Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Pixbook te Sint Niklaas.
    A7,A5,A4,A3, vierkant-formaten.
    Ze zijn dit jaar begonnen met luxe-covers een soort luxe leder in verschillende kleuren.

    De kwaliteit van de afdrukken wordt steeds beter.
    Mat satijn glans afwerking en glossy.

    Ze proberen steeds te luisteren wat de professionele fotograaf wenst.
    Papier van Kodak : 200gr, 250gr en nu zelfs tot 300gr.

    Zeer professionele mensen waar je steeds naar kan bellen en een goeie service na-verkoop.

    Bevoorbeeld een Boek A3 met boutjes gebonden in een luxe lederen kaft 250gr matglans van 100 pagina's >50 vellen recto verso gedrukt voor een 150 euro.
    Je hebt ook nog Vakcolor.nl en Qbooks.nl maar die kosten het 3 tot 4 dubbele.

    Mvg,
    Peter.
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Ik was tot voor kort ook zeer tevreden van Pixbook. Redelijke prijs, supersnelle afwerking, kwalitatief in orde. Op een mail kwam de volgende dag reeds een antwoord. In het verleden heb ik daar dan ook verscheidene bestellingen geplaatst.

      Ik weet echter niet wat er gebeurt is bij deze firma. De laatste bestelling was verschrikkelijk slecht afgewerkt op verschillende punten. Zo slecht dat ik hier niet mee naar buiten wil/kan komen. En spijtig genoeg is dit geen alleenstaand geval. In de club waar ik aangesloten ben zijn nog twee mensen die een slecht resultaat ontvangen hebben. Op mijn mailtje met een klacht kwam snel antwoord. Maar de daaropvolgende mails werden helemaal niet meer beantwooord. Voor mij geen pixbook meer! Maar momenteel weet ik niet welke firma ik nu moet kiezen.
      https://waltertalboom.be-
      Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
        Ik was tot voor kort ook zeer tevreden van Pixbook. Redelijke prijs, supersnelle afwerking, kwalitatief in orde. Op een mail kwam de volgende dag reeds een antwoord. In het verleden heb ik daar dan ook verscheidene bestellingen geplaatst.

        Ik weet echter niet wat er gebeurt is bij deze firma. De laatste bestelling was verschrikkelijk slecht afgewerkt op verschillende punten. Zo slecht dat ik hier niet mee naar buiten wil/kan komen. En spijtig genoeg is dit geen alleenstaand geval. In de club waar ik aangesloten ben zijn nog twee mensen die een slecht resultaat ontvangen hebben. Op mijn mailtje met een klacht kwam snel antwoord. Maar de daaropvolgende mails werden helemaal niet meer beantwooord. Voor mij geen pixbook meer! Maar momenteel weet ik niet welke firma ik nu moet kiezen.
        Oei, dat is geen goed nieuws Walt.
        Is dat al lang geleden ?
        De periode waar ik over spreek is, de laatste 14 dagen hoor.
        Ik laat mijn boeken steeds in mat satijn afdrukken, die vind ik heel goed.

        Maar inderdaad, op den duur is het heel moeilijk , als je slechte ervaringen hebt met de één of de andere afdrukcentrale.


        Ook denk ik dat we heel kritisch geworden zijn naar ons eigen werk , afgedrukt in een mooi digitaal boek. (dat moet ook hé)
        Het hangt van zoveel parameters af, schermcalibratie, ons eigen foto's, het doorsturen, hoeveel kleurendruk de centrale gebruikt, wat is hun kleurenprofiel, enz, ...
        De kwalteit van een gedrukt boek kan momenteel nog steeds de analoge foto's niet vervangen.

        Maar we staan voor 2009, we moeten mee met onze tijd. We zijn VHS en de vinylplaat al kwijt, daarna de CD, DVD want alles wordt digitaal opgeslaan.

        Hopelijk is er ooit een keer een belgisch bedrijf die echt eens werkt maakt van een goeie afdrukcentrale van boeken voor de prof en amateur fotograaf.
        Mss een voostel, als we bij BD nu eens allemaal samen zo een boekbindings-print machine aanschaffen ? Dan kan iedereen zijn boeken daar laten maken.
        Dat zou nogal een omzet zijn
        Tja, mss te simpel voorgesteld hé, en wie gaat hem dat aantrekken ?
        Wie weet in de toekomst
        Last edited by Phote4you; 27 december 2008, 08:43.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          @fotofirk.
          Wat je voor hebt gehad, is bij mij nog niet gebeurd. Je gebruikt toch hun PSD-template's? Ik hou rekening met hun snijlijntje. Ben er tot nu toe steeds tevreden over geweest.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
            @fotofirk.
            Wat je voor hebt gehad, is bij mij nog niet gebeurd. Je gebruikt toch hun PSD-template's? Ik hou rekening met hun snijlijntje. Ben er tot nu toe steeds tevreden over geweest.
            Nee de trim die ze aanduiden in de PSD templates is niet de snijlijn, die ligt nog tot 5mm meer naar binnen. Je mag dus een redelijk groot stuk van de layout aan de rand niet gebruiken. Dat was net mijn fout eigenlijk. Ik had de aangeduide trimlijn als de snijlijn genomen maar dit is in werkelijkheid het maximale resultaat dat in het boek kan komen. Ik begrijp dus niet waarom er nog zo'n groot stuk buiten deze trim in de templates zit.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
              Oei, dat is geen goed nieuws Walt.
              Is dat al lang geleden ?
              De periode waar ik over spreek is, de laatste 14 dagen hoor.
              Ik laat mijn boeken steeds in mat satijn afdrukken, die vind ik heel goed.
              @ Phote4you
              Ik liet mijn albums steeds hoogglanzend afdrukken. Dit was de eerste maal dat ik de (toen nieuwe) matte afwerking koos. (In de periode juli / augustus 2008).
              Enige "mankementjes":
              - Permangijn voorblad was gekreukt. (Niet zo erg, maar het staat toch niet)
              - Alle bladen vertoonden een vertikale kreuk op +/- 3 cm van de rand, net alsof iets zwaar een scherpe indruk had nagelaten.
              - De zwarte inkt (verf) ligt "bovenop" de andere lagen, en vormt zo een lelijk relief.
              - Op één bladzijde is een (bladvullende) foto dubbel afgedrukt, met een verschuiving van niet meer dan één mm. Wat een zeer "troebel" effect veroorzaakt.

              Daar ik van Pixfoto geen reactie meer kreeg, en ik er verder geen geld of energie wilde insteken, heb ik het boek laten verhuizen naar zijn beste eindbestemming: het containerpark!
              https://waltertalboom.be-
              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Hier mijn eerste ervaring met afdrukcentrales voor digitale albums:

                Hier mijn indruk of het fotoboek ik bij Colruyt (Fujiprint) bestelde

                01. Naam bedrijf: Fotobuch.de
                02. Wat bestelde je: Premium Square fotoboek (20cmx20cm), 20p.
                03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): 31.20 €
                04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 9 dagen
                05. Stevige verpakking bij verzending?: Kartonnen omslag
                06. Algemene indruk: 85 %
                07. Kwaliteit kaft: 90 (in %) Kaft ziet er in orde uit en proper afgewerkt
                08. Kwaliteit foto's: 80% (update naar 90% aangezien oorzaak van 1 van de 2 kritiekpuntjes bij mij lag)
                09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? Keuze genoeg wat mij betreft (vierkant, landscape en portrait in verschillende afmetingen en afwerkingsniveaus)
                10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? kartonnen kaft met ringen of ingebonden, nep-lederen kaft met ingebonden paginas
                11. Software: Nederlands? Geen idee of die taaloptie er bij zit bij de installatie, niet op gelet. Alleszins wel in Duits en Engels beschikbaar. Installatie van de software verloopt wel steeds in het Duits zover ik weet maar de installatie zelf is redelijk voor de hand liggend.
                12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja, er zijn verschillende templates beschikbaar met de mogelijkheid eigen layouts te maken en als template op te slaan voor later gebruik.
                (13. Eventuele opmerkingen):
                In het algemeen ben een klein beetje ontgoocheld omwille van 2 punten.

                Ten eerste zitten er nogal wat zwart/wit foto's in mijn album en daarop is duidelijk een rode kleurzweem te zien. Dit werd ook al in eerdere reviews van Fotobuch.de in deze thread aangehaald en ik kan dit bij deze bevestigen. Op de kleurenfoto's zit de zweem ook maar valt veel minder op.

                Ten tweede wordt er duidelijk zware compressie toegepast waardoor je duidelijk banding krijgt in vlakken met geleidelijke kleurovergangen. Dit lag zeker niet aan de originele foto's die ik gebruikt heb (RAW -> TIFF in Lightroom, dan TIFF -> JPEG (Q=12) in CS2). Op mijn - naar mijn mening - redelijk deftig en gecalibreerd Eizo scherm, zie ik die banding niet als ik naar de JPEGs kijk. Ik heb trouwens ook geen gebruik gemaakt van de editing tools die in de software van Fotobuch zelf zitten want dat betrouw ik al helemaal niet.

                Ik moet er wel bij vertellen dat ik mijn album via de site geupload heb. Ik weet dat de mogelijkheid bestaat alles op CD te branden en per post te versturen maar ik weet niet of de compressie dan niet ter plaatse gebeurt. Ik ga alleszins eens een mailtje sturen naar Fotobuch met de vraag of het opsturen van een CD de compressie (die voornamelijk dient om de upload te beperken vermoed ik) elimineert.
                Anderzijds zal ik ook eens gaan kijken in de folder op mijn harddrive waar de files die uiteindelijk geupload worden, worden bewaard...

                UPDATE (zie ook verder in deze thread)
                * de "banding" is blijkbaar niet het gevolg van jpeg compressie maar wel van het feit dat ik mijn jpegs gesaved heb in CS2 met het AdobeRGB kleurprofiel. Fotobuch gebruikt blijkbaar sRGB om te printen waardoor er kleuren kunnen wegvallen...
                * rode color cast: blijkbaar een probleempje dat zelden voorkomt claimen ze. Ze hebben hiervoor een korting aangeboden voor een volgende bestelling.
                Last edited by whendrix; 25 februari 2009, 13:56.
                Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Ik heb die Fotobuch boeken steeds via CD besteld en heb nog niet echt problemen gehad met de puntjes die je aanhaalt. Maar anderzijds kan ik me ook niet echt inbeelden dat ze een andere bewerking doen op de foto's afhankelijk van de manier van opsturen.
                  Het kan natuurlijk wel, maar lijkt mij toch niet echt logisch.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Foto.com. Matige kwaliteit maar wel zeer goedkoop - voor mij alvast goed genoeg voor de foto's die je eerder wil afdrukken voor de sentimentele dan voor de artistieke waarde ervan. Helaas om de haverklap gedonder bij Foto.com. De ene keer ontbreken er foto's, de andere keer zitten er bladen bij met foto's van een andere klant( ! ), en laatst "kon het boek niet gemaakt wegens problemen met de overdracht van de foto's". Alleen kwam ik dat maar te weten nadat ik ZELF had geïnformeerd waar dat boek bleef. En - hou je vast - toen was de prijs al op mijn kredietkaart afgeboekt. Te mijden, die lui.

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      eerste boek bij Kruidvat laten maken , was aangenaam verrast over de kwaliteit voor een 33 euro of zo ; dan Spector geprobeerd , is me tegengevallen omdat ik de afdrukkwaliteit minder vond dan kruidvat , te floe en te donker..ongeveer dezelfde prijsklasse.
                      Dan Pixum easybook geprobeerd , was wel van een andere prijsklasse ( 160 euro , maar ik had ook 77 blz ipv een 30 -40 ) . Direct een andere kwaliteitsklasse , ik weet waar gegaan de volgende keer , ik had wel de XXL versie 30-40 cm met zwaar papier genomen , naar mijn bescheiden amateurvisie een aanrader
                      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Naar mijn bescheiden mening lijkt Pixum een goede keuze. Reeds twee boeken laten afdrukken en twee maal zeer in orde. Eerste keer zat er een blad verkeerd maar zeer correcte, kostenloze opvolging via klantencentrale (e-mail). Goede service !!!

                        Een aanrader

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Oorspronkelijk geplaatst door whendrix Bekijk bericht
                          01. Naam bedrijf: Fotobuch.de
                          02. Wat bestelde je: Premium Square fotoboek (20cmx20cm), 20p.
                          03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.): 31.20 €
                          Onlangs ook besteld.
                          Over 't algemeen zeer tevreden wat kwaliteit van boek en kaft betreft, echter vond de foto'ts in het boek veel donkerder dan op mijn scherm.
                          Via applicatie PDF gemaakt en op diverse systemene bekeken, zag er ongeveer hetzelfde uit (bedoel dan vooral helderheid en kleuren).

                          Mailtje gestuurd
                          Men verzocht mij boek te retourneren en per CD de bestelling over te maken.
                          Ruim week later onving ik gartis mijn herdruk, en deze was veel beter.
                          Goede dienst naverkoop

                          Moraal:
                          • Bestel via CD
                          • Als produkt niet voldoet aan je verwachtingen, zeg het dan ook.

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Bedankt voor de feedback James71.

                            Ik begrijp wel dat Fotobuch zijn beperkingen heeft qua kwaliteit gezien de prijs maar de 2 puntjes die ik zag (erg duidelijke rode zweem vooral zichtbaar in zwart/wit beelden + duidelijk banding als gevolg van zware JPEG compressie) zou toch niet mogen vind ik.

                            Ik heb een mailtje gestuurd naar Fotobuch en zal wel zien wat ze antwoorden. Ik schrijf ze zeker nog niet af maar zal alleszins de volgende keer alles per CD/DVD opsturen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                            Onlangs ook besteld.
                            Over 't algemeen zeer tevreden wat kwaliteit van boek en kaft betreft, echter vond de foto'ts in het boek veel donkerder dan op mijn scherm.
                            Via applicatie PDF gemaakt en op diverse systemene bekeken, zag er ongeveer hetzelfde uit (bedoel dan vooral helderheid en kleuren).

                            Mailtje gestuurd
                            Men verzocht mij boek te retourneren en per CD de bestelling over te maken.
                            Ruim week later onving ik gartis mijn herdruk, en deze was veel beter.
                            Goede dienst naverkoop

                            Moraal:
                            • Bestel via CD
                            • Als produkt niet voldoet aan je verwachtingen, zeg het dan ook.
                            Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Oorspronkelijk geplaatst door whendrix Bekijk bericht
                              Bedankt voor de feedback James71.

                              Ik begrijp wel dat Fotobuch zijn beperkingen heeft qua kwaliteit gezien de prijs maar de 2 puntjes die ik zag (erg duidelijke rode zweem vooral zichtbaar in zwart/wit beelden + duidelijk banding als gevolg van zware JPEG compressie) zou toch niet mogen vind ik.

                              Ik heb een mailtje gestuurd naar Fotobuch en zal wel zien wat ze antwoorden. Ik schrijf ze zeker nog niet af maar zal alleszins de volgende keer alles per CD/DVD opsturen.
                              Een update over mijn ervaring met Fotobuch. Er waren blijkbaar 2 problemen, 1 veroorzaakt door mij, 1 veroorzaakt door Fotobuch.

                              * de "banding" is blijkbaar niet het gevolg van jpeg compressie maar wel van het feit dat ik mijn jpegs gesaved heb in CS2 met het AdobeRGB kleurprofiel. Fotobuch gebruikt blijkbaar sRGB om te printen waardoor er kleuren kunnen wegvallen...
                              * rode color cast: blijkbaar een probleempje dat zelden voorkomt claimen ze. Ze hebben hiervoor een korting aangeboden voor een volgende bestelling.
                              Canon EOS 30D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 70-200mm L f4 IS USM | Canon S50

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Hallo iedereen,

                                Hierbij post ik een eigen mening van mijn laatste album even:

                                01. Naam bedrijf:
                                Asukabook (Europe)

                                02. Wat bestelde je:
                                LX book, 10x10" size, 80 pagina's en glossy afwerking

                                03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.)
                                Kan ik niet meedelen omdat Asukabook ervoor kiest zijn prijzen enkel te tonen voor leden.

                                04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde)
                                Ze vermelden 4 weken + verzendingstijd en mijn boek is aangekomen na 3 à 3,5 weken

                                05. Stevige verpakking bij verzending?
                                Super stevig verpakt, durf het van het 2de verdiep laten vallen!

                                06. Algemene indruk: .... (in %)
                                SUPER! >95% Doordat je alles zelf kunt maken in photoshop en zelf hun kleuren profiel kunt downloaden en kunt kierzen tussen sRGB en Adobe RGB kan je echt de juiste kleuren bereiken

                                07. Kwaliteit kaft: .... (in %)
                                Idem! Echt knap.

                                08. Kwaliteit foto's: .... (in %)
                                Zie vraag 6

                                09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?
                                Je hebt 5 verschillende groottes in de LX boeken
                                Hun grootste formaat is "maar" 10x10" (das zo'n 25 x 25cm)

                                10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)
                                Enkel zéér kwaliteitsvol leder, maar wel 5-tal kleuren

                                11. Software: Nederlands?
                                Eigen photoshop + uploaden

                                12. Software: eenvoudig te bedienen?
                                zie vraag 11

                                (13. Eventuele opmerkingen)
                                Deze boeken zijn erg kostelijk, maar zijn niet bedoeld voor je vakantiekiekjes.
                                Ik ben laaiend enthousiast over de kwaliteit en service!

                                Mvg,
                                Sven

                                Comment

                                Working...
                                X