Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Hoeveel blz. als ik mag vragen?
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

    Comment


    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Mijne was 32 standaard, maar je kan er altijd extra aanmaken.
      www.nifin.be

      Comment


      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Je zegt fotokwaliteit 100%, wil je hiermee dan zeggen evengoed als een echte fotoafdruk?

        Het is dat ik hier al vaker mensen tevreden heb gezien over de fotokwaliteit maar ik in al mijn tests met fotoboeken altijd zwaar teleurgesteld ben. Zelfs bij diegenen die hier heel goed krijgen. Maar 100% betekent niet voor verbetering vatbaar dus.....Misschien volgende keer deze proberen.

        Comment


        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          Ik kan enkel vergelijken met mijn boekje van Extrafilm en het is echt een dag en een nacht verschil! Foto's zijn gedrukt op papier van 240g en de kleuren zijn volgens mij perfect.
          www.nifin.be

          Comment


          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Knappe layouts heb je gemaakt Nifin
            Maar het aantal pagina's lijkt mij iets te beperkend van deze dients.

            Zelf kreeg ik een uitnodiging om eens een gratis boek bij "henzoyourphotos" te maken. Dus heb ik deze soft eens geinstalleerd.

            Maar het leek mij wat onnodig complex. Je moet kiezen uit zoveel verschillende boeken waar ik het verschil niet tussen kon vinden. Ik vermoed dat dit de basislayout van je boek bepaald. Maar goed ik moest een specifiek formaat kiezen. De achtergrond was steeds een foto van het programma, je kon niet je eigen foto kiezen en ook geen egale kleur.

            De SW is veel te beperkt, ik kon mijn draai niet vinden. De voorbeeld layouts spraken niet echt aan. Geen mogelijkheid om een foto over 2 pagina's te laten lopen.

            De afdrukkwaliteit van het boekje valt mij ook tegen eerlijk gezegd. Ik heb de SW al weer verwijderd van mijn PC.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Al deze reacties komen van verschillende personen.
              Wat voor de ene 100% kwaliteit is is voor een ander maar matig. Je hebt geen beoordeling vanuit eenzelfde standpunt. Is er nergens op het web een test voorhanden door één prsoon of organisatie?

              Is het niet mogelijk om een beperkt album (in grootte en dus ook prijs) naar de diverse afdrukcentrales te sturen en dan de kwaliteit te vergelijken? Via een beperkte werkgroep. Eventueel via sponsering van.......ik weet niet wie? Alleen dan maar kan je kwaliteit gaan beoordelen. We zitten hier met verschillende maten en gewichten te werken, en zo kan je geen objectieve vergelijking maken.

              Ik vind het initiatief van deze test zeer goed maar de beoordelaars (begrijp me aub niet verkeerd) hebben een gespreide kennis en belangstelling in de fotografie en ook gespreide kwaliteitseisen van zo een album.

              groeten



              Luc

              Comment


              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Al deze reacties komen van verschillende personen.
                Wat voor de ene 100% kwaliteit is is voor een ander maar matig. Je hebt geen beoordeling vanuit eenzelfde standpunt. Is er nergens op het web een test voorhanden door één prsoon of organisatie?

                Is het niet mogelijk om een beperkt album (in grootte en dus ook prijs) naar de diverse afdrukcentrales te sturen en dan de kwaliteit te vergelijken? Via een beperkte werkgroep. Eventueel via sponsering van.......ik weet niet wie? Alleen dan maar kan je kwaliteit gaan beoordelen. We zitten hier met verschillende maten en gewichten te werken, en zo kan je geen objectieve vergelijking maken.

                Ik vind het initiatief van deze test zeer goed maar de beoordelaars (begrijp me aub niet verkeerd) hebben een gespreide kennis en belangstelling in de fotografie en ook gespreide kwaliteitseisen van zo een album.

                groeten

                Luc
                Dit lijkt mij een heel goed idee. We zouden geld moeten verzamelen om 10 verschillende diensten uit te proberen. Dan ook een tiental mensen van dit forum die de SW van die 10 willen installeren en zelf zo'n boekje samenstellen. Deze mensen komen dan eens samen om een review te maken over de SW, gebruiksgemak, mogelijkheden....
                Een van die mensen besteld de boeken (liefst zo gelijk mogelijk boek) bij al die diensten. Als al die boeken binnen zijn kan je de kwaliteit van verzenden en printen met de groep beoordelen.

                Ik schat dat we hier spreken over een budget van minder dan 500 Euro (boeken onder de 50 Euro moet kunnen bij de meeste diensten).
                Ik wil gerust een van de deelnemers zijn die de geselecteerde diensten wilt helpen beoordelen.

                De grootste moeilijkheid is misschien nog wel die 10 diensten selecteren.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Hallo,

                  Ik heb vandaag een boekje toegekregen van Fotobuch.de. Nu kan ik vergelijken met de kwaliteit van Hema, met die van fotobuch.
                  Moet eerlijk zeggen dat ik ze van kleur, afdrukkwaliteit zeer gelijkaardig vind. De bladen bij hema zijn wel iets gladder.
                  Met fotobuch kan je wel dikkere boekjes maken (En voor een reis van 1 maand, heb ik toch meer dan 60 pagina's nodig), en de kaft ziet er niets iets beter uit.
                  De boekjes van fotobuch zijn geplakt , terwijl deze van hema ook nog geperforeerd zijn (en genaaid). Het eerste boek ligt beter open (Maar ik vermoed dat het minder sterk is, en dat het sneller zijn rechte rug zal verliezen).
                  Nog even dit: We moeten wel onze fotobuch boek laten hermaken, want de eerste pagina's waren foto's die van van ons zijn (Trouwfoto's van iemand anders). Hopelijk is de service een beetje ok.


                  Trui

                  Comment


                  • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Sorry: Moet in plaats van niets iets , natuurlijk net iets zijn.

                    Trui

                    Comment


                    • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Voor de eerste maal een album samengesteld , bij Kruidvat . Ziet er zeker niet slecht uit , 41 euro voor een 44 blz met een 180-190 foto's .
                      Doordat dit m'n eerste poging was heb ik alles een beetje overladen en te weinig grote foto's geplaatst . De afdrukkwaliteit is goed en er is redelijk keuze qua fotoschikking , bladkleuren en effecten .
                      Vervelend is als je vrij bewerkt dat je soms moeite hebt je foto terug aan te passen . Harde kaft , 20-27 cm en mogelijkheid tot plaatsen foto en tekst op de kaft , het boek mag groter naar mijn idee , maar kan niet bij Kruidvat . Oploaden duurde een 50 min en het boek lag na een e-mail na 4d in de plaatselijke winkel . Volgende maal Spector eens proberen ...
                      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                      Comment


                      • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        Heeft er al iemand een fotoboek laten maken bij Pixum ( Easybook ).
                        Ik heb vroeger er eentje laten maken bij Tictacphoto, maar vond de kwaliteit niet zo goed.

                        Johan.

                        Comment


                        • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Had Fotobuch niet vroeger Engelstalige software? Ik kan nu alleen maar Duitstalige software vinden. Ik heb dat gedownload, maar met mijn (zeer) beperkte Duits kom ik niet vooruit.
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                          Comment


                          • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                            Had Fotobuch niet vroeger Engelstalige software? Ik kan nu alleen maar Duitstalige software vinden. Ik heb dat gedownload, maar met mijn (zeer) beperkte Duits kom ik niet vooruit.
                            Beste BE-ers, Momenteel was ik bezig met een artikel/review te schrijven ivm afdrukcentrale's welke fotoboeken afdrukken. Door onderstaande redenen ben ik ermee gestopt. Wie doet dit: tictac, hema, fotobuch, foto.com, netprint, colormailer, pixbook, albumprinter.nl, albumprintservice, webprint, fotoxs, myphotofun,

                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Bedankt Filipo

                              Ik heb dat gedaan - helaas werd het programma niet Engels. Maar het begon wel te korrect te werken. Waarschijnlijk werd het de eerste keer niet goed geactiveerd en nu wel. En ikke eerst denken dat het aan mijn belabberde Duits lag dat ik niets lukte. Ik ga nu wel verder met Duits. De eerste pagina's zijn al klaar.
                              vriendelijke groeten, Helen
                              Updated WWW.HELENICA.NL
                              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                              Comment


                              • Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                                Bedankt Filipo

                                Ik heb dat gedaan - helaas werd het programma niet Engels. Maar het begon wel te korrect te werken. Waarschijnlijk werd het de eerste keer niet goed geactiveerd en nu wel. En ikke eerst denken dat het aan mijn belabberde Duits lag dat ik niets lukte. Ik ga nu wel verder met Duits. De eerste pagina's zijn al klaar.
                                1- Save je werk.
                                2- Verander de taal in Engels
                                3- Sluit programma
                                4- Heropen boek
                                5- Werk verder in het Engels.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X