Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Volgens wat ik zie was de laatste update van Faststone in juni. Weet je zeker dat je niet de ingebakken jpg te zien krijgt net zoals bij Irfanview het geval is?
    Het lijkt mij bizar dat dit programmaatje wel kan waarvoor alle andere een update nodig hebben...

    Dit lees ik van iemand die de RAW's wel heeft bekeken met ACR, dat wel ondersteuning biedt voor de 5DmkIII RAW's, en een vergelijking heeft gemaakt met de 5DmkII.



    En voor de rest... Ik Canon-adept. Mwah, ik sta zelfs op het punt om over te stappen naar Nikon. Dus dat valt best wel mee.
    Ik wil wel graag juiste info terugvinden... Er wordt al genoeg onzin verkocht op forums.
    Bwa tis te hopen dat uw bron die je citeert gelijk heeft....1.5 tot 2 stops winst is veel.
    Overal worden vergelijkingen gemaakt tussen de oude en de nieuwe 5D......hier is bv de sprong veel minder groot als je de 100%crops bekijkt.....in het beste geval 1 stop verschil.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Bwa tis te hopen dat uw bron die je citeert gelijk heeft....1.5 tot 2 stops winst is veel.
      Overal worden vergelijkingen gemaakt tussen de oude en de nieuwe 5D......hier is bv de sprong veel minder groot als je de 100%crops bekijkt.....in het beste geval 1 stop verschil.
      Ik hoop het ook. Zeker omdat ik vaak die hogere ISO's nodig heb. Nu ja, ik kom meestal wel toe met ISO3200, maar wat meer ruimte kan nooit geen kwaad. Bron is een fotograaf op DPZ.
      Ik hoop er binnenkort zelf mee te kunnen spelen.
      Mvg Tim

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Dan zult ge mij daar ook wel zien staan hebben waarschijnlijk ?
        Ik stond volledig rechts naast diene persoon van Canon
        (grijs haar op nen staart, zwarte vest .... )

        grts
        Sieg
        ik was die met het lange grijze haar, los.
        even mijn idee omtrent de hele zaak.
        Qua beeldkwaliteit was de 5DII top, en is dat nog steeds, en volgens mij was hij wat te 'goedkoop' vandaar zijn immense succes. Ik zie heel veel huwelijksfotografen met de 5DII shooten, daar waar men vroeger als prof. vrijwel uitsluitend met camera's uit de 1D reeks werkte.
        Ik denk dat de 5DIII opnieuw een hele stap vooruit is, en nu eerder een alternatief vormt voor mensen die voorheen met de 1D hebben geschoten.
        Het verschil met de 1D serie is een flink stuk kleiner geworden, en als je niet echt de robuuste bouw van een 1D nodig hebt, of de snelle burst, dan is er volgens mij maar weinig reden meer om een 1DX te kopen.
        Ik heb 2 5DII's, waarvan ik zeer tevreden ben, maar ja, mocht ik nu de centen hebben, ik bestel me wellicht een 5DIII.
        Ik was zeer gecharmeerd van de silent modus (weet niet waarom je nog anders zou willen schieten) Beetje als een demper op een geweer.
        De focus was, op het schermpje voortgaand, accuraat en snel. Als ze dit in de productietoestellen kunnen repeteren (ik veronderstel dat de pre-prod. toestellen wel bijzonder goed zijn afgesteld) zou dat de nood aan ander matglas kunnen opheffen.
        De hogere ISO's zijn aardig meegenomen, maar voor mij irrelevant. Ben dan meer benieuwd naar het dynamisch bereik.

        voor de rest is vrijwel alles al verteld vrees ik.

        ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          nieuwe MKIII heeft gegarandeerd 2 stops winst, jPeg's idd, kunt ook zo geen goede jPegs van de III halen uit RAW die gelijkaardig zouden zijn met een MKII..beetje onzin dus wat je hier beweert.
          Dat van die NR zuig je uit je duim.
          .. Iso 6400 gelijkaardig nu met ISO 1600 vroeger.. geen detailverlies.
          Waarom zou ik iets uit mijn duim zuigen....waar zit het voordeel voor mij om iets uit mijn duim te zuigen Ik gebruik al jaren Canon body's.....elke keer wanneer er wat nieuws op de markt komt grote euforie (tot grote vreugde van Canon)....nieuwere cam zoveel keer beter dan de oude.
          Nadat de euforische mensen (aangemoedigd door andere euforische mensen)na een tijdje stoppen met op en neer te springen van blijdschap en nadat er "real life" foto's verschijnen op de verschillende fora dan pas kan je zien wat die nieuwe camera echt waard is. Ik hoop echt dat diegenen die beweren dat de mkIII minstens 2 stops beter is gelijk krijgen.....dat zou een zeer goed toestel zijn. De tijd zal het ons leren.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Waarom zou ik iets uit mijn duim zuigen....waar zit het voordeel voor mij om iets uit mijn duim te zuigen Ik gebruik al jaren Canon body's.....elke keer wanneer er wat nieuws op de markt komt grote euforie (tot grote vreugde van Canon)....nieuwere cam zoveel keer beter dan de oude.
            Nadat de euforische mensen (aangemoedigd door andere euforische mensen)na een tijdje stoppen met op en neer te springen van blijdschap en nadat er "real life" foto's verschijnen op de verschillende fora dan pas kan je zien wat die nieuwe camera echt waard is. Ik hoop echt dat diegenen die beweren dat de mkIII minstens 2 stops beter is gelijk krijgen.....dat zou een zeer goed toestel zijn. De tijd zal het ons leren.
            Een nieuwe camera is altijd een evolutie op de vorige

            1. Canon 5D ... eerste betaalbare Full frame van Canon
            2. Canon 5DMKII... sensorreiniging, hoge resolutie-sensor, video 1080p
            3. Canon 5D mark III... verbeterde autofocus.. zelfde res. maar betere SN

            Kort door de bocht even omschreven. nieuwere is altijd beter.
            Laatste 5DMKIII is zeker meer gefocust op betere hoge-ISO prestatie net zoals de 1DX.

            Of je hem koopt en behoefte aan hebt da's iets anders.
            Voor mij voorlopig te duur..maar da's mijn probleem.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Een nieuwe camera is altijd een evolutie op de vorige

              1. Canon 5D ... eerste betaalbare Full frame van Canon
              2. Canon 5DMKII... sensorreiniging, hoge resolutie-sensor, video 1080p
              3. Canon 5D mark III... verbeterde autofocus.. zelfde res. maar betere SN

              Kort door de bocht even omschreven. nieuwere is altijd beter.
              Laatste 5DMKIII is zeker meer gefocust op betere hoge-ISO prestatie net zoals de 1DX.

              Of je hem koopt en behoefte aan hebt da's iets anders.
              Voor mij voorlopig te duur..maar da's mijn probleem.
              nieuwer = beter? geloof ik toch niet hoor, geef mij maar liever een 40D tegenover de 50D destijds ... of liever de 350D dan de 400D of 450D

              Nu op zich is een 5D III nog altijd een betaalbare FF, vergeet niet dat je toch wel met een FF bezig bent die uitstekend presteerd in hoge ISO. Ik betaal nog altijd liever 3000euro voor een FF dan 6000euro hoor
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                nieuwer = beter? geloof ik toch niet hoor, geef mij maar liever een 40D tegenover de 50D destijds ... of liever de 350D dan de 400D of 450D

                Nu op zich is een 5D III nog altijd een betaalbare FF, vergeet niet dat je toch wel met een FF bezig bent die uitstekend presteerd in hoge ISO. Ik betaal nog altijd liever 3000euro voor een FF dan 6000euro hoor
                Heb nooit beweert dat 5DMKIII geen betaalbare FF is. heb alleen gezegd dat hij voor mij te duur is.. geen 3000 maar 3299 in de goedkopere winkels. Je moet die 300 euro niet verwaarlozen (ook al is het maar bij manier van spreken).

                Heb geen zin om alle camera's hier uit te lichten maar ik neem je voorbeeld van de 40D vs 50D aan omdat ik destijds deze 2 body's zelf gehad heb.
                De 40D was zeker niet de betere Camera.. maar de verschillen waren te klein om een upgrade te doen. De 50D had zeker een vergelijkende en evenredige NR verhouding mits je samples downsampled naar de zelfde resolutie van de 40D. (hogere iso's)
                Resolutie 5OD was hoger en presteerde behoorlijk met goede lenzen. (marginaal maar nog altijd iets beter dan de 40D).
                Lcd scherm achteraan ook in voordeel van de 50D. (de 40D LCD was lager in resolutie en had in vergelijking met de 50D uitgewassen kleuren).
                Vignetting en micro-lens instelling aanwezig in 50D. HDMI uitgang voor live view en externe displays. Contrast af ....
                De 40D was een uitstekende body maar niet de betere tegenover de 50D (alhoewel marginaal)
                Ik zie geen logica in de typische uitleg van de oude is beter dan de nieuwe.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Ik denk dat de 5D MIII toch een serieuze verbetering is tgo de 5D MII. Ik zal met plezier de 5D II verkopen om de 5D MIII te kopen ! Eindelijk zijn de focusproblemen opgelost.

                  En het wel heel luide 'klakken' stoort mij ook, nu is er gelukkig de stille modus.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Hier was ik eigenlijk op aan het wachten. Is er nu een ingebouwde besturing voor flits op afstand?
                    EMBLEMATA.BE
                    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Ik denk dat de 5D MIII toch een serieuze verbetering is tgo de 5D MII. Ik zal met plezier de 5D II verkopen om de 5D MIII te kopen ! Eindelijk zijn de focusproblemen opgelost.

                      En het wel heel luide 'klakken' stoort mij ook, nu is er gelukkig de stille modus.
                      Idd, de 5DMKII maakt kabaal maar ben er aan gewent

                      Als je het geld hebt voor de MKIII.. waarom niet ? Zal wel prachtig toestel zijn.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Idd, de 5DMKII maakt kabaal maar ben er aan gewent

                        Als je het geld hebt voor de MKIII.. waarom niet ? Zal wel prachtig toestel zijn.
                        Ik ben ook gewend aan de 'klakjes' van de 5D MII, maar ik kan me voorstellen dat bij een concert de betalende bezoekers zich er aan ergeren. Vandaar dat de stille modus een pluspunt is.

                        De 1D MIII maakt toch een sexier geluid, en die 10 bps gebruik ik nooit.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                          Hier was ik eigenlijk op aan het wachten. Is er nu een ingebouwde besturing voor flits op afstand?
                          De 5d2 geeft twee stops compensatie in de min, en twee in de plus. Dat werkt ook bij de Pocketwizard mini bijvoorbeeld, die geen dials heeft. Bij de 5d3 zijn er dat -het woord zegt het zelf- drie. En dat zal ook wel werken met hun nieuwste radio trigger zeker,... hoewel die wel knoppekes heeft op vijf cm van uw neus, om diezelfde drie stops te compenseren. Hun nieuwste flits heeft hun radioontvanger ingebouwd.

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Als de iso echt een of twee stops verschil heeft, word dit mijn volgende camera
                            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Er is een wachtlijst ... Weet iemand hoe lang de wachttijd is ?
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Hallo,
                                Momenteel bezit ik een 5D MkII, ben aan het overwegen om een MkIII aan te schaffen.
                                Wat ik graag zou weten, en dit niet onmiddellijk terug vind, is of de MkIII automatisch scherp stelt in de movie functie. Dus zet de MkIII bv zelf scherp wanneer het onderwerp zich dichter of verder verplaatst tijdens het filmen ?

                                Comment

                                Working...
                                X