Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het FZ30 Topic ;-))

Welkom op het forum, MrsMoe.

Om mee te beginnen, ik ben niet uit het Leuvense en voor zover ik weet, Filmar evenmin. Wie wel van de FZ30 en/of Fuji 9500 gebruikers, dat weet ik niet.

Om een ervaringsdeskundige te ontmoeten zal je dus nog even verder moeten zoeken. (gewoon afwachten, dus)

Ik wil je wel waarschuwen dat de BDers op dit forum soms nogal eens eenzijdig uit de bus kunnen komen. Ik bedoel eigenlijk dat ze - soms nogal eens (heel) fanatiek - hun toestel als het beste beschouwen.

En tussen de Fuji en de FZ30 voorstanders is dat al eens gebleken (hé Geert1971? )

Maak alleszins om de goede redenen een goede keuze. Een verkeerde keuze tussen de twee kan je eigenlijk niet maken. Dat is toch al positief.

En eens rondneuzen op dit forum kan zeker nuttig zijn. Gebruik de zoekfunctie maar eens doelgericht.

Comment

Is een fz10 niet goedf genoeg want die heb ik.

Nog steeds erg tevreden over. Verschil met fz30 is maar klein
      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door r.marijnissen

nou ja, een klein beetje meer pixels (+4Megapixels)
        een klein beetje meer gewicht (+200 g)
        een klein beetje meer resolutie van het LCD scherm (+100.000 pixels)
        een klein beetje snellere focus
        een scherm dat kan uitklappen
        een zoom ring i.p.v. knopjes
        Geen RAW of Tiff
        ...
        echt maar een klein beetje verschil
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Vraagske mag ik ook in dit clubje komen
          Want op mijn tafel staat ook zo eentje van Panasonic FZ30
          Spiksplinter nieuw moet hem nog uitpakken

Grts
          Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
            Vraagske mag ik ook in dit clubje komen
            Want op mijn tafel staat ook zo eentje van Panasonic FZ30
            Spiksplinter nieuw moet hem nog uitpakken

Grts
            Formatje
            Hoi Formatje,

Welkom in het clubje. Pak hem maar vlug uit en laat de pret beginnen !

Philippe.
            Panasonic Lumix FZ30.

Comment

Voila, ge staat erbij
              Welkom in de club en nog veel fotoplezier
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door r.marijnissen

Hmmm, maakt het niet nog moeilijker

Ik ging naar de winkel om het Pana Lumix FZ30-gevoel te testen toen het toestel erboven mijn aandacht trok. En ook dat lag bijzonder goed in de hand (toch in de mijne ). Pen en papier aan de verkoper gevraagd en "Fuji Finepix S9500" genoteerd.

Het FZ10-gevoel heb ik dus nog niet getest

Bedankt voor je reactie,

Mrs Moe
                Wie zich verliest in z'n passie, heeft minder verloren dan wie z'n passie verliest.

Comment

Kijk eens hier en bekijk ook eens de tevredenheid van de gebruikers. Die vergelijking spreekt boekdelen!

Je kan alleen een ander toestel boven het ENE verkiezen omdat je het mooier vindt of zo

Comment

Ben deze middag even om de weer naar Beuningen (digitalstret.nl) gereden
                    4 uur onderweg (402km) voor een camera die hier in mijn omstreken zo maar eventjes 694€ kost enkel de camera niks erbij
                    Had hier in de omstreken al de mogelijke kandidaten als eens vastgenomen en de
                    fz30 kwam als beste over de meet
                    Dus een bakske naft (benzine) aftrekken van de kost en ik heb nog profijt gedaan
                    Kost daar maar 499€ dus wie is er hier gierig
                    Meteen ook maar een uv filter, 1 gig kaartje en lowerpro tasje meegenomen
                    Kwam thuis en daar lag mijn bladje met wat ik zeker er bij moest heben namelijk een extra baterij, ge raad het al vergeten
                    Maar even eentje online besteld en sturen het wel op
                    Daar kan ik moeilijk voor terug rijden he
                    Boeltje al uit gepakt en baterij is aan het laden.
                    Ge hem morgen eens onder de testbank leggen ze, de camera he

Wat mijn keuze op deze camera heeft gemaakt is het feit dat deze toch
                    wat beter in de hand ligt dan tegenover de Canon S3 is.
                    Is groter en daar mijn handjes niet van de kleinste zijn gaf dit de doorslag.
                    En ook niet te vergeten daar ik terug ben gekomen van een 300D Dslr van canon is de zoomfunktie die je met de hand kan bedienen een droom

Grts
                    Formatje

Comment

@Formatje13: Ik ben ervoor naar topfoto gereden, was wel maar ±120 km enkel voor mij, maar het verschil in prijs was ook de moeite. En ik was mijn extra batterij niet vergeten
                      Ik vond het tasje van Panasonic zelf heel goed, de FZ30 past er juist in en er is nog plaats voorzien voor extra batterij en geheugenkaartjes, ideaal om licht gepakt op weg te gaan. Nu mijn vrouw nog warm maken om een zakje te maken voor de pola-filter, dan kan die ook nog in die tas. Een grotere tas voor de extra spullen had ik reeds.

@Mrs Moe: Jij bent de enige die de uiteindelijke beslissing kan maken, maar ik heb toch de indruk dat er een deel fuji-kopers achteraf niet echt tevreden waren. Wat ik altijd doe bij zoiets, zet alle gegevens van de verschillende kandidaten naast elkaar in een tabel en geef elk onderdeel ook een belangrijkheid mee. De opvallendste technische verschillen tussen beide zijn dat bij de FZ30 de LCD kan uitklappen (fuji niet) en dat deze een veel hogere resolutie heeft (komt goed van pas bij het manueel scherpstellen). De lens van de FZ30 gaat van 35mm tot 420mm, de fuji daarentegen begint wel al op 28mm maar stopt op 300mm. Voor mij persoonlijk was die 420mm heel belangrijk en kon ik leven met wat minder groothoek maar dat kan voor jou heel anders liggen natuurlijk.
                      Nog veel testplezier...
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Was het haast vergeten maar baterij was hier op 4 dagen
                        Heb ze wel via e-bay.be besteld van iemand in Nederland (yagoda) en alles correct verlopen.
                        Prijs was daar met verzendkosten maar 18€, kon ik het niet voor laten he

Maar vraagske inverband met de capaciteit van de sd kaartjes die de fz30 gebruikt
                        Wat is nu het maximum dat ik daarvoor kan gebruiken.
                        Vindt niet veel terug in beschrijving en op het net.
                        Daar staat dat het maar tot 2gb gaat, wat ook al niet slecht is.
                        En dat terwijl er op deze site staat dat het zelfs 4gb kaartjes aankan.
                        http://www.meritline.com/transcend-m...lity-list.html
                        Dus vraagske wie gebruikt er groter dan 2gb zoals de 4gb versie.
                        En of er verschil is van merk tot merk ?

Grts
                        Formatje

Comment

Ik denk dat volgens Panasonic (handleiding FZ30?) 2Gb het maximum is. Hetgeen niet wil zeggen dat 4Gb niet zal werken:
                          Volgens HP kan mijn Ipaq ook maar 512Mb aan, maar in de praktijk toch 1Gb (Sandisk Ultra II). Ik kan mijn foto's dus rechtstreeks van de FZ30 op de Ipaq laten zien. Spijtig dat er geen HD op zit.

Of er verschil zit tussen merken qua comptabiliteit (samenwerken met) is me niet bekend, maar zeker en vast raadt de fabrikant één (of meer) merkSD's aan.

Wil je geen problemen, hou je aan de 2Gb. Wil je de 4Gb eens testen. Werkt het? Des te beter. Werkt het niet? Tja, Had Panasonic het je niet gezegd?

In de praktijk kan je misschien eens naar de fotoboer stappen en daar eens vriendelijk vragen of je het mag testen, maar dan kost een 4Gb meer dan op internet en ben je moreel verplicht, vind ik toch, daar te kopen als het werkt.

Comment

Ik ben sinds gisteravond de eigenares van een Pana FZ-30.

Nu nog véél oefenen... ;-)

Mrs Moe
                            Wie zich verliest in z'n passie, heeft minder verloren dan wie z'n passie verliest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrsMoe(iketreimeloe)

Mrs Moe
                              Proficiat met je keuze MrsMoe
                              En blijven trainen, ik vindt zelf ook nog dingen terug waar ik nog op moet leren.
                              Maar al lerend kom ik er wel, an anders hier effe de vraag stellen en hupsake recht antwoord
                              En een getraint lichaam geeft een heldere geest en staat scherp, dus laat de fototjes maar komen

Grs
                              Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrsMoe(iketreimeloe)

Mrs Moe
                                Die van mij is net binnen

Nu even die bundel van een handleiding gaan doornemen
                                Panasonic Lumix FZ30

Comment

Working...
                                X