Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
    Ik vraag mij vooral af welke andere toestellen er nog in de vergelijking zaten, en ook op wat er vergeleken werd ?
    Nikon D700, Canon 5Dii ? Scherpte ? ISO, ergonomie, DR ?
    Het ging niet echt om een vergelijk.
    chip-foto-video heeft een bepaalde testprocedure dat ze voor elk toestel dat ze testen toepassen. Door verschillende toestellen aan dezelfde testprocedure te onderwerpen krijg je op den duur wel een vergelijk.

    http://www.fnl.nl/index.php?id=veel-gestelde-vragen

    De D7000 zou nu de hoogste puntenscore hebben.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      En de Lada 1300cc heeft 4 wielen, 4 zitplaatsen, verbruikt 8 Liter en kost 10000 €
      De Porsche heeft een 3200cc, ook 4 wielen, slechts 2 volwaardige zitplaatsen, en verbruikt 13 Liter, en kost dan 10x zoveel.
      Duidelijke winner is de Lada natuurlijk :-)

      Je kan ook stellen dat de 5Dii gemiddeld minder Hotpixels heeft dan een D7000, terwijl de 5D ook nog meer megapixels heeft ... who's the winner ?

      Wie wil kan alles bewijzen
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Complete onzin, zeker als je geen onderscheid kunt maken tussen een D7 en een 7D.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Complete onzin
          Waarom?
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
            Je kan ook stellen dat de 5Dii gemiddeld minder Hotpixels heeft dan een D7000, terwijl de 5D ook nog meer megapixels heeft ... who's the winner ?

            Wie wil kan alles bewijzen
            En daar gáán we weer met appels en peren vergelijken.

            Oh, stond de D700 en de D3s er óók nog bij ter vergelijk?

            Wat ik eigenlijk wil zeggen, het ene model is beter in dit, het andere weer in dat......de ene test vindt de één beter, en de andere test weer de ander.

            Wat maakt het ook uit....... het zullen allemaal goede toestellen zijn, en ieder met zijn sterke punten.

            Maar ik vind wel dat je niet moet gaan vragen of full fames ook in de vergelijk zijn meegenomen.
            Last edited by congo; 25 januari 2011, 10:55.
            Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              De D7000 is eens open gesmeten...

              The authoritative information platform for the semiconductor industry. Learn why TechInsights is the most trusted source of actionable, in-depth intelligence to the semiconductor industry.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Eerstdaags (op 1 februari 2011) verschijnt een boek van Dre Deman : fotograferen met een Nikon d7000.
                Ervaring is de som van je fouten.
                Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
                  Eerstdaags (op 1 februari 2011) verschijnt een boek van Dre Deman : fotograferen met een Nikon d7000.
                  eindelijk!


                  Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
                    Eerstdaags (op 1 februari 2011) verschijnt een boek van Dre Deman : fotograferen met een Nikon d7000.
                    die boeken zijn toch wel gemakkelijk verdiend hoor. Een veredelde handleiding, die voor bijna alle nikon's gebruikt kan worden... heb mij zo ook eens laten vangen met dat van de D90. Beter een goei boek over exposure lezen én de handleiding van je camera!
                    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      even een vraagje:


                      ff voor alle duidelijkheid, heb de handleiding niet bij de hand op t moment:

                      wat betekent de P* als je in de p-stand het diafragma verandert?
                      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Ik ga een wilde gok doen, maar ik denk dat het betekent dat je de instellingen hebt gewijzigd in de 'P-stand' en dus in 'program shift' zit ?
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Ik ga een wilde gok doen, maar ik denk dat het betekent dat je de instellingen hebt gewijzigd in de 'P-stand' en dus in 'program shift' zit ?
                          hmmm...


                          zou niet weten wat ik veranderd zou hebben ...



                          het rare is dat t komt en verdwijnt als ik aan de instelschijf kom en mijn diafragma verander...
                          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Je hebt het diafragma toch veranderd, zei je ? Dat lijkt mij het principe van 'Program Shift': de camera stelt instellingen voor, waarna je naar eigen inzicht ze nog kan wijzigen ...
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              EDIT: is blijkbaar idd een extra flexibele stand zie ik net in de handleiding


                              thx guys
                              Last edited by darth rikush; 5 februari 2011, 19:53.
                              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Die 39 zijn absoluut een voordeel en doen wat ze moeten doen. Op mijn D700 heb ik trouwens bijna altijd de 51 punten opstaan.

                                Overbelichting: Ik dacht dat dat opgelost was in de laatste firmware, maar ben er niet zeker van.
                                Heb de D7000 nog net geen jaar en vindt de fotokwaliteit bijzonder tegenvallen. Ondanks sommige goede reviews. Binnen okee maar buiten scoort hij absoluut niet goed. Foto's zijn heel snel overbelicht en het dynamisch bereik ervaar ik als slecht. Je kan d-lighting aan zetten, maar dan vind ik de foto's vlak en contrastarm.
                                Het overbelichten van zonnige omstandigheden is een drama! Nooit zo'n probleem gekend met mijn Nikon D90! Ik ga de D7000 dan ook van de hand doen! Maar moet nog uitzoeken welke andere toestellen dit probleem niet hebben!
                                Last edited by Luc D90; 14 mei 2014, 22:57.

                                Comment

                                Working...
                                X