Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

    Momenteel heb ik, naar tevredenheid, een Fuji S3 pro. Nu wil ik wat nieuws aanschaffen. Daarbij denk ik aan een Nikon D2x body, nieuw met garantie, voor €1595,- of iets heel anders een Fuji S5 pro met een Nikkor 16-85 voor € 1050,-. Gezien mijn Fuji ervaring zou ik zeggen de S5, maar een D2x geheel nieuw staat mij ook wel aan. Wat is wijsheid?


    Cork

  • #2
    Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

    Dan zou ik mijn keuze nooit op een D2X laten vallen, maar op een D300, er loopt nog een topic D90/300-Fuji S5.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

      S5 of D300, afhankelijk van wat je wil (de typsiche beeldkwaliteit van fuji of de snelheid va n de D300). De Fuji is ook nog een stuk goedkoper en kost nu eigenlijk nieuw wat je als tweedehandsprijs zou verwachten.
      Ik zie niet in waarom je nog een D2x zou kopen, de D300 is op quasi alle gebied beter, zowat het enige voordeel van de D2x is dat je er nagels mee in de muur kan kloppen, in een oorlogssituatie kan dergelijke bouwkwaliteit een verschil maken, maar als je met een S3 geen probleem hebt zou ik niet weten waarom je met een D300 wel problemen zou hebben.
      O ja, een D2x ligt ook nog net iets beter en uitgebalanceerder in de hand dan D300 + grip (ik heb geen D300 maar een D700 en dat is quasi hetzelfde in de hand), maar of dat het de moeite maakt om beeldkwaliteit op te offeren, dat is een andere zaak.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

        Hoe zo beeldkwaliteit opofferen? Is die van de D2x dan zo slecht? Kijk mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de S5. Maar een colega heeft een D2 en daar zweert hij bij. 'Deze is beter dan de D3' is zijn motto. Vandaar mijn twijfel.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

          Zonder met de D2X veel ervaring te hebben kan ik zeggen dat dit de betere camera zal zijn als je sportfotografie doet. AF zal wel sneller zijn, net als het wegschrijven van de foto's. De D2X is ook wel steviger gebouwd zijn maar de S5 is zeker niet plastiekerig en is vergeleken met mijn D80 zelfs zwaar en erg stevig gebouwd (vergelijkbaar met de D200).

          Ik ben er wel van overtuigd dat de S5 (net als de D300) een veel betere beeldkwaliteit zal leveren, vooral op gebied van iso en huidtinten.
          De S5 schrijft de beelden wel niet zo snel weg en heeft niet zo'n grote buffer (je kan niet zoveel foto's snel achter elkaar maken).

          T'is dus een persoonlijke keuze maar voor alles behalve sport zou ik toch voor de S5 gaan, liefst in combinatie met een grip.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Cork Bekijk bericht
            Hoe zo beeldkwaliteit opofferen? Is die van de D2x dan zo slecht? Kijk mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de S5. Maar een colega heeft een D2 en daar zweert hij bij. 'Deze is beter dan de D3' is zijn motto. Vandaar mijn twijfel.
            Heeft die collega ook een D3? Het enige voordeel van de D2X t.o.v. D3 is het voordeel van een crop sensor (meer tele), maar dat heb je met een D300 even goed en je krijgt er een betere sensor bovenop.
            Ik ken fotografen die hun D2x niet boven ISO 200 durven gebruiken, zelf denk ik dat dat wat overdreven is en je zonder veel problemen tot ISO400 kunt gaan en als het nodig is ook tot 800 (als je wat ruis kunt verdragen), maar dan nog is dat niet te vergelijken met een S5Pro of D300. Als je natuurlijk geen hoge iso's nodig hebt is dat niet relevant, maar dan nog vraag ik me af waarom je liever een D2x dan een D300 zou hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

              Het lijkt me onzinnig om voor een D2x bijna hetzelfde uit te geven als voor een D700.
              Ik heb nu als 2e body een S3, maar moet wel toegeven dat als ik een goed geprijsde S5 tegen kom de verleiding groot is.
              Anderzijds is het wel zo dat de D700 ook heel fijn is met manuele en vaak zeer betaalbare lenzen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Cork Bekijk bericht
                Wat is wijsheid?
                Oorspronkelijk geplaatst door Cork Bekijk bericht
                Maar een colega heeft een D2 en daar zweert hij bij. 'Deze is beter dan de D3' is zijn motto.
                Wijsheid is zeker niet luisteren naar zo een collega. Deze was waarschijnlijk net van de trap gevallen toen hij je dat probeerde wijs te maken.

                De komst van de D3 heeft als het ware de ganse camerawereld op zijn kop gezet, en dan verteld die pipo van een collega je zoiets.

                Persoonlijk zou ik in jou plaats ook voor de D300 gaan, en eventueel voor de D700, daar heeft een D2X maar één voordeel tegenover, en dat is snelheid, voor de rest moet de D2X het op alle vlakken afleggen tegenover bovenstaande.
                Last edited by Guest42; 12 februari 2009, 10:12.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cork Bekijk bericht
                  'Deze is beter dan de D3' is zijn motto.
                  Dat zou ook mijn motto zijn zolang ik geen geld had voor een D3....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Wijsheid is zeker niet luisteren naar zo een collega. Deze was waarschijnlijk net van de trap gevallen toen hij je dat probeerde wijs te maken.
                    Roflol

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    De komst van de D3 heeft als het ware de ganse camerawereld op zijn kop gezet, en dan verteld die pipo van een collega je zoiets.
                    Hij heeft waarschijnlijk een gedegen materialenkennis

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Persoonlijk zou ik in jou plaats ook voor de D300 gaan, en eventueel voor de D700, daar heeft een D2X maar één voordeel tegenover, en dat is snelheid, voor de rest moet de D2X het op alle vlakken afleggen tegenover bovenstaande.
                    Welk snelheidsvoordeel heeft de D2X tov de D300 en D700?
                    - Multicam 3500 is toch behoorlijk performanter dan Multicam 2000
                    - De D2X doet 5FPS(8 in cropmode 6,8MP). De D300 doet 6FPS en 8FPS met grip en AA's(bij full res.). De D700 doet 5FPS en ook 8FPS met grip en AA's(bij full res.)

                    Ik zie niet in waarin de D2X sneller is dan de 2 andere.
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

                      heb de D300 met grip(1jaar) en de D2X sinds kort,D2X ligt beter in mijn hand(zeg wel mijn hand)het scherm van de D300 is ongelooflijk prachtig,je ziet perfect of je beeld scherp is of niet,
                      schermpje van de 2X daarentegen is heel wat minder omdat je de uiteindelijke kleur en scherpte niet zo goed kan zien,als ik dan eens het kaartje van de foto's gemaakt met 2X in de 300 steek zie ik ook zeer scherpe foto's en mooie kleuren,gebruikte daar bij uiteraard dezelfde nikkor 17-55

                      zo denk ik over de 2X,
                      voor mijn hobby meer als genoeg en de batterijen kan ik op beiden gebruiken,
                      met de S5 moet je fuji batterijen hebben,de nikkon gaan er niet op wel alle andere accesoires alsook de grip van de D200
                      BD0968BE
                      nikon
                      D2Xs

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
                        heb de D300 met grip(1jaar) en de D2X sinds kort,D2X ligt beter in mijn hand(zeg wel mijn hand)het scherm van de D300 is ongelooflijk prachtig,je ziet perfect of je beeld scherp is of niet,
                        schermpje van de 2X daarentegen is heel wat minder omdat je de uiteindelijke kleur en scherpte niet zo goed kan zien,als ik dan eens het kaartje van de foto's gemaakt met 2X in de 300 steek zie ik ook zeer scherpe foto's en mooie kleuren,gebruikte daar bij uiteraard dezelfde nikkor 17-55
                        Even vraagje uit nieuwsgierigheid: als je de D300 al hebt waarom dan toch nog een D2x bijgekocht? Behalve lekker in de hand nog andere voordelen voor je?
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                          Even vraagje uit nieuwsgierigheid: als je de D300 al hebt waarom dan toch nog een D2x bijgekocht? Behalve lekker in de hand nog andere voordelen voor je?
                          Eigenlijk was dat een vraag die ik me ook stelde, de D2XS is inderdaad een pro-body met ingebouwde grip maar als ik al een D300 had zou ik geen D2XS als backup gaan gebruiken.
                          Nu heb ik een Nikon D3 en enkele weken terug heb ik me wel opnieuw 2de hands een Fuji S3 Pro aangeschaft omdat ik toch nog graag een camera had met een 1.5 cropfactor. En voor 300€ een Fuji S3 pro in nieuwstaat ( zelfs op de veelgebruikte knopjes was niets verf afgesleten ) op de kop tikken, vond ik geen slechte deal.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

                            ja het hoe en waarom is op de eerste plaats een persoonlijke smaak,
                            1ste vind het een zeer mooie body
                            2de de prestaties zijn voor mij ruim voldoende
                            3de en belangrijkste,de body is in nog splinternieuwe staat met slechts 10000 kliks in doos en kon ik kopen van iemand die ik ken voor slechts 600€,dus kon deze niet laten gaan(met garantie bewijsjes van de beukelaar)wel net verlopen
                            BD0968BE
                            nikon
                            D2Xs

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D2x of Fuji S5 pro ?

                              600€ is inderdaad een buitenkansje, en de D2X presteert op 100 iso gewoon fenomenaal!
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X