Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Vraagske welke software zit hierbij ???
    Je weet wel om je fotos verder te bewerken op de pc

Grts
    Formatje

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
    En als je vind dat ik er ook mag/kan bijhoren, schuif je mij ook maar in die "bende"-lijst.
    Ik heb dan wel geen FZ50, wel een Leica V-LUX 1. Doch iedereen zegt me dat dit in feite een FZ50 is.

Maar als echter het lijstje strikt tot FZ-en is beperkt, voor mij geen probleem hoor.

Groetjes,
    Francis

Comment

Hallo Formatje,

Op CD staat Photoshop Elements 4.0.

Ik had het nog niet geïnstalleerd omdat ik reeds PaintShop Pro heb.
      Toch heb ik nu die PE 4.0 even op PC gezet. Enerzijds om te weten in welke taal dit is, en anderzijds om eventueel enkele van die plug-ins in PSP te gebruiken .

Wel, die PE is Engelstalig.
      Bij het begin van de installatie kan men wel uit een ganse reeks talen "Nederlands" kiezen.
      Wat later (tijdens de setup) krijgt men nog eens een taalkeuze. Nu echter beperkt tot Engels, Duits of Frans.
      Ik dacht even dat dit enkel betrekking had op de setup-actie zelf. Maar bij het starten van PE bleek alles in het Engels te zijn.

Bij de Help kan men dan weer uit een aantal talen kiezen (enkel voor die "Help" dan) en nu is er weer Nederlands bij. Maar nadat er een update is binnengehaald, blijft alles van die Help (Help Centre wordt het geheten) toch netjes in het Engels.

Groetjes,
      Francis
      Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Hallo, m'n eerste post hier. Ik heb net beslist om me ook een FZ50 aan te schaffen. Ik ben al dagen aan het lezen op het internet, en ik denk dat dit voor mij een goede camera zal zijn. Niet dat iemand hier het tegendeel zal beweren zeker? Ik laat wel weten wanneer ik ook aan de lijst kan worden toegevoegd. k heb me deze namiddag onledig gehouden met het lezen van deze thread, en heel wat interessante dingen opgestoken. Ik zal hier nog wel langskomen, maar met m'n camera dan...

Nu heb ik nog een vraagje over de camera. Ik ben aan het rondkijken waar ik die het best kan kopen. Is er iemand die ervaring heeft met Redcoon? De prijszetting van die mannen is wel raar. Zij hebben zowel van de Silver of de Black twee verschillende uitvoeringen met meer dan 80 Euro verschil tussen de hoogste en de laagste prijs. En dat gaat enkel over de camera, niet over een of andere set. Iemand enig idee wat het verschil zou zijn tussen deze camera's?
        http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...egory=&x=0&y=0

Toevallig vond ik ook nog een linkje naar een site met heel wat foto's genomen met de FZ50, en heel wat links naar nog meer foto's gemaakt met dit toestel. Hopelijk werd de link hier nog geen elvendertig keer voordien gepost... Het lijken me wel het soort foto's dat twijfelaars over de streep kan halen( mij in elk geval toch)
        http://www.nemodus.com/fz50/galeries/galeries_fz50.php
        Check zeker ook eens de macro opnames van David Low(onderste helft van de pagina), waarmee hij lid werd van de Royal Photographic Society of Great Britain
        Last edited by Mountainhunter; 20 augustus 2007, 20:01.
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

FilMar bedankt om mij bij te voegen aan de lijst

groeten Jean
          Nikon D7000 + Nikkor AF-S DX 18-200 VR II, Nikkor AF-S 50mm f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
            En dat gaat enkel over de camera, niet over een of andere set. Iemand enig idee wat het verschil zou zijn tussen deze camera's?
            http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...egory=&x=0&y=0
            Het verschil zit hem in de meegeleverde handleiding. Hier is het niet duidelijk of de goedkopere versie, dus niet het Europese model, WEL een Nederlandse handleiding heeft. Even bekijken of bevragen misschien .

Comment

Ik had al zo'n vermoeden.
              Ik heb de Nederlandse handleiding al in PDF formaat van de Panasonic.be gehaald, dus geen probleem.
              Ik heb ondertussen besteld bij redcoon.
              Last edited by Mountainhunter; 21 augustus 2007, 00:03.
              Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

De handleiding op zich is niet zo van belang (een Nederlandse handleiding is gratis te downloaden van de site van Panasonic), maar of menutaal Nederlands op het toestel aanwezig is, daar zit volgens mij het grootste verschil.
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Ik gebruik als back-up een goeie oude FZ-20. Kdenk niet dat ik al op de lijst sta.
                  grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                    De handleiding op zich is niet zo van belang (een Nederlandse handleiding is gratis te downloaden van de site van Panasonic), maar of menutaal Nederlands op het toestel aanwezig is, daar zit volgens mij het grootste verschil.

Ik heb dezelfde als mountainhunter besteld (ook bij redcoon) en ik verwacht dat ik hem vandaag binnen krijg (of morgen) ik zal het antwoord dan wel posten

Comment

AMAI,
                      ben ik net even geschrokken.
                      Mijn FZ50 hing aan de pc, en ik bleef met mijn voet in de draad haken.
                      Terwijl hij van de bureau valt, kan ik de kabel vastgrijpen, en deze schiet op 10 cm van de grond uit de camera. Toch was de val geremd.
                      Op het eerste zicht werkt alles nog, denken jullie dat het kan dat alle snog werkt?
                      Heeft iemand al iets gelijkaardigs voorgehad, en wat was het resultaat.
                      Alvast bedankt.
                      Een geschrokken FZ50-er
                      --- Panasonic FZ 50---
                      ---Canon Eos 450D---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                        AMAI,
                        Terwijl hij van de bureau valt, kan ik de kabel vastgrijpen, en deze schiet op 10 cm van de grond uit de camera. Toch was de val geremd.
                        Op het eerste zicht werkt alles nog, denken jullie dat het kan dat alle snog werkt?
                        Alvast bedankt.
                        Een geschrokken FZ50-er
                        Alles eens aan een grondige test onderwerpen
                        vb, foto van een en het zelfde nemen maar in verschillende standen f waarden en sluiter.
                        Zelfs een kleine filmclip opnemen zou ik ook doen
                        Kortweg alles wat er in te stellen valt zou ik testen.
                        Is alles in orde des te beter en gelukkig zijn en een kaarsje aansteken voor g*d te danken
                        Is nu wel niet gemaakt om te vallen he

En neen zelf nog niet voorgehad, maar ik heb een kaartlezertje gekocht
                        Kost niet veel en is veel veiliger, mijne koste 12 € bij lokale pc winkel.
                        zodat ik enkel het kaartje er uit moet halen en dan blijft de rest (body) in zijn tasje zitten.
                        Zodoende verklein ik het ongeluk, (hand vasthouden) niemand is vrij van zoiets tegen te komen.
                        Veel geluk en ik zal mijn vingers kruisen

Grts
                        Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                          AMAI,
                          Alvast bedankt.
                          Een geschrokken FZ50-er
                          Juist om die reden haal ik de SD kaart er altijd uit ipv de camera aan de pc te hangen, en als ik de camera dan toch aankoppel, dan staat ie op de grond. Het voordeel met de kaart uit de camera te halen is niet alleen dat je de foto's sneller upload naar de pc, de foto's alleen al vanaf de kaart bekijken is sneller dan vanaf de camera.
                          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                          Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
                            ... zodat ik enkel het kaartje er uit moet halen en dan blijft de rest (body) in zijn tasje zitten.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                            Juist om die reden haal ik de SD kaart er altijd uit ipv de camera aan de pc te hangen ...
                            Maken jullie dan geen gebruik van de Lumix Simple Viewer?
                            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                            BD0993BE
                            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                              Maken jullie dan geen gebruik van de Lumix Simple Viewer?
                              Jawel doe ik toch
                              Herkent ook mijn kaartlezer
                              Dus of ik het kaartje in de camera laat zitten of in de kaartlezer ik gebruik steeds lumix simple viewer om ze te extrackten naar mijn harde schijf.
                              Staat bij mij zelfs zo ingesteld dat ik mijn kaartje in lezer plaats
                              Kijk maar eens onder advanced en dan settings
                              Lumix simple viewer opstart en dan kan ik direct op downloden klikken

Grts
                              Formatje

Comment

Allemaal bedankt voor de snelle reacties, alles lijkt me nog in orde,
                                maar al ik met mijn camera schudt, rammelt er precies iets in?
                                Is dit normaal?
                                --- Panasonic FZ 50---
                                ---Canon Eos 450D---

Comment

Working...
                                X