Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Ik kocht een maand geleden mijn FZ50 (zwart model) bij Konijn in Turnhout. Vriendelijke ontvangst, veel uitleg, goede prijs. Toestel onmiddellijk leverbaar.

Wat betreft de flits kan ik nog niet veel relevants vertellen.

Ik moet telkens lachen als ik berichten lees over de FZ50 als ruisbeest.
    'k Heb zelfs foto's van onze oudste zoon op de atletiektraining, volledig ingezoomd, en bij ISO 3200. Op computerscherm in elk geval geen ruis te zien bij full screen view.

Onnodig om er nog aan toe te voegen dat ik heeeeeel tevreden ben met mijn aankoop.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Bedankt voor uw reactie!

Zijn er nog mensen die iets over de flits, de "ruis" of redcoon.be te vertellen hebben?

'k Zie wel heel veel tevredenheid over Konijn in Turnhout.

Voorbeeldfoto's zijn ook altijd welkom.
      'k Heb al heel dit topic, en ook het FZ50-topic uitgelezen, dus niet afkomen met de zoekfunctie, hé mensen.
      Eigenlijk, nu ik erover nadenk, heb ik al énorm veel websites doorzocht de laatste 5 weken, op zoek naar dat éne toestel.
      En nu ben ik hier beland; so far, so good.
      | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
        Ik denk dat het verschil de nederlandse handleiding is ,nederlands is wel gewoon op het toestel beschikbaar (net zoals heelveel andere talen)
        Nee, ik heb er één van pixmania en die heeft geen nederlands ! (but i don't care )

Ruis vind ik dat ie wel heeft vanaf iso 400 maarja dat gebruik ik dan ook niet, ik ga altijd op iso 100 en kocht me een goeie flitser de fl-36 van olympus. Verder staat op die flitser een omnibounce of een big bounce
        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Maar is de flitser op de FZ50 ook degelijk, of ben je bijna genoodzaakt om een extra flitser bij te kopen?
          | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
            Maar is de flitser op de FZ50 ook degelijk, of ben je bijna genoodzaakt om een extra flitser bij te kopen?
            Met deon board flitser is mijn ervaring dat de foto's vaak overflitst zijn.
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
              Nee, ik heb er één van pixmania en die heeft geen nederlands ! (but i don't care )

Ruis vind ik dat ie wel heeft vanaf iso 400 maarja dat gebruik ik dan ook niet, ik ga altijd op iso 100 en kocht me een goeie flitser de fl-36 van olympus. Verder staat op die flitser een omnibounce of een big bounce
              Dan zit er toch verschil in de software van de FZ50 en de leica
              Of heb je het nog niet op het menu gevonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                Met deon board flitser is mijn ervaring dat de foto's vaak overflitst zijn.
                't Is maar een gedacht, maar met de FZ30 kan je de flitsintensiteit instellen, dus lees je handleiding eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  't Is maar een gedacht, maar met de FZ30 kan je de flitsintensiteit instellen, dus lees je handleiding eens.
                  en toch ......

Comment

minder flits en toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      minder flits en toch
                      Welke flits gebruik jij ? Vind je ook niet dat de foto's minder goed uitkomen met de interne flits ?

Ik vind ze echt niet zo denderend of met een externe hoor

Comment

Mijn Metz is al een aantal jaren oud (van analoog) en ook al een tijdje kapot. Daarom heb ik ze indertijd (een jaar geleden ongeveer) op dit forum niet verkocht samen met mijn reflex. En ik heb ze nog liggen
                        Ik weet zelfs niet zeker of die op mijn FZ30 werken zou zonder adaptor.

Tot dusver heb ik ook nog niet zo veel flitsfoto's genomen, en wanneer wel, met de onboardflits, zoals jij ze daarstraks noemde. Op volle kracht is ze te fel. Okee. Maar daarvoor kan je ze juist instellen.

Comment

Ik heb mijn FZ30 bij Topfoto (volgens mij ook een aanrader) gehaald en daar zit dus geen Nederlands bij als keuze voor de menu's (niet dat het mij echt stoort, Engels gaat ook wel voor die dingen). Handleiding was er wel bij in het Nederlands.
                          Als je bij 'echt' Belgische of Nederlandse winkels koopt krijg je blijkbaar een versie waar de Nederlandse menu's wel een keuzemogelijkheid is. Voor sommigen kan dat wel belangrijk zijn.

Ik persoonlijk vind de interne flits (van de FZ30) wel redelijk krachtig. Natuurlijk zal een externe flits bijna altijd betere resultaten geven, zeker als je de kop nog kunt onder hoek zetten en kunt bouncen.
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Voor zover ik weet (als ik het fout heb, verbeter mij dan) heeft de FZ30 nooit een nederlands instelmenu gehad. De FZ50 wel, maar de toestellen die van Digitalstreet komen, niet. Blijkbaar die van Pixmania dus ook niet.
                            Wel engels, duits, frans, spaans, italiaans, en nog 3 andere talen die je zo al niet kan lezen (ik denk russisch, japans en arabisch)
                            De FZ50 bij Konijnenberg zou wel een nederlands menu hebben.

Voor wat de flits betreft heb ik nog geen overbelichte foto's gehad, wel rode ogen, zelfs met rode ogen reductie instelling. Op de fl-36 flits staat dat ook, maar dat is blijkbaar niet nodig. Ik kom net van een feestje (m'n moedertje werd 90 jaar) . De flits gewoon op TTL en ik heb geen enkele foto met rode ogen.

kapitein
                            FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Weet er trouwens iemand wanneer de opvolger van de FZ50 er komt?

Comment

Ik denk dat het nog wel even kan duren ,volgens mij was het belangrijkste verschil met de FZ 30 het verhogen van het aantal pix naar 10milj
                                En aangezien de concurentie daar ook zit heeft het niet zoveel zin om nog meer pix op dezelfde sensor te duwen
                                En er moet toch een verschil blijven met de DSLR

Comment

Working...
                                X