Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
    Zo, terug van Kreta
    Ja, terug van Kreta. Was heel goed.
    Ik heb ook men ring zodat de Raynox op men FZ 50 past.

En bedankt voor de uitleg, ik vroeg het maar omdat op ,mijn vorige toestel ook zo'n functie stond.
    --- Panasonic FZ 50---
    ---Canon Eos 450D---

Comment

@OffTopic: is gebeurt welkom bij de bende

@pdspds: Zo, was jij er ook dan . Ik kom ook juist terug. Was ook heel fijn daar
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
        Bij mijn weten gaat het in dit topic over de "goedkope" Panasonic Z50 en niet over een "duurdere" Leika Velux..... Appelen en citroenen, als het ware of vergis ik mij?
        Tja beste Roger... nu weet ik het niet goed meer.
        Ofwel is een PANA Z50 niet hetzelfde als een Leica.
        Dan zat ik dus inderdaad fout met het hier te vermelden (sorry ) maar dan betekent dit ook dat een Leica niet een zomaar een PANA is met een duurder prijskaartje.

Ofwel heb ik gewoon teveel geld uitgegeven voor eigenlijk een "gewone" PANA. Maar dan vergelijkt men geen appelen met citroenen, maar ... appelen met (te dure?) appelen.

No hard feelings hoor!.

Groetjes,
        Francis
        Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

@OffTopic: is gebeurt welkom bij de bende

@pdspds: Zo, was jij er ook dan . Ik kom ook juist terug. Was ook heel fijn daar
          Ah...dat voelt goed! Dank.

Hoewel mijn FZ50 nóg veel beter voelt. Heerlijk al die prachtige scherpte diepte foto's die eindelijk maken kan. Ik ben momenteel op vakantie in Turkije en ik denk niet dat Turkije in één week in meer pixels is vast gelegd dan in deze afgelopen week. Ik zie elk onbenullig moment als een perfect fotomoment. En oh, wat ben ik blij met die handmatige zoomring. Niks geen suffig op een knopje drukken om "zzzzzzzzzzzz" in te zoomen, maar gewoon "tjak", en in gezoomd zijn we.

Voor een ieder die dit leest omdat hij/zij twijfelt over de aanschaf van een FZ50 : Twijfel is voor mensen die niet weten wat ze willen.
          FZ50 + Metz Mecablitz

Comment

Ik was me het volgende aan het afvragen,
            Als jullie snel een foto moeten maken, BV. een plaatselijke bewoner op vakantie, een dier dat maar enkele ogenblikken blijft zitten, gebruiken jullie dan de Manuele stand of de auto stand? Want de M stand heeft toch wat meer tijd nodig?
            Ikzelf gebruik bijna altijd M.
            --- Panasonic FZ 50---
            ---Canon Eos 450D---

Comment

Ik snap niet waarom men toch zoveel op M stand werkt? Zeker niet als het is om af te regelen totdat 'het streepje terug in het midden staat'. Maar als me iemand kan vertellen waarom de M-stand beter is, graag hoor.

Ik gebruik M enkel in de studio, omdat je daar de belichting regelt met de flitsen en je je toestel daarnaar zet. En je daar ook met een externe lichtmeter werkt, dus weet wat je moet instellen. Of soms bij nachtopnames e.d.

Ik werk nooit met de 'Auto' stand, want dan heb je helemaal geen zeggenschap en gaat het toestel voor je het weet hogere ISO-waarden instellen.

Aan de beginners (Niet dat ik mezelf tot de Pro's reken) raad ik altijd de P-stand aan maar zelf gebruik ik de A-stand of de S-stand naargelang, voor mij op dat moment, het diafragma of de tijd primeert bij mijn instellingen. En met de EV-instelling stuur ik de lichtmeter wat bij als ik denk dat hij ernaast zal zitten (overwegend lichte of donkere scenes).
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik werk bijvoorbeeld met de M stand om ervoor te zorgen dat de lucht niet uitgebrand is. Dan meet je het licht eerst op de lucht (spot) en daarna middel je de belichting een beetje.
                Canon 350D
                Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

ik pruts sinds gisteren met M-stand. dit om foto's te maken en aan elkaar te plakken via een programma meegekregen van Panasonic en zodoende een panoramafoto te maken. ik moet zeggen dat het een schoon resultaat geeft, zeker voor buitenopnames!!

Comment

@Griffin: OK, goed punt. Via spotmeting enkele punten opmeten en dan gemiddelde instellen. Zeker eens uitproberen bij landschapsfotografie.

@Piekietje: In dat geval gebruik ik het knopje AE-lock. Die blokkeert de belichtingsinstelling voor de volgende foto's (Na de reeks AE-lock nogmaals drukken om terug te resetten) maar de M-stand is zeker ook een oplossing.
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Ik vind bij BV. macro-fotografie de volledige controle over je toestel belangrijk.
                      Zo zijn in sommige gevallen zowel het diafragma als de sluitersnelheid belangrijk.
                      --- Panasonic FZ 50---
                      ---Canon Eos 450D---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                        Ik vind bij BV. macro-fotografie de volledige controle over je toestel belangrijk.
                        Zo zijn in sommige gevallen zowel het diafragma als de sluitersnelheid belangrijk.
                        Sorry hoor, maar bij een bepaalde hoeveelheid licht hoort een diafragma en sluitertijd combinatie. Als je de ene verandert moet de andere mee veranderen, daar kan je niet onderuit. Dus ofwel maak je een keuze voor een bepaald diafragma (=DOF) en is de tijd minder belangrijk (alhoewel je moet kijken of die niet te traag is (statief nodig?) en of dat je toestel wel de nodige tijd kan instellen) ofwel kies je een bepaalde tijd (beweging bevriezen of juist niet) en is het bijpassende diafragma minder belangrijk.
                        Bij macro komt mij voor dat het diafragma meestal het belangrijkste zal zijn, heb ik voldoende scherptediepte om mijn voorwerp volledig scherp te hebben en ook niet te veel om het los te maken van de achtergrond.
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

@Piekietje: In dat geval gebruik ik het knopje AE-lock. Die blokkeert de belichtingsinstelling voor de volgende foto's (Na de reeks AE-lock nogmaals drukken om terug te resetten) maar de M-stand is zeker ook een oplossing.
                          ah merci voor je tip!!

Comment

weet iemand wat de maximale schrijfsnelheid naar een sd kaartje is van de camera, ofwel, is een ultra II kaartje met max 10MB/s snel genoeg voor de maximale burst mode (niet dat ik steeds moet wachten)
                            Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                            http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Ik snap niet waarom men toch zoveel op M stand werkt? Zeker niet als het is om af te regelen totdat 'het streepje terug in het midden staat'. Maar als me iemand kan vertellen waarom de M-stand beter is, graag hoor.

Ik gebruik M enkel in de studio, omdat je daar de belichting regelt met de flitsen en je je toestel daarnaar zet. En je daar ook met een externe lichtmeter werkt, dus weet wat je moet instellen. Of soms bij nachtopnames e.d.

Ik werk nooit met de 'Auto' stand, want dan heb je helemaal geen zeggenschap en gaat het toestel voor je het weet hogere ISO-waarden instellen.

Aan de beginners (Niet dat ik mezelf tot de Pro's reken) raad ik altijd de P-stand aan maar zelf gebruik ik de A-stand of de S-stand naargelang, voor mij op dat moment, het diafragma of de tijd primeert bij mijn instellingen. En met de EV-instelling stuur ik de lichtmeter wat bij als ik denk dat hij ernaast zal zitten (overwegend lichte of donkere scenes).
                              Akkoord dat de M-stand eerder voor uitzonderlijke omstandigheden is, ik gebruik bij voorkeur de A-stand (regelen van de scherptediepte, gebruikte ik voeger bij analoge fotografie ook en het had daar méér invloed wegens negatiefformaat). Recent gebruikte ik echter toch de M-stand of eigenlijk, liet ik de M-stand gebruiken door mijn zoon. De M-stand vind ik nl ideaal om de basisprincipes uit te leggen daar alles afzonderlijk in te stellen is zonder dat er zaken "stiekem" door de camera geregeld worden. Ik zou dus eigenlijk zeggen: de M-stand is voor moeilijke zaken en voor beginnelingen, mits uiteraard de nodige uitleg en interesse daarvoor. Ontbreekt de interesse, dan neme men de Auto-stand ... of een compact-camera.
                              Als er wind is, droogt de was.

Comment

Weet er iemand of je de noise reductie kan afzetten bij de FZ50??
                                Panasonic FZ50

Comment

Working...
                                X