Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
    Zie hier ook dat het merendeel van de commentaren over de (te dure) prijs gaat.

    Zoals ik het zie, gaat het hier niet zozeer om "slechts" een vervanger van de 5DII ( en mag bijgevolg dan ook niet veel meer kosten dan zijn voorganger !?) dan wel eerder om een nieuw model !
    Zeg maar een "fusie" tussen een 5D2 en een 1D reeks !

    Bij de aankondiging van de 5D alleen maar blije reacties. Full frame betaalbaar voor het grotere publiek. En dit aan eenzelfde prijs als dat de Mark III nu zal aangeboden worden.

    Als je dan de specificaties vergelijkt tussen de MarkI en Mark III ....

    ZEKER weten dat ie verkoopt als zoete broodjes ! Fullframe met een PROF feeling à la 1D, met een PROF focussysteem à la 1DX. 2 stops beter presteren dan een 1D4. Dual card slot ...

    Natuurlijk hangt er een prijskaartje aan vast !!!! Persoonlijk kan je dat uiteraard te hoog vinden, maar het is zeker niet te hoog voor de "hoeveelheid" camera die je koopt !

    Weliswaar geen nood aan een nieuwe camera ( de prijzen zullen UITERAARD aardig dalen het komende jaar) maar ik zou het wel weten !


    PS. Een gouden raad voor diegenen die hem veel te duur vinden, koop een 5DII (nu het nog kan) ... Full Frame is de moeite !!!!!

    Ik heb reeds een 5dmkII en zeer tevreden , en als het sneller moet zijn neem ik de 7D.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      @ Picha ; deze heeft enkel het aantal focuspunten meegekregen van de 1Dx niet het complete focussysteem en al zeker niet de AF snelheid

      Het is geen fusie tussen een 5D en een 1D, het is gewoon een 5D Mk II met een beter focussysteem en 1 mp meer en nog wat extra snufjes ...
      Hopelijk kan hij aan de AF snelheid tippen van de 7D, dat is volgens mij het enige wat er mankeerde aan de 5D Mk II

      Je kan een toestel uitbrengen met 100 focuspunten, als 'm niet snel genoeg focust heb je daar ook niks aan (bij sommige fotografietakken) en ben je beter af met minder punten maar wel een snelle focus en liever wat meer verspreidt over het zoekerveld i.p.v. 61 punten op een hoopje te gooien.
      In verband met die burstspeed van 6fps, zo denderend is dat ook niet

      Kwestie van die 2 stops beter of de 1D Mk IV .... waarschijnlijk wel, de 5D Mk II is al 1 stop beter (bij een goede belichtingsinstelling)
      Maar zoals hier reeds geschreven is, ze zouden beter werken aan een toestel dat véél lager kan in iso, lijkt me voor veel personen interessanter !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Ik weet niet of de 5D MIII een 1D of 1Ds 'light' wordt...

        Ik zal t morgen wel zien.

        Het verschil tussen full frame en crop heb ik altijd overroepen gevonden.

        En ook dat full frame 'beter' zou zijn.

        De 7D heeft een cropfaktor van 1.6, de 5D en 1Ds van 1 (geen crop dus), en de 1D 1.3, juist tussen beide in, maar niemand zalzeggen dat de 1D niet 'professioneel' is.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Als je shoots doet met "bekend" volk, kan je die foto's toch beter onmiddellijk bekijken op een laptopje of op een pad. Lijkt me veel beter om de kwaliteit te beoordelen dan op zo'n klein schermpje toch ?
          Zeker, maar in veel gevallen is dat niet handig. Als ik in de studio zit dan gebruik ik altijd een laptop en tethered maar op straat is dat niet praktisch. En het gaat hen maar om de pose/gelaatsuitdrukking en dat is meestal wel goed te beoordelen, desnoods met 1 of 2 klikjes zoom.

          Maar in elk geval, zelfs als je met een ipad of laptop werkt is het handig om de fotos gelijk op het toestel te kunnen markeren/raten, een of andere handeling zal je toch moeten doen in alle gevallen tenzij je geweldig goed nummers kan onthouden.

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Zoals velen hoop ik ook dat de MKII nu zal dalen in prijs.
            Ik heb eens een mailtje gestuurd naar canon België en hen dus de vraag gesteld of er een prijsdaling of cash back actie komt voor de MKII.

            Antwoord gekregen van iemand van de PR afdeling. Hij weet niets af van een actie en denkt niet dat die er snel zal komen want de vraag naar MKII is nog steeds groot. Ook wist hij me te vertellen dat de mk2 gewoon blijft doorlopen, mk3 vervangt de mk2 niet.

            Weet niet wat ik er moet van geloven.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Het prijsverschil tussen beide is groot genoeg om ze naast elkaar te laten bestaan.

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Ik ben even uit het fotowereldje geweest (lees: ik heb d ewedren van de huidige nieuwste modellen niet gevolgd vanwege mijn nog steeds werkende 350D)

                Nu is het echter echt tijd om te upgraden.

                En ik twijfel tussen een 7D en een 5D MkII
                De MKIII ziet er zeer interessant uit, maar ik denk niet dat ik dat geld er wil/kan aan geven.

                Mijn lievelingsfotografie is natuur (vogel- en landschapsfotografie)
                maar dan is mijn vraag of de AF van de 5dII echt zo traag is?

                Ik weet ook dat ik liever de 5dII zou hebben tov de 7D, wegens de feel
                van de beelden dan, maar ik weet niet of ik de 1.6 crop niet zal missen.

                Mijn lenzen zijn: 10-20, 28-75, 50, 150, 400


                wat denken jullie?
                Fotogallery
                My Pictureblog

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht

                  Mijn lievelingsfotografie is natuur (vogel- en landschapsfotografie)

                  Mijn lenzen zijn: 10-20, 28-75, 50, 150, 400


                  wat denken jullie?
                  Allereerst denk ik dat deze vraag hier niet thuis hoort. Maar om toch de antwoorden lijkt met een 7d ideaal voor u type fotografie. Je hebt de 10-22 voor landschappen. Je 28-75 is niet genoeg op een 5D als landschap lens en de 10-22 past niet. En voor vogels lijkt elke mm me goed meegenomen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Het prijsverschil tussen beide is groot genoeg om ze naast elkaar te laten bestaan.
                  Ja, daar lijkt het toch op ja.

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Zoals velen hoop ik ook dat de MKII nu zal dalen in prijs.
                  I
                  Weet niet wat ik er moet van geloven.
                  Op verschillende fora lees je toch dat er een prijsdaling gaat volgen.. Dus laten we beide hopen dat dit gebeurt.
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    voor vogels zou ik de 7D aanraden , ik heb ook de 5DmkII maar voor vogelfotografie komt die de tas niet uit .En de 7D is veel sneller , zou geen van beide willen missen.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      [QUOTE=AndriesDeLeener;3465980]Allereerst denk ik dat deze vraag hier niet thuis hoort. Maar om toch de antwoorden lijkt met een 7d ideaal voor u type fotografie. Je hebt de 10-22 voor landschappen. Je 28-75 is niet genoeg op een 5D als landschap lens en de 10-22 past niet. En voor vogels lijkt elke mm me goed meegenomen.



                      Ik zou niet weten waarom een 28-75 niet goed genoeg is voor landschappen
                      Dat je de speciaal 10-22 aanmoedigt voor landschappen begrip ik ook ni
                      Een beetje rare opmerkingen.

                      Elk objectief is geschikt voor landschappen

                      Dit is idd off-topic
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

                        Ik zou niet weten waarom een 28-75 niet goed genoeg is voor landschappen
                        Dat je de speciaal 10-22 aanmoedigt voor landschappen begrip ik ook ni
                        Een beetje rare opmerkingen.

                        Elk objectief is geschikt voor landschappen

                        Dit is idd off-topic
                        Tuurlijk, je kan perfect met elke lens aan landschapsfotografie doen maar 28mm vind ik, zeker op crop, niet breed genoeg als breedste lens voor landschappen. En de 10-22 is toch wel een courante landschapslens net zoals de 17-40 dan op FF.
                        ::: Flickr :::

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Zoals velen hoop ik ook dat de MKII nu zal dalen in prijs.
                          Ik heb eens een mailtje gestuurd naar canon België en hen dus de vraag gesteld of er een prijsdaling of cash back actie komt voor de MKII.

                          Antwoord gekregen van iemand van de PR afdeling. Hij weet niets af van een actie en denkt niet dat die er snel zal komen want de vraag naar MKII is nog steeds groot. Ook wist hij me te vertellen dat de mk2 gewoon blijft doorlopen, mk3 vervangt de mk2 niet.

                          Weet niet wat ik er moet van geloven.

                          mir

                          Heb ook ergens gelezen dat de Mark II naast de MKIII nog een tijdje ging voortgezet worden als alternatief.
                          Natuurlijk zal die man niks lossen over een actie ook al moest er die wel komen. Zo zou iedereen even kunnen bellen en vragen ( en wachten) wanneer er een actie komt alvorens een model aan te kopen.. logisch toch ?
                          Zo had je ook direct kunnen vragen wanneer de MK III in prijs zal dalen.

                          Dat soort informatie legt de verkoop stil.. en denk niet dat dit de bedoeling is.

                          Er is idd veel vraag naar MKII's .. dus geen reden voor daling.
                          De 5DMKII is en blijft een steengoede Camera... al diegenen die hem hebben denken er net zo over.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Heb ook ergens gelezen dat de Mark II naast de MKIII nog een tijdje ging voortgezet worden als alternatief.
                            Ergens geloof ik er niks van dat de 5DII nog in productie blijft. Da's volgens mij gewoon een marketingverhaal totdat de schappen leeg zijn.

                            Wat ik mij eigenlijk wel afvraag of er nog een nieuwe (FF) model camera tussen de 7D en de 5DIII uitgebracht zal worden. Ik heb nu namelijk wel het idee dat het prijsverschil tussen de klassen "top-amateur(7D)" en "(semi)professioneel (5DIII)" nu ineens wel héél erg groot wordt... Of de opvolger van de 7D moet ook een enorme prijsstijging krijgen natuurlijk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            De 5DMKII is en blijft een steengoede Camera... al diegenen die hem hebben denken er net zo over.
                            Amen!
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              ben net mijn foto's van mijn trip naar Wenen aan het bezien, alles genomen met de 5D mkII en nogmaals besef ik dat ik totaal geen upgrade nodig heb zelfs al is de 5D mkIII beter en nieuwer. De 5D mkII presteert enorm goed voor alle doeleinden. Ik zie me meer investeren in glas dan in een 5D mkIII hoor. De testbeelden zien er allesinds goed uit dus proficiat aan diegenen die hem zullen hebben maar ik voel er me (nog) niet door aangetrokken.
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                                Tuurlijk, je kan perfect met elke lens aan landschapsfotografie doen maar 28mm vind ik, zeker op crop, niet breed genoeg als breedste lens voor landschappen. En de 10-22 is toch wel een courante landschapslens net zoals de 17-40 dan op FF.
                                een 10-22 is geen courante landschapslens maar gewoon een ultra-wide-normal angle.. ni meer ni minder. Ik gebruik mijn 17-40 (5D) voor meer expressie in mijn foto's te leggen, ook voor o.a. kathedralen, grotten, musea en ook landschappen.

                                28 mm word idd een standaard lens (xxxD) en is wel geen breedhoek meer.
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                                Comment

                                Working...
                                X