Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
    Weet er trouwens iemand wanneer de opvolger van de FZ50 er komt?
    Een FZ60 met 5 Mpixels op een sensor met dezelfde grootte als nu, dat zou een sublieme camera zijn. En er dan aan de buitenkant een sticker 15 Mpixels opplakken, anders verkopen ze geen enkel exemplaar.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
      Weet er trouwens iemand wanneer de opvolger van de FZ50 er komt?
      Als alles zijn normale gang gaat zal die uitkomen rond juni/juli 2007 en hier beschikbaar zijn rond september/oktober 2007.
      Zo was het toch met de FZ30 en FZ50
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
        Voor wat de flits betreft heb ik nog geen overbelichte foto's gehad, wel rode ogen, zelfs met rode ogen reductie instelling. Op de fl-36 flits staat dat ook, maar dat is blijkbaar niet nodig. Ik kom net van een feestje (m'n moedertje werd 90 jaar) . De flits gewoon op TTL en ik heb geen enkele foto met rode ogen.

kapitein
        Heb ik ook dat is een groot voordeel want met rode ogen voorflash verlies je veel tijd.

Ik dnek wel dat we hem in het nederlands kunnen krijgen hoor, eens er een softwaer update komt, zoals die er nu al is maar dan officieel, dan zal hij wel in alle talen kunnen geupdate worden.
        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Kan bevestigen dat de FZ50 van bij Konijn een Nederlandse handleiding en een Nederlands menu heeft.
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Een vraagje over de fl-36 met de fz50, ik heb zo de ervaring dat de flits soms aanslaat als ik de fz50 aanleg en soms niet, nog iemand of hoe op te lossne ?
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
              Een vraagje over de fl-36 met de fz50, ik heb zo de ervaring dat de flits soms aanslaat als ik de fz50 aanleg en soms niet, nog iemand of hoe op te lossne ?
              Bij mij werkt het zo:
              Als ik de flits op het toestel heb geplaatst moet ik ze eerst zetten. Als ik dan het apparaat uitschakel, schakelt de flits ook uit. Als ik dan binnen de 15 minuten het toestel weer aanzet, schakelt de flits ook weer aan. Als ik langer wacht dan 15 minuten moet ik de flits zelf weer aanzetten.

kapitein
              FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Mag ik even opmerken dat ik ook deze topic gestart heb, deels naar aanleiding van enkele vragen hier of in gelijkaardige topics.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Bij mij werkt het zo:
                  Als ik de flits op het toestel heb geplaatst moet ik ze eerst zetten. Als ik dan het apparaat uitschakel, schakelt de flits ook uit. Als ik dan binnen de 15 minuten het toestel weer aanzet, schakelt de flits ook weer aan. Als ik langer wacht dan 15 minuten moet ik de flits zelf weer aanzetten.

kapitein
                  zou kunnen idd

Comment

Rechtzetting, het is 10 minuten. Ik had ze geprobeerd op 9 en ze ging nog terug aan. Op 15 niet meer. Na 10 minuten ook niet meer

kapitein

Comment

Rechtzetting, het is 10 minuten. Ik had ze geprobeerd op 9 en ze ging nog terug aan. Op 15 niet meer. Na 10 minuten ook niet meer

kapitein
                      Wat een stomme programmatie van de fits software

Comment

Wat een stomme programmatie van de fits software
                        Je moet er natuurlijk rekening mee houden dat de flits niet gemaakt is voor een FZ maar voor een Olympus. Het is geen ramp om eens extra op het knopje van de flits te duwen. denk eraan dat de flitsen van Pana bijna niet te betalen zijn
                        Al bij al doet de flits het uitstekend!

kapitein
                        Last edited by kapitein; 2 februari 2007, 00:54. Reden: typfoutje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans78 Bekijk bericht
                          Hoi allemaal,

ik heb al een 2-tal jaar een Sony DSC-V3 en ben er vrij tevreden van. Zou me echter wat meer met digitale fotografie willen bezighouden, en vooral wat willen spelen met filters e.d. Nu is dit wel mogelijk op mijn Sony'tje (mits de aankoop van adapter ring + filters), maar de FZ50 spreekt me enorm aan. Het prijsverschil tussen verschillende online winkels verbaast me echter wel een beetje: 488€ op DgitalSreet.nl en op redcoon.be, 525 € op Pxmania.be. Heeft iemand reeds ervaring met een van deze online stores?
                          Alvast bedankt voor jullie goede raad.

Hans78

heb online besteld bij digitalstreet, en achter het toestel achter gereden

is een klein winkeltje, met een enorme stock volgens mij .. maar zeker geen klagen over

heb wel nog niets laten opsturen, dus daar kan ik u niet mee helpen
                          http://krameria.eu
                          "Cogito Ergo Sum"

Comment

Iets totaal anders: hoe doet de batterij het in koude omstandigheden ?
                            De eerste week van april gaan wij skien. Met mijn P&S Kodakske gaf dat heel wat problemen. Batterijen in de handschoenen bijhouden en zo ... Hielp allemaal niet veel. Iemand ervaring mee ?
                            Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

Weten jullie soms of de continue af mode slecht is voor de camera of niet ?

Ik veronderstel dat de motor heel wat meer mag draaien dan bij niet CAF ?

Iemand ervaringen of bedenkingen ?

Comment

Weten jullie soms of de continue af mode slecht is voor de camera of niet ?

Ik veronderstel dat de motor heel wat meer mag draaien dan bij niet CAF ?

Iemand ervaringen of bedenkingen ?
                                Logiserwijs zou je zeggen van wel, maar je moet eens kijken naar al die camcorders die er op de markt zijn. Ik heb al wel gehoord dat het bandloopwerk het niet meer deed, of dat de opnamekoppen stuk waren, maar een AF (van zo'n camcorder dus altijd CAF) die het had opgegeven,
                                nog niet. Ik denk wel dat het heel wat meer van je batterij vraagt...

kapitein

Comment

Working...
                                X