Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
    Los van de juistheid van de berekeningen, maak ik dit niet op uit het verhaal.
    Erg. Ik vind echt dat men eerst moet leren lezen en schrijven alvorens met fotografie te beginnen. Het gaat volgens mij niet op zo van ik ga maar wat foto's trekken, omdat de algemene kennis op sint Lucas toch niet echt hoeft.
    Ik heb trouwens voor mijn mkII zonder grip, niet minder maar een pak meer betaald dan het werkelijke financiele plaatje dat hij nu voor zijn 3 zal moeten opleggen. Waarom zou ik datzelfde oud geld dan nu blijven opgebruiken aan een inmiddels minder toestel met bovendien meer clicks op de teller, terwijl mijn spaarboekje verlies maakt,... en nul foto's.
    Last edited by Poza; 21 maart 2012, 02:51.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Ik hoop eind dit jaar de 5DIII te kopen.

      In tegenstelling tot 'Timothy' wacht ik tot de prijs van de 5DIII zakt.

      Als de prijs met 500 euro zakt, hoop ik dat de waarde van mijn 5D II niet gezakt is van 1200 (gangbare 2e handsprijs nu) - 500 euro = 700 euro. Dat durf ik zelf hard betwijfelen.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik hoop eind dit jaar de 5DIII te kopen.

        In tegenstelling tot 'Timothy' wacht ik tot de prijs van de 5DIII zakt.

        Als de prijs met 500 euro zakt, hoop ik dat de waarde van mijn 5D II niet gezakt is van 1200 (gangbare 2e handsprijs nu) - 500 euro = 700 euro. Dat durf ik zelf hard betwijfelen.
        De prijs van jouw 5D Mark II zal binnen een jaar waarschijnlijk niet met 500 Euro zakken, maar ik denk dat het evenmin geldt voor de nieuwe Mark III. De 1D Mark IV bijvoorbeeld is nu ongeveer "slechts" 150 Euro goedkoper dan twee jaar terug. Op dat moment was de Mark IV net uit. Reken dus niet op grote prijsdalingen, zeker niet als de 5D Mark III een goed toestel blijkt te zijn.
        Last edited by hapa; 21 maart 2012, 07:17.

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
          De prijs van jouw 5D Mark II zal binnen een jaar waarschijnlijk niet met 500 Euro zakken, maar ik denk dat het evenmin geldt voor de nieuwe Mark III. De 1D Mark IV bijvoorbeeld is nu ongeveer "slechts" 150 Euro goedkoper dan twee jaar terug. Op dat moment was de Mark IV net uit. Reken dus niet op grote prijsdalingen, zeker niet als de 5D Mark III een goed toestel blijkt te zijn.
          Dat de IV nu amper goedkoper is, heeft wel te maken met de rampen die de foto-industrie troffen en met de economische malaise waardoor Canon zijn prijzen in € verhoogde.
          De voorganger, de 5DII vertrok aan iets van een 2.499 € om te eindigen bij 1.750 € of zo. In deze tijden prijzen van 3.000+ aanhoudne? Denk ik niet, dan zullen ze er niet zo veel verkopen (de grote rush op de HD FF filmende camera is al door hé, dat was de 5DII).
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            In deze tijden prijzen van 3.000+ aanhoudne? Denk ik niet, dan zullen ze er niet zo veel verkopen (de grote rush op de HD FF filmende camera is al door hé, dat was de 5DII).
            Als consument hoop ik van harte dat je gelijk hebt. En wat mij betreft mag Canon de prijzen van de nieuwste objectieven dan ook wat verlagen; de 300 mm F/2.8 IS II bijvoorbeeld lijkt momenteel met zijn 6400 Euro wel erg duur ten opzichte van zijn voorganger die nieuw nog geen 4000 Euro kostte.

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Als consument hoop ik van harte dat je gelijk hebt. En wat mij betreft mag Canon de prijzen van de nieuwste objectieven dan ook wat verlagen; de 300 mm F/2.8 IS II bijvoorbeeld lijkt momenteel met zijn 6400 Euro wel erg duur ten opzichte van zijn voorganger die nieuw nog geen 4000 Euro kostte.
              Dalende verkoopscijfers... iets beter kan je soms niet hebben als consument. Vraag is wat de impact van het verschil in prijs op de verkoop is. Kijk ook naar Apple: de komende drie jaar gaan ze aan de aandeelhouders 45 miljard uitkeren. Als ze zouden verdelen in drie naar werknemers in de fabricatie, aandeelhouders en klanten... zou elk toestel gemakkelijk 75 € goedkoper verkocht kunnen worden.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Dalende verkoopscijfers... iets beter kan je soms niet hebben als consument. Vraag is wat de impact van het verschil in prijs op de verkoop is. Kijk ook naar Apple: de komende drie jaar gaan ze aan de aandeelhouders 45 miljard uitkeren. Als ze zouden verdelen in drie naar werknemers in de fabricatie, aandeelhouders en klanten... zou elk toestel gemakkelijk 75 € goedkoper verkocht kunnen worden.
                Maarja, uitkeren naar aandeelhouders = uitkeren naar zichzelf .
                En 'genoeg is nooit genoeg' kijk maar naar het uitkeren van gigabonussen etc etc
                Dit systeem MOET kapot en zal ook zichzelf vernietigen, de basis kan dit niet blijven dragen.
                Mijn site...
                vandaelefotografie.be
                * BD0916BE *

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mordred
                  Het gaat hier toch totaal niet om betweterig zijn of jaloers.
                  Je 'wiskundige exploot' sloeg gewoon nergens op.
                  Je reageert als een kind en bent dan nog eens onbeleefd ook zonder dat je mensen echt kent.
                  Of je nu een arbeider een PDG of de koning bent maakt me niks uit, je berekening klopte gewoonweg niet.

                  ter uwer info: ik droom niet van een MKIII heb een D800 in preorder staan dus jalousie doet hier totaal niks ter zake.
                  Inderdaad, de berekening raakte kant noch wal ...
                  Maar hij maakt zich redelijk druk voor het minste ...

                  Proficiat trouwens met je toekomstige D800, knap toestel!
                  www.fluidr.com/photos/fotofilip3

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Opleg voor zijn nieuwe MKIII is en blijft 2139 euro, persoon in kwestie beweerde iets heel anders
                    Ge herhaalt letterlijk wat hij heeft gezegd. En dat blijft ook slechts 300 euro meer dan een bijkomende Mk2 als reserve voor als die oude binnenkort de geest geeft.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Ik zag net dat de 5D Mark III in voorraad is bij FOKA voor de prijs van 3499 Euro. Ben benieuwd naar de eerste reviews, met name als het gaat om de AF-kwaliteiten...

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                        Ik zag net dat de 5D Mark III in voorraad is bij FOKA voor de prijs van 3499 Euro. Ben benieuwd naar de eerste reviews, met name als het gaat om de AF-kwaliteiten...
                        is ook in voorraad bij konijn
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                          is ook in voorraad bij konijn
                          Inderdaad, voor dezelfde prijs als bij FOKA trouwens. Scheelt toch wel behoorlijk met de prijs die ik bij Art en Craft heb zien staan (3299 Euro); bij A&C echter nog niet in voorraad zo te zien ..

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            In nog geen 3500 jaar zou ik er 3500 euro aan geven, die prijzen zijn absurd geworden tegenwoordig. Hopelijk verkopen ze er geen van, zodat de prijs zal zakken
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              In nog geen 3500 jaar zou ik er 3500 euro aan geven, die prijzen zijn absurd geworden tegenwoordig. Hopelijk verkopen ze er geen van, zodat de prijs zal zakken
                              Tja, inclusief grip gaat een 5D mark III dan bijna net zo veel kosten als een 1D mark IV ....

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                                In nog geen 3500 jaar zou ik er 3500 euro aan geven, die prijzen zijn absurd geworden tegenwoordig. Hopelijk verkopen ze er geen van, zodat de prijs zal zakken
                                De eerste 5DmkI fullframe heeft heel lang rond 2800 euro gestaan........de laatste zijn voor 1400 euro weggegaan. De mkII heeft nieuw ooit ook aan 2650 eur gestaan....nu vind je ze reeds aan een prijs rond 1700 eur. Alle fotomateriaal is de laatste jaren flink duurder geworden. Ik denk als je een jaartje wacht dat de prijs voor een MKIII nog wel een stuk zal zakken tot 2300-2500 euro. Alleen de gretige die het laatste nieuwe body persé wil hebben zal er ook een hoge prijs aan betalen.
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                                Comment

                                Working...
                                X