Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Neem echt eens de moeite om alle jpeg bestanden op de Canon website te bekijken en de raw's op de site die je zelf linkte.....als je niet ziet dat deze bestanden ALLEMAAL zwaar aangetast zijn door noise reduction dan begrijp ik meteen waarom je ze goed vind.
    Ik weet dit niet 100% zeker , ik gebruik geen CS5...maar ik vermoed dat je in acr de camera settings wat de in-Camera NR betreft niet kunt afzetten........dat lukt enkel met Canon DPP en daar hebben we nu nog geen toegang toe.
    JPG's waarschijnlijk wel he. In-camera.
    RAW's heb jij dus nog niet kunnen bekijken als ik het zo lees.
    Mvg Tim

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Ik heb vandaag de MKIII in mijn handen gehad. Pachtig toestel wel een beetje gewoon worden, de knopjes staan wat anders dan op de 7D. Wat ik ook zeer handig vind is dat het programmakeuzewiel vergrendeld staat.

      Nu ik heb alvast besloten om als opvolger van mijn 7D voor de MKII te gaan. Qua AF zal dit misschien een stapje achteruit zijn (hoewel ik met mijn 50D die ongeveer zelfde AF heeft als de MKII geen problemen had met de AF) maar dat zal dan ook voor mij het enige zijn tov mijn 7D.

      Waarom ik niet voor de MKIII kies is omdat de prijs gewoon veel te hoog is voor mij. Voor de standaard huis en vakantie kiekjes zal de MKII zeker volstaan voor me.

      Nu twijfel ik nog of ik hem bij a&c zou kopen of bij een online shop voor 140 euro minder

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        JPG's waarschijnlijk wel he. In-camera.
        RAW's heb jij dus nog niet kunnen bekijken als ik het zo lees.
        Ik kan de raw bestanden open krijgen met Faststone als cr2.....geen probleem. Maar ik kan niet zien hoeveel ruis reductie men er op toegepast heeft omdat ik geen toegang heb met deze bestanden in DPP......ik kan niet naar de settings gaan kijken die er zich onder NR/LENS/ALO bevinden. Maar dat er veel ruis reductie op losgelaten is daar ben ik 100% van overtuigd. Chrominance noise( zichtbaar als groen rood blauwe ruispixels) is er in geen enkel van die RAW bestanden terug te vinden....daar staat de schuif waarschijnlijk op max.(20).
        Hoeveel men met de luminance schuif weggehaald heeft weet ik niet.
        Verder lees ik dat men zelfs voordat de raw's weggeschreven zijn reeds in kan grijpen.Weet wel niet of diegenen die zulks vertellen ook effectief gelijk hebben hé.
        Wat ik wel niet langer kan zien in de van raw afgeleide jpegs is de beruchte banding . Deze is wel zichtbaar in de schaduwen van de bestanden van een 5DmkII wanneer je de levels omhoog haalt. Misschien is men met deze nieuwe sensor er wel in geslaagd om er dit uit te halen.
        Last edited by RUPSELKOPKE; 8 maart 2012, 17:53.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Ik zoek 'ooit' wel een 5D MIII te kopen. Als de prijzen zakken en ik nog iets krijg voor mijn 5D MII ...

          Nu durf ik ook niet boven Iso 3200 gaan, soms moet het wel 4000 zijn, maar dat is echt de grens. Het moet wel een enorme luxe zijn om op Iso 12.000 te kunnen werken met dezelfde kwaliteit als op Iso 3200 op de 5D MII...
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Ik kan de raw bestanden open krijgen met Faststone als cr2.....geen probleem. Maar ik kan niet zien hoeveel ruis reductie men er op toegepast heeft omdat ik geen toegang heb met deze bestanden in DPP......ik kan niet naar de settings gaan kijken die er zich onder NR/LENS/ALO bevinden. Maar dat er veel ruis reductie op losgelaten is daar ben ik 100% van overtuigd. Chrominance noise( zichtbaar als groen rood blauwe ruispixels) is er in geen enkel van die RAW bestanden terug te vinden....daar staat de schuif waarschijnlijk op max.(20).
            Hoeveel men met de luminance schuif weggehaald heeft weet ik niet.
            Verder lees ik dat men zelfs voordat de raw's weggeschreven zijn reeds in kan grijpen.Weet wel niet of diegenen die zulks vertellen ook effectief gelijk hebben hé.
            Wat ik wel niet langer kan zien in de van raw afgeleide jpegs is de beruchte banding . Deze is wel zichtbaar in de schaduwen van de bestanden van een 5DmkII wanneer je de levels omhoog haalt. Misschien is men met deze nieuwe sensor er wel in geslaagd om er dit uit te halen.
            Maw: afwachten tot een BD lid een deftige (RAW)foto wil posten om een goede indruk te krijgen van de 'echte' prestaties.
            Het is net zoals de specificaties van een nieuwe wagen en zijn verbruik en prestaties: in de praktijk worden die cijfers nooit gehaald...

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ik heb vandaag de MKIII in mijn handen gehad.
              Hey Mir,

              Om hoe laat was jij daar bij A&C ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Hey Mir,

                Om hoe laat was jij daar bij A&C ?

                grts
                Sieg
                rond 15u
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Dan zult ge mij daar ook wel zien staan hebben waarschijnlijk ?
                  Ik stond volledig rechts naast diene persoon van Canon
                  (grijs haar op nen staart, zwarte vest .... )

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                    Maw: afwachten tot een BD lid een deftige (RAW)foto wil posten om een goede indruk te krijgen van de 'echte' prestaties.
                    Het is net zoals de specificaties van een nieuwe wagen en zijn verbruik en prestaties: in de praktijk worden die cijfers nooit gehaald...

                    Grtz,
                    Kurt
                    Ik ben ervan overtuigd dat een nieuwer model wel een wat betere beeldkwaliteit zal halen wat beeldruis betreft .Maar als je de verhalen van Canon en canon aanhangers wil geloven dan slagen ze er bij Canon in om telkens 1.5 tot 2 stops te winnen op voorgaande modellen. Ik koop regelmatig wel eens een ander Canon toestel.. maar ik zie toch geen verbetering van telkens 1.5 tot 2 stops.
                    Een fabrikant die niet zo overmoedig is in hun reclame is Nikon ....en ook al ben ik een Canon gebruiker.....als je ziet van waar deze toestellen jaren geleden zijn gekomen zijn tot wat ze nu hebben dat zijn pas echt grote sprongen vooruit. Ik wacht zoals u beter wat af totdat ik de echte ongewijzigde raw's van de 5DmkIII op mijn eigen scherm kan zien. De 5DmkIII is pas een paar dagen aangekondigd.....het kan dus nog een tijdje duren voor we weten wat er echt verbeterd is en wat niet.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Waart gij die kerel met zijn 'Ferrari'vestje ?

                      Ik was die lange met zijn lang blond haar. Ik was er met mijn gepensioneerde ex-collega.
                      Nee ik was die met het grijze vestje , jij bent niet lang daarna doorgegaan .

                      Groeten

                      Joeri
                      Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Ik heb vandaag de MKIII in mijn handen gehad. Pachtig toestel wel een beetje gewoon worden, de knopjes staan wat anders dan op de 7D. Wat ik ook zeer handig vind is dat het programmakeuzewiel vergrendeld staat.

                        Nu ik heb alvast besloten om als opvolger van mijn 7D voor de MKII te gaan. Qua AF zal dit misschien een stapje achteruit zijn (hoewel ik met mijn 50D die ongeveer zelfde AF heeft als de MKII geen problemen had met de AF) maar dat zal dan ook voor mij het enige zijn tov mijn 7D.

                        Waarom ik niet voor de MKIII kies is omdat de prijs gewoon veel te hoog is voor mij. Voor de standaard huis en vakantie kiekjes zal de MKII zeker volstaan voor me.

                        Nu twijfel ik nog of ik hem bij a&c zou kopen of bij een online shop voor 140 euro minder

                        mir
                        Ik houd de prijzen ook altijd in het oog van A&C en moet je zeggen dat ik hem goedkoper weet staan (niet op internet maar in een winkel) 1775 euro
                        Konijn is ook duurder.
                        Je mag me berichten als je interesse hebt in die winkel.
                        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Nu nog de laatste nieuwe versie van Canon DPP zodat we in de raw bestanden achter de link alle reeds toegevoegde NR (noise reduction) helemaal kunnen afzetten en zien wat het nieuwe beestje werkelijk kan t.o.v zijn voorganger. Pas voldoende noise reduction toe op de oudere 5DmkII bestanden en het verschil tussen beide camera's zal eerder minimaal zijn. De tijd dat men bij Canon in sprongen van 1 tot 1.5 stops betere ruiswaardes vooruit ging zijn lang voorbij. Wat men nu probeert is de files in-Camera via standaard settings reeds van veel NR te voorzien zodat het lijkt alsof er veel gewonnen is.....het detail gaat de andere richting uit.
                          Meer dan voldoende detail voor kleine en middelgrote prints waar NR niet zo zichtbaar is......maar flink onvoldoende voor de grotere prints. De hoofdreden waarom men een camera met 22.3mpix maakt is nooit om de kleinere prints te maken toch ?.... daar is een ouder en /of veel goedkoper toestel minstens even goed.
                          nieuwe MKIII heeft gegarandeerd 2 stops winst, jPeg's idd, kunt ook zo geen goede jPegs van de III halen uit RAW die gelijkaardig zouden zijn met een MKII..beetje onzin dus wat je hier beweert.
                          Dat van die NR zuig je uit je duim.
                          .. Iso 6400 gelijkaardig nu met ISO 1600 vroeger.. geen detailverlies.
                          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Vandaag de 5D Mk III en de 1Dx gaan bekijken bij Art & Craft, hieronder wat van m'n eerste indrukken over deze toestellen.

                            5D Mk III ;

                            Body geeft, voor mij althans, een betere grip, is iets zwaarder als de MkII maar ligt beter in de hand.
                            Ziet er uit als een 7D en voelt ook zo aan.
                            De AF, waar ik persoonlijk de meeste verwachtingen van had, is een héél pak verbeterd !
                            Qua AF snelheid kan hij zich meten met de 7D voor mijn gevoel, maar zeker niet sneller. (ik kan hier makkelijk een vergelijk in maken)
                            Ik heb op verschillende AF punten getest en de scherpte (op het schermpje bekeken) was er steeds knal op.
                            Het aantal AF punten is niet normaal, 61 is een héél pak en ze zijn meer verspreidt over het gebied wat handiger is dan de huidige Mk II.
                            Iso performance lijkt me toch ook nog verbeterd, alhoewel je moet afgaan weeral op het schermpje, maar in vergelijking met mijn Mk II toch minstens 1 stop (voorzichtig uitgedrukt want ik heb zelfs het gevoel van 2 stops) beter.
                            De knoppen voelen beter aan maar liggen dan ook weer anders, dus kwestie van gewend worden.
                            Aparte knop bijgekomen voor het filmen, dit is ook overgenomen van de 7D
                            Het geluid van de sluiter is ook verandert en je hebt niet meer dat "KLAK" geluid (personen met een Mk II snappen wel wat ik bedoel)
                            De burst van 6 fps is ook een grote verbetering, maar voor personen die een 7D of 1D Mk IV gewend zijn is het een stapje terug.
                            De kwaliteit van het schermpje is er veel op vooruit gegaan en die verhouding lijkt me ook beter/logischer te zijn.
                            Hij heeft ook verschillende snufjes van de 7D meegekregen, zoals een ingebouwde digitale waterpas en ook worden de rasterlijnen geprojecteerd op het matglas en deze kun je dus aanpassen.
                            Een nadeel daarvan is dat het matglas niet meer kan vervangen worden, dus mensen die een precisie matglas willen steken om manueel scherp te stellen ... pech !
                            Nog een nadeel, vind ik persoonlijk dan, is dat je bij het inzoomen op het schermpje nu anders te werk moet gaan, namelijk "play" knop indrukken dan "zoom" knop indrukken en dan met bovenste instelwiel in- en uitzoomen. (maar dat is weeral kwestie van gewend worden)

                            Dus over het algemeen een bangelijk toestel dat er niet alleen beter uit ziet en sneller is maar ook, voor zover ik heb kunnen beoordelen op het schermpje, betere prestaties neerzet.


                            1Dx ;

                            Tjah ..... what can I say

                            Ik ben dus zelf een 1D MkIV, 7D en 5D MkII gebruiker ..... wel om eerlijk te zijn, gooi die allemaal op een hoop en dan kom je nog lang niet in de buurt van dit toestel (bij wijze van spreken)

                            Het toestel voelt beter aan als de 1D MkIV, qua gewicht voel ik niet echt een verschil.
                            De knoppen liggen beter en zijn makkelijker bereikbaar.
                            Die Af snelheid is niet normaal, je merkt praktisch niet dat 'm bijstelt zo snel gaat het.
                            Bij 12 fps blijft het ding gewoon focussen en, voor zover beoordeelbaar op het schermpje, toch accuraat.
                            De 61 AF punten zijn uiteraard dezelfde als de 5D Mk III.
                            Het scherm is nog helderder/scherper dan dat van de MkIV en heeft uiteraard ook de andere verhouding.
                            Je voelt dat je gewoon het van het in je handen hebt, ik ben in ieder geval verkocht.

                            Nadeel = ?????

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 9 maart 2012, 00:25.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Ben ook bij art & C. even beide toestellen gaan voelen.
                              voor de 5DIII is het nieuwe focussysteem toch wel een imense verbetering.
                              zelfs met de laterale focuspunten en op weinig contrastrijke plaatsen gefocust was deze zeer acuraat.
                              De iso en de ruisverhouding kan men daar ter plaatse moeilijk beoordelen natuurlijk.
                              Wat mij wat teleurstelde was het gevoel van de camera, deze voelde niet robuuster of hoe moet ik het uitdrukken (volwassener) aan dan zijn voorgangers.
                              Zo zit dit toestel helemaal niet in balans met de daar gemonteerde 70/200. maar mischien wel als men er nog een grip bij aanschaft........
                              De ook aanwezige 1DX kon me meer bekooren, de hardware zeker en dat focussysteem
                              lijkt in het donker ook te werken
                              MVG. Hugo

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                                Ik kan de raw bestanden open krijgen met Faststone als cr2.....geen probleem. Maar ik kan niet zien hoeveel ruis reductie men er op toegepast heeft omdat ik geen toegang heb met deze bestanden in DPP......ik kan niet naar de settings gaan kijken die er zich onder NR/LENS/ALO bevinden. Maar dat er veel ruis reductie op losgelaten is daar ben ik 100% van overtuigd. Chrominance noise( zichtbaar als groen rood blauwe ruispixels) is er in geen enkel van die RAW bestanden terug te vinden....daar staat de schuif waarschijnlijk op max.(20).
                                Hoeveel men met de luminance schuif weggehaald heeft weet ik niet.
                                Verder lees ik dat men zelfs voordat de raw's weggeschreven zijn reeds in kan grijpen.Weet wel niet of diegenen die zulks vertellen ook effectief gelijk hebben hé.
                                Wat ik wel niet langer kan zien in de van raw afgeleide jpegs is de beruchte banding . Deze is wel zichtbaar in de schaduwen van de bestanden van een 5DmkII wanneer je de levels omhoog haalt. Misschien is men met deze nieuwe sensor er wel in geslaagd om er dit uit te halen.
                                Volgens wat ik zie was de laatste update van Faststone in juni. Weet je zeker dat je niet de ingebakken jpg te zien krijgt net zoals bij Irfanview het geval is?
                                Het lijkt mij bizar dat dit programmaatje wel kan waarvoor alle andere een update nodig hebben...

                                Dit lees ik van iemand die de RAW's wel heeft bekeken met ACR, dat wel ondersteuning biedt voor de 5DmkIII RAW's, en een vergelijking heeft gemaakt met de 5DmkII.

                                Even de iso 100, 800 en 6400 CR2's gedownload en door ACR gehaald en de 5D3 teruggebracht naar de resolutie van de 5D2.
                                Exact gelijke behandeling in de converter toegepast, geen ruisredcutie en geen verscherping, dus echt 100% de RAW's met elkaar vergeleken.

                                Op iso100 moet je wel heel erg goed kijken om te zien dat de 5D3 een heel kleine tikkie meer detail laat zien, maar dat is op normaal kijkformaat en zonder direct vergelijk echt niet zichtbaar. Ik denk dat de jpeg's die uit de camera rollen wel van betere kwaliteit zijn, door de nieuwe processor en verbeterde ontwikkeltechniek, maar de verschillen in RAW zijn te verwaarlozen.

                                Op iso800 exact hetzelfde beeld. Evenveel detail en evenveel ruis (of even weinig ruis)

                                Op iso6400 zijn de verschillen wel duidelijk zichtbaar, de 5D2 heeft beduidend meer ruis, ik schat zo in dat het anderhalve stop scheelt.

                                Ik heb niet alle iso's bekeken, weet dus ook niet waar het omslagpunt precies ligt, maar duidelijk is iig dat het voordeel vooral in de hoge iso's zit en ergens tot iso1200 te verwaarlozen is. Voor fotografen die hoofdzakelijk op lage iso werken dus reden reden te upgraden, voor de low-light en hoge iso liefhebbers zou het een interessante upgrade kunnen zijn (even alle andere verbeteringen buiten beschouwing gelaten).

                                De RAW resultaten vind ik dus minder spectaculair dan ik in eerste instantie meldde. De jpeg's daarentegen zijn wel sterk verbeterd, maar ja, hoeveel jpeg schieters zijn er met zo'n camera?
                                En voor de rest... Ik Canon-adept. Mwah, ik sta zelfs op het punt om over te stappen naar Nikon. Dus dat valt best wel mee.
                                Ik wil wel graag juiste info terugvinden... Er wordt al genoeg onzin verkocht op forums.
                                Last edited by Ticor; 9 maart 2012, 05:48.
                                Mvg Tim

                                Comment

                                Working...
                                X