Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Ik heb al wat zitten zoeken, en ik denk dat ik het antwoord al heb gevonden op de vraag die ik nu ga stellen, maar ben het nog net niet helemaal zeker, dus hier komt ie:

Ondersteunt de FZ50 SDHC geheugenkaartjes van 8GB? Ik weet dat 4GB zeker werkt, en ik denk dat hij ook wel overweg zal kunnen met 8GB, maar ben toch liever helemaal zeker vooraleer ik zo'n kaartje aanschaf.

Thx.

sdx

Comment

Ik dacht dat de FZ50 maar max 4Gb kaartjes aankan (maar ben wel niet zeker, staat normaal in de handleiding).
      Anderzijds denk ik ook dat je beter af bent met 2 kaartjes van 4Gb dan 1 kaartje van 8 Gb. Als er ooit iets misgaat met een kaartje ben je niet direct alles kwijt en/of heb je nog altijd een 2e kaartje om verder te doen.
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

@FilMar: bedankt voor het toevoegen =)

Het liefst wil ik voordat ik mijn camera krijg de accessoires ook al in huis hebben. Onder andere moet ik nog een SD-kaart hebben, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke nou het meest geschikt is. Op het forum heb ik wel enkele dingen gelezen over geheugenkaarten voor de FZ50, maar daarop kan ik nog niet goed baseren welke kaart ik zelf nou het beste kan kopen. Het zal zeer waarschijnlijk een 2GB kaartje worden, maar ik zou graag wat tips hebben over het kopen van een Ultra/Extreme, 2 of 3??

Alvast bedankt, groeten,

Kas

Comment

Ik heb een SD Ultra II kaart (2GB).
          In JPEG valt het wegschrijven me amper op.
          Enkel in RAW merk je dat het wat langer duurt. Maar ook dan stoorde het me nog niet.
          Dan de prijs (bij Konijn BE).
          24,50 EUR voor een Ultra II,
          33,50 EUR voor een Extreme III.
          Persoonlijk denk ik dat ik ook nu nog voor de Ultra II zou gaan.
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Bedankt Onkertje, dan denk ik dat ik daar ook het beste voor kan gaan. Gezien het prijsverschil tussen de Extreme 3 en de Ultra 2, en jouw ervaring lijkt me dat de beste keuze. Bedankt voor de tip he!

Groeten,
            Kas

Comment

Ik heb ook een 1Gb+2Gb Ultra II en een 1Gb Extreme III en moet ook zeggen dat het verschil niet echt opvalt.
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik heb nog een Olympus Wcon 0.8 tekoop en een B+W pol filter beide passen op een FZ 50

Comment

Heb een paar maanden terug een DCR2020-PRO (tele) + een DCR-250 (macro) gekocht maar gebruik de lenzen niet. Indien iemand interesse heeft, graag een seintje ..
                  Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Hi
                    Ik ben nieuw op dit forum, 58 jaar, webmaster bij een groot softwarebedrijf en was tot voor een jaar of 20 fotoamateur (Nikon F1, Hasselblad-in-bruikleen). Ik heb mij de laatste jaren beholpen met een paar compacte digitaaltjes voor reis- en familiefoto's en gebruik nu een - overigens fantastische - Sony T9. Dat is een ultracompacte 5 Mp camera ter grootte van een creditcard met 3x optische zoom en steady shot anti-bibbervoorziening. Onlangs, tijdens een citytrip naar Rome, heeft hij mij nog een paar honderd prachtige foto's opgeleverd, maar ik denk met spijt terug aan al die opnames die ik niet heb kunnen maken omdat ik wist dat mijn automatische lilliputter de situatie niet aankon... Vandaar dat na enkele dagen grasduinen op reviewsites en dit forum, mijn interesse gegroeid is om de draad weer op te nemen en mijn fotografieniveau terug op te krikken middels een DMC-FZ50.
                    Er zijn hier een aantal forummers die hun FZ50 gekocht hebben bij digitalstreet.nl en bij redcoon.be . Beide zijn de goedkoopste aanbieders van de FZ50 (kaal, geen set). Digitalstreet is duidelijk over de menutaal (Engels), maar Redcoon.be zaait twijfel door het bij de kale versie niet te vermelden en bij de sets wel. Ze vermelden eveneens verschillende prijzen voor hetzelfde artikel.
                    Ik ga die FZ50 in ieder geval bestellen, maar kan iemand mij laten weten of redcoon.be hem uitlevert met nederlandstalig menu (de niet-set versie bedoel ik dan)?
                    Tot binnenkort voor de eerste bevindingen!
                    Doov

Vraag is beantwoord: ik heb inmiddels antwoord gekregen van Redcoon.be. Al hun FZ50's worden uitgeleverd met nederlandstalig menu.
                    Last edited by Doov; 17 september 2007, 13:02. Reden: Inmiddels antwoord gekregen van Redcoon: al hun FZ50's hebben een nederlandstalig menu.
                    Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
                    vr. gr. DOOV

Comment

IK heb een viertal weken terug een FZ50 besteld bij Redcoon.be voor 413€. Er is geen nederlandstalige handleiding meegeleverd, zelfs geen handleiding in een voor de meesten begrijpbare taal, maar de menutaal nederlands is bij mij in elk geval voor handen. En de handleiding kan je gewoon downloaden bij Panasonic.be.

Succes met je aankoop, ik heb het me in elk geval nog niet beklaagd.

Edit: Oops, te vroeg gestopt met lezen, maar nu weet je het in elk geval ook van iemand die niet bij Redcoon Werkt... :-)
                      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Ik heb hem zonet besteld, die FZ50, samen met een Extreme III 2 Gb kaartje. De nederlandstalige handleiding heb ik vorige week al gedownload.

Dit is een opname die ik vorig jaar in Valencia uit mijn Sony T9 geperst heb. Ik denk dat - als ik het kan met zo'n minitje - dan zal het met de FZ50 ook wel loslopen...

Vroege avond bij volle maan - volautomatisch - programma Nachtopname - ministatiefje - niet nabewerkt

Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
                        vr. gr. DOOV

Comment

@doov: als ge die foto uit je T9 hebt geperst, dan zal de FZ50 je nog veel plezier doen beleven.

Veel succes ermee en laat de foto's maar komen eens ge je nieuw speelgoed hebt

Grtz
                          'Keep on Clicking'
                          Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Vraagje over mappen in de FZ50

Ik heb mijn FZ50 nog niet ontvangen, maar heb toch al een vraag.
                            In de handleiding vind ik wel terug hoe je een nieuwe map kunt aanmaken (van 101 tot 999), waarin de bestandsnamen opnieuw beginnen met [mapnr]001. Maar stel dat je de mappen 100 tot en met 105 hebt aangemaakt, kan je dan voor je opnames begint te maken, instellen in welke map ze moeten terecht komen? Voor zover ik uit de tekst kan opmaken, zal altijd de laatst aangemaakte map worden gebruikt, of vergis ik me? Je kunt blijkbaar ook geen mappen wissen, tenzij je de kaart formateert.
                            Indien dit zo is, dan is dat mappenbeheer wel erg summier in de FZ50...
                            vr. gr. DOOV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doov Bekijk bericht
                              Vraagje over mappen in de FZ50

Ik heb mijn FZ50 nog niet ontvangen, maar heb toch al een vraag.
                              In de handleiding vind ik wel terug hoe je een nieuwe map kunt aanmaken (van 101 tot 999), waarin de bestandsnamen opnieuw beginnen met [mapnr]001. Maar stel dat je de mappen 100 tot en met 105 hebt aangemaakt, kan je dan voor je opnames begint te maken, instellen in welke map ze moeten terecht komen? Voor zover ik uit de tekst kan opmaken, zal altijd de laatst aangemaakte map worden gebruikt, of vergis ik me? Je kunt blijkbaar ook geen mappen wissen, tenzij je de kaart formateert.
                              Indien dit zo is, dan is dat mappenbeheer wel erg summier in de FZ50...
                              Een panasonic camera begint zoals je zegt om de 1.000 foto's een nieuwe map, waarom exact weet ik niet, ik vermoed omdat als het toestel alles in 1 map wegschrijft trager gaat worden.

De geheugenkaart indeling ziet er als volgt uit.

[DCIM]
                              -[107_PANA]
                              --P1070001.jpg
                              --P1070999.jpg

-[108_PANA]
                              --P1080001.jpg
                              --P1080999.jpg

[MISC]

Op zich vind ik het een heel overzichtelijk systeem, zeker in vergelijking tot mijn voorgaande digitale toestellen (compactjes). 107 betekend dat je net de 7.000 foto's overschreden hebt, de 108 de 8.000 foto's. Op deze manier krijg je ook geen ellelange foto namen. Je kan wel in het menu zeggen dat je de telling wil resetten, dan begint de camera terug vanaf map [100_PANA] en foto P1000001.jpg/TIF/RAW.
                              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                              Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

@RUNAQUE

Het systeem is mij wel duidelijk. Je kunt de mappen dus niet zelf beheren zoals op mijn andere compact. Daarin kan ik zelf mappen aanmaken en bijv. iedere dag van de reis in een andere map fotograferen. Om de opnames te reviewen kijk je ook alleen in de actieve map, tenzij je een andere map kiest om te bekijken.
                                Ik wil bijv. een opname maken van de tabellen in de handleiding van de FZ50 met de beschikbare capaciteit per kaart/resolutie en deze als beveiligd opslaan in map 100. Ik wil die tabellen niet bij iedere review zien, dus laat ik map 101 aanmaken voor het verdere fotowerk. Kan ik bij het bekijken van de opnames map 100 kiezen omdat ik een van de tabellen wil raadplegen?
                                vr. gr. DOOV

Comment

Working...
                                X