Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een fz-50.

het is nog even wennen nadat mijn eos 300D gestolen was maar het begint te komen...

geweldig bereik en de snelheid is ook goed.
    de stabilisatie is perfect!

ben ik nu nr 24??
    Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
    wishlist 430 EX

Comment

@ikkenie: Veel plezier met je nieuwste aanwinst. Waar heb je die nog kunnen vinden? Uit ervaring weten we dat, bij het uitkomen van een nieuw model (FZ50), het zeer moeilijk is om nog het oude model te vinden.

@h2o: ook proficiat wel spijtig voor je 300D. Ik zal je moeten teleurstellen , je bent nr 25
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h2o Bekijk bericht
        ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een fz-50.

het is nog even wennen nadat mijn eos 300D gestolen was maar het begint te komen...

geweldig bereik en de snelheid is ook goed.
        de stabilisatie is perfect!

ben ik nu nr 24??
        Je bent denk ik, nu lijstduwer
        Hou ons nu niet in spanning en vertel op :
        Is het een groot verschil met je dslr of valt het wel mee?
        Geef eens wat info, zowel negatief als positief, ik wed dat we allemaal even nieuwsgierig zijn !
        FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
          @ikkenie: Veel plezier met je nieuwste aanwinst. Waar heb je die nog kunnen vinden? Uit ervaring weten we dat, bij het uitkomen van een nieuw model (FZ50), het zeer moeilijk is om nog het oude model te vinden.

@h2o: ook proficiat wel spijtig voor je 300D. Ik zal je moeten teleurstellen , je bent nr 25
          Toestel overgekocht van BD'er immage. Hij heeft dit aangekocht in Ronse op 7/7/06 dus nog praktisch nieuw.

Wel effe wennen als je van een D200 komt , maar qwa snelheid lijkt hij toch goed mee te vallen.
          Wat mij direct opviel was het 'gebrek' aan (over)gewicht , moet opletten dat ik hem niet vergeet. Zeker als je gewoon was met een tas vol materiaal rond te sleuren.
          ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Als je bij een dslr eenzelfde gestabiliseerd bereik wilt moet je een lens kopen voor een bedrag waar je ook 2 weken van op vakantie kunt dus dat is wel een groot voordeel van de fz-50.

Een nadeel is wel dat je toch wel behoorlijk meer ruis hebt dan bij een dslr maar ook daar is een mouw aan te passen (softwarematig bijv.).

Ik had verwacht een ''stap terug'' te doen maar dat is me 100% meegevallen.
            Het is bij mij vooral een veelzijdig toestel.

Vergeleken met een dslr vind ik hem wel gebruiksvriendelijker maar dat is natuurlijk persoonlijk.

ik ben nog erg content met mijn aankoop!
            Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
            wishlist 430 EX

Comment

Als ik heb goed heb is plaats "26" op de lijst nu ook bezet :-)

Comment

Allé, zet mij ook maar op de lijst. Sinds vorige week ook de trotse eigenaar van een fz50. Prachtig toestel met veel mogelijkheden (zeker in vergelijking met het 4j oude toestelletje dat ik had).

Comment

@madebra & DrBob: Voila, jullie staan er ook bij Veel plezier met julli toestel.

@ikkenie: Had ik ondertusen ook gemerkt in het subforum TeKoop . Je zal er zeker plezier aan hebben.
                  Dat 'gebrek' aan (over)gewicht went snel hoor. Het was voor mij een belangrijke reden om geen DSLR te kopen. Ik had (en heb nog ) een analoge reflex, die toch maar in de kast blijft, juist door dat overgewicht.

@h2o: Onder 'normale' omstandigheden valt die ruis, volgens mij, zeker mee. In donkerder omstandigheden heb je er zeker meer last dan dan een DSLR.
                  In ieder geval leuk te lezen dat het toestel goed meevalt, zelfs t.o.v. een DLSR

Pas op, ik weet dat er nog momenten zullen zijn waarop je je DSLR terug zult wensen. Ik weet dat ik soms op SD's ook een beetje jaloers naar die DSLR's kijk (bvb binnen in een kerk of zo) maar over het algemeen ben ik toch zeer tevreden met mijn toestel en weet ik dat ik veel minder moeten investeren heb en veel minder gewicht rondsleur, dan neem ik de beperkingen er ook graag bij.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Zijn er hier mensen die met de FZ30 of 50 deelnemen aan de SD in Gent op 22 oktober?
                    Ik zie dat ook wel eens zitten, maar om daar moederziel alleen met mijn FZ30 tussen al dat "DSLR-geweld" te lopen schrikt me een beetje af.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Ik zie dat ook wel eens zitten, maar om daar moederziel alleen met mijn FZ30 tussen al dat "DSLR-geweld" te lopen schrikt me een beetje af.
                      Je moet toch niet gegeneerd zijn om met een ander type toestel naar een SD te gaan?
                      Als je daar nu zin in hebt doe je dat toch gewoon? Het zijn toch uw foto's zoals jij ze wil nemen?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Hoi,

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de groothoeklens voor de
                        fz50?

Groetjes, Jaems

Comment

• Re: Het FZ30/FZ50 Topic ;-))

alle, ge kunt mij er ook bijzetten. batterij is juist opgeladen, dus kan beginnen prullen

greetz

Comment

Hier nog een FZ-30 bezitter.

Een geweldig toestel als er licht is, maar op feestjes ed imo onbruikbaar door de enorme ruis op de sensor. Alles boven ISO100 is gewoon onbruikbaar ruisend.
                            Daarom sinds kort overgestapt op een Pentax IST DS.

Ik moet wél zeggen dat ik het nog steeds een goed toestel vind, je hebt idd niet de last van het rondslepen met objectieven en voor overdag mee te schieten zijn de resultaten best geweldig voor een camera van deze prijs. Ook makkelijk in omgang, zelfs mensen die hem nog nooit hebben gebruikt kunnen er snel mee uit de voeten.

Comment

Nu niet meer. De FZ30 is van eigenaar veranderd ...
                              Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht

Een geweldig toestel als er licht is, maar op feestjes ed imo onbruikbaar door de enorme ruis op de sensor. Alles boven ISO100 is gewoon onbruikbaar ruisend.
                                Daarom sinds kort overgestapt op een Pentax IST DS.

Ik moet wél zeggen dat ik het nog steeds een goed toestel vind, je hebt idd niet de last van het rondslepen met objectieven en voor overdag mee te schieten zijn de resultaten best geweldig voor een camera van deze prijs. Ook makkelijk in omgang, zelfs mensen die hem nog nooit hebben gebruikt kunnen er snel mee uit de voeten.
                                Er bestaat nog zoiets als een flits, en ook een voetje voor externe flits op de FZ30.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X