Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
    Wat ik bij de 5d nog niet gelezen heb, is dat er bij spotmeting nu eens eindelijk (!!!) de lichtmeting zal gebeuren op het gekozen focuspunt en niet in het midden. Dit is wel mogelijk bij de 1D reeks, en bij de meeste (of allemaal ??) Nikon-modellen. Lijkt me eerlijk gezegd toch ook het meest logische. Ik ga ginder scherpstellen, maar ik ga hier lichtmeten. Ik blijf dat toch bizarre logica vinden. En voor de prijs dat ze nu de 5D positioneren, zou dat er wel mogen opzitten.
    fyi als je multi zone metering gebruikt op een canon wordt er veel meer belang gehecht aan de zone waar het focuspunt zit. Dat is al heel lang zo en zal hier ook wel het geval zijn. Wat jij vraagt zou een leuk extra zijn maar zal meestal zo goed als geen verschil geven met wat je nu al hebt. Dus probeer volgende keer misschien eens multi zone.

    Voor de rest ziet dit er een leuke camera uit voor als mijn 5dII stuk gaat maar heb eigenlijk geen enkele behoefte aan iets beters dus ik ga niet snel upgraden.

    Comment


    • #77
      Re: 5D mark III

      September 2008 - Release 5DmkII
      Adviesprijs: $ 2,699
      = 287,905JPY
      (Exchange rate september 2008 = dollar-Yen: gem. 106,671 JPY )

      Maart 2012 - Release 5DmkIII
      Adviesprijs: $3499
      = 285,225JPY
      (Exchange rate dollar-Yen: 81,5162 JPY)

      M.a.w. De 5DmkIII is zelfs goedkoper als de 5DmkII toen die werd gereleased.

      En Canon Will Keep the 5D Mark II Alive and Sell it Cheaper: http://gizmodo.com/5889860/canon-wil...er?tag=cameras
      Mvg Tim

      Comment


      • #78
        Re: 5D mark III

        'k zal wel nog een 2de tweedehands 5DII kopen , binnenkort gooien ze die hier toch naar uwen kop :-) De MKIII mogen ze houden voor die prijs
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #79
          Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
          mooi toestel ... alleen voor die prijs heb ik me 2 jaar geleden een 1DMK4 gekocht ...dus eigenlijk goedkoper als de 5DMKII + verticale grip. Ik begin hun prijzen echt wel zot te vinden ...mijn huidige toestellen/lenzen gaan nog een hele tijd moeten meegaan.

          Eigenlijk wel benieuwd ... zou die autofocus nu beter of slechter zijn dan die op mijn 1D
          De autofocus van uw 1D4 zal nog stukken sneller zijn dan die van de 5D3 :-) zeker weten :-)
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #80
            Re: 5D mark III

            Review met High-res samples van Bert Stephani: http://bertstephani.com/2012/03/02/c...-first-review/

            Pretty impressive.
            Mvg Tim

            Comment


            • #81
              Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door dzjee Bekijk bericht
              'k zal wel nog een 2de tweedehands 5DII kopen , binnenkort gooien ze die hier toch naar uwen kop :-) De MKIII mogen ze houden voor die prijs

              Door de hoge prijs van de mark III zal men er ook van profiteren om de MKII hoog te houden op de tweedehands markt tenzij Canon zelf de nieuwprijs van deze laatste serieus doet dalen.
              Veel mensen vinden de nieuwe te duur voor direct een upgrade te doen (including me)
              Dus ze zullen er zeker niet mee naar u kop smijten (voorlopig nog niet) net zoals met de MKI het geval was
              Last edited by Funcky; 2 maart 2012, 23:43.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

              Comment


              • #82
                Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                De voorbeelden hebben me nochtans niet overtuigd van je bescheiden mening...


                De d800 komt op 2900 vs 3600 ........nu vind ik persoonlijk 3600 toch teveel voor een FF met die specs. Ben zeer blij dat de d800 onder de 3000€ zit, want dit was toch min of meer een mentale grens voor me .

                De MKIII kost 3299 in de winkel waar ik mijn fotoapparatuur koop

                De Nikon 800 2899
                E versie 2199

                De Mark III is idd geen koopje
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                Comment


                • #83
                  Re: 5D mark III

                  Nu deze 5D mark III uitkomt veronderstel ik dat de mark II wel snel in prijs zal dalen... wat denken jullie? zal hij zakken tot 1500 € ? in Thailand waar de prijzen voor canon tegenwoordig hetzelfde zijn als in Japan - (veel fabrieken hier) kan ik hem reeds kopen voor 1600 €... dus opnieuw: de 5D mark II zal canon's beste prijs/kwaliteit camera worden...

                  Hoelang zou men de 5D mark II blijven leveren?

                  Ik wil updaten van mijn 7D die veel te veel noise veroorzaakt... ben niet geinteresseerd in ISO 56000 en 100000 + ,wat een onzin,zelfs die ISO 800 foto is te noisy voor me van de mark III voorbeelden..., nee enkel geinteresseerd in ISO 100 of ISO 50...hoe lager hoe beter,of hoe minder ruis hoe beter...pas op het moment dat je amper nog pixels kan zien zal ik 100% tevreden zijn over digitale fotografie) ik fotografeer vanaf een tripod voornamelijk landschapsfotografie met manuele focus (vaak lange sluitertijden) dus lijken de nieuwtjes van de 5d mark III voor mij persoonlijk toch irrelevant. (ik kan mijn 7D body houden voor mijn telelens op te zetten, maar met een 5D erbij moet ik tenminste niet de hele tijd van lenzen wisselen)
                  Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

                  Comment


                  • #84
                    Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                    wat een onzin,zelfs die ISO 800 foto is te noisy voor me
                    Dit is:
                    a) een grapje
                    b) een antwoord van iemand met zandkorreltjes in de ogen
                    c) een antwoord van iemand die dringend zijn computerscherm moet poetsen

                    In elk geval heb je me goed doen lachen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                    pas op het moment dat je amper nog pixels kan zien zal ik 100% tevreden zijn over digitale fotografie
                    Als je amper pixels kan zien, dan zal je ook amper een foto hebben en inderdaad geen "noise".
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #85
                      Re: 5D mark III

                      Gereserveerd
                      Kijk echt uit naar dit product en ben best nieuwsgierig naar de verbetering in autofocus.
                      canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                      Comment


                      • #86
                        Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
                        Gereserveerd
                        Kijk echt uit naar dit product en ben best nieuwsgierig naar de verbetering in autofocus.
                        Ik denk dat we onze eerste reservatie beet hebben!

                        Ik ga in ieder geval nog een paar maanden wachten om te kijken wat de commentaren zijn en zodat de kinderziektes er wat uit zijn.

                        Comment


                        • #87
                          Re: 5D mark III

                          Het is niet alleen de verbeterde AF, maar de auto-iso waarbij je de minimum sluitertijd kan instellen lijkt mij wel heel erg handig voor bijvoorbeeld concertfotografie.
                          Bij Nikon gaat dat al jaren, maar dat is de voornaamste reden waarom ik zelf de auto-iso nooit gebruikt heb op een Canon, omdat je niet kan inschatten wat de camera gaat doen in bepaalde omstandigheden.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Review met High-res samples van Bert Stephani: http://bertstephani.com/2012/03/02/c...-first-review/

                            Pretty impressive.
                            Daar ben ik ook even van onder de indruk. Voor mijn behoeftes is die 6400 perfect bruikbaar, zelf die 12.800 lijkt me nog heel goed bruikbaar indien zwart/wit nabewerking. Lijkt me de ideale body voor huwelijken en portretten.
                            Canon R | Leica Q
                            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                            [/COLOR]

                            Comment


                            • #89
                              Re: 5D mark III

                              @starfield maak jij prints van 2m op 3m? Dat voorbeeld op ISO 6400 ziet er nog erg proper uit vind ik. Ik begrijp wel je punt dat het voor landschappen niet de meerprijs waard is, aangezien je dan toch altijd op ISO 100 of 200 werkt en autofocus geen rol speelt.

                              Comment


                              • #90
                                Re: 5D mark III

                                Ik zou het wel merkwaardig vinden moest de 5D MII nog altijd verkocht/geproduceerd worden naast de 5D MIII ! Bij de 1D is dat toch niet het geval ?

                                De 5D MIII lijkt me meer in de buurt te komen van de 'oude' 1Ds MIII, niet ?

                                In ieder geval ga ik geen van beide nieuwe toestellen kopen, mijn 1D MIII en 5D MII zijn nog bijlange niet versleten.

                                En lenzen zijn belangrijker dan de body.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X