Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Bon ik wil me een van dees nog een extra batterij gaan aanschaffen.
    Nu had ik graag geweten welk type jullie daarvoor gebruiken? (Liefst niet de originele van Pana, die is me wat te duur als 3de batterij)
    Alsook liefst dat deze bij konijn te krijgen is, daar moet ik binnenkort toch weer zijn.

Alvast bedankt.
    Mvg,
    Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
      Bon ik wil me een van dees nog een extra batterij gaan aanschaffen.
      Nu had ik graag geweten welk type jullie daarvoor gebruiken? (Liefst niet de originele van Pana, die is me wat te duur als 3de batterij)
      Alsook liefst dat deze bij konijn te krijgen is, daar moet ik binnenkort toch weer zijn.Alvast bedankt.

Heb er mij in dertijd hier eentje besteld
      Was er binnen de week en correct verlopen
      http://search.stores.benl.ebay.be/ya...981311QQsofpZ0

grts Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
        Heb er mij in dertijd hier eentje besteld
        Was er binnen de week en correct verlopen
        http://search.stores.benl.ebay.be/ya...981311QQsofpZ0

grts Formatje
        Hey,
        Ik was ook net aan't uitkijken naar een nieuwe accu aangezien ik niet zeker ben van de electriciteit in Cuba. Ik zie hier echter nergens de fz50 tussen staan of hebben deze dezelfde accu's als de fz30?

grtz, Stanlie
        Cultures don't meet, People do
        Photoblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
          Hey,
          Ik was ook net aan't uitkijken naar een nieuwe accu aangezien ik niet zeker ben van de electriciteit in Cuba. Ik zie hier echter nergens de fz50 tussen staan of hebben deze dezelfde accu's als de fz30?

grtz, Stanlie
          iderdeet
          zijn de zelfde baterijtjes
          Dus geen probleem met die te nemen van de fz30

Grts
          Formatje

Comment

ben splinternieuw op deze site
            ma ook een kersverse eigenares van den FZ50
            vorige "kodakske" was canon powershot A95, dankzij mijn 'schoonpa' vind ik da ik meer kan krijgen vandaar dat aankoop!

heb al veel gelezen in deze topic maar ben alweer helft ervan vergeten! maar blijven lezen en blijven oefenen is de boodschap!
            en trouwens oefening baart kunst!

Comment

Ik heb sinds een paar weken ook een FZ-50

Ik moet wel nog enorm veel leren. Met in het bijzonder macro foto's nemen.
              Iemand tips toevallig?? Ik heb van die voorzetlenzen.
              Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

Comment

Heb een aantal weken dit forum even doorgepluisd en ik moet zeggen jullie hebben me wel een beetje over de streep getrokken betreffende de FZ50 , dus ook een aangeschaft
                Het zal wel een tijdje duren vooraleer ik alle kneepjes zal kennen , maar zal vooral de eerste weken ( maanden ) wel zoet zijn het forum nog eens door te nemen.
                Ik vermoed ( ben bijna zeker) dat ik wel nog wat vraagjes zal hebben, dus jullie zullen van mij nog niet af zijn.
                vandaag naar de zee geweest en de eerste fototjes genomen,geweldige zoom

groetjes en bedankt aan allen

Comment

Na lange tijd wikken en wegen, hakte ik in februari de knoop door. Mijn bijna 6 jaar oude Canon G2 werd vervangen door een Leica V-Lux 1.

Ik twijfelde tussen de laatste versie van de G-reeks van Canon (maar ik miste er het draaibaar LCD-scherm dat men nu heeft weggelaten), de Panasonic FZ50 (met zijn krachtige zoom) en dan die Leica.

De Leica kostte inderdaad meer, maar de uitleg van de verkoper dat er toch een iets andere en betere processor in de Leica zou zitten haalde me over de streep.
                  En ik heb nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.

Scherpe beelden en weinig of geen ruis te zien. En door de ISO een stuk hoger te zetten (800) ben ik er in geslaagd om tijdens twee optredens in een zaal toch opnamen (zonder flits uiteraard) van een show en een dans vast te leggen.

Bewogen beelden, dat wel. Maar met bewegende figuren en een sluitertijd van 1/13 en 1/40 is dat niet zo verwonderlijk natuurlijk.
                  Het podium was goed verlicht, maar ik stond (zat) echt niet op de eerste rijen, zodat mijn zoom goed van pas kwam .

Groetjes,
                  Francis
                  Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Eindelijk heb ik men Raynox DCR-5320.
                    Prachtige lens!!!
                    Hier staat een van m'n eerste opnamen ermee:
                    Wat vinden jullie van deze, deze is gemaakt met men nieuwe macro convertor. Raynox DCR-5320. (http://imageshack.us) (http://imageshack.us)

Aanrader!!!

Maar is het mogelijk om op de FZ50 panoramafoto's te maken?
                    --- Panasonic FZ 50---
                    ---Canon Eos 450D---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                      Bedoel je van die lang-uitgespannen foto's ? Dacht ik niet ? Je kan enkel je beeld veranderen in 16-9 en 3-2.

Voor breedhoek heb je nog een andere convertor, zelfs ook van Raynox, niet ?

Comment

Zo, terug van Kreta
                        Ik merk dat er nog enkelen erbij gekomen zijn, welkom bij de bende en veel plezier met jullie nieuwe aanwinst.

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                        Je kan toch met elk toestel panoramafoto's nemen? Je neemt een deel foto's die elkaar telkens wat overlappen (best vanaf statief) en, met de nodige software, plak je die terug aan elkaar op de PC.

Maar als je hem op 16/9 zet heb je ook al een langere foto.

Ik weet zelfs niet dat er veel andere toestellen zijn waarmee je panoramafoto's kan maken. Mijn vroegere Olympus had een 'panorama' functie maar dat hield in dat er extra hulplijnen op het schermpje kwamen om de overlapping aan te geven en ze werden als panorama foto gemarkeerd zodat de bijgeleverde software wist welke foto's bijeen hoorden.
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                          Zo, terug van Kreta
                          Ik merk dat er nog enkelen erbij gekomen zijn, welkom bij de bende en veel plezier met jullie nieuwe aanwinst.

Je kan toch met elk toestel panoramafoto's nemen? Je neemt een deel foto's die elkaar telkens wat overlappen (best vanaf statief) en, met de nodige software, plak je die terug aan elkaar op de PC.

Maar als je hem op 16/9 zet heb je ook al een langere foto.

Ik weet zelfs niet dat er veel andere toestellen zijn waarmee je panoramafoto's kan maken. Mijn vroegere Olympus had een 'panorama' functie maar dat hield in dat er extra hulplijnen op het schermpje kwamen om de overlapping aan te geven en ze werden als panorama foto gemarkeerd zodat de bijgeleverde software wist welke foto's bijeen hoorden.
                          Als nieuwe Windows Vista gebruiker en voornamelijk als gevolg van de aanschaf van een 22" breedbeeld scherm ben ik noodgedwongen moeten overschakelen op 16:9. De foto's lijken nu een stuk groter in landscape maar pas op voor portrait!
                          Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
                            Na lange tijd wikken en wegen, hakte ik in februari de knoop door. Mijn bijna 6 jaar oude Canon G2 werd vervangen door een Leica V-Lux 1.

Ik twijfelde tussen de laatste versie van de G-reeks van Canon (maar ik miste er het draaibaar LCD-scherm dat men nu heeft weggelaten), de Panasonic FZ50 (met zijn krachtige zoom) en dan die Leica.

De Leica kostte inderdaad meer, maar de uitleg van de verkoper dat er toch een iets andere en betere processor in de Leica zou zitten haalde me over de streep.
                            En ik heb nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.

Scherpe beelden en weinig of geen ruis te zien. En door de ISO een stuk hoger te zetten (800) ben ik er in geslaagd om tijdens twee optredens in een zaal toch opnamen (zonder flits uiteraard) van een show en een dans vast te leggen.

Bewogen beelden, dat wel. Maar met bewegende figuren en een sluitertijd van 1/13 en 1/40 is dat niet zo verwonderlijk natuurlijk.
                            Het podium was goed verlicht, maar ik stond (zat) echt niet op de eerste rijen, zodat mijn zoom goed van pas kwam .

Groetjes,
                            Francis
                            Bij mijn weten gaat het in dit topic over de "goedkope" Panasonic Z50 en niet over een "duurdere" Leika Velux..... Appelen en citroenen, als het ware of vergis ik mij?
                            Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Volgens mij zit er bar weinig verschil tussen een FZ50 en een V Lux behalve de prijs (zei een vlux eigenaar ikke dus)

Comment

• Re: Het FZ30/FZ50 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                                Wie heeft hier nog een Panasonic FZ30 (nu ook voor FZ50'ers ) ?

01. FilMar (FZ30)
                                02. nabi (FZ30)
                                03. Bucho (FZ30)
                                04. nieuwkoopa (FZ30)
                                05. beton (FZ30)
                                06. BrunoB (FZ30)
                                07. Dweeper (FZ30)
                                08. Fluppe1 (FZ30)
                                09. Cosmo (FZ30)
                                10. Mar©'s (FZ30)
                                11. Daniellevw (FZ30)
                                12. Immage (FZ30)
                                13. Brooklyn (FZ30)
                                14. Formatje13 (FZ30)
                                15. polydoor (FZ30)
                                16. MrsMoe(iketreimeloe) (FZ30)
                                17. Sparda (FZ30)
                                18. nete (FZ30)
                                19. KlikKlak (FZ30)
                                20. gerd antwerpen (FZ30)
                                21. psdpsd (FZ50)
                                22. arleke (FZ50)
                                23. kapitein (FZ50)
                                24. ikkenie (FZ30)
                                25. h2o (FZ50)
                                26. madebra (FZ50)
                                27. DrBob (FZ50)
                                28. TheBlue (FZ50)
                                29. Ziggy (FZ30)
                                30. Jaems1303 (FZ??)
                                31. ThEScReW (FZ50)
                                32. Onkertje (FZ50)
                                33. Mika (FZ50)
                                34. bart Morrowind (FZ30)
                                35. Scuba (FZ30)
                                36. Orca45 (FZ50)
                                37. rifwachter (FZ50)
                                38. KENNETH_R (FZ50)
                                39. FestinaLente (FZ30)
                                40. Hans78 (FZ50)
                                41. Roger (FZ50)
                                42. lays526 (FZ50)
                                43. D-RoC (FZ50)
                                44. Johaninho (FZ50)
                                45. OrlAndO (FZ50)
                                46. thijsbouman (FZ50)
                                47. Stanlie (FZ50)
                                48. Vicky (FZ50)
                                49. Roger V (FZ50)
                                50. Pichygrue (FZ50)
                                51. jos pannekoek (FZ50)
                                52. sorbonne (FZ50)
                                53. bartdevijfde (FZ50)
                                54. Rockey (FZ50)
                                55. LucasBols (FZ30)
                                56. bobm (FZ50)
                                57. Sr. Suerte (FZ50)
                                58. ducaudi (FZ50)
                                59. piekietje (FZ50)
                                60. Lollie-be (FZ50)
                                61. MEIVIS (FZ50)
                                62. ...
                                Eh....mag ik ook nog aan de lijst worden toegevoegd?
                                Ik ben ondertussen na zo'n 2500 foto's toch wel een echte FZ50 verslaafde te noemen. Wat een heerlijke camera.
                                FZ50 + Metz Mecablitz

Comment

Working...
                                X