Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Verleden week deze opname gemaakt vanop een plaats op de tribune diagonaal aan de andere kant van het stadion (uitkomen eerste bocht), en dat met een lenske van amper 8cm lang.
    Ik wou de Extended Zoom eens uitproberen.
    Hey, ik was er ook! Prachtige avond beleefd. Ik zat in tribune 4, rechts van het grote scherm.

Mijn foto's vind je hier:

Memorial Van Damme

De foto's zijn allemaal onbewerkt.

Voorsmaakje:

Oh ja, ik had ook geen statief bij de hand, uit de losse pols dan maar ^^
    flickr - personal website

Comment

Een vaste hand precies?
      Mooi
      Panasonic Lumix FZ30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sparda Bekijk bericht
        Een vaste hand precies?
        Mooi
        zeer vaste hand of meerdere handen hebben geholpen

Zeg een vraagske
        hoe komt het dat ik in raw maar 52 fotos op een kaartje van 1 Gb kan krijgen???
        Kan ik dat ergens afzeten dat ie ook dat jpeg bestand er niet nog eens bijzet ook ???
        Anders moet ik een vracht aan kaartjes gaan kopen en das ook niet de bedoeling he

Grts
        Formatje

Comment

Wie het beter weet mag mij verbeteren.

In RAW krijg je automatisch een JPEG van 640x480 dacht ik. Even uitgerekend geeft dat 307.200 bytes. Op 52 stuks in RAW is dat in totaal 15.974.400 bytes aan JPEGinformatie.

Een RAW bestand van een FZ30 schijnt +/- 14.870 Kb groot te zijn of m.a.w. wanneer je er in slaagt de JPEG uit te schakelen (wat dacht ik niet lukt) kan je in plaats van 52 misschien 53 RAW foto's stockeren op 1 GB (als er genoeg plaats over is )

Dat betekent gouden zaken voor Sandisk en de anderen vooral omdat de FZ30 beperkt is tot SD's van maximaal 2Gb

Comment

Gaan ze nu ook al beginnen zoals met de printers de camera fabrikanten ???
            En camera spotgoedkoop maar dat geheugen zo duur he
            (Printers kosten bijna niks maar de orginele ink he) (vergelijking)
            't Was een test met raw en zal met een test blijven vrees ik.
            Ga terug maar in jpeg trekken inplaats van dat raw.
            Zo verdikke grote bestanden in raw he
            euhhh het was wel 20,134mb per foto he wat ik wel veel vondt
            En de jpeg files die er bij waren waren bij mij 1.532mb groot
            Heb ze nog staan en ze zijn allemaal zo groot die jpeg's ???

Grts
            Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13 Bekijk bericht
              Gaan ze nu ook al beginnen zoals met de printers de camera fabrikanten ???
              En camera spotgoedkoop maar dat geheugen zo duur he
              (Printers kosten bijna niks maar de orginele ink he) (vergelijking)
              't Was een test met raw en zal met een test blijven vrees ik.
              Ga terug maar in jpeg trekken inplaats van dat raw.
              Zo verdikke grote bestanden in raw he
              euhhh het was wel 20,134mb per foto he wat ik wel veel vondt
              En de jpeg files die er bij waren waren bij mij 1.532mb groot
              Heb ze nog staan en ze zijn allemaal zo groot die jpeg's ???

Grts
              Formatje
              Ik heb me vergist met de JPEG die bij een filmpje hoort, denk ik. Maar voor het overige was mijn berekening wel juist hoor

Als een RAW inderdaad 20,134 Mb groot is gaan er maar 50,85 op een kaartje van 1GB (= 1024 Mb), zonder de JPEG te verrekenen. Dus met het formaat dat jij opgeeft passen er slechts 47,26 met JPEG.

Als je een manier vindt om de JPEG uit te schakelen win je dus 3 foto's.

Overweeg misschien eens een imagetank?

Comment

Geen geld meer de dokters zijn er mee gaan lopen

Dus ik ga gewoon terug in jpeg trekken en die raw afzetten
                Kunnen op 1 kaartje van 1Gb zo een 240 fotokes op in jpeg grootste 8mb
                Heb eens naar de raw files gekeken en heb er ook de grootste uitgehaald
                De kleinste raw was maar 11.736kb dus daar zit ergens tussen de fotos onderling wat verschil op.
                Maar alle jpeg files die er bij zijn waren 1.532kb groot
                Hoe komt het dat er daar dan geen verschil opzit
                Krijg er koppijn van ga stoppen met denken en aan koeien of paarden overlaten die hun
                kop is groter en dus beter geschikt om te denken

Grts
                Formatje

Comment

• Het FZ30/FZ50 Topic ;-))

Zo, misschien ook al bij de eerste post gezien, maar ik heb de topic wat uitgebreid naar de FZ50 daar die toch grotendeels overeenkomt met de FZ30.

Ik had dit voorgesteld in de FZ50-tread van Mordred en al zeker arleke was hiermee akkoord.
                  Nete had daar eigenlijk ook voorgesteld om er ook nog de andere FZ.. modellen erbij te nemen maar daarin volg ik hem toch niet helemaal. Naar mijn bescheiden mening is er toch veel meer verschil tussen de FZ30/FZ50 enerzijds en de FZ5/FZ7 zelfs FZ20.
                  Voor mij zijn de FZ30/FZ50 volwaardige bridges/prosumers aangezien bvb ook het zoomen gebeurd met een ring rond de lens.
                  De FZ5/FZ7 daarentegen zijn, volgens mij, eerder te catalogiseren onder 'compacts'. Het is ook voor Panasonic een aparte lijn/serie.

Als jullie dit anders zien kunnen we nog altijd uitbreiden, laat jullie maar horen.

Alvast een hartelijk welkom aan de FZ50'ers
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

schop
                    Panasonic Lumix FZ30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sparda Bekijk bericht
                      schop
                      Das gene schop maar een kick
                      Bwa zal eens mijn laarzen met stalen tip aandoen om beter te kunnen schoppen

Zijn er die bij de FZ30 en/of FZ50 een externe flits gebruiken ????
                      Vind de orginele flits maar gewoontjes, niet veel meer flits tegenover ingebouwde .
                      Zijn er andere oplossingen of merken die beter scoren dan de Panasonic DMW-FL28
                      Dacht zoiets dat de Metz Flashes er ook voor konden gebruikt worden .

Grts
                      Formatje

Comment

De FZ30 heeft een gewone hot-shoe, daar kan je elke 'gewone' flits voor gebruiken en moet je toch alles manueel instellen.
                        De FZ50 heeft een iets geavanceerdere hot-shoe. Die zou al kunnen samenwerken met TTL-flitsers.

Voor de rest heb ik enkel wat ervaring met studioflitsers als externe flits, licht genoeg maar niet zo handig om overal mee te sleuren
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Atm nog niet nee

Btw, ik moet voor een bepaalde event portretfoto's van mensen nemen...
                          Nu moet ik iedere keer een foto nemen, pers. 45° laten draaien, foto,...
                          Dit omdat we via photoshop een 3D-model willen maken. Nu, is om de 45° wel
                          genoeg? En zou ik ze in burst schieten of niet? (als ze nu "snel" en ik een burst shot doe,
                          zou dat dan niet beter zijn?)
                          Panasonic Lumix FZ30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            nou ja, een klein beetje meer pixels (+4Megapixels)
                            een klein beetje meer gewicht (+200 g)
                            een klein beetje meer resolutie van het LCD scherm (+100.000 pixels)
                            een klein beetje snellere focus
                            een scherm dat kan uitklappen
                            een zoom ring i.p.v. knopjes
                            Geen RAW of Tiff
                            ...
                            echt maar een klein beetje verschil
                            *Meer pixels? Ik ga niet groter als A4 so who cares?
                            *gewicht? Ik maak er geen betere foto door.
                            *meer resolutie op lcd scherm? Scherm is om te kijken of de foto scherp etc is.
                            Dus leuk dat hij meer pixels heeft maar ik maak er geen 1 betere pc mee.
                            * Snellere focus, Tja hij is nieuwer dus dat mag ook wel maar nog maak ik er geen betere foto door..
                            *Scherm dat kan uitklappen, Leuk maar wederom maak ik er geen betere pic door.
                            *zoom ring, De Fz10 zoomt inderdaad in via een knop maar scherpstellen kan met ring...
                            * Uiteraad is de Fz30 beter maar echt drastische veranderingen zijn er niet.

Lens etc is allemaal nogh vrij hetzelfde.
                            Nog steeds veel last met ruis boven iso 200 etc etc.

Geldt ook voor de FZ50. Zetten ze er een verbeterde noise remover in, gaan ze meer MP uit hetzelfde CCD halen. Dat werkt elkaar uiteraad aardig tegen.

Ik koop zeker nog een keer een opvolger maar dan moet er echt wat zijn gedaan aan de ruis.

Elke Ik heb mijn fz10 nu 2.5 jaar.
                            Dat is zowat 1 nieuw model camera elke 9 maanden.
                            Logisch dat er niet uitmuntend veel verbetring in kan zitten.
                            FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                            Canon EOS600d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door r.marijnissen Bekijk bericht
                              *Meer pixels? Ik ga niet groter als A4 so who cares?
                              *gewicht? Ik maak er geen betere foto door.
                              *meer resolutie op lcd scherm? Scherm is om te kijken of de foto scherp etc is.
                              Dus leuk dat hij meer pixels heeft maar ik maak er geen 1 betere pc mee.
                              * Snellere focus, Tja hij is nieuwer dus dat mag ook wel maar nog maak ik er geen betere foto door..
                              *Scherm dat kan uitklappen, Leuk maar wederom maak ik er geen betere pic door.
                              *zoom ring, De Fz10 zoomt inderdaad in via een knop maar scherpstellen kan met ring...
                              * Uiteraad is de Fz30 beter maar echt drastische veranderingen zijn er niet.

Lens etc is allemaal nogh vrij hetzelfde.
                              Nog steeds veel last met ruis boven iso 200 etc etc.

Geldt ook voor de FZ50. Zetten ze er een verbeterde noise remover in, gaan ze meer MP uit hetzelfde CCD halen. Dat werkt elkaar uiteraad aardig tegen.

Ik koop zeker nog een keer een opvolger maar dan moet er echt wat zijn gedaan aan de ruis.

Elke Ik heb mijn fz10 nu 2.5 jaar.
                              Dat is zowat 1 nieuw model camera elke 9 maanden.
                              Logisch dat er niet uitmuntend veel verbetring in kan zitten.

Ik wil je zeker geen FZ30/FZ50 opdringen, verre van. En als je tevreden bent van je toestel, hip hip hoera, maar ik wil toch even op je opmerkingen reageren:

Ik ga ook niet boven A4 maar met meer pixels kan ik, indien nodig, een stuk meer croppen en nog een deftige A4 overhouden.

Meer gewicht geeft steviger houding, kan dus wel betere pics geven.

Meer resolutie op scherm geeft betere aanduiding bij manueel scherpstellen, kan dus het verschil geven tussen juiste scherpstelling of niet (dus toch betere pics? )

Snellere focus geeft scherpe foto bij bewegende onderwerpen. Laat dus toe bepaalde foto's te maken die jij niet kan maken (dus toch betere pics? )

Doordat het scherm kan uitklappen kan je foto's maken vanuit posities die je anders niet aankan. (dus toch betere pics? )

Door de zoomring, die veel sneller en acurater reageert dan die knopjes, kan je veel sneller inzoomen en kadreren waar anders je onderwerp al weg is voor je een foto kon nemen. (dus toch betere pics? )

Alles hang natuurlijk af van wat je wil trekken. Een landschap of zo loopt niet weg en je hebt alle tijd om te focussen en te kadreren maar ik weet toch dat ik, sinds ik de FZ30 heb (ik had vroeger nog een UZ740 (3Mpixels, 10x zoom met knopjes, ...), regelmatig bepaalde foto's kan trekken die vroeger nooit gelukt zouden zijn wegens de 'traagheid' (focus en/of zoom) van dat toestel.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Na veel wikken , wegen ed .. vanaf vandaag ook de trotse eigenaar van de FZ30.
                                Nu het toestel nog leren kennen
                                ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Working...
                                X