Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Laten we eerlijk zijn als geld geen grote probleem is is de 5d3 natuurlijk de camera of zelfs 1dx. Meeste mensen verklaren mij voor gek dat ik 1000 euro voor een lens betaal maar voor mij is het het waard.
    Na wat rekenen heb ik besloten dat 5d3 te duur is voor mij ook al zou ik het graag hebben, dus ga ik een 2dehands 5d2 kopen voor bijna 1100 euro, lijkt me geen slechte deal..toch? ( in de laatste weken heb ik een 135mm 2/ 70-200 2.8 is en 17-55mm gekocht en ben blut lol ) maar kan het niet laten he)

    Als je geld verdient met de camera is 5d3 zeker de camera van canon om te halen als je 1dx echt teveel is )

    Idd een verbetering van 10% betekent meestal een verhoging van de prijs in meervoud, dus zo kan je niet rekenen.
    Last edited by aras; 7 maart 2012, 14:28.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Dit is:
      a) een grapje
      b) een antwoord van iemand met zandkorreltjes in de ogen
      c) een antwoord van iemand die dringend zijn computerscherm moet poetsen
      Hij heeft gelijk: De jpegs van die Bert zijn zelfs op 100 iso zeer soft en uitgewassen,... alsof ze op minstens 3200 getrokken zijn en dan meer dan een beetje gedenoised.

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Geloof je dat nu zelf ?
        Ze gaan toch niet een 5D MkII en een 5D MkIII naast elkaar blijven produceren.
        Indien ze een onderscheid hadden willen maken en beide modellen behouden zouden ze 'm wel een andere naam gegeven hebben toch.
        Net zoals de 1D MkIV en de 1Ds vervangen zijn door een 1Dx .... dus andere benaming.

        grts
        Sieg

        ps. met al die uitroeptekens zou een mens wel potdoof worden


        Mocht ik het niet zelf geloven, zou ik het ook niet zelf schrijven.

        Ik beweer niet dat beide toestellen in de verkoop blijven, maar de 5DIII kan toch perfect een "andere" camera zijn EN toch de plaats innemen van de MarkII, niet !?

        Uiteraard is het de vervanger/opvolger van de MarkII, maar een vervanger of opvolger kan een (heel) ander beestje zijn zijn zijn voorganger.

        De gebruikers zullen oordelen ...

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Heb beide toestellen daarnet uitgebreid getest. Natuurlijk geen foto's op een pc kunnen bezien.

          Ik vind wel dat de 5D MIII een heel ander toestel is dan de 5D MII. De autofocusproblemen zijn opgelost denk ik. De 'stille modus' is ook een vooruitgang. Dit lijkt me een toestel dat ik mogelijk ooit ook eens koop ... Nu kost hij nog 3299 euro. Wel rot dat de batterijgreep voor de 5D MII niet past op de 5D MIII !

          De 1DX is natuurlijk een ongelooflijk toestel (Iso 200.000 ???), maar niet voor hobbyisten weggelegd. De 1D MIV is natuurlijk ook een ongelooflijk toestel, dus hier is t verschil ms niet zo groot.

          De nieuwe speedlite 600 was er ook te zien, richtprijs 700 euro ... vind ik ergens toch ook niet meer normaal.
          Dan heb ik u gezien

          De 5D MkIII wat een toestel een blote vrouw is er niks tegen

          Groeten

          Joeri
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
            Dan heb ik u gezien

            De 5D MkIII wat een toestel een blote vrouw is er niks tegen

            Groeten

            Joeri
            Dan stel ik voor dat je eerst van vrouw verandert en dan pas je geld in je camerawissel steekt
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
              Dan heb ik u gezien

              De 5D MkIII wat een toestel een blote vrouw is er niks tegen

              Groeten

              Joeri
              Waart gij die kerel met zijn 'Ferrari'vestje ?

              Ik was die lange met zijn lang blond haar. Ik was er met mijn gepensioneerde ex-collega.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Hij heeft gelijk: De jpegs van die Bert zijn zelfs op 100 iso zeer soft en uitgewassen,... alsof ze op minstens 3200 getrokken zijn en dan meer dan een beetje gedenoised.
                Ieder zijn gedacht natuurlijk. Als ik de high-iso jpg's bekijk op bv. de dpreview link dan vind ik die best indrukwekkend. (http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...ml#post3462159).


                Kijk eens hier: http://www.imaging-resource.com/PROD...5d-mkiiiA7.HTM
                De RAW-bestanden zijn te downloaden.
                Als ik dit bekijk zou ik zonder twijfel iso12800 gebruiken en zelfs 25600 is nog heel goed doenbaar.
                Last edited by Ticor; 8 maart 2012, 06:22.
                Mvg Tim

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Het gisteren de 5diii in handen gehad, ferm machientje: Vele voordelen tegenover de markii. wat me bijbleef was continu filmen zonder storing van de 4gyg. Bij de mark2 maakte die een andere map waar er enkele seconde verloren gingen. Zeer stille sluiter (instellen), iso kun je calibreren van bijvoorbeeld 200 tot 500 ofzo, zodat je niet eronder of erboven kunt gaan. Lens was natuurlijk de nieuwe 24-70 (te duur). Bovense wieltje heb je nu een extra knopke wat je moet indrukken voor van P, M, bulb enzo te gaan, hebben ze gemaakt omdat er nogal veel per ongeluk werd tegengeduwd zodat u wieltje verkeerd stond. En ja, de 1dx stond er ook, heb het ook even vast gehouden, kreeg al den bibber vd prijs als je dat vasthad, nen droom die blijf, en deze week dus de mark3 gaat bestellen.

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Ieder zijn gedacht natuurlijk. Als ik de high-iso jpg's bekijk op bv. de dpreview link dan vind ik die best indrukwekkend. (http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...ml#post3462159).


                    Kijk eens hier: http://www.imaging-resource.com/PROD...5d-mkiiiA7.HTM
                    De RAW-bestanden zijn te downloaden.
                    Als ik dit bekijk zou ik zonder twijfel iso12800 gebruiken en zelfs 25600 is nog heel goed doenbaar.
                    Ik snap nog altijd niet goed waarom ze ISO testen doen bij voldoende licht...

                    b.v. www.dcresource.com doet dit steeds in het donker wanneer high iso echt nodig is.
                    Dan zie je ook pas hoeveel detail je verliest...

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                      Ik snap nog altijd niet goed waarom ze ISO testen doen bij voldoende licht...

                      b.v. www.dcresource.com doet dit steeds in het donker wanneer high iso echt nodig is.
                      Dan zie je ook pas hoeveel detail je verliest...
                      Zelfs de vleugels van een kolibrie zouden me niet hebben overtuigd, want die slaan maar tachtig keer per seconde, in de toch -allez toegegeven- donkere brousse. Waarom komt Canon voor hun prijzige extra iso niet onmiddellijk met, laten we zeggen en hommel, tegen 300 slagen per seconde: dan wil ik daar gisteren -en niet morgen- detail zien, en ontertussen gene flou artistque in een irrelevante, desalniettemin voor andere toepassingen zelfs meer dan bruikbare glamourvoorbeeld van die Bert. Straks gaat mijn bescheiden ik hier nog gezegd hebben dat die geen plaatjes kan trekken, met zijn alleen maar verkeerde argumenten.

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Ieder zijn gedacht natuurlijk. Als ik de high-iso jpg's bekijk op bv. de dpreview link dan vind ik die best indrukwekkend. (http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...ml#post3462159).


                        Kijk eens hier: http://www.imaging-resource.com/PROD...5d-mkiiiA7.HTM
                        De RAW-bestanden zijn te downloaden.
                        Als ik dit bekijk zou ik zonder twijfel iso12800 gebruiken en zelfs 25600 is nog heel goed doenbaar.
                        Nu nog de laatste nieuwe versie van Canon DPP zodat we in de raw bestanden achter de link alle reeds toegevoegde NR (noise reduction) helemaal kunnen afzetten en zien wat het nieuwe beestje werkelijk kan t.o.v zijn voorganger. Pas voldoende noise reduction toe op de oudere 5DmkII bestanden en het verschil tussen beide camera's zal eerder minimaal zijn. De tijd dat men bij Canon in sprongen van 1 tot 1.5 stops betere ruiswaardes vooruit ging zijn lang voorbij. Wat men nu probeert is de files in-Camera via standaard settings reeds van veel NR te voorzien zodat het lijkt alsof er veel gewonnen is.....het detail gaat de andere richting uit.
                        Meer dan voldoende detail voor kleine en middelgrote prints waar NR niet zo zichtbaar is......maar flink onvoldoende voor de grotere prints. De hoofdreden waarom men een camera met 22.3mpix maakt is nooit om de kleinere prints te maken toch ?.... daar is een ouder en /of veel goedkoper toestel minstens even goed.
                        Last edited by RUPSELKOPKE; 8 maart 2012, 14:49.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Nu nog de laatste nieuwe versie van Canon DPP zodat we in de raw bestanden achter de link alle reeds toegevoegde NR (noise reduction) helemaal kunnen afzetten en zien wat het nieuwe beestje werkelijk kan t.o.v zijn voorganger. Pas voldoende noise reduction toe op de oudere 5DmkII bestanden en het verschil tussen beide camera's zal eerder minimaal zijn. De tijd dat men bij Canon in sprongen van 1 tot 1.5 stops betere ruiswaardes vooruit ging zijn lang voorbij. Wat men nu probeert is de files in-Camera via standaard settings reeds van veel NR te voorzien zodat het lijkt alsof er veel gewonnen is.....het detail gaat de andere richting uit.
                          Meer dan voldoende detail voor kleine en middelgrote prints waar NR niet zo zichtbaar is......maar flink onvoldoende voor de grotere prints. De hoofdreden waarom men een camera met 22.3mpix maakt is nooit om de kleinere prints te maken toch ?.... daar is een ouder en /of veel goedkoper toestel minstens even goed.
                          Met de nieuwe ACR 6.7 ondersteund de 5DmkIII bestanden: http://labs.adobe.com/downloads/cameraraw6-7.html
                          Pas dan kan je oordelen over de NR. Nu niet.
                          Ik ben momenteel niet thuis, maar op andere forums lees ik toch dat er een 1,5 tot 2 stops winst wordt gemaakt t.o.v. de mkII.

                          Als jij met de 5DmkII op iso 12800 fotografeert en dezelfde resultaten kan behalen (met NR) als iso12800 beelden die uit de mkIII komen dan drink ik nooit geen bier meer.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Ieder zijn gedacht natuurlijk. Als ik de high-iso jpg's bekijk op bv. de dpreview link dan vind ik die best indrukwekkend. (http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...ml#post3462159).


                            Kijk eens hier: http://www.imaging-resource.com/PROD...5d-mkiiiA7.HTM
                            De RAW-bestanden zijn te downloaden.
                            Als ik dit bekijk zou ik zonder twijfel iso12800 gebruiken en zelfs 25600 is nog heel goed doenbaar.
                            Ik gebruik heel af en toe ook iso 12800 op mijn 5D mkII hoor... maar het is zelfden dat ik over de 6400iso moet gaan dankzij mijn lichtsterk glas dus. Moest je een voorbeeld hebben, deze is van dit weekend met mijn mkII genomen:



                            op iso 12800 ... ok op hoge resolutie zie je veel kwaliteitsverlies maar deze zijn vakantiekiekjes en moeten niet afgedrukt worden.
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              Ik gebruik heel af en toe ook iso 12800 op mijn 5D mkII hoor... maar het is zelfden dat ik over de 6400iso moet gaan dankzij mijn lichtsterk glas dus. Moest je een voorbeeld hebben, deze is van dit weekend met mijn mkII genomen:



                              op iso 12800 ... ok op hoge resolutie zie je veel kwaliteitsverlies maar deze zijn vakantiekiekjes en moeten niet afgedrukt worden.
                              Daar zeg je het. Ik probeer nooit de 6400 te overschrijden met mijn 5DmkII. Liefst blijf ik bij max 3200. Alleen als het echt moet en er is geen andere optie. Bv. In een donker hol waar gebruik van flits niet toegestaan is.
                              Van wat ik nu al gezien heb van de MKIII en van wat ik gehoord heb van mensen die hem effectief getest hebben is zorgeloos kunnen werken op 12800 super.
                              Mvg Tim

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Met de nieuwe ACR 6.7 ondersteund de 5DmkIII bestanden: http://labs.adobe.com/downloads/cameraraw6-7.html
                                Pas dan kan je oordelen over de NR. Nu niet.
                                Ik ben momenteel niet thuis, maar op andere forums lees ik toch dat er een 1,5 tot 2 stops winst wordt gemaakt t.o.v. de mkII.

                                Als jij met de 5DmkII op iso 12800 fotografeert en dezelfde resultaten kan behalen (met NR) als iso12800 beelden die uit de mkIII komen dan drink ik nooit geen bier meer.
                                Neem echt eens de moeite om alle jpeg bestanden op de Canon website te bekijken en de raw's op de site die je zelf linkte.....als je niet ziet dat deze bestanden ALLEMAAL zwaar aangetast zijn door noise reduction dan begrijp ik meteen waarom je ze goed vind.
                                Ik weet dit niet 100% zeker , ik gebruik geen CS5...maar ik vermoed dat je in acr de camera settings wat de in-Camera NR betreft niet kunt afzetten........dat lukt enkel met Canon DPP en daar hebben we nu nog geen toegang toe.
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                                Comment

                                Working...
                                X