Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het FZ30 Topic ;-))

@ filmar

Je kan klikklak bijzetten bij de FZ30 gebruikers (heeft geantwoord op de vraag van Sparda naar FZ30 software - rubriek software).

Comment

@ Nete

Volgens dpreview is elke (of toch bijna elke) flash te gebruiken:
      Serious photographers will be pleased to see that Panasonic hasn't abandoned the standard hot shoe for use with external flashguns. It's a non-dedicated shoe, so you can use any flash that conforms to ISO 10330 (trigger voltage of under 24 volts). The built-in flash cannot be used at the same time as an external unit
      .

Comment

Thanks Nabi.

Intussen is de camera gearriveerd en kan deze van Bucho terug naar zijn "rechtmatige eigenaar".
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Je kan Klikklak bijzetten bij de FZ30 gebruikers...
          Yep. Hallo daar allemaal. Die van mij heb ik trouwens 'Titus Brandpunt' gedoopt. Zilveren Titus heeft sinds drie maanden zijn eigen hangplekje bij mij thuis. Fijn apparaat. Voorlopig niets te klagen. Zijn gedrag is voorbeeldig. Dat ik nu pas zover ben om hem eens flink aan de tand te gaan voelen ligt niet aan hem. Daar is mijn eigen onervarenheid debet aan. Moest broodnodig terug naar de basis alvorens min of meer fatoenlijke plaatjes te kunnen schieten...

Comment

Welkom in dit clubje Klikklak

Troost U wij leren elke dag nog wat bij
            Gelijk ik ik vergeet potverdikke steevast mijn witbalans terug op zon te zetten als ze tenminste schijnt he
            Heb het nu op auto staan

Grts
            Formatje

Comment

Werk momenteel ook nog veel met auto
              Ofwel een scene selecteren, maja, daar is nu ook niet zo veel aan bij mij (selecteren en niets aanpassen )
              Panasonic Lumix FZ30

Comment

Ook van mijnentwege hartelijk welkom in ons clubje, klikklak

@Sparda: vergeet a.u.b. zo snel mogelijk die auto-mode. Ook als je je nog niet zo zeker voelt, gebruik dan toch op zijn minst de P-mode en zet de ISO vast (80 of 100) Nu zal hij voor de rest nog alles op automaat trekken maar ben je toch zeker dat je geen ruis hebt (op Auto verhoogt hij soms ook de ISO met extra ruis tot gevolg)
                Ook zie je op je scherm ook de gekozen instellingen (bij de juiste display-mode) wat ook leerrijk kan zijn. Als je tijd wat trager word weet je bvb dat je de IS moet opzetten (als hij al niet altijd op staat) of dat je een statief nodig hebt.

Oeps ik zie juist dat je dat ook in Auto kan zien. Wat wel nog extra kan in P-mode is program-shiften en met -EV of +EV de belichtingsmeter bijsturen.
                Maar alleen al het fixeren van de ISO is voldoende reden om de P-mode te gebruiken i.p.v. Auto

De verschillende scene-modes kunnen ook een oplossing zijn.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ok, will do
                  Panasonic Lumix FZ30

Comment

Een vriend van mijn werkt nog steeds met analoog.
                    Hij wil overstappen naar digitaal, maar geen dsrl.

Hij vroeg mij of ik me wil orienteren voor hem, om hem daarna te adviseren.
                    Ik lees heel veel over allerlei merken.
                    Nikon 8800, Canon PRO1, enz.

Misschien kunnen jullie mij overtuigen als Lumix experts om hem een panasonic te adviseren.

Ik heb er al het een en ander over gelezen, maar dit topic is ondertussen wel erg lang geworden.

Tot nu toe lijkt mij het grootste nadeel dat hij weinig groothoek heeft, begint bij 35mm, of zie ik dat verkeerd.
                    Graag wat info.
                    Vanaf nu blijf ik dit topic volgen.

Gr kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Sorry KvP, wij kunnen niemand overtuigen wat voor toestel ook te kopen

Wij zijn ervan overtuigd dat wij het beste toestel gekocht hebben , maar daartegenover zul je er hier ook veel vinden die dat ook van hun toestel vinden.

De enige raad die ik kan geven, zeker als je een reflex gewoon bent, zoek naar een toestel die ook gelijkaardig werkt als een (D)SLR, d.w.z. waarbij het zoomen ook gebeurt met behulp van een ring rond de lens.
                      • De FZ30/FZ50 is er zo een. Zoombereik 35mm-420mm
                      • De Fuji S9000/S9500 is er ook een. Als je meer groothoek wil en wat verlies in tele niet erg vind heb je hier 28mm-300mm.
                      • Ook Sony R1 is een oplossing maar die heeft nog minder tele. 24mm-120mm.
                      • Voor de volledigheid vernoem ik ook de Samsung Pro815 met een verlokkende 28mm-420mm. Spijtig heeft deze geen IS (stabilisatie) en laat hij ook op andere punten ferm steken vallen

Het kan zijn dat ik er nog vergeten ben maar ik dacht dat ik hier wel de voornaamste huidige toestellen vernoemd heb.

Wat je vriend ook zeker moet doen is zorgen dat hij de verschillende toestellen ook eens echt in de handen kan houden. Dat kan ook al de beslissing vergemakkelijken.
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Hier vindt je een paar vergelijkende testfoto's van de FZ30 en 50.

Dit is een beetje een gerusstelling voor mij: ik heb verleden week nog de FZ30 gekocht en ik denk dat ik goed gedaan heb deze te kiezen en niet de FZ50: de foto's van de FZ50 zullen initieel méér ruis hebben (kan niet anders), maar hij wordt "brutaler" onderdrukt in de camera zelf.

Comment

Ja, zo op het eerste zicht zie je niet veel beterschap. Ik moet mijn FZ30 zeker niet direct verkopen voor een FZ50.
                          Alleen bij de 100 ISO zou ik zeggen dat de FZ50 foto iets beter is (minimaal)

Wel vind ik de kleuren van de FZ50 bij deze foto's wat beter maar waar dat aan ligt??? Zouden ze allebei op Auto gestaan hebben qua witbalans???
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

gerd antwerpen heeft ook een Panasonic Lumix FZ30.

Comment

Dan zetten we gerd ok bij op de lijst.
                              Proficiat, je bent nr 20. Verwacht evenwel geen grote prijzen hiervoor.

Welkom in de club en nog veel plezier met je toestel.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Verleden week deze opname gemaakt vanop een plaats op de tribune diagonaal aan de andere kant van het stadion (uitkomen eerste bocht), en dat met een lenske van amper 8cm lang.
                                Ik wou de Extended Zoom eens uitproberen.

Aperture: f 3,7
                                ISO: 200
                                Shutter speed: 1/60 s
                                EV ±0,00 EV
                                Program: P - Programmed auto
                                White balance: Automatic
                                Zoom: 88,8 mm Real
                                Digital zoom ratio: 0,00x Zoom
                                35mm Focal length: 669 mm

Last edited by nete; 1 september 2006, 23:50.

Comment

Working...
                                X