Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Nu eens iets totaal anders: ik kreeg met nieuwjaar een Raynox DCR-250 macro-lens en heb een draadontspanner bijgekocht.
    Een testje met een 2 euro muntstuk. Niet slecht vind ik voor een lensje van een goeie 30 euro. Het is wel wennen aan de voor een bridge extreme DOF.
    Ik heb ook mijn oude externe Minolta flits gebruikt. Laat nu de bijtjes maar komen....

Last edited by nete; 26 januari 2007, 09:58.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

't Wordt wel véél groter, maar 't blijft maar 2 euro...

kapitein
      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
        't Wordt wel véél groter, maar 't blijft maar 2 euro...

kapitein

Mijn gedacht ook
        Maar den Grand Bazar staat er wel duidelijk op tevens heeft die 2 € al wat meegemaakt
        gezien zijn krassen
        Maar alle gekheid op een stokje, even naar exif gegevens gekeken en daar staat
        88.8mm focal lenght ????????
        Daar ben ik ergens verdwaald (niet meer van de jongste he )

Grts
        Formatje

Comment

Volgende week mag ik waarschijnlijk ook bij het lijstje.
          'k Ben vandaag in de MediaMarkt geweest, en 'k heb zelfs een demonstratie gekregen.

't Was een keuzeprobleem tussen de Sony H5 en de Panasonic FZ50.
          De verkoper gebruikt zelf ook een FZ30, en heeft me enkele prachtige foto's van hem laten zien.
          Ook het manueel zoomen is kinderspel, een manueel focussen is ook een toffe functie! Jullie wisten dit waarschijnlijk al, maar voor mij is dit allemaal nieuw.
          Ook het klapscherm blijkt van degelijke kwaliteit te zijn.

Over het ruisgehalte had de verkoper slechts één ding te vertellen: "Ruis heb je bij elk toestel. De Lumix maakt prachtige foto's (ook in het donker en op hogere ISO-waarden), en daarmee uit!".

Verder ging het nog over de degelijkheid van de Leica lens, waar hij ook enorm opgetogen over was.
          Dit toestel lijkt me dus perfect.

Over de Sony H5 was hij dan wat minder opgetogen, 't is wel een goed toestel, maar toch zou de FZ50 stukken beter zijn (qua ruis, kleuren, etc.).

Al bij al, ging ik normaal gezien toch voor de H5 kijken,
          maar sinds die demonstratie met de FZ50 ben ik volledig overtuigd.

Zijn er hier mensen die op de uitleg van de verkoper nog iets aan te merken hebben?

Groeten,
          Tom.

PS: Ik zal m'n toestel niet kopen bij de MediaMarkt, maar waarschijnlijk bij Pixmania of iets dergelijks.
          Dat zijn zorgen voor volgende week.
          | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Hey NiTroXiTy,

Je moet je privé-mail eens lezen. Daar stond ook een voorstel in, maar dat zal dan niet meer nodig zijn.

Maar nu ga je wat reacties krijgen !!
            Koop zeker een snelle sd-kaart erbij. Die heb je echt wel nodig.

Allée, hopenlijk welkom bij het clubje...

kapitein.

Comment

Hello,

'k had het niet gezien dat'k een bericht ontvangen had. 'k Heb geantwoord.

Bedankt!
              | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

Ik sluit me ook maar aan bij dit lijstje
                Heb sinds een paar weken een Leica V lux1 ,en dat is eigenlijk een FZ50 met een duur stickertje

Hij bevalt prima ,al willen sommige me doen geloven dat ik voor dat geld beter een DSLR had kunnen kopen
                Heb voor deze gekozen om het draaibare schermpje (erg gemakkelijk bij lage en hoge shots vindt ik)
                Ben gelijk af van het kopen van lenzen (weet dat ik daar dan weer teveel geld aan uit zal willen geven)
                Geen last van stof

Over lenzen gesproken ,ik kwam dit net tegen op ebay is dit wat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                  Ik sluit me ook maar aan bij dit lijstje
                  Heb sinds een paar weken een Leica V lux1 ,en dat is eigenlijk een FZ50 met een duur stickertje

Hij bevalt prima ,al willen sommige me doen geloven dat ik voor dat geld beter een DSLR had kunnen kopen
                  Heb voor deze gekozen om het draaibare schermpje (erg gemakkelijk bij lage en hoge shots vindt ik)
                  Ben gelijk af van het kopen van lenzen (weet dat ik daar dan weer teveel geld aan uit zal willen geven)
                  Geen last van stof

http://cgi.ebay.de/fisheye-LENS-Pana...QQcmdZViewItem
                  Lijkt me niks, een set van raynox is ook goedkoop en tenminste van een aanvaardbare kwali.

Wat kost die v-lux dan ? en zijn er nog verschillen ?
                  Owja heb je firmware van die v-lux ?
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                  http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Die leica koste 799€ (nergens goedkoper tekrijgen)
                    Ik heb hem toch gekocht omdat er photoshop elements 3 (voor een mac) bij zat en er zit een 512 MB kaartje bij
                    Software is ook iets anders (kleuren schijnen iets zachter tezijn heb ik gelezen)
                    En natuurlijk een mooi leica stickertje voorop
                    En de firmware is geloof ik te downloaden van de leica site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                      http://cgi.ebay.de/fisheye-LENS-Pana...QQcmdZViewItem
                      Nu je een Leica hebt zou ik de picture niet verprutsen met onbekende voorzetlenzen.
                      Deze site, http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...-30/index.html (misschien jou al bekend) geeft toch wat uitleg en aanbevelingen.
                      Op die paar euro extra zal het nu ook niet meer aankomen.

kapitein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
                        Nu je een Leica hebt zou ik de picture niet verprutsen met onbekende voorzetlenzen.
                        Deze site, http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam...-30/index.html (misschien jou al bekend) geeft toch wat uitleg en aanbevelingen.
                        Op die paar euro extra zal het nu ook niet meer aankomen.

kapitein
                        Zeer interessante site ! Ik heb al de olympus flitser, nu nog de convertors van olympus
                        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                          Zeer interessante site ! Ik heb al de olympus flitser, nu nog de convertors van olympus
                          +1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
                            V

Zijn er hier mensen die op de uitleg van de verkoper nog iets aan te merken hebben?
                            Dat die verkoper wel iets overdrijft, ook de Sony zal wel een prima camera zijn.

Maar je zal zelf wel gezien hebben dat de Panasonic qua gevoel en gebruik zéér dicht aanleunt bij een DSLR, het dichtst van alle non-DSLR's.

Je zal zeker en vast je aankoop niet beklagen, hou er wel rekening mee dat je wel wat moet oefenen om alle mogelijkheden onder de knie te krijgen.
                            Last edited by nete; 27 januari 2007, 09:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht

Mijn gedacht ook
                              Maar den Grand Bazar staat er wel duidelijk op tevens heeft die 2 € al wat meegemaakt
                              gezien zijn krassen
                              Maar alle gekheid op een stokje, even naar exif gegevens gekeken en daar staat
                              88.8mm focal lenght ????????
                              Daar ben ik ergens verdwaald (niet meer van de jongste he )

Grts
                              Formatje
                              Klopt wel hoor, bij die voorzetlens hoort een instelling in het menu en moet je de Zoom op max. draaien.
                              Met die Grand Bazar ben ik niet direct mee...

Comment

Grand Bazar = GB = Groot Brittannië

Comment

Working...
                                X