Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Grand Bazar = GB = Groot Brittannië
    Ja natuurlijk, stom van me dat ik dat niet doorhad.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Dat die verkoper wel iets overdrijft, ook de Sony zal wel een prima camera zijn.

Maar je zal zelf wel gezien hebben dat de Panasonic qua gevoel en gebruik zéér dicht aanleunt bij een DSLR, het dichtst van alle non-DSLR's.

Je zal zeker en vast je aankoop niet beklagen, hou er wel rekening mee dat je wel wat moet oefenen om alle mogelijkheden onder de knie te krijgen.
      Uiteraard.
      't Enige dat ik wil, is een degelijk toestel, met prachtige foto's en niet al te veel ruis.
      'k Denk wel dat ik dat kan vinden bij een FZ50.

'k Geloof ook wel dat de Sony H5 een prachtig toestel is,
      maar de verkoper zei dat het geen vergelijking was met een FZ50.

Verder had'k ook nog nooit met een manuele zoomring gewerkt.
      Dit is echt wel enorm zalig!

Het scherm is groot genoeg, en als je foto's vanop de grond wil nemen,
      kan je gewoon die display uitklappen en draaien.

De mogelijkheden, functies en kwaliteit lijken me echt goed,
      en 't was dat wat ik hier nog eens extra wou horen.

Met vriendelijke groeten,
      een toekomstig FZ50'er.
      | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
        'k Geloof ook wel dat de Sony H5 een prachtig toestel is,
        maar de verkoper zei dat het geen vergelijking was met een FZ50.

Verder had'k ook nog nooit met een manuele zoomring gewerkt.
        Dit is echt wel enorm zalig!
        Goed dat ook eens van iemand anders te horen Puur fotokwaliteit achteraf zal er wel niet veel verschil zijn maar het gebruiksgemak enz maakt wel een wereld van verschil, en zal ook maken dat je bepaalde foto's nu wel kan maken waar je anders te laat komt.

Met vriendelijke groeten,
        een toekomstig FZ50'er.
        Veel plezier ermee
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik heb vandaag een polar filter gekocht .
          Ik had nog nooit het resultaat gezien in het echt van zo'n filter
          Geeft best wel een verbluffend resultaat (zelfs alleen op het schermpje)
          Is een B+W ,had gelezen op het internet dat dat de beste zijn (en dat geloof ik dan maar)
          Ik heb ook nog even staan kijken bij fotoprinters ,die waren niet zoduur maar ik moet me er nog eens in verdiepen wat een goeie is
          En of de kosten van zelf printen niet hoger zijn dan laten afdrukken
          Heeft iemand soms een goed linkje over printers (testje ofzo)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
            Ik sluit me ook maar aan bij dit lijstje
            Heb sinds een paar weken een Leica V lux1 ,en dat is eigenlijk een FZ50 met een duur stickertje

Hij bevalt prima ,al willen sommige me doen geloven dat ik voor dat geld beter een DSLR had kunnen kopen
            Heb voor deze gekozen om het draaibare schermpje (erg gemakkelijk bij lage en hoge shots vindt ik)
            Ben gelijk af van het kopen van lenzen (weet dat ik daar dan weer teveel geld aan uit zal willen geven)
            Geen last van stof

Over lenzen gesproken ,ik kwam dit net tegen op ebay is dit wat ?
            http://cgi.ebay.de/fisheye-LENS-Pana...QQcmdZViewItem

Ik heb deze set gekocht http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?..._promot_widget
            Echt een all-in-one set.
            Zeer snelle levering en schitterende resultaten.Zeker het overwegen waard.
            ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht
              Ik heb deze set gekocht http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?..._promot_widget
              Echt een all-in-one set.
              Zeer snelle levering en schitterende resultaten.Zeker het overwegen waard.
              Dat vraagt om reultaten te tonen !
              Als ik zo'n set zie aan zo'n prijs.... Het zou normaal al zoveel kosten als er gewoon vensterglas in die lenzen zit.

Comment

Als ik zo'n set zie aan zo'n prijs.... Het zou normaal al zoveel kosten als er gewoon vensterglas in die lenzen zit.
                volledig met je eens, show us some pics
                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Mijn laatste vragen voor ik bestel binnen een paar dagen:
                  - Hoe zit het met de flitser? Is het een goede flitser?
                  - Zijn er nog mensen die iets te zeggen hebben over de klachten van ruis (die vaak onterecht zijn)?

En nu de belangrijkste vraag:
                  Bij MediaMarkt kost de FZ50 ongeveer 648€.
                  Dit is alles behalve goedkoop.
                  Bij PixMania is het slechts 523€.

Mijn vraag is dus: is PixMania betrouwbaar, of raden jullie zelfs nu een andere shop aan om de FZ50 te kopen.
                  'k Heb ook al dingen gelezen over 't feit dat MediaMarkt gebruikte toestellen durft verkopen.

Hoe dan ook, wie zich geroepen voelt om me hier nog is door te sleuren, wordt vriendelijk bedankt!

Groeten,
                  Tom.
                  | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Gewoon eentje zo uit het toestel niet bewerkt.
                    Vanuit het zonninge Lissabon van 2 dagen geleden :

Foto's van de filters die bij het pakket zitten kon je al bewonderen bij de foto's van winter bokrijk , dus effe zoeken en je vindt ze wel.
                    De tele gebruik ik eignelijk maar weinig daar we al over een 'ferme' zoom beschikken
                    Nog eentje van ons ruismonster

Weerom zo uit het toetsel , niets aan gefoefeld :

Comment

Ze beweren het tegendeel (en spenderen daar miljoenen reclame aan), maar MM is nu precies niet een shop met echt superprijzen.
                      Topfoto in Duren is een alternatief, en Ingo, de baas, spreekt perfekt Nederlands.

Comment

Mijn laatste vragen voor ik bestel binnen een paar dagen:
                        - Hoe zit het met de flitser? Is het een goede flitser?
                        - Zijn er nog mensen die iets te zeggen hebben over de klachten van ruis (die vaak onterecht zijn)?

En nu de belangrijkste vraag:
                        Bij MediaMarkt kost de FZ50 ongeveer 648€.
                        Dit is alles behalve goedkoop.
                        Bij PixMania is het slechts 523€.

Mijn vraag is dus: is PixMania betrouwbaar, of raden jullie zelfs nu een andere shop aan om de FZ50 te kopen.
                        'k Heb ook al dingen gelezen over 't feit dat MediaMarkt gebruikte toestellen durft verkopen.

Hoe dan ook, wie zich geroepen voelt om me hier nog is door te sleuren, wordt vriendelijk bedankt!

Groeten,
                        Tom.
                        Bij PixMania heb ik slechte ervaringen. Blijkbaar zijn dit standaard franse toestellen/software ed.. Behalve wanneer dit anders vermeld is
                        Heb er ooit een paar boxen besteld samen in een bundel met war of the world (spel dat mijn zoon graag had) achteraf blijkt dit een dure koop te zijn geweest want , je raad het al , spel was dus in't frans en dus niet te spelen voor een 15 jarige vlaming
                        Na een mail hierover kreeg ik het antwoord dat ze een frans bedrijf zijn met als standaard taal => frans. behalve indien het vermeld staat op de site (bij de beschrijving).
                        Volgens mij kun je beter bij konijn , top foto of geheugenkaart bestellen. Bij alle 3 heb ik reeds zaken gekocht en nooit problemen gehad.

Graag gedaan

Comment

Ik geloof dat het wel mee valt met de ruis
                          Ik heb nu al in twee tijdschriften gelezen dat de FZ 50 de beste was in zijn klasse (foto magazin is een duits blad en Chip foto-video)
                          Daarin wordt gezegd dat het gedoe met ruis van panasonic vooral wordt verspreid door mensen die niet objectief meten
                          En Mediamarkt zou ik niet doen ,als je zoveel wil uitgeven zou ik naar een winkel in de buurt gaan eentje die je ook advies kan geven
                          Als je goedkoop uit wil zijn zoek je gewoon de goedkoopste internet winkel met goeie beoordeling

Comment

Bij Konijnenberg staat je toestel € 558,00-. Als je van service uitgaat denk ik dat dit je beste keus zou zijn.
                            Als je toch eventueel via internet koopt en zuiver op de prijs afgaat, kocht ik hem bij Digitalstreet. Daar staat hij € 483,00-. Hier moet je wel rekening houden dat je geen nederlandstalig menu in je camera hebt.
                            Een nederlandstalige handleiding kan je zo van internet downloaden.
                            Ik ben destijds mijn toestel daar gaan halen. Over de service kan ik helaas (gelukkig)nog niets zeggen. Tot hiertoe werkt mijn toestel prima.
                            Misschien hebben andere mensen ervaring met Digitalstreet.

kapitein.

P.S. 'k heb je mail gelezen en wacht vol spanning af...
                            FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
                              Bij Konijnenberg staat je toestel € 558,00-. Als je van service uitgaat denk ik dat dit je beste keus zou zijn.
                              Als je toch eventueel via internet koopt en zuiver op de prijs afgaat, kocht ik hem bij Digitalstreet. Daar staat hij € 483,00-. Hier moet je wel rekening houden dat je geen nederlandstalig menu in je camera hebt.
                              Een nederlandstalige handleiding kan je zo van internet downloaden.
                              Ik ben destijds mijn toestel daar gaan halen. Over de service kan ik helaas (gelukkig)nog niets zeggen. Tot hiertoe werkt mijn toestel prima.
                              Misschien hebben andere mensen ervaring met Digitalstreet.

kapitein.

P.S. 'k heb je mail gelezen en wacht vol spanning af...
                              Ik denk dat het verschil de nederlandse handleiding is ,nederlands is wel gewoon op het toestel beschikbaar (net zoals heelveel andere talen)

Comment

Hoe is de flitser van de FZ50?

En heeft er iemand ervaring bij www.redcoon.be?
                                Dat lijkt me wel een goedkope website.

In ieder geval, 'k word helemaal gek van deze dagen.
                                'k Wil volgende week toch echt graag een toestel kopen,
                                en hoe meer ik op internet zoeken, hoe erger het wordt.

Wel ruis, geen ruis. Hoe objectief werd het toestel bekeken?

Och ja, 'k kom er wel uit.

Nu we toch bezig zijn, welk kleur van toestel hebben jullie?
                                Op foto vind'k de zwarte het mooist, maar in't echt heb ik enkel nog maar de grijze uitvoering gezien, en deze is echt enorm prachtig!

Comment

Working...
                                X