Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Beetje jammer dat de foto's an sich niet zo scherp zijn, dan was er meer vergelijking mogelijk.

    Bij de eerste foto, komt dat gebrek aan zichtbaar detail helemaal door de NR van LR?
    Ik veronderstel combinatie van bewegingsonscherpte (1/50s) en NR.

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Beetje jammer dat de foto's an sich niet zo scherp zijn, dan was er meer vergelijking mogelijk.

      Bij de eerste foto, komt dat gebrek aan zichtbaar detail helemaal door de NR van LR?
      Ik veronderstel combinatie van bewegingsonscherpte (1/50s) en NR.
      Neen je hebt gelijk, is vooral bewegingsonescherpte icm wat NR.
      Had heel weinig licht en had de D7000 op auto-iso gezet tot 3200.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Ben toch benieuwd of iedereen nog steeds zo tevreden is over de D7000.
        Jullie gebruiken hem al een tijdje, en ik ben er over aan het denken om deze body ook aan te kopen (anders wordt het de D300s).
        Zijn er ondertussen al negatieve punten aan het licht gekomen ivm deze camera??
        Nikon

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Nog altijd 200% tevreden. Is echt een body die me goed ligt. Veel mogelijkheden en prettige bediening.

          Het zijn vooral de goede ruisprestaties en het dynamische bereik die me blijven verrassen!

          Negatieve punten? Die ga je niet vinden, hoor!

          Zondag op de shooting day in Luik Guillemins wordt hij opnieuw grondig getest ...
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Negatieve punten? Die ga je niet vinden, hoor!
            jawel, t formaat. Achter mijn D200 kan ik kiekeboe spelen met ons kleintje super om hem met grote smile op de foto te krijgen. 't Heeft tot vorige week geduurd eer ik door had waarom een camera zo groot moet zijn.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              jawel, t formaat. Achter mijn D200 kan ik kiekeboe spelen met ons kleintje super om hem met grote smile op de foto te krijgen. 't Heeft tot vorige week geduurd eer ik door had waarom een camera zo groot moet zijn.
              Om 'kiekeboe' te spelen kan je ook zoiets nemen



              [Mod-LesC]Tenzij dit echt je eigen zelfgemaakte foto is, mag je de afbeelding niet direct zichtbaar tonen. Daarom achter een linkje geplaatst.[/Mod]
              Last edited by LesC; 21 januari 2011, 10:04.
              Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                jawel, t formaat. Achter mijn D200 kan ik kiekeboe spelen met ons kleintje super om hem met grote smile op de foto te krijgen. 't Heeft tot vorige week geduurd eer ik door had waarom een camera zo groot moet zijn.
                Het formaat vind ik juist een positief punt, maar ja, da's persoonlijk hé.

                En maakt die 15 mm het verschil bij kiekeboe?
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Wat zijn de ervaringen met levertijd.
                  Ik bestelde bij VDBorre op 3 jan, vandaag nog steeds niet binnen, ze hebben er zelfsgeen zicht op.
                  Hoe lang hebben jullie gewacht ?
                  popol

                  http://www.fotopopol.be

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                    Wat zijn de ervaringen met levertijd.
                    Ik bestelde bij VDBorre op 3 jan, vandaag nog steeds niet binnen, ze hebben er zelfsgeen zicht op.
                    Hoe lang hebben jullie gewacht ?
                    de D7000? toch gewoon op stock zie ik bij artencraft.be en fotokonijnenberg.be
                    Fuji XPRO1

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      jawel, t formaat. Achter mijn D200 kan ik kiekeboe spelen met ons kleintje super om hem met grote smile op de foto te krijgen. 't Heeft tot vorige week geduurd eer ik door had waarom een camera zo groot moet zijn.
                      Oei... Heb nogal n rond kopke...
                      Misschien toch beer voor de D300s gaan???
                      Nikon

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        hier ook nogaltijd zeer tevreden over het toestel .
                        alhoewel, ik zou er niks op tegen gehad hebben, zou de D7000 het formaat van de D300s gehad hebben ... zeker als mijn 70-200 VRII eraan hangt
                        maar dat is echt iets persoonlijk hoor . ik klaag zeker en vast niet !
                        een vriend van mij vind een D300S body dan weer net iets te groot, en heeft liever het D90 - D7000 formaat om vast te houden .


                        ik denk persoonlijk dat de opvolger van de D300s ongeveer te vergelijken gaat zijn met een D7000 , zoals men de de D90 versus D300s vergeleek , toen de D7000 er nog niet was.
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Vandaag een test gelezen van de D7000 in chip-foto-video.
                          De D7000 staat op de eerste plaats in de reeks van semi professionele camera"s met 94,1 punten.
                          De D300s staat op de 3de plaats met 88,3 punten en de D7 op de 5de plaats met 86,2 punten.
                          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                            Vandaag een test gelezen van de D7000 in chip-foto-video.
                            De D7000 staat op de eerste plaats in de reeks van semi professionele camera"s met 94,1 punten.
                            De D300s staat op de 3de plaats met 88,3 punten en de D7 op de 5de plaats met 86,2 punten.
                            Wat voor Nikon is de D7?

                            Ik ben niet zo vertrouwd met het merk, maar ken uiteraard wel de D300, de D7000 (deze topic), de D90 (wellicht de populairste hier op het forum), maar een D7?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Ik vraag mij vooral af welke andere toestellen er nog in de vergelijking zaten, en ook op wat er vergeleken werd ?
                              Nikon D700, Canon 5Dii ? Scherpte ? ISO, ergonomie, DR ?
                              Last edited by Paul C; 24 januari 2011, 19:48.
                              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oeps, ik bedoelde eigenlijk de Canon 7D.
                                https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                                Comment

                                Working...
                                X