Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

rammelt de camera ook als hij uitstaat, anders zou "het rammelen" ook het diafragma, of het scherpstellen kunnen zijn wat je hoort.
    Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
    http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Ja, ook als hij uitstaat, maar enkel als ik er mee schudt, het lijkt of het uit de lens komt.
      Weet iemand of dit normaal is?
      En weet iemand hoeveel het kost om gewoon mijn camera eens grondig te laten nakijken, ik heb hem wel in duitsland gekocht.
      --- Panasonic FZ 50---
      ---Canon Eos 450D---

Comment

@pdspds: Mijn FZ30 rammelt ook als je ermee schud, en als ik het goed voorheb heb ik ergens gehoord of gelezen dat dat de orientatiedetector is (die vaststelt of je het toestel horizontaal of vertikaal houd waardoor later de portretfoto's automatisch rechtgezet kunnen worden).

Ik dacht ook dat nete (of nabi) hier ergens eens het adres of contactgegevens van het reparatiecentrum in Belgie heeft doorgegeven.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Mijn FZ50 is vandaag aangekomen !!!

Het was dus de goedkopere versie van bij redcoon
          menutalen zijn allemaal aanwezig, enkel de nederlandse handleiding ontbreekt
          maar dat is het enigste wat ik tot hiertoe ontdekt heb

na het lange wachten is het toch een verlossing

Comment

@el marginalo: en je staat al bij op de lijst. Proficiat met je nieuwste aanwinst
            en nog veel fotografeerplezier...
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

FilMar,

Je mag me toevoegen - ik heb een FZ50 sedert begin juli.

Ik kijk regelmatig op deze site en ik ben altijd benieuwd naar FZ50/30 foto's - kwestie van bij te leren. Ik zou zeggen : laat maar komen ! Nog een voorstel : plaats codewoord "FZ50" of "FZ30" in de begeleidende tekst - dat is makkelijk voor de zoekfunctie.

Dit was 1 van m'n eerste :

Greetz,

Peter
              mijn website : klik

Comment

FilMar,

Je mag me toevoegen - ik heb een FZ50 sedert begin juli.

Ik kijk regelmatig op deze site en ik ben altijd benieuwd naar FZ50/30 foto's - kwestie van ideeen op te doen en bij te leren. Ik zou zeggen : laat ze maar komen ! Nog een voorstel : plaats codewoord "FZ50" of "FZ30" in de begeleidende tekst (werkt makkelijk via zoekfunctie )

Dit was 1 van m'n eerste :

Greetz,

Peter
                mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el marginalo Bekijk bericht
                  Mijn FZ50 is vandaag aangekomen !!!

Het was dus de goedkopere versie van bij redcoon
                  menutalen zijn allemaal aanwezig, enkel de nederlandse handleiding ontbreekt
                  maar dat is het enigste wat ik tot hiertoe ontdekt heb

na het lange wachten is het toch een verlossing
                  De mijne ook.... maar ik heb enkel een brieftje met de boodschap dat ik de levering heb gemist. Het wordt dus morgen
                  Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el marginalo Bekijk bericht
                    ... enkel de nederlandse handleiding ontbreekt
                    ...
                    Nu nog even de NL handleiding downloaden, afdrukken en lezen, en je bent er helemaal klaar voor
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
                      Jawel doe ik toch
                      Herkent ook mijn kaartlezer
                      Dus of ik het kaartje in de camera laat zitten of in de kaartlezer ik gebruik steeds lumix simple viewer om ze te extrackten naar mijn harde schijf.
                      Staat bij mij zelfs zo ingesteld dat ik mijn kaartje in lezer plaats
                      Kijk maar eens onder advanced en dan settings
                      Lumix simple viewer opstart en dan kan ik direct op downloden klikken

Grts
                      Formatje
                      Thanks voor deze geweldige tip
                      Heb het zopas geprobeerd. Werkt zonder probleem en een pak sneller dan met het kabeltje (USB 1.1 tegenover 2.0).
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                        Maken jullie dan geen gebruik van de Lumix Simple Viewer?
                        Ik gebruik deze software niet, ik bekijk de foto's gewoon via de fotoviewer van windows zelf en ik deel de foto's naar eigen zeggen in in mappen.
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                          Ik gebruik deze software niet, ik bekijk de foto's gewoon via de fotoviewer van windows zelf en ik deel de foto's naar eigen zeggen in in mappen.
                          Ja maar als ik de viewer gebruik heb ik nog tijd om andere dingen te doen he
                          En later deel ik de foto's in in mappen met de maandnaam en jaar erbij
                          Zodat ik weet waar ze staan, in de exif is toch nog steeds de exacte datum aanwezig zodat ik ook steeds weet welke dag het juist was.

ps, schudden en bij mij rammelt er niks.

Grts
                          Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
                            Ja maar als ik de viewer gebruik heb ik nog tijd om andere dingen te doen he
                            En later deel ik de foto's in in mappen met de maandnaam en jaar erbij
                            Zodat ik weet waar ze staan, in de exif is toch nog steeds de exacte datum aanwezig zodat ik ook steeds weet welke dag het juist was.

ps, schudden en bij mij rammelt er niks.

Grts
                            Formatje
                            Bij mij zitten ze in mappen gaande van "architectuur" tot "vakantie" ingedeeld. Foto's zoals Macro's of gebouwen staan los in deze mappen, maar bijvoorbeeld in vakantie staan ze in een map die de naam van de verblijfplaats met datum ingedeeld.
                            Bij mijn voorgaande PC gebruikte ik wel de standaard software van Panasonic en had vaak moeite om bepaalde foto's terug te vinden. Dus ja, ieder zijn systeem.
                            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                            Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

blauwzwart en Mountainhunter staan ook bij op de lijst (misschien wat voorbarig voor Mountainhunter, maar kom )

In ieder geval veel plezier met jullie toestel
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Allemaal bedankt,
                                nu zou ik toch graag eens een check-up van mijn camera laten maken,
                                weet iemand waar dit (gratis) kan?
                                Weet iemand een panasonic service center in Belgie zijn?
                                Alvast bedankt
                                --- Panasonic FZ 50---
                                ---Canon Eos 450D---

Comment

Working...
                                X