Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Een vraagje - ik had dit al eerder gepost bij Accessoires, maar kreeg geen enkele reactie

Ik zou een Raynox 250 willen kopen bij Konijn.
    De prijs en de verzendingskosten zijn echter bijna gelijk, en voor die prijs van Geraardsbergen naar Turnhout rijden lijkt mij ook overdreven.

Is er toevallig niemand uit de weide omgeving van Geraardsbergen (Oosterzele, Zottegem, Herne, Herzele, Ninove, ...) of iemand die in Brussel werkt (van Grote Markt tot Nieuwstraat is haalbaar)
    EN
    die binnenkort naar Konijn gaat
    EN
    die een Raynox 250 voor mij wil meebrengen?
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

PM gestuurd vanuit Lochristi...
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
        Een vraagje - ik had dit al eerder gepost bij Accessoires, maar kreeg geen enkele reactie

Ik zou een Raynox 250 willen kopen bij Konijn.
        De prijs en de verzendingskosten zijn echter bijna gelijk, en voor die prijs van Geraardsbergen naar Turnhout rijden lijkt mij ook overdreven.

Is er toevallig niemand uit de weide omgeving van Geraardsbergen (Oosterzele, Zottegem, Herne, Herzele, Ninove, ...) of iemand die in Brussel werkt (van Grote Markt tot Nieuwstraat is haalbaar)
        EN
        die binnenkort naar Konijn gaat
        EN
        die een Raynox 250 voor mij wil meebrengen?
        Probleem intussen opgelost, met dank aan Nete.
        Van zodra ik er in slaag om er iets deftig uit te krijgen, zien jullie het hier wel.
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Zo, 3at ook toegevoegd aan de lijst. Welkom bij de bende
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

En als je vind dat ik er ook mag/kan bijhoren, schuif je mij ook maar in die "bende"-lijst.
            Ik heb dan wel geen FZ50, wel een Leica V-LUX 1. Doch iedereen zegt me dat dit in feite een FZ50 is.

Maar als echter het lijstje strikt tot FZ-en is beperkt, voor mij geen probleem hoor.

Groetjes,
            Francis
            Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
              En als je vind dat ik er ook mag/kan bijhoren, schuif je mij ook maar in die "bende"-lijst.
              Ik heb dan wel geen FZ50, wel een Leica V-LUX 1. Doch iedereen zegt me dat dit in feite een FZ50 is.

Maar als echter het lijstje strikt tot FZ-en is beperkt, voor mij geen probleem hoor.

Groetjes,
              Francis
              Zijde gij wel zeker dat ge geen panasonic hebt ????
              lijkt er als twee druppels water op de fz50
              Van mij mag je er gerust bijkomen maar Filmar is de topic starter
              Denk wel dat ie begripvol is voor kopietjes
              Maar hij moet zijn topic een ander naamtje geven
              Het FZ30 + FZ50 + enz... Topic ;-))

Grts
              Formatje
              Last edited by Formatje13; 15 augustus 2007, 11:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
                Zijde gij wel zeker dat ge geen panasonic hebt ????
                lijkt er als twee druppels water op de fz50
                Van mij mag je er gerust bijkomen maar Filmar is de topic starter
                Denk wel dat ie begripvol is voor kopietjes
                Maar hij moet zijn topic een ander naamtje geven
                Het FZ30 + FZ50 + enz... Topic ;-))

Grts
                Formatje
                Is idd een FZ50, maar het verschil zit hem voornamelijk in de firmware, de Leica zal net wat beter zijn en bepaalde functies meer of verschillend hebben, er moet namelijk een verschil zijn om de prijs te rechtvaardigen.

Enne, die FZ lijst is enkel voor de groote broertjes in de Lumix serie? Gewoon uit benieuwdheid, ben zelf een FZ bezitter, maar dan een FZ7. Ik neem namelijk ook met regelmaat foto's, meestal macro's.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Voila, op aanvraag van Francis de Leica V-Lux mannen er ook maar bijgezet.
                  Van buiten zie je in ieder geval geen verschil (behalve dat rood stickertje )

Het verschil zal hem (hopelijk ) in de software zitten...

Ik was ook nog eens wat aan het terugbladeren in de topic en heb nog enkele FZ50'ers gevonden die ik was vergeten op te nemen in de lijst, waarvoor excuses. Als er nog vergetenen zijn, laat het me dan maar weten...
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

@Runaque: waren hier blijkbaar gelijktijdig bezig .
                    Wat betreft de andere FZ's had ik mijn standpunt al neergezet. Aangezien de topic vooral bedoeld is om tips en 'problemen' van de FZ30 te bespreken heb ik de andere niet opgenomen in de lijst. Aangezien de FZ50 grotendeels identiek was en nu ook de Leica is de lijst hiervoor uitgebreid maar, IMHO, de andere FZ's zijn toch volledig andere toestellen (waarbij ik niet wil zeggen dat ze daarom slechter zijn hoor)
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Hallo,
                      ik ben net terug van vakantie(Frankrijk)
                      En ik krijg te horen dat ik op een huwelijk in het gemeente huis foto's zou mogen gaan nemen.
                      Hebben julie tips?
                      In welke stand zouden jullie werken.
                      .........

Alvast bedankt
                      --- Panasonic FZ 50---
                      ---Canon Eos 450D---

Comment

Mij hebben ze ook al verschillende malen zoiets gevraagd maar met de FZ30 (of zelfs FZ50) pas ik daar toch voor.
                        Voor zoiets heb je toch een DSLR nodig met lichtsterke lenzen zodat je de ISO kan opschroeven.
                        Je kan ook flits gebruiken maar dan heb je al snel alles platgeflitst...
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

De FZ5, 7 en 8 zijn ook grotendeels gelijk aan de FZ30/50 hoor. Ze hebben hetzelfde uitzicht, alleen wat kleiner, en hebben de meeste functies gemeen.
                          Hét voornaamste pluspunten van de "grote broers" is de manuele zoom en het flitsschoentje.

Voor mijn part misstaan de 5, 7 en 8 zeker niet in dit topic.
                          (Ik heb trouwens nog de FZ5 gehad en gebruikt)

Nete
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hallo iedereen hier op het toffe forum!!!
                            Ben sinds kort ook een trotse bezitter van een FZ50, een toestel met veeeel mogelijkheden (verslavend)
                            Als FilMar wil mag hij mij ook aan de lijst toevoegen.

Vriendelijke groeten Jean (Pannemoto)
                            Nikon D7000 + Nikkor AF-S DX 18-200 VR II, Nikkor AF-S 50mm f/1.8

Comment

Hallo FilMar, bedankt voor het bijvoegen!!
                              Groetjes,
                              Francis
                              Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

@Francis: Zonder dank
                                @Pannemoto: Is dus bij deze gebeurt. Proficiat met je nieuwe aanwinst en welkom bij de bende
                                Groetjes,
                                FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Working...
                                X