Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 5D mark III

    Voor mij persoonlijk, overstap van 5D ; keuze maken tussen MkII en MkIII

    + blij met slechts 22MP
    + fantastische upgrade op AF
    + 100% viewfinder
    + betere processor, mooier schermpje
    + goede iso range, hopelijk zeer laag ruis

    Maar als die werkelijk boven de 3.000 Euro blijft dit jaar, lijkt me dat toch veel te duur in vergelijken met de mkII en zijn lanceringsprijs.
    Hopelijk komen er dan 2dehands een park 5D mkII te koop .. want een mkIII zit er voor mij niet in aan die prijs.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #32
      Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
      De crop-factor mag je wel niet vergeten. Dat lijkt me toch de grootste meerwaarde die een 7D tov een 5D kan hebben.
      Dat is enkel een voordeel bij telelenzen. En tegelijkertijd is dat voordeel ook een nadeel bij wide-angle lenzen.
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #33
        Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        Dat is enkel een voordeel bij telelenzen. En tegelijkertijd is dat voordeel ook een nadeel bij wide-angle lenzen.
        Dat is ook mijn gedacht. Je hebt Mpixels genoeg je kan indien nodig altijd croppen mocht je niet toekomen op FF.

        Daarnet bij konijn de MKIII zien staan 3999 euro

        Canon heeft de eerste samples vrij gegeven:


        mir
        Last edited by mir; 2 maart 2012, 10:26.
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #34
          Re: 5D mark III

          Persoonlijk vind ik die 3200 iso sample geen echte goede reclame, of ben ik te kritisch voor een toestel dat 2x zoveel kost als het huidige model ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: 5D mark III

            Ondertussen bij Konijn te koop:

            Comment


            • #36
              Re: 5D mark III

              Dit zijn echt allemaal paper launches, waarom kunnen ze niet zorgen bij introductie dat die cams ook ineens verkrijgbaar zijn?
              Hoe lang zeveren ze nu al niet over die 1Dx, en die is nog altijd niet te verkrijgen...
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #37
                Re: 5D mark III

                Bij Cameranu.nl 3500 €: http://www.cameranu.nl/nl/digitale-c...4_1007_246234/.

                Dat is een prijsverschil van 600 € (!) tov de D800

                Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Alhoewel, als je de prijzenpolitiek van Canon tegenwoordig bekijkt, (bvb de nieuwe 24-70).
                Je zou voor minder toch eens beginnen nadenken...
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #38
                  Re: 5D mark III

                  Dat is idd. precies de nieuwste Af die ze ook meenemen op hun 5D model (met CMOS, extra cross points,...).
                  En de nieuwe digic 5+ alsook dual slots, multiple exposure, in camera HDR, + of - 5EV,... (lekker concurreren tegen de systeemcameraatjes)

                  De prijs? Tja, alle prijzen zijn hoger de laatste tijd. Hopelijk gaat de huidige economische situatie en het niet-verkopen van hun modellen snel aanleiding geven tot een prijs die deze keer wel een stuk zakt. Op DPreview zag ik 3.299 €, en da's al stevig, maar op Konijn 3.999€??? Ja, hallo! En da's dan zonder de Gbit aansluiting (de 5 houdt het bij USB 2.0, niet eens 3.0) en de dichting is op het niveau van de 1D-n... ??? En de AF blijkt dan toch een afkooksel te zijn:
                  It's not the entire 1D X AF system - because the 5D III doesn't have the 1D X's 100,000 pixel metering sensor to gain tracking information from, nor a dedicated Digic 4 processor to make sense of it all. However, even without them, it's still one of the most comprehensive AF systems on the market and, most importantly, brings the camera much closer to the level of contemporary Nikons.
                  Wat die crop betreft, het is 18MP crop versus 22Mp FF... dus het voordeel slinkt van 1,6 X naar pakweg 1,3 X zeker.
                  ISO dan: standaard hoger, en met nieuwe sensor plus processor... misschien terecht. Maar dan zal het verdekke de moeite moeten zijn. En die high ISO (ISO3200 tijger en wedding... die zijn niet beschikbaar???).
                  Schitterend toestel, met de extra's die ontbraken om stevig weerwerk te beiden tegen de recente Nikons met hun Af systeem en hun hoge ISO capaciteiten, maar om jezelf dan gelijk hoger te positioneren als lanceringsprijs... da's ballen hebben, dan kan je maar beter de vloer aanvegen met Nikons nieuwste, en dat valt nog te bezien. Zeker als dat MP monster van Nikon nog eens goede ISO prestaties neerzet (de AF, daar twijfel ik niet aan) en betere sealing heeft.
                  Last edited by Yourt; 2 maart 2012, 11:46.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: 5D mark III

                    ik heb me net nog een 5D II gekocht, begin deze week, en denk dat ik vooralsnog tevreden ben met die keuze.
                    De 5D III kost aan de prijs van 3999,- meer dan dubbel zoveel als de 5D II, en zelfs de door Canon opgegeven richtbrijs van 3299 is meer dan 1500 euro duurder.

                    Mooie technologie, dat wel, maar voor mij voorlopig niet die meerprijs waard. Voor mensen die eerder uitkeken naar een 1D IV of een 1Ds III vind ik dit zeker een alternatief.

                    Ch.
                    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                    Comment


                    • #40
                      Re: 5D mark III

                      Wie de nieuwe 5D Mk III al eens zou willen bekijken, aanstaande woensdag zal dit model (samen met de 1D X!) tussen 10u00 & 17u00 aanwezig zijn bij Foto Rubens in Wilrijk.

                      Comment


                      • #41
                        Re: 5D mark III

                        Ik zie hier prijzen van 3999 euro. Zo ver zal het niet lopen. Online verkopers publiceren in afwachting van de definitieve prijs meestal uit veiligheid een prijs die een stuk hoger is dan wat het zal zijn.

                        De prijs van rond de 3300 euro zou ik normaal vinden.
                        De Nikon D800 kost ook rond de 3000 euro en 3300 euro voor de E versie.

                        Velen vergeten blijkbaar dat de Nikon D700 en Canon 5D II bij de introductie ook 3000 euro gekost hebben. Deze die hem snel willen betalen de volle pot.

                        Dat de mk III iets meer kost dan de mk II bij de introductie vind ik ook normaal. Ze hebben niet alleen de electronica verbeterd maar ook de body zelf is nu serieuzer. Was voor velen naast de AF toch iets dat beter mocht bij de mk II.

                        Comment


                        • #42
                          Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                          Dit zijn echt allemaal paper launches, waarom kunnen ze niet zorgen bij introductie dat die cams ook ineens verkrijgbaar zijn?
                          Hoe lang zeveren ze nu al niet over die 1Dx, en die is nog altijd niet te verkrijgen...
                          Volgens een verdeler in de UK zou de eerste lading 5D Mark III aankomen voor het einde van maart (20212).

                          Je kan hem nu woensdag bij Foto Rubens in Wilrijk gaan bekijken. Canon komt hem samen met de 1D X in levende lijve voorstellen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: 5D mark III

                            Het is niet omdat 'm evenveel AF punten meekrijgt als de 1Dx, dat de AF hetzelfde is hé
                            Reken er maar op dat hier een wereld van verschil zal opzitten

                            .... tijd zal het uitwijzen ...

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: 5D mark III

                              Mooie specs. Op papier klinkt die beter als een d800 naar mijn bescheiden mening.
                              Groeten Remco.

                              Comment


                              • #45
                                Re: 5D mark III

                                Persoonlijk vind ik die 3200 iso sample geen echte goede reclame, of ben ik te kritisch voor een toestel dat 2x zoveel kost als het huidige model ?
                                Daar ben ik het volledig mee eens...wat een onzin met die hoge ISO waarden...alles boven ISO 800 is waardeloos met de meeste canon toestellen... ik fotografeer praktisch altijd in ISO 100 en als het echt moet ga ik een beetje hoger maar dat levert bij een canon 7D dan meteen ruis op... men zou beter focussen op een betere prestatie van ruisonderdrukking!!
                                Nikon leek altijd deze weg op te gaan en als canon gebruiker voel ik me de laatste tijd zelfs meer aangetrokken tot Nikon...maar wat gebeurd er nu: een Nikon D800 met hoge MP vs een mark 3 met 22 MP...misschien heeft canon de point begrepen (maar dan hoop ik voor hun dat de D800 niet schitterende resultaten neerzet)

                                De prijs van de mark 3 is totaal absurd en zal idd aardig naar beneden moeten om succes te hebben... hopelijk daalt de prijs van de mark 2 nu snel... in thailand al te krijgen voor 1600 euro... hopelijk gaat dit nog naar omlaag en dan is voor mij de upgrade van de 7D naar de 5D mark II een feit...prijs/kwaliteit is dit dan gewoon de beste optie... hopelijk doet de 5D markII het beter dan de 7D op vlak van ruis...anders zal het mijn laatste canon worden...
                                Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

                                Comment

                                Working...
                                X