Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Hier nog een FZ-30 bezitter.

Een geweldig toestel als er licht is, maar op feestjes ed imo onbruikbaar door de enorme ruis op de sensor. Alles boven ISO100 is gewoon onbruikbaar ruisend.
    Allee de zoveelste kwakkel over de overdreven ruis
    Ziehier een paar resultaten van bokrijk by night van vorige week , onbewerkt zo uit het toestel :

nie slecht voor een ruismonster zeker
    Last edited by ikkenie; 7 januari 2007, 18:30.
    ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Ik vind het niet zo erg dat Desolation dat een ruisbeest vond. Zo heb ik hem kunnen overkopen
      Knappe foto's. Vooral die eerste vind ik geslaagd.
      Hoe is die genomen ? Met statief en programma 'Night scenery' ?

Ik kijk er al naar uit om ook dergelijke experimenten te kunnen doen.
      Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
        Ik vind het niet zo erg dat Desolation dat een ruisbeest vond. Zo heb ik hem kunnen overkopen
        Knappe foto's. Vooral die eerste vind ik geslaagd.
        Hoe is die genomen ? Met statief en programma 'Night scenery' ?

Ik kijk er al naar uit om ook dergelijke experimenten te kunnen doen.
        Idd programma 'Night scenery' en op een velbon sherpa 750R statief , verder zat er ook nog een 'fish eye' voorzetlensje op
        Wat de foto's betreft , gewoon een paar donkere exemplaren om de iets te ontkrachten (in dit geval ruis ?)
        Proficiat met je aankoop , heb je er ook de flits bijgekocht die hij verkocht ? En zoja wat zijn je (eerste) bevindingen hierover.
        Last edited by ikkenie; 7 januari 2007, 18:39.

Comment

Ik heb de flits er inderdaad ook bij gekocht. Een statief heb ik ook, dus dat zal wel lukken. Met die flits heb ik hier binnen al wat geëxperimenteerd, maar ik ben vooral benieuwd wat het effect zal zijn bij grotere afstanden (iemand op een podium bvb.).
          De eerste bevindingen ivm de FZ30 zijn in ieder ook positief: heel wat programma's, op 't eerste zicht geen rode ogen, ingebouwde flits doets overigens ook zijn werk, verschillende mogelijkheden om te bepalen waar er moet scherp gesteld worden, ... Het zal nog een tijd duren eer ik alle mogelijkheden min of meer onder de knie heb ...
          Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

Hoi allemaal,

ik heb al een 2-tal jaar een Sony DSC-V3 en ben er vrij tevreden van. Zou me echter wat meer met digitale fotografie willen bezighouden, en vooral wat willen spelen met filters e.d. Nu is dit wel mogelijk op mijn Sony'tje (mits de aankoop van adapter ring + filters), maar de FZ50 spreekt me enorm aan. Het prijsverschil tussen verschillende online winkels verbaast me echter wel een beetje: 488€ op DgitalSreet.nl en op redcoon.be, 525 € op Pxmania.be. Heeft iemand reeds ervaring met een van deze online stores?
            Alvast bedankt voor jullie goede raad.

Hans78
            Nikon D800 / Nikkor 16-35 mm f/4G ED VR II AF-S / Nikkor 24-120 f4 ED VR AF-S / Nikkor 70-200 f2.8 ED VRII AF-S / SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans78 Bekijk bericht
              Hoi allemaal,

ik heb al een 2-tal jaar een Sony DSC-V3 en ben er vrij tevreden van. Zou me echter wat meer met digitale fotografie willen bezighouden, en vooral wat willen spelen met filters e.d. Nu is dit wel mogelijk op mijn Sony'tje (mits de aankoop van adapter ring + filters), maar de FZ50 spreekt me enorm aan. Het prijsverschil tussen verschillende online winkels verbaast me echter wel een beetje: 488€ op DgitalSreet.nl en op redcoon.be, 525 € op Pxmania.be. Heeft iemand reeds ervaring met een van deze online stores?

Hans78
              Heb alleen ervaring met pixmania en deze is niet zo schitterend , ging wel niet over fotomateriaal , wel boxen samen met een softwarepakket (war of the ?? , iets dat mijn zoon al een tijdje wou). Bleek dat dit een franse versie was , na een mailtje doodleuk als antwoord gekregen dat bij hun de standaardtaal frans is , indien het pakket anderstalig is staat het vermeld op de site
              Maar waarom niet bij bv topfoto of konijn bestellen. Hier heb ik (en vele andere) heel wat positieve ervaringen
              Je zult je je keuze voor de FZ50 niet beklagen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans78 Bekijk bericht
                Hoi allemaal,

Hans78
                Mijn fototoestel komt van Digitalstreet. Of de service goed is weet ik niet want ik heb nog geen problemen met mijn toestel gehad. Ik ben het destijds zelf gaan halen en hoewel het tot aan de deur aanschuiven was, kreeg ik toch tijd om alles netjes te controleren. Weet ook dat, als je bij Digital koop, je geen nederlandstalig menu in je toestel hebt.
                Al de rest van mijn materiaal komt van Konijnenberg te Turnhout en daar ben ik zeer tevreden over. Altijd tijd voor uitleg of goede raad en altijd een kopje koffie. Als het prijsverschil niet al te groot is zou ik dus eerder voor konijn kiezen (ook omdat het véél dichterbij is en ik liever iets ga halen dan langs internet te bestellen, kwestie van te zien wat je koopt)

Good luck...
                kapitein
                FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Zo, mijn huiswerk nog eens gedaan en het lijstje up-to-date gebracht

We hebben er ondertussen al 30 opstaan. Ik heb er wel enkele waarvan ik niet weet of het de FZ30 of FZ50 is.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                    Zo, mijn huiswerk nog eens gedaan en het lijstje up-to-date gebracht

We hebben er ondertussen al 30 opstaan. Ik heb er wel enkele waarvan ik niet weet of het de FZ30 of FZ50 is.
                    Weet niet of ik er al tussen zit (kunnen we je lijstje ergens terugvinden?).
                    Zet me er anders maar bij met de FZ50.
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Het lijstje staat helemaal in het begin van dit topic.

Heb je de FZ30 naast je Canon Eos of in de plaats van? (kwestie van je profiel aan te passen wanneer nodig)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Het lijstje staat helemaal in het begin van dit topic.

Heb je de FZ30 naast je Canon Eos of in de plaats van? (kwestie van je profiel aan te passen wanneer nodig)

Ik heb ook een fz50 reeds 2 maanden zo ongeveer
                        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Voila. Profiel aangepast en handtekening met beetje meer uitleg.
                          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                          BD0993BE
                          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht
                            Idd programma 'Night scenery' en op een velbon sherpa 750R statief
                            En dat is net de reden waarom hij voor mij niet voldeed, ga jij maar eens op een feestje zonder echte breedhoek met je statief tussen het volk staan

Comment

@ThEScReW en Onkertje: Voila jullie staan er ook bij (zoals nabi al aangaf, aan het begin van deze topic)

@desolation: Is inderdaad wat moeilijker , en voor die omstandigheden is de FZ30/50 zeer minder geschikt.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Voor diegenen die het nog niet wisten :" de Olympus FL-36 is een uistekende flits voor de FZ50 (dus waarschijnlijk ook voor de FZ30)en is prijsgunstiger dan de Metz 44 met adaptervoet.
                                (dit ter info voor wie niet het topic accessoires leest)

kapitein
                                FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Working...
                                X