Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Natuurlijk kan dat.
    Waarom zou men het gemakkelijk doen als het moeilijker ook lukt hé . Domme, luie mensen allemaal toch .
    Het nu niet gaan omdraaien, de stelling was dat dit kwam door de beperkte techniek. Ik vraag mij af waarom mijn D700 beperkter in techniek is als een Exacta van 50 jaar oud?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Wat voor jou en je maat zeer handig is, betekent niet dat het voor de meerderheid van de mensen handig of gewenst is...
      De meerderheid van de mensen neemt foto's in een variëteit aan situaties, soms van mensen, soms van gebouwen, soms wat sport of spelende kinderen, soms van een bloem.
      Voor al die mensen is de flexibiliteit die zo'n LCD biedt mooi meegenomen.

      Sommigen beperken fotografie misschien tot één bepaalde niche waarin dat niet nuttig is.
      Voor alle anderen is het een plus.
      Wie dat niet inziet, die heeft het of nooit geprobeerd, of zit in zo'n vastgeroeste denkwereld dat het onmogelijk is oude gewoonten op te geven, of houdt hoe dan ook vast aan de superioriteit van een merk dat die technologie nog niet ten volle weet te implementeren in de toestellen die men op de markt brengt en verdedigt dat merk ten allen prijze.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Het nu niet gaan omdraaien, de stelling was dat dit kwam door de beperkte techniek. Ik vraag mij af waarom mijn D700 beperkter in techniek is als een Exacta van 50 jaar oud?
        Technische beperkingen zullen wel bijgedragen hebben tot bepaalde gewoonten bij mensen, niet ?
        Ook bij bv. de eerste auto's was dat zo. Wie vroeger geen richtingaanwijzer had, was gewoon zijn arm uit het venster te steken en vond dat normaal.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Wie dat niet inziet, die heeft het of nooit geprobeerd, of zit in zo'n vastgeroeste denkwereld dat het onmogelijk is oude gewoonten op te geven, of houdt hoe dan ook vast aan de superioriteit van een merk dat die technologie nog niet ten volle weet te implementeren in de toestellen die men op de markt brengt en verdedigt dat merk ten allen prijze.
          ... en dan zit je even te discussieren en dan krijg je dus (weeral) dezelfde, afgezaagde verwijten naar je hoofd. Typisch.

          Er wordt hier nergens een ander merk verdedigd (behalve Sony uiteraard, op de vorige pagina nog beter dan Leica, om maar een voorbeeld te geven).
          Maar lap het er maar bij hoor, beetje extra polariseren, je doet maar. Maar dus: afgezaagd.

          Het verschil met topics van andere merken is wel schrijnend.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Haal uit mijn antwoord wat je voor jezelf van toepassing vindt, maar een andere reden voor sommige reacties hier dan één of meer van die drie zie ik niet. Trouwens, het voornaamste wat ik al verschillende keren probeer aan te geven en ik waarvoor ik nog geen enkel goed argument gelezen heb om me daarrond van gedacht te doen veranderen is niet dat waaraan jij je plots schijnt te storen, maar wel het volgende :

            "De meerderheid van de mensen neemt foto's in een variëteit aan situaties, soms van mensen, soms van gebouwen, soms wat sport of spelende kinderen, soms van een bloem.
            Voor al die mensen is de flexibiliteit die zo'n LCD biedt mooi meegenomen.

            Sommigen beperken fotografie misschien tot één bepaalde niche waarin dat niet nuttig is.
            Voor alle anderen is het een plus."

            ... Dus dat het niet noodzakelijk Joris en zijn maat zijn die e.e.a. niet in het juiste perspectief plaatsen, maar misschien wel wel diegene die denkt dat Joris teveel veralgemeent...
            Last edited by K-2; 9 september 2011, 23:02.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              De Nex-en evolueren razendsnel, zeker naar Sony norm, veel van de "mankementen" die er op de eerste reeks zaten zijn nu weggewerkt, er is keuze uit 3 modellen en het lenzenaanbod gaat er ook flink op vooruit. (Mijn nex 5 lijkt nu wel oud...)
              Ik hoop nu dat Sony nog een lensje maakt zoals de collega's dat nu ook doen, een pancake zoomlensje, afmetingen van een 20mm.

              Overigens, de eerste berichten verschijnen al, Nikon en Canon kunnen beter op hun hoede zijn. De instap dslr's zouden wel eens verdrongen kunnen worden door mft en nex.

              Ondertussen ben ik wel meer en meer van het dslr gebeuren aan het wegdenken. Ik ben er ook van overtuigd, dat we binnen afzienbare tijd, de dlsr niet meer zoveel zien in het straatbeeld. DSLR zal zijn toepassingsgebied meer en meer bij de echte profi vinden (sport, lange tele's, studio) En natuurlijk bij de echte bd'er
              Last edited by Rudy; 10 september 2011, 07:37.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                Ik hoop nu dat Sony nog een lensje maakt zoals de collega's dat nu ook doen, een pancake zoomlensje, afmetingen van een 20mm.
                Inderdaad, dat lenske steekt ook mijn ogen uit ...

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Maar niet iedereen neemt foto's op enkelhoogte van taxiënde vliegtuigen.

                  Wat voor jou en je maat zeer handig is, betekent niet dat het voor de meerderheid van de mensen handig of gewenst is...
                  Dat doe ik zelfs niet en heb ik ook niet gezegd, lees mijn post er nog eens op na . Bewegende onderwerpen zal ik wel staand fotograferen...net iets comfortabeler .

                  Maar als jij of Hjanssen ("ik kan mijn technisch beperkte camera van ongeveer 10cm boven de grond fotograferen met mijn oog aan de zoeker") graag in de modder wil gaan liggen in deze houding (zie de foto hieronder), be my guest ! Voor alle duidelijkheid, de persoon in de foto ben ik niet maar een van de buitenlandse collega's op Duxford in juli .

                  Even serieus nu . Ja, een zoeker heeft voordelen. De ene wil zich misschien "concentreren" en vindt daarvoor een zoeker onmisbaar. De andere kan perfect met een LCD werken en ziet daar de voordelen van in. Ja, een LCD heeft ook grote voordelen.

                  Maar laten we niet x of y als "altijd het beste" beoordelen, want dat is niet zo.

                  Voor mij persoonlijk heeft een zoeker een voordeel als je met telelenzen werkt. Anders werk ik graag met een LCD, omwille van de al gekende voordelen. Om het met K-2 z'n woorden te zeggen:

                  "Er zijn situaties waarbij de zoeker interessant blijft, maar er zijn er minstens evenveel waarbij het lcd-scherm opklappen en het toestel voor het lichaam houden veel comfortabeler is (en bv. ingeval van portret ook nog een mooier perspectief biedt)."

                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Discussiëren met de Caleido... Zinloos

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Maar als jij of Hjanssen ("ik kan mijn technisch beperkte camera van ongeveer 10cm boven de grond fotograferen met mijn oog aan de zoeker") graag in de modder wil gaan liggen in deze houding (zie de foto hieronder),
                      Als je iets niet wil begrijpen dan begrijp je het ook nooit. Ik heb nergen gezegd dat zo'n klapschermpje niet makkelijker is, maar het ging over de stupide stelling dat het niet kon!
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Discussiëren met de Caleido... Zinloos
                        met anderen ook hoor, zoals puerte bijvoorbeeld...
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Dat doe ik zelfs niet en heb ik ook niet gezegd, lees mijn post er nog eens op na . Bewegende onderwerpen zal ik wel staand fotograferen...net iets comfortabeler .

                          Maar als jij of Hjanssen ("ik kan mijn technisch beperkte camera van ongeveer 10cm boven de grond fotograferen met mijn oog aan de zoeker") graag in de modder wil gaan liggen in deze houding (zie de foto hieronder), be my guest ! Voor alle duidelijkheid, de persoon in de foto ben ik niet maar een van de buitenlandse collega's op Duxford in juli .

                          Even serieus nu . Ja, een zoeker heeft voordelen. De ene wil zich misschien "concentreren" en vindt daarvoor een zoeker onmisbaar. De andere kan perfect met een LCD werken en ziet daar de voordelen van in. Ja, een LCD heeft ook grote voordelen.

                          Maar laten we niet x of y als "altijd het beste" beoordelen, want dat is niet zo.

                          Voor mij persoonlijk heeft een zoeker een voordeel als je met telelenzen werkt. Anders werk ik graag met een LCD, omwille van de al gekende voordelen. Om het met K-2 z'n woorden te zeggen:

                          "Er zijn situaties waarbij de zoeker interessant blijft, maar er zijn er minstens evenveel waarbij het lcd-scherm opklappen en het toestel voor het lichaam houden veel comfortabeler is (en bv. ingeval van portret ook nog een mooier perspectief biedt)."

                          [/IMG]
                          ten eerste ligt die persoon niet in de modder, en zo te zien wil hij het hele vliegveld bijlichten met zijn flitske..

                          natuurlijk heeft een klapschermpke zijn voordelen, maar bittere noodzaak is het natuurlijk niet..en daar ging het nou net om, adhv enkele stellingen door mr. sony himself..
                          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            In alle geval de Nex 7 koop ik zodra hij uit is, heb de Nex 5 met pijn in het twijfelende hart weggedaan, maar de 7 heeft bijna alles wat ik wil in een prachtig design en compaktheid.
                            Kan niet wachten.
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                              In alle geval de Nex 7 koop ik zodra hij uit is, heb de Nex 5 met pijn in het twijfelende hart weggedaan, maar de 7 heeft bijna alles wat ik wil in een prachtig design en compaktheid.
                              Kan niet wachten.
                              Ik ook
                              Lang getwijfeld, eerst tussen MFT Panasonic en Olympus en toen kwam de Fuji x100 in het visier maar ik heb mijn hart verloren aan de NEX 7.

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                                Ik ook
                                Lang getwijfeld, eerst tussen MFT Panasonic en Olympus en toen kwam de Fuji x100 in het visier maar ik heb mijn hart verloren aan de NEX 7.
                                Wel, persoonlijk vind ik de nex5 met zijn touchscreen meer innoverend dan de nex 7, eigenlijk is dat meer een dslr in nex formaat.

                                Comment

                                Working...
                                X