijn mening/ervaring kwijt.

                  Sven
                  Last edited by Svenmichiels; 7 november 2007, 09:21.

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Mij was het alleszins duidelijk dat je geen review zou maken maar aangezien misschien niet iedereen alles leest, pas je misschien best ook je allereerste post aan ?


                    En topic moet zeker open blijven, het is altijd interessant om alle ervaringen in 1 topic te hebben
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                      Graag wil ik even melden dat ik NIET doorga met de review ivm de afdrukcentrales.
                      De reden hiervoor is simpel. Deze business is erg snel evoluerend en de stroom van resultaten komt te traag.
                      Persoonlijk ben ik van mening dat een goede review bestaat uit minimum 10 centrales waarvan ik minimum 10 verschillende reviews heb. Daarenboven binnen de periode van 1 maand. Dit is momenteel niet mogelijk.

                      Uiteraard moet deze tread NIET afgesloten worden! Iedereen kan hierin zijn mening/ervaring kwijt.

                      Sven
                      Jammer, Sven! Toch bedankt voor de inzet.

                      Misschien kan dit overzicht van onze Nederlandse collega's helpen bij het zoeken naar een goede album afdrukcentrale.

                      Zelf heb ik vorige week bij Spector een album laten maken. Kleuren en afwerking perfect en binnen de vooropgestelde levertermijn van acht dagen.

                      Willy
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Jammer, Sven! Toch bedankt voor de inzet.
                        Graag gedaan

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Misschien kan dit overzicht van onze Nederlandse collega's helpen bij het zoeken naar een goede album afdrukcentrale.
                        Dit overzicht kende ik al, het enige wat daar (volgens mij) aan ontbreekt, is een persoonlijke mening ivm fotokwaliteit.

                        Sven

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Ik hoop dat men hier verder zijn ervaringing blijft publiceren.
                          Ik ben alvast geïnteresseerd....
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Begrijpelijk dat je moeilijk een review kan schrijven.
                            Wel spijtig dat je anderhalf jaar en 220 posts wacht om dit mee te delen, velen hadden graag eens een overzicht gezien.
                            En de inzet komt vooral ook van al de mensen die de moeite deden om hier aan mee te werken.
                            De resultaten zijn zeer uiteenlopend, de ene is tevreden, de andere is minder tevreden ... misschien is de ene veeleisender dan de andere, wie zal het zeggen.
                            Veel maatschappijen werken trouwens ook samen en verschillenden laten de boeken trouwens in onderaanneming maken.
                            Spector is er eentje van ... sinds een maand zijn ze zelf begonnen met de aanmaak van de albums. Het verandert inderdaad continu.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                              Graag wil ik even melden dat ik NIET doorga met de review ivm de afdrukcentrales.
                              De reden hiervoor is simpel. Deze business is erg snel evoluerend en de stroom van resultaten komt te traag.
                              Maar je zou toch de huidige resultaten kunnen publiceren. Het is dan misschien niet volledig en niet 100% correct maar beter dan helemaal niets vrij te geven.


                              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                              Persoonlijk ben ik van mening dat een goede review bestaat uit minimum 10 centrales waarvan ik minimum 10 verschillende reviews heb. Daarenboven binnen de periode van 1 maand. Dit is momenteel niet mogelijk.
                              Misschien leg jk de lat wel te hoog.
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                01. Naam bedrijf: myphotobook.be
                                02. Wat bestelde je: fotoboek classic (20x27cm, 70 pagina's)
                                03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): 44,85 euro
                                04. Wat was de levertermijn? +/- 3 weken
                                05. Stevige verpakking bij verzending? ja, dubbel verpakt in karton, geen beschadigingen
                                06. Algemene indruk: 65%
                                07. Kwaliteit kaft: 70%
                                08. Kwaliteit foto's: 60%
                                09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 5 verschillende formaten
                                10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? hardcover, paperback, ringband en schrift, geen leder denk ik
                                11. Software: Nederlands? ja
                                12. Software: eenvoudig te bedienen? zeer eenvoudig en gebruiksvriendelijk

                                Samengevat: als prijs de belangrijkste factor is, dan is myphotobook wellicht niet zo'n slechte keuze, maar ik had toch een iets hogere afdrukkwaliteit van de foto's verwacht. You get what you pay for, veronderstel ik.
                                www.stijnwillekens.be

                                Comment

                                Working...
                                X