Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Intussen goed nieuws (voorlopig toch): er is een servicecenter voor Panasonic en Sony in Deinze. Mijn FZ30 heb ik in Duitsland gekocht (omdat op dat moment de FZ50 in aantocht was en ik wat schrik had van nog 2 Mpixels méér op de kleine sensor). Ik vond toen geen FZ30 meer in België. Voor garantie geen probleem, de garantie bedraagt 2 jaar.

Ik heb de camera deze middag persoonlijk gaan afgeven, vriendelijke mensen, en men voorziet een dag of 10 voor de herstelling. Als dat waar is, dan mag uiteraard die "voorlopig toch" hierboven ook weg. Je kan ook de status van de herstelling op de site opvolgen, ziet er dus redelijk professioneel uit.
    Ik hou jullie op de hoogte.

Dat servicecenter:

Servicecenter Deinze
    Kapellestraat 95
    9800 Deinze

09-386 76 67
    Zoals beloofd het vervolg:

Ik kreeg na een week een offerte voor herstelling, omdat het geen Europees gecertifieerd toestel betrof. Na overleg met Panasonic België werd de herstelling toch onder waarborg uitgevoerd. Gisteren mijn FZ30 terug opgehaald. Toffe sfeer daar in Deinze, een aanrader dus.
    Dus die "voorlopig" van de andere post mag gerust weg.
    Last edited by nete; 1 november 2007, 21:53.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Gegroet FZ-ters,

Gisteren is mijn prachtige FZ50 gearriveerd!! Mij eerste serieuze camera, na het de afgelopen jaren gedaan te hebben met een handvol goedkoop plastic met een lensje. Maar aangezien ik mij al jaren intensief met Photoshop bezig hou, vond ik het wel eens tijd voor het betere werk. En de FZ50 biedt mij alles wat ik graag wilde hebben, maar goed, dat geldt voor jullie allen, lijkt me.

Wel érg frustrerend; op je werk zitten en gebeld worden door je dochter dat je nieuwste speeltje is afgeleverd.....heb haar wel meteen de batterij in de oplader laten doen, zodat ik bij thuiskomst direct van start kon gaan.

Ik kwam om 18:00 uur thuis, snel eten, camera uitpakken, snel de meeste basis knoppen uigezocht en om 19:00 uur zat ik alweer met de camera bij de schoolmusical van mijn dochter. Mijzelf volstrekt in het diepe gooiend. Natuurlijk is een slecht belichtte musical niet echt een goede plek om de camera uit te proberen, maar ik had geen keus. 280 foto's gemaakt, in alle mogelijke standen, met als resultaat een hoop uit de bocht gevlogen foto's, onscherp, te donker, te licht, verkeerde WB, etc etc. Maar een plezier dat ik heb gehad
      (met als extraatje de jaloerse blikken van andere vaders met hun 3,2 MP 'cybershots', die slechts wat zielige totaal shots van het podium konden maken....eens hoorde ik ook tot die groep vaders)

Gelukkig zitten er wel genoeg mooie foto's bij (die met Photoshop prima te herstellen zijn) om te zien dat het wel goed komt met deze camera.

Nu nog een uurtje wachten op het laden van de batterij voor ik weer kan gaan spelen en vooral studeren, want ik ben nog maar een groentje op fotografiegebied.

Kortom, schrijf mij maar bij op de lijst van trotse FZ50'ers

Met panasonische groet
      FZ50 + Metz Mecablitz

Comment

ik kan nu met zekerheid meedelen dat een 4GB kaartje (dus geen SDHC) niet werkt crapperdecrap

iemand nog interesse in een sandisk extreme III 4GB sd kaartje
        Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
        http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
          ik kan nu met zekerheid meedelen dat een 4GB kaartje (dus geen SDHC) niet werkt crapperdecrap

iemand nog interesse in een sandisk extreme III 4GB sd kaartje
          Je zou er met 'Schijfbeheer' een 2GB partitie op kunnen maken......tenminste wanneer het doorverkopen van deze kaart minder oplevert dan de aanschaf van een 2GB.
          FZ50 + Metz Mecablitz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OffTopic Bekijk bericht
            Je zou er met 'Schijfbeheer' een 2GB partitie op kunnen maken......tenminste wanneer het doorverkopen van deze kaart minder oplevert dan de aanschaf van een 2GB.
            mn card reader kan ook al geen 4GB aan
            Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
            http://laysjes.nl (under construction)

Comment

• FZ30 vs FZ50

Hoi,

Ik heb de hele thread al doorgeworsteld, maar heb nog geen echte vergelijking gevonden tussen de FZ30 en FZ50. Ik ken de technische verschillen (leve www.dpreview.com), maar was meer geïnteresseerd in jullie ervaringen. Ik sta immers op het punt een FZ50 te kopen, maar misschien koop ik beter een FZ30 van iemand. Spaart me wat geld uit voor iets anders, en veel verschil zit er technisch toch niet op. Enkel over de hot-shoe maak ik me een beetje zorgen. Is die van de FZ30 ook TTL, en doet dat er eigenlijk toe?

Alvast Bedankt!
              Sony DSC-F828 (tijdelijk) ~ http://www.flickr.com/photos/emitdotbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lays526 Bekijk bericht
                mn card reader kan ook al geen 4GB aan
                Dan adviseer ik om 2GB van de kaart af te halen met een....figuurzaag
                FZ50 + Metz Mecablitz

Comment

• Re: FZ30 vs FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door eMitdotbe Bekijk bericht
                  Hoi,

Ik heb de hele thread al doorgeworsteld, maar heb nog geen echte vergelijking gevonden tussen de FZ30 en FZ50. Ik ken de technische verschillen (leve www.dpreview.com), maar was meer geïnteresseerd in jullie ervaringen. Ik sta immers op het punt een FZ50 te kopen, maar misschien koop ik beter een FZ30 van iemand. Spaart me wat geld uit voor iets anders, en veel verschil zit er technisch toch niet op. Enkel over de hot-shoe maak ik me een beetje zorgen. Is die van de FZ30 ook TTL, en doet dat er eigenlijk toe?

Alvast Bedankt!
                  Je kunt natuurlijk ook een gebruikte FZ50 kopen
                  En die hotshoe is toch wel gemakkelijk ,ik heb sinds een tijdje een extrene flitser en dat werkt erg goed
                  Oja iemand op dit forum heeft zijn FZ50 tekoop staan

Comment

Hoi,

Alvast Bedankt!
                    Ik kan je helaas niet helpen aan een vergelijkingsonderzoek tussen de FZ30 en de FZ50, maar ik kan je wel (na pas twee dagen met een FZ50 te spelen) met zekerheid zeggen dat het een fantastische camera is. De verschillen tussen de 30 en de 50 zijn niet heel erg groot, maar natuurlijk is er vooruitgang in MP's, ruisonderdrukking (Venus Engine III), meer ISO waardes en volgens mij kan de 30 niet omgaan met SDHC kaarten, en die kunnen straks misschien wel tot 32GB op een kaartje proppen. Dat is, zeker als je ook op RAW formaat vastlegt, wel heel lekker. Want nu kan je rond de 80 RAW foto's op een 2GB kaartje kwijt.

Maar welke je ook kiest....je zit in elk geval op het goede spoor

PS De FZ50 kost nu 409,- euro (inclsief BTW én verzendkosten, binnen Nederland) bij digitalstreet.nl, dus dan hou je ook nog wat over voor wat anders.
                    FZ50 + Metz Mecablitz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OffTopic Bekijk bericht
                      en volgens mij kan de 30 niet omgaan met SDHC kaarten, en die kunnen straks misschien wel tot 32GB op een kaartje proppen. Dat is, zeker als je ook op RAW formaat vastlegt, wel heel lekker. Want nu kan je rond de 80 RAW foto's op een 2GB kaartje kwijt.

De FZ50 ook niet - toch niet volgens Lays526

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        De FZ50 ook niet - toch niet volgens Lays526
                        Nee, Lays526 schreef:
                        ik kan nu met zekerheid meedelen dat een 4GB kaartje (dus geen SDHC) niet werkt

Een normale SD kaart kan/mag slechts 2GB zijn in de FZ50, maar hij kan ook SDHC kaarten lezen, en die zullen in de toekomst steeds meer GB's aankunnen. Wat dat betreft is de FZ50 dus toekomstbetsendiger dan de FZ 30.
                        FZ50 + Metz Mecablitz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                          Je kunt natuurlijk ook een gebruikte FZ50 kopen
                          En die hotshoe is toch wel gemakkelijk ,ik heb sinds een tijdje een extrene flitser en dat werkt erg goed
                          Oja iemand op dit forum heeft zijn FZ50 tekoop staan
                          Heb al 3 keer naast een 2ehandse FZ50 gegrepen de laatste paar dagen. 'k blijf proberen, maar koop eigenlijk misschien best toch metteen een gloednieuw exemplaar. Wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld Digitalstreet.nl? Vooral dan vanuit België. Ik vermoed dat ik toch nog extra BTW ga moeten betalen? En om er nu 150km voor te rijden... En waar raden jullie me aan om in België te kijken? Hoor goeie dingen van FotoKonijnenberg, maar denk niet dat ze de goedkoopste zijn.

Bovendien. De FZ30 heeft ook een hot-shoe als ik me niet vergis. Alleen geen TTL-hotshoe. 't Zou de eerste keer zijn dat ik met een externe flits werk. Wat is het verschil, and does it matter?
                          Sony DSC-F828 (tijdelijk) ~ http://www.flickr.com/photos/emitdotbe

Comment

Heb al 3 keer naast een 2ehandse FZ50 gegrepen de laatste paar dagen. 'k blijf proberen, maar koop eigenlijk misschien best toch metteen een gloednieuw exemplaar. Wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld Digitalstreet.nl? Vooral dan vanuit België. Ik vermoed dat ik toch nog extra BTW ga moeten betalen? En om er nu 150km voor te rijden... En waar raden jullie me aan om in België te kijken? Hoor goeie dingen van FotoKonijnenberg, maar denk niet dat ze de goedkoopste zijn.

Bovendien. De FZ30 heeft ook een hot-shoe als ik me niet vergis. Alleen geen TTL-hotshoe. 't Zou de eerste keer zijn dat ik met een externe flits werk. Wat is het verschil, and does it matter?
                            Ik heb mijn FZ50 bij digitalstreet gekocht. Prima ervaring tot nu toe, maar goed, die ervaring bestaat alleen maar uit het feit dat ik na betaling twee dagen later de camera daadwerkelijk thuis afgeleverd heb gekregen.....
                            FZ50 + Metz Mecablitz

Comment

Je hoeft bij aankopen binnen de EU geen extra BTW tebetalen (tenminste als het er niet bij vermeld staat dat er BTW bijkomt en dat mag eigenlijk niet bij een consumentensite)
                              En dat TTL dat meet het licht en past er de flits op aan (geloof ik)
                              Bij mij werkte die FL 50 tenminste plug en play

Comment

Hey alle hoe is ie hier, ben jans en ben nieuw hier en trotse eigenaar van een FZ50. Wie heeft ervaring met de Raynox DCR-5320PRO...zet je deze zo op je FZ50 zonder adapter-ringen...en hoeveel is deze beter te gebruiken dan de 150 of 250. las goede ervaringen over beide hier. Ben niet zo thuis in de filters..welke filters hoort eigenlijks iedereen in zijn tas te hebben en welke filters zou ik dan nodig hebben op mijn FZ50..passen die zo of heb ik dan nog hulp stukken nodig als ik deze in combinatie wl gebruiken met de bovengenoemde macro lenzen....en als laatste welke breed-converter raden jullie mij aan.......telelens is niet nodig ik loop wel een stukje want dan raak ik die dikke pens ook mischien nog wel kwijt....Ik ga slapen nou, net terug uit de nachtdienst...alvast bedankt voor de antwoorden.
                                Het leven is een cycles en wij kunnen deze stopzetten door 1 druk op de knop

Comment

Working...
                                X