Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    =MarkEL;3466172]Ergens geloof ik er niks van dat de 5DII nog in productie blijft. Da's volgens mij gewoon een marketingverhaal totdat de schappen leeg zijn.
    Het is maar wat je gelooft en zelf beweert,
    Is een bewering van Canon uit, zolang er (veel)vraag naar is en deze camera geld opbrengt zal deze in productie blijven. Vraag is er genoeg naar.. zet je 5DMKII maar eens tweedehands te koop.. en je weet genoeg.

    Wat ik mij eigenlijk wel afvraag of er nog een nieuwe (FF) model camera tussen de 7D en de 5DIII uitgebracht zal worden. Ik heb nu namelijk wel het idee dat het prijsverschil tussen de klassen "top-amateur(7D)" en "(semi)professioneel (5DIII)" nu ineens wel héél erg groot wordt... Of de opvolger van de 7D moet ook een enorme prijsstijging krijgen natuurlijk
    Waarom een ander tussenmodel als de MKII er is ?





    Amen!
    was hier gewoon de bedoeling even te vermelden dat 5DMKII gebruikers niet zomaar tegen elke prijs een upgrade willen doen.. 5DMKII waar beeldkwaliteit al excellent is
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
      ben net mijn foto's van mijn trip naar Wenen aan het bezien, alles genomen met de 5D mkII en nogmaals besef ik dat ik totaal geen upgrade nodig heb zelfs al is de 5D mkIII beter en nieuwer. De 5D mkII presteert enorm goed voor alle doeleinden. Ik zie me meer investeren in glas dan in een 5D mkIII hoor. De testbeelden zien er allesinds goed uit dus proficiat aan diegenen die hem zullen hebben maar ik voel er me (nog) niet door aangetrokken.
      Volledig mee eens.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        @ Picha ; deze heeft enkel het aantal focuspunten meegekregen van de 1Dx niet het complete focussysteem en al zeker niet de AF snelheid

        Het is geen fusie tussen een 5D en een 1D, het is gewoon een 5D Mk II met een beter focussysteem en 1 mp meer en nog wat extra snufjes ...
        Hopelijk kan hij aan de AF snelheid tippen van de 7D, dat is volgens mij het enige wat er mankeerde aan de 5D Mk II

        Je kan een toestel uitbrengen met 100 focuspunten, als 'm niet snel genoeg focust heb je daar ook niks aan (bij sommige fotografietakken) en ben je beter af met minder punten maar wel een snelle focus en liever wat meer verspreidt over het zoekerveld i.p.v. 61 punten op een hoopje te gooien.
        In verband met die burstspeed van 6fps, zo denderend is dat ook niet

        Kwestie van die 2 stops beter of de 1D Mk IV .... waarschijnlijk wel, de 5D Mk II is al 1 stop beter (bij een goede belichtingsinstelling)
        Maar zoals hier reeds geschreven is, ze zouden beter werken aan een toestel dat véél lager kan in iso, lijkt me voor veel personen interessanter !

        grts
        Sieg
        Blijf er bij dat het een vorm van "fusie" is. Fusie wilt zeggen dat je stukjes van het ene combineert met stukjes van de andere.
        Zal ongetwijfeld ook duidelijk worden na de eerste reviews !

        En klopt dat je niks hebt aan (zelfs) 100 focuspunten als ie niet snel genoeg kan focussen, maar verdient de MarkIII niet het voordeel van de twijfel !?
        En hebben ze die 61 punten effectief op een hoopje gesmeten ?
        En tja, "maar" 6 beelden per seconde ... gelukkig kan ie filmen ...

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          ben net mijn foto's van mijn trip naar Wenen aan het bezien, alles genomen met de 5D mkII en nogmaals besef ik dat ik totaal geen upgrade nodig heb zelfs al is de 5D mkIII beter en nieuwer. De 5D mkII presteert enorm goed voor alle doeleinden. Ik zie me meer investeren in glas dan in een 5D mkIII hoor. De testbeelden zien er allesinds goed uit dus proficiat aan diegenen die hem zullen hebben maar ik voel er me (nog) niet door aangetrokken.
          100% mee akoord , voor dat bedrag koop je al een mooi setje lenzen mijn gedacht, daar zal je een pak meer aan hebben dan die extra's op die nieuwe MK3
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Ik weet niet of de 5D MIII een 1D of 1Ds 'light' wordt...

            Ik zal t morgen wel zien.

            Het verschil tussen full frame en crop heb ik altijd overroepen gevonden.

            En ook dat full frame 'beter' zou zijn.

            De 7D heeft een cropfaktor van 1.6, de 5D en 1Ds van 1 (geen crop dus), en de 1D 1.3, juist tussen beide in, maar niemand zalzeggen dat de 1D niet 'professioneel' is.
            Ben benieuwd naar je bevindingen van beide toestellen?
            Maar op zulke demo dagen er snel een kaartje instoppen en een paar foto's op iso 3200 schieten gaan ze niet toestaan, Canon kennende
            MVG. Hugo

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Ik betwijfel ook of ik de toestellen mag vasthouden, voor t zelfde geld loop ik ermee buiten... En er zal nog wel volk zijn...

              Maar kwijlen is toegestaan.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Maar op zulke demo dagen er snel een kaartje instoppen en een paar foto's op iso 3200 schieten gaan ze niet toestaan, Canon kennende
                Mocht alvast niet op PixPerience, de toegang tot het CF-kaart compartiment was afgeplakt.
                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Ik volg eerder nikon, maar als ik naar de 5dmarkIII kijk en de 5dmarkII. . . .
                  Wat kan dit prijsverschil verantwoorden? Zijn 61AF punten tov de 9 van de markII ?
                  3500€ tov 1780€ dat is het dubbele.
                  Is die dan zoveel beter? Beide hebben quasi zelfde aantal pix,beschikken over filmfunctie.
                  Ok de markIII zal wel beter uit de hoek komen qua ISO prestaties, AF en geavanceerdere filmmogelijkheden, maar persoonlijk vind ik het 'gat' tussen de 2 in prijs precies wel zeer hoog.

                  Mis ik iets?
                  De 5d3 ziet er niet zo baanbrekend uit tov de 5d2.
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                    Ik volg eerder nikon, maar als ik naar de 5dmarkIII kijk en de 5dmarkII. . . .
                    Wat kan dit prijsverschil verantwoorden? Zijn 61AF punten tov de 9 van de markII ?
                    3500€ tov 1780€ dat is het dubbele.
                    Is die dan zoveel beter? Beide hebben quasi zelfde aantal pix,beschikken over filmfunctie.
                    Ok de markIII zal wel beter uit de hoek komen qua ISO prestaties, AF en geavanceerdere filmmogelijkheden, maar persoonlijk vind ik het 'gat' tussen de 2 in prijs precies wel zeer hoog.

                    Mis ik iets?
                    De 5d3 ziet er niet zo baanbrekend uit tov de 5d2.
                    Er zitten wel meer verschillen en of dit verantwoord is zal de koper zelf moeten uitmaken .Dat is trouwens de vraag die we ons altijd kunnen stellen zelfs bij de aankoop van lenzen.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Ik volg eerder nikon, maar als ik naar de 5dmarkIII kijk en de 5dmarkII. . . .
                      Wat kan dit prijsverschil verantwoorden? Zijn 61AF punten tov de 9 van de markII ?
                      3500€ tov 1780€ dat is het dubbele.
                      Is die dan zoveel beter? Beide hebben quasi zelfde aantal pix,beschikken over filmfunctie.
                      Ok de markIII zal wel beter uit de hoek komen qua ISO prestaties, AF en geavanceerdere filmmogelijkheden, maar persoonlijk vind ik het 'gat' tussen de 2 in prijs precies wel zeer hoog.

                      Mis ik iets?
                      De 5d3 ziet er niet zo baanbrekend uit tov de 5d2.
                      Waarom betaald men het DRIE-dubbele voor bvb een 50 1.4 in vergelijking met de 50 1.8 ?
                      Waarom betaald men het VIJF-dubbele voor bvb een 85 1.2 in vergelijking met de 85 1.8 ?
                      Blijkbaar voor sommige de moeite, ondanks amper 1 stop verschil.
                      Maar het gaat niet enkel om die stop verschil.

                      Waarom kosten appelen minder dan citroenen ?
                      De 5DIII is niet dezelfde camera als de 5DII !!!
                      Het is niet zomaar een "vervanger" ... het is een andere speler !!!!!!!!!!
                      Net zomin de D800 een vervanger van de D700 is !

                      En men dient het spel eerlijk te spelen en de introductieprijs van de MarkIII te vergelijken met die van de MarkII destijds, NIET met een 3-jaar oude !!!

                      Camera's zullen altijd te weinig kunnen en te duur zijn voor het merendeel van de potentiële kopers. Voor de één te weinig pixels, voor de ander niet genoeg presteren bij hoge ISO-waarden, te weinig fps ...

                      Mocht Canon geen 5DIII verkopen, ze zouden er wakker van liggen ... maar ik peins dat ze heeeel goed zullen kunnen slapen !

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                        Waarom betaald men het DRIE-dubbele voor bvb een 50 1.4 in vergelijking met de 50 1.8 ?
                        Waarom betaald men het VIJF-dubbele voor bvb een 85 1.2 in vergelijking met de 85 1.8 ?
                        Blijkbaar voor sommige de moeite, ondanks amper 1 stop verschil.
                        Maar het gaat niet enkel om die stop verschil.

                        Waarom kosten appelen minder dan citroenen ?
                        De 5DIII is niet dezelfde camera als de 5DII !!!
                        Het is niet zomaar een "vervanger" ... het is een andere speler !!!!!!!!!!
                        Net zomin de D800 een vervanger van de D700 is !

                        En men dient het spel eerlijk te spelen en de introductieprijs van de MarkIII te vergelijken met die van de MarkII destijds, NIET met een 3-jaar oude !!!

                        Camera's zullen altijd te weinig kunnen en te duur zijn voor het merendeel van de potentiële kopers. Voor de één te weinig pixels, voor de ander niet genoeg presteren bij hoge ISO-waarden, te weinig fps ...

                        Mocht Canon geen 5DIII verkopen, ze zouden er wakker van liggen ... maar ik peins dat ze heeeel goed zullen kunnen slapen !
                        Daar heb je gelijk ik, ik zie misschien alleen minder mensen die overstappen naar FF een III aanschaffen dan wanneer ie bv paar honderdtjes lager zou liggen.
                        Als je op de 'wip' zit ben je misschien meer geneigd een II aan te schaffen.
                        Ik geef eerlijk toe als de d800 boven de 3500€ had gelegen dan had hij aan mij voorbij gegaan en was ik genoodzaakt een d700 aan te schaffen voor fullframe.

                        Natuurlijk zijn prijzen subjectief en zullen er velen geen enkel probleem mee hebben en het gewoonweg goedkoop of veel te duur vinden.

                        Tijd zal wel uitwijzen of het een echte hit wordt of niet.
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                          De 5DIII is niet dezelfde camera als de 5DII !!!
                          Het is niet zomaar een "vervanger" ... het is een andere speler !!!!!!!!!!
                          Geloof je dat nu zelf ?
                          Ze gaan toch niet een 5D MkII en een 5D MkIII naast elkaar blijven produceren.
                          Indien ze een onderscheid hadden willen maken en beide modellen behouden zouden ze 'm wel een andere naam gegeven hebben toch.
                          Net zoals de 1D MkIV en de 1Ds vervangen zijn door een 1Dx .... dus andere benaming.

                          grts
                          Sieg

                          ps. met al die uitroeptekens zou een mens wel potdoof worden
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door sieg Bekijk bericht
                            geloof je dat nu zelf ?
                            Ze gaan toch niet een 5d mkii en een 5d mkiii naast elkaar blijven produceren.
                            Indien ze een onderscheid hadden willen maken en beide modellen behouden zouden ze 'm wel een andere naam gegeven hebben toch.
                            Net zoals de 1d mkiv en de 1ds vervangen zijn door een 1dx .... Dus andere benaming.

                            Grts
                            sieg

                            ps. Met al die uitroeptekens zou een mens wel potdoof worden
                            DOOF bedoel je
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Geloof je dat nu zelf ?
                              Ze gaan toch niet een 5D MkII en een 5D MkIII naast elkaar blijven produceren.
                              Indien ze een onderscheid hadden willen maken en beide modellen behouden zouden ze 'm wel een andere naam gegeven hebben toch.
                              Net zoals de 1D MkIV en de 1Ds vervangen zijn door een 1Dx .... dus andere benaming.

                              grts
                              Sieg
                              Precies mijn idee

                              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                              was hier gewoon de bedoeling even te vermelden dat 5DMKII gebruikers niet zomaar tegen elke prijs een upgrade willen doen.. 5DMKII waar beeldkwaliteit al excellent is
                              En dat was ook precies mijn bedoeling
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Heb beide toestellen daarnet uitgebreid getest. Natuurlijk geen foto's op een pc kunnen bezien.

                                Ik vind wel dat de 5D MIII een heel ander toestel is dan de 5D MII. De autofocusproblemen zijn opgelost denk ik. De 'stille modus' is ook een vooruitgang. Dit lijkt me een toestel dat ik mogelijk ooit ook eens koop ... Nu kost hij nog 3299 euro. Wel rot dat de batterijgreep voor de 5D MII niet past op de 5D MIII !

                                De 1DX is natuurlijk een ongelooflijk toestel (Iso 200.000 ???), maar niet voor hobbyisten weggelegd. De 1D MIV is natuurlijk ook een ongelooflijk toestel, dus hier is t verschil ms niet zo groot.

                                De nieuwe speedlite 600 was er ook te zien, richtprijs 700 euro ... vind ik ergens toch ook niet meer normaal.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X